Islamitisch Nieuwjaar had niet beter kunnen beginnen dan met vuurwerk, heel veel vuurwerk. Niet alleen in Syrië ‘botvieren’ moslims met ‘vuurpijlen’ deze ‘geweldige’ dag, maar ook Israël is vandaag begonnen met een grootschalige actie om de levensvatbaarheid van een Palestijnse staat nog kleiner te maken. In een aanslag in openluchtgevangenis Gaza – en verschillende acties – zijn tot nu toe zes doden gevallen, waaronder een 7-jarig meisje.
Israël maakte eerder al bekend dat het verdragen gaat opzeggen als Palestina via legale weg een poging gaat wagen om erkend te worden. Daarmee suggereren ze dat ze die het afspraken in het verleden wél serieus namen, dat even terzijde. Bovendien komen de Israëlische verkiezingen eraan, en dan doen laffe liquidaties vanuit de lucht op potentiële ‘gevaren’ het altijd goed.
Kortom Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
Pssst..
Wij Blijven Hier! is het platform van de Nederlandse moslim. Wij bieden ruimte aan sterk uiteenlopende meningen en standpunten. Want waarom zou je het leven makkelijk maken als het moeilijk kan? Niet alle meningen en standpunten hier komen overeen met de onze. En anders dan je wellicht van ons verwacht, hebben wij ook niet alle wijsheid in pacht. Dus mocht je het ergens niet mee eens zijn, dan horen we het graag!
En, ben jij al Vriend van WBH?Dank voor je bezoek aan Wij Blijven Hier! Wij zijn al meer dan tien jaar hét platform in Vlaanderen en Nederland voor een authentiek moslimgeluid. Dat doen wij (het team van WBH!) met héél véél plezier en geheel op vrijwillige basis, zonder subsidies. Bewust, want we willen dicht blijven bij wie we zijn.
Wil jij samen met ons de onafhankelijkheid die wij hebben bewaren? Te gek. Dat kan door een eenmalige donatie,
maar ook door Vriend van WBH te worden middels een jaarlijkse
donatie. Dan drinken we dat kopje koffie ook samen.
Doe je mee?
Dit delen:
Wij Blijven Hier werd in 2005 opgericht, omdat ze vonden dat ze er nog niet waren. Inmiddels zijn ze 3000 bijdragen rijker, die vrijwillig door beginnende én gearriveerde verhalenvertellers worden geschreven. Verschillend van columns, persoonlijke ervaringen tot verborgen nieuwsfeitjes. Ze kijken op hun eigen manier tegen de wereld aan, en vertellen zélf het verhaal. Wie zijn ze? Kijk om u heen. Want ze zijn hier. Zij Blijven Hier!
Lees andere stukken van de WBH Redactie
29 Reacties op "Israël luidt Islamitisch Nieuwjaar in met heel veel vuurwerk"
Jeugdjournaal voor volwassenen ( NOS ) meldt om acht uur:
Zonder ook maar de kijker uit te leggen hoe het conflict de afgelopen weken is geëscaleerd:
1) Dat dit een vergeldingsactie is van de kant van de Vestigingskolonie. Met andere woorden de andere kant doet niet aan vergeldingsacties maar valt alleen aan.
2) Volgens de NOS zijn watertanks militaire infrastructuur. Met andere woorden alles wat geraakt wordt in de Gaza strook kan geclassificeerd worden als zijnde militaire infrastructuur.
3) De NOS heeft geen enkel moreel of juridisch probleem met het standrechtelijk executeren van tegenstanders door de Vestigingskolonie. Met andere woorden het is toch maar een Hamas leider. Had Hamas een kolonist standrechtelijk geëxecuteerd dan was de verontwaardiging niet van het beeld af te slaan.
4) De NOS doet voorkomen alsof dit een gelijkwaardige strijd is tussen twee aan elkaar gewaagde partijen. Met andere woorden vooral niet laten zien dat dit niet het geval is mensen zouden wel eens sympathie kunnen krijgen voor de underdog.
5) De NOS vindt het verschrikkelijk dat de kolonisten in de nederzetting Sderot moeten schuilen in hun schuilkelders. Dat 1,5 miljoen mensen in de Gaza strook sinds jaar en dag schietschijf zijn voor vliegtuigen, helikopters, drones en artillerie doet er verder niet toe. Met andere woorden who gives a shit.
6) De NOS vindt het ook nooit vermeldenswaardige om te melden dat 60 % van de inwoners in de Gaza strook afkomstig is rondom een straal van enkele tientallen kilometers rondom de Gaza strook zoals het dorp Najd op wiens grondgebied nu Sderot is gebouwd. Met andere woorden het slachtoffer wordt getransformeerd tot dader en de dader tot slachtoffer.
Naar het NOS moeten vooral kijken om te weten wat er niet buiten Nederland gebeurd!
niets aan toe te voegen Mohammed, helemaal waar !
WE WILL NOT GO DOWN (Song for Gaza)
(Composed by Michael Heart)
Copyright 2009
A blinding flash of white light
Lit up the sky over Gaza tonight
People running for cover
Not knowing whether they’re dead or alive
They came with their tanks and their planes
With ravaging fiery flames
And nothing remains
Just a voice rising up in the smoky haze
We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight
Women and children alike
Murdered and massacred night after night
While the so-called leaders of countries afar
Debated on who’s wrong or right
But their powerless words were in vain
And the bombs fell down like acid rain
But through the tears and the blood and the pain
You can still hear that voice through the smoky haze
We will not go down
In the night, without a fight
You can burn up our mosques and our homes and our schools
But our spirit will never die
We will not go down
In Gaza tonight
http://www.michaelheart.com/songforgaza.htm
@ Boubkari
Noemt u Australie, de VS, Westelijke Sahara en Noord-Cyprus ook vestigingskolonien?
Of bent u selectief verontwaardigd?
Helemaal mee eens Mohammed Boubkari, ik vind fb een betrouwbaardere bron dan het NOS nieuws. Bah!
ik erger me al jaaaren aan NOS en hun manier van nieuws overbrengen. Wanneer zullen islamitische/Humane organisaties NOS aanspreken op hun vooringenomen bulletins? Ik erger me echt soms zo erg aan hun selectieve verontwaardiging dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen. Hoofdschuddend kijken is het enige wat ik kan doen. Maar er zullen vast wel organisaties zijn die contact kunnen opnemen met de nationale ombudsman en de NOS hierop kunnen aanspreken. De jeugdjournaal is al helemaam een grap…echt ongelooflijk hoe ze de jeugd doctrineren met hun selectieve nieuwsberichten. Ook Pauw en Witteman maken zich hier schuldig aan. Ik sta machteloos. Ik kan dit soort dingen niet zo goed verwoorden maar het onrecht is groot. aub…laat iemand hier werk van maken…hoe kunnen wij dit accepteren? Ik ben echt bang dat ik in een woedende bui naar de NOS bel, en volledig tekeerga op een verkeerde manier.
@ Mohammed Boubkari
Ik wil best geloven dat het NOS-journaal niet onfeilbaar is waar het op goede berichtgeving aankomt. Maar ik heb het achtuur- journaal van gisteravond (15-11-12) er nog even op nagekeken en en heb toch even een paar kantekeningen bij je betoog.
2) Watertanks die kapot geschoten worden? Ik heb het woord niet gehoord. Verwar je de wapenopslagplaatsen waar correspondent Monique van Hoogstraten het over heeft voor water opslagplaatsen?
3) “De NOS heeft geen probleem met het liquideren van een Hamasleider”. Waaruit maak je dit op? Er wordt gesproken over ‘ uit de weg ruimen” (vrij harde term) van een – vanuit Israelisch perspectief – vijandelijke militaire commandant in een het kader van militair conflict. Hoe had je berichtgeving van de NOS hierover beter wilen zien? Graag voorbeelden.
Doet Aljazeera het overigens veel beter?
http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2012/11/2012111419500140191.html
4) “De NOS doet het verkomen alsof het gelijkwaardige strijd is”.
De NOS spreekt over een “bommenregen” op Gaza. Over Gazanen die in paniek raken, Gazanenen die gaan hamsteren. Sowieso ligt de nadruk veel sterker op de wat de Israelische acties voor Gaza betekenen dan omgekeerd. M.a.w. ik zou na de bijdrage van van Hoogstraten toch eerder meeleven met de Gazanen dat met de inwoners van Sderot e.a.
Als ik Van Hoogstratens twitteraccount even bekijk:
https://twitter.com/mhhmvh
dan zie ik dat dat zij op dit moment bezig is met het binnenkomen van Gaza en niet Sderot. Als de NOS zoveel de nadruk legt op raketten op Sderot, waarom gaat hun correspondent dan naar Gaza?
5) “De NOS vind het verschrikkelijk dat bewoners van Sderot naar de schuilkelders moeten”
Ow?! dit heb ik gemist dan. Ik zie niet eens beelden van Sderot in het achtuurjournaal (op wellicht een heel kort stukje op 3:59 na dan). Geen beelden van arme inwoners van Sderot die ontredderd de schuilkelders opzoeken vanwege de akelige haatbaard raketten. Iets wat ik toch zou mogen verwachten in de door jou geschetste beeldvorming.
In de bijdrage van Monique van Hoogstraten ligt volgens mij de nadruk toch vooral op de consequenties voor de Gazanen. Of kijk ik nu niet goed genoeg?
Daarnaast wordt ook netjes vermeldt dat het (oppurtunische motief) van de komende verkiezingen een rol kunnen spelen net als Abdelkarim al meldt in zijn stuk.
6)
Dat in een actualiteitenrubriek niet direct alle historische achtergrondinfo wordt gegeven vind ik nog wel te billijken. Lijkt me meer iets een achtergrondenrubriek of documentaire. Wat verwacht je nu precies van het journaal? Eerst een kwartier lang alle ins en outs vermelden van een conflict in het midden-oosten en vervolgens nog 10 minuten overhebben voor andere zaken zoals bijvoorbeeld de nieuwe kabinetsplannen?
Verder zie ik ook een stukje waarin wordt gemeld dat het geweld internationaal sterk vooroordeeld wordt. Een Egyptisch minister spreekt zijn afschuw uit. En ja, ook Peres komt aan het woord. Dit in een poging objectief en evenwichtig te zijn, naar ik mag aannemen. Op aljazeera zag ik Netanyahu ook zijn zegje doen.
Ok, misschien slaagt de NOS niet goed genoeg in goede berichtgeving, misschien is de NOS teveel pro-Israel. Misschien is de Nederlandse publieke opinie dat ook wel. Misschien ben ik dat zelf ook wel (geweest). Dat wil nog niet zeggen dat jij niet uit de bocht kan vliegen met je gerant op de NOS.
Hilarisch, alle pro-Israelische types zitten momenteel op PRECIES dezelfde manier te schuimbekken dat de NOS zo oneindig pro-Palestijns is en zijn net zo woest over zoveel onrecht als Mo en saadiq..
Daar gaan we weer, take 2076.
@franslenaen,
Vestigingskolonie:
Overzeese gebiedsdelen onder Europees bestuur met als functie vestigingsgebied voor Europeanen.
Zo zijn is het gegaan in de VS en Australië en zo is het ook gegaan in Palestina zij het dat in de laatste nog niet beslist is wie uiteindelijk gaat winnen de kolonisten of de inheemse bevolking!
De westelijke sahara en het noordelijk deel van Cyprus zijn of bezet gebied of bevrijd gebied afhankelijk van wie je het vraagt maar geen van beiden gebieden is ook maar in de verste verte vergelijkbaar met wat er in Palestina is gebeurd en gaande is. De klassieke appel en peren vergelijking van zionistische apologeten.
Als morgen Marokko en Turkije zich plots zouden terugtrekken uit die gebieden pleit jij dan ook voor de ontmanteling van de zionistische entiteit? Of gaat de vergelijking dan opeens niet meer op?
Denk de volgende keer na voordat je het een met het ander vergelijkt het kan tegen je gebruikt worden in een discussie!
Verder nog iets te melden?
@SanderS,
Kennelijk heb jij een ander acht uur journaal bekeken dan ik. Het enige punt waarin je gelijk hebt is dat ik wapenopslag plaatsen verstond als wateropslag plaatsen de rest van mijn betoog houdt nog steeds stand eenieder kan dat hier voor zichzelf zien:
http://nos.nl/uitzendingen/5299-nos-journaal-14-november-2012-2000u.html
Het niet tonen van hoe de situatie is geëscaleerd is wel degelijk doelbewust gedaan men heeft geen minuten nodig om die prelude aan de kijker uit te leggen. Helemaal nu al blijkt dat die gene die standrechtelijk geëxecuteerd is iemand die al maanden met de zionisten in contact stond om het bestand in stand te houden:
“Hours before Hamas strongman Ahmed Jabari was assassinated, he received the draft of a permanent truce agreement with Israel, which included mechanisms for maintaining the cease-fire in the case of a flare-up between Israel and the factions in the Gaza Strip.”
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israeli-peace-activist-hamas-leader-jabari-killed-amid-talks-on-long-term-truce.premium-1.478085
Gelukkig hebben we in Nederland een Minister van Buza die wel in staat is feiten en emotie te scheiden.
De hoofdverantwoordelijke voor wat nu in de Gazastrook gebeurt, is Hamas. Dat heeft minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans vandaag gezegd tijdens een overleg in de Tweede Kamer, meldt persbureau Novum.
“Hamas heeft stelselmatig raketten afgevuurd op Israël, dat op grote schaal gedaan en gedurende lange tijd en is zo hoofdverantwoordelijke voor de reactie die daarop gekomen is”, zei Timmermans. “Laat dat duidelijk zijn.” Dat nu ‘onvoorstelbaar leed’ over de bevolking wordt uitgestort, is ook in eerste instantie de schuld van Hamas.
‘Israël heeft volste recht om zich te verdedigen’
Israël heeft daarbij het ‘volste recht’ om zichzelf te verdedigen, zei Timmermans.
http://m.nrc.nl/nieuws/2012/11/15/timmermans-hamas-hoofdverantwoordelijk-voor-geweld-gaza/
@Danoenie,
Je vergeet een groot moreel verschil te noemen:
Die pro-zionisten komen op voor de daders wij voor de slachtoffers!
En wat dat “precies” hetzelfde betreft ik moet de eerste zionist nog ontmoeten die de zionistische zaak ( kolonisatie, diefstal, etnische zuivering etc) slechts op basis van feiten en argumenten kan rechtvaardigen!
Gisteren zag ik het 10 uur journaal en ik vond het opvallend dat de NOS een journalist in Gaza stad heeft die uitgebreid verslag doet. Vroeger vond ik ze ook wat eenzijdig het verhaal van Israel vertellen maar nu viel dat wel mee. Daarbij komt dat Israel natuurlijk een zeer professionele PR organisatie heeft die de media actief voed. Joris Luyendijk vroeg gisteren in een tweet aandacht voor de wijze waarop de IDF de social media manipuleert: (n.b. strong language!)
https://twitter.com/jorisluyendijk/status/269172461474574336
The Guardian, waar hij Joris Luyendijk nu werkt, is wel een aardige bron om het nieuws te volgen in dit kader.
@Mohamed Boubkari toen ik het Nos journaal zag en hoe ze over de situatie daar bericht gaven. Ik werd woedend.
Ik ben het helemaal eens met je betoog. De Palestijnen werden als schuldige aangewezen en de Israëliërs als onschuldige?
Het was triest voor woorden. Die Ronald Plasterk die is ook een vriendje van de Zionisten, de vrouw bij Pauw en Witteman die had hem goed te pakken. Die had hem echt even op zijn nummer gezet maar je zag dat hij het niet kon hebben.
De vraag broeders en zusters blijft alleen nog: hoelang kan Israël hiermee nog mee weg komen?
Trouwens echt bulshit propaganda van NOS, zogennaamd Israëliërs in schuilkelders?
Zogenaamd 2e wereldoorlog referentie zodat iedereen medelijden met ze hebben.
O ISRAEL U HEEFT DE WAPENS, AMERICA, EUROPA STAAT ACHTER U, U BESCHIKT OVER DE GEVANCEERDE WAPENS etc
DAN DURFT U ZICH OP TE STELLEN ALS DE ONDERDRUKTE?????????
DIT IS GEEN OORLOG DIT IS DE ZWAKKEN PESTEN WAT U DOET ISRAEL, DE ZWAKKE PESTEN. De geschiedenis herhaalt zich MAAR NU BENT U DE ONDERDRUKKER.
Ze zeggen Israel is machtig jaaah en ik zeg JAAH ALS JE TEGEN DE PALESTIJNEN VECHT NATUURLIJK BEN JE MACHTIG. Ga maar een keer vechten met iemand van je formaat o nee dan duiken jullie snel onder.
@Boubkari 9:11 Ehh, je moet er natuurlijk wel bij vermelden dat de daders diegenen zijn die vanuit een jihadistische achtergrond burgers onder vuur nemen. Bovendien vergeet je erbij te vermelden dat Israël eerst Joods was, en dat het toen door de Arabieren gejat is. Nu hebben de joden het weer terug en ze zeggen dan gewoon: “wij blijven hier”. Waarom heb je er problemen mee als andere mensen dezelfde logica hanteren als de islam en de moslims?
@Pattex,
Ach gut weer een hasbara nakakelaar die hier een achterhoede gevecht komt leveren.
1)Toen de Arabieren/moslims Palestina veroverden, veroverden ze dat op het Byzantijnse rijk en niet op de joden.
2)De joodse minderheid die destijds nog in Palestina leefde was maar al te blij met de nieuwe veroveraars gezien het feit dat ze kort daarvoor met tienduizenden door de Byzantijnen waren afgeslacht uit wraak vanwege hun collaboratie met de Perzen en het samen met de nieuwe heersers op hun beurt afslachten van tienduizenden christenen.
3)De Palestijnen vechten om het land terug te winnen dat van hen geroofd is en waar zij voor een groot deel van zijn verdreven. De zionisten vechten om land te behouden dat zij gestolen hebben van de inheemse bevolking en rechtmatige eigenaars die zij etnisch gezuiverd hebben.
4)Wij Blijven Hier slaat op moslimmigranten en hun nazaten die om geheel andere redenen naar Nederland zijn gekomen dan de zionisten die uit koloniale overtuiging naar Palestina trokken. Met ander woorden diegenen die hier blijven zijn geen kolonisten, landrovers en etnische zuiveraars. Capiche?
Nog meer hasbara nonsens?
@Boubkari
“Trouwens echt bulshit propaganda van NOS, zogennaamd Israëliërs in schuilkelders?”
U heeft duidelijk nooit één voet op Israelische bodem gezet. Het feit dat er relatief weinig doden cq gewonden vallen is juist omdat overal (betonnen)schuilkelders zijn.
“het dorp Najd op wiens grondgebied nu Sderot is gebouwd”
???
op wiens grondgebied staat de a-aqsa moskee? juist…op de fundamenten van de 2de joodse tempel. De rest staat beschreven in de geschiedenis boeken.
Een opmerking over de slachting die nu gaande is in Gaza:
In 1967 koste het de zionisten zes dagen om drie legers te verslaan en enkele tienduizenden vierkante kilometers land te veroveren.
Nu kunnen ze niet eens binnen diezelfde tijd een millitie van een anderhalve man en een paardenkop uitschakelen nog een gebied van niet meer dan een paar honderd vierkante kilometer onder controle krijgen!
De tijden veranderen.
Zo waren bij de tweede intifada ( 1987) de Palestijnen slechts met stenen bewapend nu schieten ze rakketen af tientallen kilometers ver zelfs richting de grootste nederzetting in bezetgebied: Tel Aviv.
Waar zullen ze over 25 jaar mee gaan schieten?
Ondanks het mediageweld van de Hasbara en handlangers zijn de Palestijnen en hun medestanders de mediaoorlog aan het winnen.
Ook een teken van veranderende tijden!
De tijd tikt langzaam maar gestaagd door naar het einde van de Vestigingskolonie!
@dutchbird,
En daar hebben we weer een hasbara nakakelaar of moet ik zeggen nakakelaarster!
Het feit dat zionisten er relatief zonder kleerscheuren af komen is om de doodeenvoudige reden dat de andere kant slechts over primitieve zelfgefabriceerde wapens beschikt die meer schrik aanjagen dan schade . Want had men over dezelfde vuurkracht en acurate afleveringsmethoden beschikt als de zionisten dan hadden al die schuilkelders de landrovers en etnische zuiveraars niet zoveel gebaad!
Volgens mij was het grondgebied de facto en de jure onderdeel van het Bijzantijnse rijk toen de moslims het veroverden. Dus zij hebben de al-Aqsa moskee gebouwd op veroverd Byzantijns territorium.
Nog meer hasbara nonsens?
@Mohammed Boubkari
Heeft zich ooit afgevraagd waarom er wel een islamitische staat is gecreëerd in ’47 en geaccepteerd , namelijk Pakistan en wat er daar met de christelijke-inwoners en anders denkende gebeurt…http://www.bnr.nl/meernieuws/333344-1209/steeds-meer-christenen-vermoorden
een land wat vele malen groter is dan het strookje Israel voor de joden (oppervlakte is kleiner dan Nederland) en 1% is van zo’n beetje het hele M.O.
U heeft U zich ook wel eens afgevraagd waarom er nooit wordt gesproken over de afsluiting naar Egypte? Ik heb niets met orthodoxe joden maar ook niet met andere fundamentalisten. Een beetje verdraagzaamheid zou welkom maar ik zie alleen maar haat. Ook op deze site is het wat eenzijdig en wordt een andere menig niet rerespecteerd. Meteen persoonlijk worden als je het er niet mee eens bent.
@dutchbird ,
Het feit dat de mening die je verkondigd niet wordt gerespecteerd door mij ( afgezien van het feit dat het ter verdediging is van landrovers en etnische zuiveraars ), is omdat het hetzelfde riedeltje is dat hier sinds jaar en dag door jouw en je geestverwanten wordt verkondigd. Kom eens met iets nieuws waarvan ik kan zeggen: “Wauw daar moet ik eens goed over nadenken voordat ik er een weerwoord op kan formuleren”.
Maar het enige waar jij op kan komen is wederom een appel en peren vergelijking!
In je vorige reactie kwam je met je schuilkelders en op wiens grondgebied de al-Aqsa moskee gebouwd is.
Waarop ik je van repliek diende.
In een normale discussie zou men eerst die repliek met een inhoudelijke tegenreactie pareren voor dat men nieuwe feiten en argumenten aan gaat dragen ter verdediging van het eigen standpunt(en) ten aanzien van een kwestie.
Waarom doe je dat niet?
De reden daarvoor is overduidelijk: Je kunt het niet!
En dat komt weer omdat je er nooit zelf over nagedacht hebt en de materie bestudeerd hebt maar gewoon hasbara nonsens aan het nakakelen bent.
Poging II dan maar dus eerst mijn eerste repliek inhoudelijk ( feitelijk en argumentatief) pareren:
1) Het feit dat onder zionisten zo weinig slachtoffers (gewonden en doden) vallen komt door de primitieve wapens van de Palestijnen ( geringe vuurkracht, ontbreken van accuratesse) en niet zo zeer door het overal aanwezig zijn van schuilkelders.
2) De al-Aqsa moskee is gebouw op grondgebied dat op de Byzantijnen is veroverd.
de Alqsa is gebouwd op VEROVERD grondgebied…zover is duidelijk ..maar van wie was het voor de byzantijnen cq (oost)Romijnen…..iid van de inheemse bevolking aldaar …zowel arabieren /joden/druzen/christenen….(maar dat stukje was toch echt HET heiligdom van de JODEN…dat is mij wel duidelijk). Het gekke is dat genoemde bevolkings groepen er nog steeds hun thuis hebben. Helaas zijn er Arabieren vertrokken op aanraden van de grootmoefti van jeruzalem….afijn je kent het verhaal vast en zeker. Ik onderschat U heus niet.
Helaas speculaas…zijn plan viel in duigen….Ik zou zeggen..weg gegaan plaatsje vergaan. Zou wel lekker zijn..eerst hopen dat je buur de zee in wordt weg gejorrist en als dat niet lukt met hangende pootjes terug komen. Gelukkig waren er velen iets slimmer en bleven waar ze woonden. http://972mag.com/arabs-and-jews-come-together-to-oppose-gentrification-in-jaffa/59532/
Je oogst wat je zaait.Bovedien is er enorm veel land gekocht VAN rijke arabieren(landeigenaren) die zelf in Caïro zaten en hun (arabische)personeel liet werken.Arabieren uit jordanië en Sierië)en die pikte dat niet…tja duhhhh….m.a.w.hun eigen broeders hebben hun een oor aangenaaid. Hetzelfde gebeurt nu nog steeds met grote bedrijven…massa ontslagen vanwege verkoop/reorganisatie/fusie etc etc. en het grote geld.Eigenlijk zijn we allemaal slaven van het kapitaal.
U bagataliseert de slagkracht van Hamas….Toch wel bedenkelijk dat er in de Westoever nauwelijks wat gaande is. Fatah heeft daar de zeggenschap en is gelukkig wat gematigder… gevolg…fijn voor de burgers aldaar en geen oorlog.
Bovendien wordt ik misselijk van het liegen en bedriegen van de Hamas beweging….
zeker als je leest hoe de media wordt gemanipuleerd door zogenaamd ernstig gewonden te filmen die verderop weer lachend uit de ambulance springen.
ach zo word je door de MMS gek gemaakt met name Reuters en CNN…
http://www.youtube.com/watch?v=xkfKAz8l37U&feature=watch-vrec
http://www.franklinterhorst.nl/Dossier%20Mohammed%20al%20Dura.htm
http://arabisraeliconflict.info/arab-israel-facts/fact-7-palestinian-suffering
even of topic:
Op 17 februari 2008 riep de Albanese(moslim( meerderheid eenzijdig de onafhankelijkheid uit van de Republiek Kosovo…dat was toch van Joegoslavië?
en dan heben we nog de Turkse expasiedrift wbt Cyprus…en dan nog de expasiedrift van Boko Haram in Nigeria…Somalië uhh afijn ..ik kan nog wel ff doorgaan…Maar nee…de Joden zijn de ellendelingen van de wereld. Oh sorry de ZIONISTEN.Voor u waarschijnlijk Baal-Zebub
Ik doe maar een gooi. Maar focust U zichzelf vooral op het gebied genaamd “Israel” en de “Gaza strook” en nergens anders op. Een soort van Tunnel (koker) visie.
Een hoop ideologisch gediscussieer zie ik. Ik meng me er maar niet in.
Om bij het onderwerp te blijven: waarom wordt dit hier Israelisch vuurwerk genoemd? De laatste week werden geloof ik >500 “vuurpijlen” afgeschoten vanuit de – reeds jaren ontruimde – Gaza strook. Hierbij werd overigens ook een arabisch dorp nabij Jeruzalem getroffen. Maar ja, het doel heiligt de middelen?
@dutchbird,
Kijk als je jezelf hier voor schut wilt zetten door een aaneenschakeling van hasbara nonsens te posten dan moet je daar vooral mee doorgaan. Het enige dat je daarmee bereikt is dat je aan iedereen duidelijk maakt wat het intelligentie niveau is van de gemiddelde hasbara nakakelaar om maar te zwijgen van het niveau van de hasbara nonsens zelf!
Je weigert wederom in te gaan op mijn repliek op jouw vorige nonsens!
Dus hier voor de derde keer:
1) Het feit dat onder zionisten zo weinig slachtoffers (gewonden en doden) vallen komt door de primitieve wapens van de Palestijnen ( geringe vuurkracht, ontbreken van accuratesse) en niet zo zeer door het overal aanwezig zijn van schuilkelders.
2) De al-Aqsa moskee is gebouw op grondgebied dat op de Byzantijnen is veroverd.
Gaarne feitelijke en argumentatief weerleggen of gewoonweg erkennen dat je er naast zat!
Toen de moslims Jeruzalem veroverden was de Tempel al meer dan 550 jaar daarvoor verwoest en werd het terrein gebruikt als een vuilnisbelt! En voor de daders moet je in Rome zijn!
De huidige Palestijnen zijn de enige rechtmatige bewoners en eigenaars van Palestina sinds pre-historische tijden en zij zijn niet vrijwillig vertrokken zelfs niet op instigatie van derden maar doelbewust door middel van terreur etnisch gezuiverd door zionisten!
Je kunt dit feit bij hoog en laag blijven ontkennen maar deze historische gebeurtenis ( wandaad van de zionisten) is uitvoerig gedocumenteerd. Dit is de erfzonde van de zionisten die hen tot aan de ontmanteling van Vestigingskolonie zal worden nagedragen!
In 1947 was slechts 6 % van het land “rechtmatig” door de zionisten gekocht de overige 94 % hebben ze in 1948 en 1967 geroofd!
De rest van je nonsens is geen reactie waardig!
@maxillum,
Hou je aan je eigen advies en meng je niet in de discussie. Dat is zeker gezien de rest van je reactie een goed advies aan jezelf!
@Mohammed Boubkari
Ik ben bang dat het een dododlopende discussie is. We zullen het nooit eens worden.
U heeft het over etnisch zuiveren. De ellende is begonnen toen wij nog niet geboren waren. We hebben beide alles uit boeken kunnen vernemen. m.a.w. U kakelt net zo goed iets na. nl. datgene wat beschreven is.Daar zullen wij het mee moeten doen.
ik lees bijv: Dat de Arabieren in 1929 de complete joodse gemeenschap in Hebron uitroeiden. Ze nemen grond en gebouwen eenvoudig over. De groep woonde daar al eeuwen.
Het hele verhaal en antwoord op uw vragen vindt u in een notedop op onderstaande site. Niets pro of anti Israeliten en/of palestijnse Arabieren.
http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=107
Het gaat U goed.
@dutchbird,
Ik geef je wat je eerste opmerking betreft gelijk:
Zionist is zionist and anti-zionist is anti-zionist, and never the twain shall meet!
Dit is mijn visie:
http://www.wijblijvenhier.nl/16233/moslims-gepreoccupeerd-met-palestina/#comment-98921
en verder:
De nabije toekomst zal uitwijzen dat niet alleen de Palestijnen het gelijk aan hun zijde hebben maar ook dat zij dat gelijk zullen krijgen ( lees hun land van de rivier tot de zee van Libanon tot de zee) en dat het zionisme zal belanden op de vuilnisbelt van de geschiedenis waar het thuishoort!
Remarkable! Its actually awesome piece of writing, I have got much clear
idea concerning from this post.