In Kafer Qasem en Dir Yassin
Hebben jullie mij in stukken gereten.
Jullie hebben mij als een steen over de landen geworpen in 1967.
In Sabra en Shatila hebben jullie graven voor mij gedolven,
Maar ik heb de grond gekliefd en de ogen geopend.
Ik ben opgestaan en op de daken geklommen.
Ik heb gejubel aangeheven en de strijdkreet,
Ik heb de vlaggen gehesen
En jullie gezegd: “hier ben ik,
De zoon van de steen, de zoon van Palestina,
De mens die niet sterft,
Noch door de dolk van Dayan, noch door die van Begin,
Noch door die van Sharon, noch door die van Shamir,
Ik ben de mens die niet sterft,
Hoeveel slagers er ook op mij afkomen,
Van Golda Meir tot Rabin,
Uit: Strijdkreet van de Aarde. Riffijnse Gedichten. Ahmed Essadki
Twee en een halve week bombarderen de zionisten nu al alles aan gort in Gaza en nog steeds hebben ze hun doel(en) niet bereikt: Hamas vernietigen en de raketaanvallen stopen. Nog steeds blijven die raketten tot chagrijn en gene van de zionisten neerkomen in bezet gebied van 1948. Het lijkt erop dat de huidige generatie zionisten steeds minder instaat zijn om op het strijdtoneel iets voor elkaar te krijgen. Met alle F16’s, Apache helikopters, Merkava tanks, marine fregatten, onbemande vliegtuigjes, etc is het resultaat maar povertjes. De vorige generatie deed er zes dagen over om de legers van Egypte, Syrië en Jordanië te verslaan en daarbij het grondgebied te verviervoudigen (door de verovering van 67.500 vierkante kilometer gebied). Weliswaar met superieure luchtmacht en wapenarsenaal en tegen ongeorganiseerde en slecht geleide tegenstanders, maar desondanks een militaire prestatie van jewelste. Deze generatie is niet eens instaat om een gebied van 360 vierkante kilometer onder controle te krijgen dat verdedigd wordt door een paramilitaire organisatie!
Ouden van dagen, zwangere vrouwen, zieken en burgers terroriseren en vernederen bij checkpoints, huizen vernietigen, olijfboomgaarden ontwortelen, gevangen martelen, op stenengooiende jongeren schieten met scherp… dit is iets wat deze dappere zionisten durven en met veel plezier doen. Veilig schieten vanuit F16’s, Apache’s en Merkava’s (wetende dat de tegenpartij slechts beschikt over lichte vuurwapens en zelfgefabriceerde raketjes) is ook iets waarin deze dappere zionisten excelleren. Maar wanneer het aankomt op gevechten van man tegen man, dan geven deze dappere strijders niet thuis.
In 1982 was dat al duidelijk toen Syrische tankkiller eenheden het in de Bekkaa vallei opnamen tegen zionistische tankeenheden. Deze tankkillers waren zo effectief dat alleen maar het gerucht dat ze in de buurt waren zionistische tankcommandanten in paniek deed vuren op alles wat bewoog. Alleen door technologische superioriteit wonnen de Zionisten destijds met dank aan de belastingbetaler in de USA. Niet dat ze lang van hun overwinning hebben kunnen genieten want de daaropvolgende 18 jaar werd ze door voornamelijk Hizbollah het leven zo zuur gemaakt dat ze in 2000 met de staart tussen de benen Libanon verlieten.
In 2006 belden de dappere zionistische soldaten in paniek massaal het thuisfront toen Hizbollah niet over zich heen liet lopen en de strijd veranderde in man tegen man gevechten in de heuvels en dorpjes van Zuid-Libanon. Bij dit offensief tegen Hamas moesten dus alle mobiele telefoons vooraf ingeleverd worden. Om zo te voorkomen dat het thuisfront er te vroeg achter zou komen dat wat de politici en generaals aan het begin van de strijd hadden verteld en beloofd één en al leugen was. Het gedraai, het veranderen van de einddoelen en het wijzen naar elkaar is al begonnen onder de politici. Nog eventjes en het zionistische gepeupel gaat het dagen… dat ze net als in 2006 weer belazerd zijn.
Waar deze generatie even goed in is als de vorige generaties zionisten, is in het afslachten van ongewapende burgers. Dat is een zionistische hobby waarin alle generaties zionisten in schijnen te excelleren. Onder de 1000 doden die er de afgelopen ruim twee weken te betreuren waren, waren er 300 kinderen! ‘Een leven voor een leven, een oog voor een oog, een tand voor een tand’ zo staat het in het Oude Testament. En was het niet dat Geschrift waar zionisten (goddeloze en gelovigen) gelijk met graagte naar refereren om het bestaansrecht van Zionistan te rechtvaardigen? Zou men dan niet op z’n minst zich aan die regel kunnen houden wanneer men ten strijde trekt om die handvol eigen doden en gewonden te wreken? Of is zelfs het Oude Testament te humanistisch voor deze zelfbenoemde erfgenamen van hen die in Oud-Testamentische tijden Palestina bewoonden?
Maar hoeveel Palestijnen de zionisten ook doden, verwonden, gevangen nemen, martelen, verdrijven en vernederen… uiteindelijk zal de strijd beslecht worden in het voordeel van de Palestijnen. Zij hebben niet alleen het recht aan hun zijde maar ook de tijd. En de tijd is onverslaanbaar, zelfs niet met het modernste wapentuig van Uncle Sam!
49 Reacties op "1.000"
Dank voorde link naar dit lied.
Ja, is verwarmend en hoopgevend.
Tijd voor een nieuwe nummer 1 in de charts.
Ik heb hier een link die ik jullie niet wil onthouden:
http://www.wakeupfromyourslumber.com/node/5916
Het weerloze volk in Palestina wordt platgebombardeerd, maar ze zullen er sterker uit komen. Een man heeft aleen zijn eer en trots als hem alles is afgenomen. Ik hoop dat Hamas sterker dan ooit wordt om te blijven strijden tegen Izrael. Het ziet ernaar uit dat ze sterker worden, er is een enorme beweging gaande onder het volk die de rechtvaardige strijd van Hamas ondersteunen.
De joodse staat Izrael zal sneller dan men denkt de rekening gepresenteerd krijgen.
We kunnen ons zelf de false illusie aanpraten dat we aan het winnen zijn tegen de zionisten Mohammed. Maar feit is helaas dat een miljard moslims niet kunnen weerhouden dat Palestijnen de grootste onrecht uit de geschiedenis wordt aangedaan!
Dat doet je toch denken waar wij moslims de fout zijn in gegaan, want ondanks de Koran, het voorbeeld van de Profeet en natuurlijke rijkdommen loopt ons Ummah achter op zowat elk gebied ten op zichte van de rest van de wereld.
Ook ik vraag mij af waar de moslims de fout zijn ingegaan.
Ik zal maar geen rijtje opsommen.
Hopelijk gaan meerderen aan zelfreflectie doen. Dat is alvast een begin om uit deze coma te geraken.
Beste Mohammed,
Hun doelen niet bereikt? Dat is natuurlijk maar helemaal de vraag. Want wat zijn die doelen dan?
persoonlijk geloof ik er geen barst van dat zij opzoek zijn naar raketjes en hamasstrijders.
Naar mijn mening heeft dit er alles van weg dat men tot doel heeft de Palestijnse infrastructuur terug naar de middeleeuwen te bombarderen, en om toch zoveel mogelijk de onderlinge strijd te doen oplaaien.
Daarbij denk ik ook dat, jou uitspraak dat de Palestijnen tijd en het recht(wat historisch gezien helemaal geen waarde heeft)aan hun kant hebben, niet helemaal conform de waarheid is.
als Israël op deze wijze en dezelfde snelheid doorgaat, dan kunnen de Palestijnen 1000 maal gelijk hebben en het nationale en internationale recht aan hun kant, maar dan blijven er verrekt weinig Palestijnen over die ervan kunnen en mogen genieten!
Er zijn er wereldwijd maar weinig die zich de afgelopen 50 jaar de humanitaire crisis in de Palestijnse gebieden hebben aangetrokken.
Ja, voor eigen mogelijkheden en middelen ja, dan in 1 keer staat men vooraan! Zie wat er nu weer gebeurd!!
Om het hardst wordt er geschreeuwd door figuren, met als doel zo lang mogelijk met je kop in de media.
Dat mag echter niet gezegd worden. Hoe durf ik te twijfelen aan de nobele en intermenselijke motieven van veel demonstranten!
Neem jezelf als voorbeeld. Ik heb de afgelopen jaren veel stukken van jou hier op WBH gelezen.
jou toon wat betreft het palestijns-zionistan(om even in jou termen te spreken)conflict is in al die tijd niet veranderd.
M.i. geeft dat recht van spreken! Jij spreekt je al jaren op dezelfde wijze uit over deze situatie. Er is meer dan voldoende dossier- en parate kennis aanwezig bij jou, wat in de loop der tijd ook mijn visie op deze situatie sterk heeft beïnvloedt, merk ik nu.
Gevoelsmatig krijg ik dan een beetje kriebels dat een ieder nu over elkaar heen duikelt om toch vooral de stem voor de zielige Palestijnen te willen zijn.
Het komt een beetje over als het einde der tijden of het conflict der conflicten.
En dat staat wat mij betreft helemaal los van de wrange realiteit zoals hij vandaag de dag is.
En volgens mij is deze qua heftigheid wel anders dan andere dagen, maar qua wederzijdse intentie is en blijft het hetzelfde verhaal.
Ja, is het meest gehoorde verwijt, de overheid MOET een anti Israëlisch standpunt innemen!!
M.i. een net zo’n irreëel gedachte als de gedachte dat Israël in dit conflict de verdedigende partij is!
De overheid heeft andere meerdere, onderliggende motieven om zaken wel of niet zo te regelen.
De partij- of individuelebelangen, zo kan ik mij voorstellen, zullen hier ook een stevige rol in spelen.
Daarbij ook niet vergeten hoe sterk de zionistische lobby is.
en je kunt deze willen negeren, maar dat doe je eenvoudig weg niet van de 1 op de andere dag. Dat brengt namelijk consequenties met zich mee.
En vervolgens ga je de verschillende stellingnamen en de daarbij behorende consequenties tegenover elkaar zetten, en dan is het een kwestie van plussen en minnen!
1000 slachtoffers zijn veel en het zal voorlopig helaas ook niet ophouden.
Vrede is nog lang niet in zicht voor het misleid Palestijns volk.
Na een bestand zal de strijd weer opnieuw over de ruggen van de Palestijnse bevolking plaatsvinden tot op het moment dat er een echte leider uit het Palestijns volk opstaat die niet door emoties, religie en macht gedreven wordt maar de verantwoording neemt om de vooruitgang voor zijn volk als doel te stellen.
Hamas doet foute beloften aan haar burgers. Beloftes die alleen maar in het nadeel van de palestijnse burgers uitdraaien
en ja kijk na het bestand, wat er binnenkort zal komen,hoe Hamas zijn bijltjes dag gaat organiseren. Arm volk. Er wordt wel eens gesteld elk volk krijgt zijn leiders die het verdient maar ik vind dat dit niet opgaat voor dit arm volk
Sohail,
Ik vind dat je niet eerlijk bent tegenover Mohammed. Hij heeft pas nog een stuk geschreven over de moslim leiders en Arabische leiders die hij als hoofdoorzaak ziet van onze achteruitgang. Het is duidelijk dat met het juiste politieke leiderschap er heel veel zaken bereikt kunnen worden.
Het Palestijnse volk heeft nu niks aan filosofische bespiegelingen. Ze hebben nu hulp nodig, ondanks dat we ze niet kunnen helpen met wat ze het het liefste willen hebben. We kunnen ze moreel, financieel, politiek, in de media, met demonstraties,met gedichten, met spottekeningen, met zingen, helpen.
Sohail, ik hoop dat je met me eens bent dat we de Palestijnen niet in de steek moeten laten ondanks onze stagnatie?
Beste Abdel,
Wat ik nu interessant vindt Abdel is de vraag; waarom juist nu?
als het antwoord is; beter nu dan nooit, dan ben ik het daar volledig mee eens.
Maar wat ik dan gewoon als apart ervaar is, de enorme beleving onder moslims met betrekking tot de Palestijnse zaak.
De Palestijnse zaak die al 40 jaar op en af onder de aandacht is.
Het doet mij denken aan situaties als de moord op Pim Fortuyn en Theo van Gogh.
binnen enkele uren, is en was iedereen een vriend van.
Er ontstaat vervolgens een groep die dan ook gelijk verder wil in de geest van……
Iedereen weet in 1 keer wat het slachtoffer voelde, wenste en dacht.
Een beetje in die trant komt het op mij over.
Er zijn nu allerlei groepen die zaken gaan eisen!
“wij eisen dat de overheid een bepaald standpunt inneemt”, bijvoorbeeld.
Is dat dan de trant waarin we in de toekomst rekenschap aan elkaar moeten afleggen?
Dat bijvoorbeeld, bij de volgende aanslag die wordt opgeëist door Bin Laden, wij excuses en ferme uitspraken mogen en kunnen verwachten van moslimorganisaties?
En bij het uitblijven daarvan gaat men demonstreren en voor alles en iedereen kwetsende zaken roepen!
Volgens mij is de Palestijnse zaak helemaal geen moslim ding! waarom zouden alleen de moslims gefaald hebben?
De hele wereld staat erbij en kijkt ernaar!
Niet alleen de moslims, iedereen!
En niet alleen bij dit conflict maar bij ieder heftig conflict, waar massa’s mensen het slachtoffer van zijn.
Het is wel oppassen om niet alles in categorieën in te willen delen.
Als we namelijk zo gaan beginnen dan zijn de meeste conflicten die zich op het Afrikaanse continent afspelen vele male extremer, langduriger en gruwelijker dan het hele Palestijnse gebeuren.
“Sohail, ik hoop dat je met me eens bent dat we de Palestijnen niet in de steek moeten laten ondanks onze stagnatie?”
Nee natuurlijk niet! Ik voel me allen zo machteloos en ik denk dat heel veel mensen dat zelfde gevoel hebben.
Wat moeten we (als Ummah, de wereldwijde Islamitische broederschap) doen om dit verschrikkelijk probleem duurzaam om te lossen? Ik weet het niet meer!
Maar een ding weet ik wel… de tijd waar we ons zelf een illusie van superieuriteit voor de ogen houden moet voorbij zijn. Op de eerste plaats moet nu het palestijns volk komen, nog zelfs voor het land palestina zelf.
Met andere woorden, als de palestijnen een mogelijkheid zien moeten ze proberen te emigreren. Al is het van het land dat al generaties hun rechtmatige eigendom is. Ik zal mij niet populair maken met dit mening. Maar ik zeg, laat die zionistische honden het land maar hebben en mogen ze er op stikken als een hond die door zijn gretigheid op een stuk verorberd bot stikt. Het Palestijns bloed, het bloed van mijn broeders, is dat stukje land niet waard. Dat denk ik den minste, maar als U er ander over denkt hoor ik dat graag.
En ik ben me er wel van bewust dat de Arabische leiders zelf het vluchtweg van de Palestijnen hebben afgesneden door ze expres niet op te nemen in hun eigen bevolking. Komt er dan helemaal niemand meer op voor de Palestijnen? Zijn ze dan echt cannon fodder voor voor alle gevestigde machten?
Waar is ons Islamitsche broederschaps gevoel gebleven? Waar blijven de omringende Islamitische landen? Als ze dat tenminste nog zijn.
Beste Sohail,
Kijk om je heen en leer van wat je ziet.
Men “grijpt” alleen in als er heftige belangen spelen, of natuurlijk als er wat te halen valt!!!
zo is men dan ook wel weer!! wij helpen en daartegenover staat……. ????
Principes die al eeuwen en eeuwen gelden.
Echter wij denken dat we nu opeens geciviliseerd zijn omdat we bijvoorbeeld de Verenigde Naties e.d. hebben!
Wat het hebben en houwen verhaal betreft zijn wij helemaal niet veel veranderd in vergelijking met historische volkeren.
We doen het nu alleen wat beschaafder! Ahum!!
Waar blijft Jordanie. In wezen een Palestijnsland. Die heeft na de zwarte september9 ergens vlgs mij zevetiger jaren) een groot deel van de palestijnen de grens over gezet. Hoeveel bloed van het Palestijns volk heeft Jordanie eigenlijk aan haar handen??
Sohail,
Emigreren? Laten we het hierbij houden.
Abdel,
Ik denk dat dat ook niet gaat werken… maar wat wel dan? Zitten we niet collectief aan het einde van ons Latijn?
Sohail,
Ben je van mening dan dat jij alles hebt gedaan wat mogelijk is? Heb je geld gedoneerd?
Waar we de Palestijnen het beste mee kunnen helpen is door ons eigen bewustijn over de situatie te versterken. Door ook de eigen leiders als onderdeel van het probleem te zien. Deze leiders en de zionisten zijn een en dezelfde vijand. Dit bewustzijn moet groter worden.
Lieke,
Moet ik mezelf verantwoorden voor mijn verontwaardiging? Vind je mijn persoontje belangrijker dan de slachting in Gaza? Is dit niet praten om de hete brei om maar geen oordeel te hoeven vellen? Is dit discussieren om het discusieren (vind ik ook leuk trouwens)?
Ik ben nu boos omdat er nu kinderen dood gaan, dit had je ook zelf kunnen bedenken. Er zijn eerder in het jaar ook zes Palestijnen doodgemaakt, maar daar hoor je niet veel mensen over maar dit keer door de massale slachting van het weerloze volk door het dappere joods Izraelische volk is er bij veel mensen iets geknapt. De golan is nog steeds bezet door Izrael, Beersheba van Libanon is nog steeds bezet door Izrael, de Palestijnse gebieden zijn nog steeds bezet. Veel bloed is verloren, maar dat kinderen en vrouwen doelbewust worden vermoord om het Palestijnse verzet te breken als gelegitimeerde doelen worden gezien door het joods Izraelische volk gaat mijn voorstelling te boven.
Door persoonlijke omstandigheden is het voor mij niet mogelijk om geld te doneren. Maar dat is wel een goed idee en zodra ik een baan heb zal ik dat doen.
Maar wat dan? Is dat niet een druppen op de spreekwoordelijke gloeiende plaat?
En ik ben het er inderdaad mee eens dat die laffe politici in Den Haag een deel van het probleen zijn. Even als die Arabische “leiders”.
Maar om mijn punt duidelijk te maken, citeer ik een uitspraak van Imam Ali (a.s.), de neef en schoonzoon van de Heilige Profeet:
“Maintain communication and exchange of opinion among yourselves. Beware of disunity and enmity. Do not desist from promoting good deeds and cautioning against bad ones. [b]Should you do that,the worst among you would be your leaders, and you will call upon Allah without response.[/b]”
Dus misschien ligt een duurzaam oplossing in zelf verbetering. We hebben eenheid nodig abdel. We moeten blijven praten en open staan voor andermans mening. Ik hoop dat je het daar mee eens bent.
Sohail,
Ik neem aan dat je een sjiet ben en dat je daar dan op doelt met blijven praten. Ik persoonlijk zie geen veschil tussen de verschillende stromingen iedereen moet zelf weten hoe die vorm geeft aan zijn relatie met God. Maar de relatie met mij moet goed zijn, dus inderdaad blijven praten.
Dat heb je goed gezien Abdel, ik ben inderdaad Sjiet. En dit is inderdaad geen tijd om onderscheid te maken tussen Moslims. We hebben een belang nameijk het welzijn van het Palestijns volk.
beste Abdel,
Ik denk dat je me verkeerd begrijp. Ik bedoel het niet persoonlijk maar in zijn algemeen.
Wat ik bedoel is de veelheid aan meningen en verongelijktheid, uit welke hoek dan ook. Meningen en verongelijktheid die ik, met betrekking tot de Palestijnse zaak, de afgelopen decennia niet hebt gezien.
En nog wat anders wat de Palestijnse bevolking betreft.
Waar bleef die massale roep om gerechtigheid betreffende het Palestijnse volk, Want we hebben het hier nu over de vrouwen en kinderen, op het moment dat Hamas en Fatag burgers waarbij de 1 of de ander bepaalde sympathieën vermoedt, als dieren worden afgeschoten?
Of de immense druk die hamas en fatag op de bevolking uitoefenen, tot aan martelen toe, om toch vooral aanhanger van de 1 of de ander te worden?
Dat de Israeli’s nu zwaar over de schreef gaan, en achterlijk veel geweld gebruiken is, wat mij betreft een op zichzelf staand gegeven.
Dat heeft de onmenselijke situatie in de Palestijnse gebieden, alleen nog maar meer ontdaan van enig menselijk vertoon, echter dat heeft de al decennia lange ellende van de Palestijnen niet veroorzaakt.
Dus de vraag blijft waarom perse nu dan? In zijn algemeenheid dan he!
Waarom die drang tot protesteren, tot het omtoveren van de Palestijnse zaak tot een zuiver moslim aangelegenheid?
Die overkill aan meningen en schreeuwen om actie en vermaningen van alles en iedereen die anti dan wel pro is?
waarom maakt men zich nu druk om de Palestijnse burgers terwijl de Palestijnse burgers al 40 jaar lang in een dorre hel leeft?
Waarom niet al 10 jaar elke vrijdag een demonstratie om de Palestijnen te steunen?
Dit is geen veroordeling, ik vraag mij dat serieus af.
En waarom gaan we straat niet op voor de Congolezen en Soedanezen die met tienduizenden worden afgeslacht of verminkt door zowel christelijke als moslim milities?
En dat ook al jaren en jaren!
Lieke,
Je kunt niet menen dat je de afgelopen decenia niets hebt gehoord over Palestina demonstraties. Daarnaast denk ik dat er nu gewoon veel meer jongeren die hier geboren en getogen zijn, die het veel makkelijker vinden om hun mening te uiten. Onze ouders die kenden de weg niet en waren bang (realistisch?). Ik denk dat dit de trend is voor de komende tijd. Daarnaast kun je overal aandacht voor vragen, maar als blijkbaar iets heel erg leeft, dan heb je je er maar bij neer te leggen.
Over Hamas en Fatah, Hamas heeft de verkiezingen gewonnen, Fatah is bewapend door Izrael en de VS om de democratie omver te werpen. Fatah wilde een coup plegen en daar is tegen gereageerd door Hamas. Ze wilden ook de wapens onder centraal beheer brengen om de veiligheid om hoog te brengen. Is een compleet legitieme eis, dat hier in het Westen andere verhalen worden verteld is een ander. Hamas doet allang niet meer mee met het onder de aandacht brengen van de Palestijnse zaak onder het Westen omdat ze de toegevoegde waarde na 60 jaar niet zien.
Lieke wat ben jij een -edit-
Wat een hypocrysie weer zeg! Wilders mag gewoon zeggen dat de Israël gehakt moet maken van Hamas én de Palestijnen (letterlijke quote), maar als van Bommel dan oproept tot een intifada, wat feitelijk niet meer betekent dan een opstand van de palestijnen tegen de israëlische onderdrukkers, dan is het land te klein..
*modbreak: elkaar graag respectvol aanspreken!*
Stel je voor dat er steeds meer Duitse kolonisten hun koloniën in Nederland zouden uitbreiden. Stel je voor dat de kolonisten inmiddels al 41,9 procent van Nederland zouden controleren. Stel je voor dat een deel van de Nederlanders in vluchtelingenkampen zou leven. Stel je voor dat Duitsland door Rusland zou worden gesteund en dat Rusland rond 54 VN-resoluties met veto zou hebben gestemd, terwijl de andere 14 leden van de veiligheidsraad met “ja” zouden stemmen. Dus dat Rusland de wil van het hele wereld aan haar laars zou lappen, en Duitsland jaarlijks miljarden aan militaire hulp zou geven.
Stel je voor dat Rusland samen met Duitsland zouden zeggen dat de Nederlanders altijd hun eigen land zouden mogen hebben, mochten ze met het verzet stoppen. En stel je voor dat in de vredesonderhandelingen Duitsland en Rusland de Nederlanders een voorstel zouden doen, waarin Nederland in stukken verdeeld zou zijn, doorkruist door snelwegen die de kolonieën met elkaar zouden verbinden, voor de Nederlanders verboden snelwegen. Etc. etc. Hoe zou het verzet zich in Nederland manifesteren?
*Modbreak:
Dit is hier niet onderwerp van discussie*
1000 doden 1000 vragen
het enige wat telt,
is dat we niet mogen klagen, HET IS NOG PROPORTIONEEL!!!!!!!
Een moeder al een en twintig jaar wachtend op haar kind
houd op schoot een baby, vermoord, beschoten, haar hoop verdwenen…. samen met haar benen.
Perez met zijn pleidooi!!
komt allen kijken, de palestijnen in kooi!!
geen licht,warmte medicijnen, humantaire voorzieningen, heel de wereld heeft hiernaar kunnen kijken
ooh ik vraag me af wie o wie zal de palestijnen wreken!!
oog om een oog tand om een tand
hoe ziet men dit vanuit gaza’s kant
Is dit wat de wereld bedoeld met een democratie. Gelijke rechten gelijke plichten
behalve Israel die hoeft hier niet voor te zwichten.
Ergens staat een onbeschreven regel op een onzichtbaar blad in het boek van de wereld in israelisch/zionistisch verband:
EEn allen hoort zich te houden aan de regels der wereld, maar WIJ ZIJN OPPERMACHTIG EN GEVEN HIER GEEN GEHOOR AAN OOOH WEE DEGENE DIE ONS VOOR DE VOETEN LOOPT WE ZULLEN JE VERPLETTEN HET WORDT ZEKER JE EINDE.
OOh wereld doet het je niets al dat leed pijn dood,geschreeuw, kinderen die dagen naast het lichaam van de ouders zitten wachtend smachtend roepend huilend: ma, pa wordt wakker ……
Heel voorzichtig worden de wereldburgers wakker!!!
Want als wereld burger doet al het leed je wat, hongersnood in Afrika,,, ONRECHTVAARDIGHEID ONMENSELIJKHEID JEGENS DE PALESTIJNSE BURGERS,
1000 doden en duizenden slachtoffers…………….
Langzaam aan begint het besef
overal ter wereld wordt er gedemonstreerd…
het enige wat ik kan zeggen is dat na HET ZIEN VAN al de beelden van de afgelopen dagen op bijvoorbeeld eljazeera EN ANDERE BUITENLANDSE ZENDERS……
dit mij boos maken om de beelden die ik niet zie hier in Nederland, gesprek op NOva..met de vraag……. wat vindt u van de bombardementen van Hamas…………
Hoe kan de mediawereld het erbijlaten zitten en geen druk voeren op de ketel om vanuit Gaza legitiem te mogen filmen wat Israel verbergt!!!!
en voor “all the believers in Israel, bewijs het tegendeel maar”…
Maar ja in de meeste Arabische landen gebeurt precies hetzelfde…
WAt wil ik………
Palestina VRIJ!!!!!!!!!!!
ISRAEL BERECHT
EINDE VAN GEVECHT
STOP THE INOCENT KILLING
GERCHTIGHEID
WAARHEID
VRIJHEID
VREDEVOOR IEDER KIND OP DE GEHELE WERELD HET RECHT OM MET ZIJN OUDEERS OP TEGROEIEN
HET RECHT OM TE KUNNEn SPELEN MET SPEELGOED ZONDER FOSFOR IN TE ADEMEN
ZONDER BESCHOTEN TE WORDEN
ZONDER BLOEDTRANEN IN DE OGEN
HET RECHT OM TE LACHEN RENNEN LOPEN LEREN GELOVEN!!
GELOVEN IN HET LEVEN GELOVEN IN RECHTVAARDIGHEID…
HET ENIGE WAT IK KAN DOEN IS HIERVOOR BIDDEN!!!!!
EN MET MIJ HOOP IK DAT VELEN IN DEZE WERELD ZIJN OGEN NIET ZULLEN SLUITEN
VOOR DE WAARHEID, GERECHTIGHEID EN HET RECHT OM TE LEVEN…………
@21
Ik geloof mijn ogen niet als ik lees dat die slachting onder Fatah door Hamas verdedigd wordt.
Die verontwaardiging in de comments is hier regelmatig volstrekt subjectief.
jack,
De prijs van democratie is niet goedkoop.Weleens van de Franse revolutie gehoord?
Als agnost begin ik het tamelijk moeilijk te krijgen in het tijdsgewricht waarin we leven: zoveel onrecht en zoveel leugens om het onrecht mee te bedekken. Er speelt zich een ongelooflijk drama af in een deel van de wereld. De mensen die dit lot treffen zijn de rechtmatige inwoners van een gebied dat nog geen 60 jaar geleden van hun was. Nu, anno 2009, moeten ze vechten om een lapje grond waarin ze zijn samengedreven en als in een gevangenis bij elkaar gehouden worden. Vervolgens worden ze erop afgerekend dat ze raketten afvuren, het enige wat hen overblijft om zich te verzetten tegen een onrechtmatige en een uiterst inhumane bezetting. Er zijn een aantal dingen die mij erg dwars zitten. Het eerste is de gedachte dat Palestijnen zomaar hun kinderen zouden opofferen voor het goede doel van de ‘Palestijnse zaak’. Met dit argument wil men de Palestijnen dehumaniseren. De werkelijkheid is dat geen enkele vader of moeder zijn of zijn haar kind wil afvallen. Wat de meeste mensen niet begrijpen is wat voor chaos de bezetting, de vernederingen en de aanvallen van de IDF aanrichten en hoeveel leed en haat daaraan ten grondslag ligt! Hoe onmogelijk het in degelijke omstandigheden is voor ouders is om hun kinderen in bedwang te houden. En als je kind dan toch valt, verwacht je dan dat ouders gaan zeggen: mijn kind was fout bezig? Nee..ouders vallen hun kinderen niet af. Het tweede punt wat mij dwars zit is de kritiek op Hamas. Hamas zou een fundamentalistische, terroristische groepering zijn die er alleen maar op uit is om Israel te vernietigen. Dat is gewoon onzin! Hamas heeft voorstellen gedaan conform de resoluties van de VN. Die zijn resoluut van de hand gewezen door Israel. Wat mij ook dwars zit is het argument van de selectieve verontwaardiging. Ja, er gebeuren elders in de wereld ook verschrikkelijke zaken! Het punt is dan altijd waarom hierover zo veel opwinding, maar over het andere niet? Nou..dat zal ik eens zeggen. Het belangrijkste punt is dat we hier te maken hebben met een zogenaamde moderne seculiere staat die wil meedoen met de rest van de ‘beschaafde wereld’ maar het naar haar naaste buren en naar een groot deel van de bevolking gewoon niet is! Dat roept bij veel mensen aversie op! Verder is het Westen en in het bijzonder de VS direct verantwoordelijk voor de ontstane situatie. Daarnaast kunnen er nog persoonlijke of religieuze motieven een rol spelen waardoor het vanzelfsprekender is om je met het Palestijnse volk te identificeren. Dit veelgebruikte argument doet overigens geen enkele afbreuk aan de legitieme verontwaardiging en is enkel bedoeld als afleidingsmanoeuvre om het niet over het onrecht te hoeven hebben. Maar als we het dan toch over selectieve verontwaardiging hebben, waarom zijn er zoveel Nederlanders selectief verontwaardigd over Marokkaanse probleemjongeren/criminelen en wordt er zelden een discussiepunt gemaakt van criminaliteit/probleemgedrag onder de autochtone bevolking? Waarom doet een mediageile advocaat aangifte tegen een van Bommel omdat een aantal rel jongeren foute leuzen riepen tijdens een verder volledig legitieme demonstratie terwijl er op Nederlandse fora de meest walgelijke dingen over de Palestijnen mogen worden gezegd? Waarom wordt Wilders NIET aangepakt? Iemand die al jaren bezig is met het zaaien van haat?
Elk slachtoffer is er een teveel, het gedrag van Israel niet acceptabel, terreuraanslagen door moslims ook niet, etc etc, maar sargasso publiceerde wat kille cijfers die het een en ander in perspectief plaatsen.
http://sargasso.nl/archief/2009/01/15/koude-cijfers-over-huidige-conflicten/
Westerlingen hebben vooral aandacht hebben voor hun eigen leed, hetzelfde geldt ook voor moslims en Palestina. Samen zijn we schuldig aan het negeren van nog veel grotere humanitaire rampen.
Ha Abdel, jazeker, ik heb wel eens van de Franse revolutie gehoord.
Wel eens van de nacht van de lange messen gehoord?
@ Piet
Fijn, erg fijn om te lezen dat er mensen zijn die alles objecief kunnen bekijken en hun mening berusten op waarheidsgetrouwe feiten!!! Zoals Piet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik net als jij ook vol afschuw kijk
hoe we hier in Nederland in het beschaafde Westen, met twee maten meten. Gisteravond bij Paul &witteman vielen bijna alle (gespreks) gasten over van Bommel. het is een gegeven, dat een ieder die de waarheid , omtrent het hele gebeuren in het westen aankaart, zichzelf moet verontschuldigen en constant maar rekening moet houden met het extreem rechtse gedachtengoed dat de overhand heeft in ons land; over
Palestina
het Oosten,
Marokaanse probleem jongeren (wat maar een klein minderheid is).
De Islamisering van het westen,
kortom alles wat gaat over de ander
ZIj tegen Wij
Er is ook geen enkel vorm van dialoog
of het zoeken naar oplossingen.
Constant wordt het probleem benoemt en wordt er
niet naar de oorzaak gekeken en ook niet hoe we dit kunnen verhelpen
En als je dit wel doet zoals sommige mensen in de kamer en hierover een motie indiend zorgen enkele politieke partijen ervoor dat het motie wordt afgewezen!!!
Nee gewoon doodleuk wijzen naar de ander en owee als je iets zegt dan wordt je beschuldigdt van aanhanger van het terrorisme….
Dus is het fijn om te lezen dat er ook nog mensen zijn die door al deze leugens en onwaarheden kijken en hun meningen berusten op feiten, feiten en nog eens feiten!!!!
Wat willen wij Palestina vrij!!!!!!!!!
@Piet
Hamas is een fundamentalistische terroristische organisatie die er slechts op uit is Isreal te vernietigen, volgens mij schamen ze zich daar ook niet voor, ze laten zich er zelfs op voor staan.
Ja, de selectieve verontwaardiging over Marokkaanse probleemjongeren is schandalig en de aandacht hoogstwaarschijnlijk buitenproportioneel.
Ja, Wilders is een haatzaaiende racist en zou daarvoor op zijn minst aangeklaagd moeten worden, probleem is dat de hij gewiekst binnen de grenzen van de wet blijft. verwerpelijk blijft ‘ie.
Ik geloof niks van het argument dat er nu zo veel verontwaardiging is omdat het om een ‘westerse’ staat gaat maar
dat het bij veel mensen gaat om het feit dat het geloofsgenoten zijn en doordat er door de plaatselijke media media meer aandacht aan wordt gegeven (tja, laten we vooral niet doen of de berichtgeving en de hoeveelheid aandacht alleen in het westen gekleurd en subjectief zijn, integendeel zelfs) Nu lijkt me dat geen probleem hoor, je kan door allerlei factoren meer betrokken zijn bij het ene conflict dan bij het andere en vanuit dat gezichtspunt kan dit dan het belangrijkste conflict in de wereld zijn wat objectief gezien naar mijn mening niet is. Maar ja, ik zou een klein Belgisch offensief in zeeuws vlaanderen met 1 doden en 3 gebroken benen of een opgeblazen brug in Utrecht waarschijnlijk ook belangrijker vinden dan situatie in Oost Congo of Soedan.
Israel, kindermoordenaar. Lullen over één raketje van Hamas die ook nog mis is, en zelf wel raak schieten met high tech massavernietigingswapens en 100 keer meer doden maken.
HYPOCRIETE MOORDENAARS. Israel zal boeten voor het Israeltribunaal!
De invasie van Israël in Gaza is afschuwwekkend en walchelijk, de raketbeschietingen vanuit Gaza is een uiting van het verzet van het Palestijnse Volk tegen de uitbuiting en onderdrukking van het Palestijnse Volk door Israël, het is een uiting van verzet tegen de diefstal van Palestijns grondgebied, de illegale nederzettingen, de Muur, de diefstal van olijfbomen, de moord op palestijnse kinderen, de moorden op palestijnse burgers, het terroriseren van de Palestijnse gemeenschap, het martelen van Palestijnse burgers, en stelen van bezittingen en huizen van palestijnse burgers, het stelen van water, het stelen van belastinggelden, het verkrachten van palestijnse vrouwen, het demoniseren van palestijnse burgers, moet ik nog verder doorgaan.
Bah, bah, bah, ik voel alleen maar een zeer grote intense walching voor Israël, en een groot verdriet om het palestijnse volk.
@ Jack,
Zoals ik al zei, Hamas heeft een voorstel gedaan conform de aangenomen resoluties van de VN en één welke in overeenstemming is met de algemene consensus binnen die VN. De PLO had ook altijd in haar handvest de vernietiging van Israel staan, maar dat hebben ze in ”˜94 losgelaten. Hetzelfde zal Hamas doen als Israel zich anders gaat opstellen. Dat hebben enkele Hamas leiders al laten weten.
Het woord terrorisme zegt me niks. Begin was een terrorist voordat hij een staatsman werd. Regeringen gebruiken het woord enkel om hun eigen beleid te rechtvaardigen en om de ander als vijand te kunnen bestempelen. Hamas is niet mijn favoriete partij, maar Israel zal het met hen moeten doen.
De reden waarom de Palestijnse kwestie zoveel aandacht krijgt onder de niet-religieuzen onder ons, kan ik uiteraard geen eenduidig antwoord op geven.
@ wereldburger,
Naar Paul en Witteman kijk ik niet meer. Te ergerlijk! Maar ik begrijp heel goed wat je ze
Piet,
Kun je eens een link plaatsen met dat voorstel.
Bedankt,
jack
@ Piet
Helaas is een gedeelte van jou reactie niet zichtbaar, ik ben benieuwd wat je reactie is misschien kan je deze alsnog opschrijven.
Verder even ter kennisgeving voor een ieder die geintereseerd is:
Er is een Internationle petitie die je op de site van Tariq Ramadan kunt tekenen:”For a Non-Violent Global Resistance Movement
Against the Violent, Extremist Policy
of the State of Israel” http://www.tariqramadan.com
Misschien een idee om op deze manier je mening te delen en ook anderen te laten weten wat we van deze kwestie vinden!!
Laat het anderen weten als ze ook de waarheid onder ogen kunnen zien……
@ Jack,
Hier een paar links.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/middleeast/israel/1510074/Hamas-offers-deal-if-Israel-pulls-out.html
http://www.guardian.co.uk/world/2006/mar/04/russia.israel
http://www.guardian.co.uk/world/2006/jun/22/israel
@ wereldburger,
Ik heb 2 letters niet getypt.
“Naar Paul en Witteman kijk ik niet meer. Te ergerlijk! Maar ik begrijp heel goed wat je zegt.”
;-)
Bedankt Piet, vreesde al dat je dit bedoelde.
Een voorstel voor een tijdelijk staakt het vuren zonder erkenning van de staat Israel.
Oftewel 30 jaar lang de kans om je te bewapenen met openlijke Europese en Arabische financiele steun…Begrijpelijke wens, goede stap om uit je islolement te komen en een stuk beter dan het handvest maar toch niet meer dan dat.
Letters from Gaza
I stopped hoping for an end,. My children have stopped feeling after seeing the photos broadcasted on the news. Childrn, families – are all the victims of the Israeli hate and inhumanity. Life became meaningless not only for us but also for our children. We, therefore, only wait our turn to join the list, as an additional number, nothing more, but just a number.
Our only wish is to die together as one familyso no one of us has to live through the bitterness of losing the other.
Najwa Sheikh
6/1/2009
Nusierat Camp, Gaza Strip
http://www.un.org/unrwa/refugees/stories/lfg/LFG.html
Hoe meer de zionisten te keer gaan hoe groter de haat tegen hen wordt en hoe sneller er een einde gemaakt zal worden aan hun kolonie in het Midden Oosten! The only way is down!
Ik wens allen die hier zionistan verdedigen en krokodillen tranen vergieten voor de Palestijnen en lang en gezond leven toe zodat zij met eigen ogen zullen aanschouwen hoe deze kolonie ten einde komt!
Bedenk dat Jeruzalem in 1099 werd veroverd door de kruisvaarders maar 88 jaar later werd de stad heroverd door Salahdin en zo zal het ook vergaan met Zionistan!
De machtsverhoudingen in de wereld zijn langzaam aan het veranderen en niet in het voordeel van Zionistan en de VS!
Is men dan trouwens bereid in Nederland honderdduizenden ex-kolonisten op te nemen? Of gaat de liefde niet zover?
Drie weken en nog steeds hebben die dapper zionisten met hun F16’s, Apaches, tanks, marine fregatten, artillerie en tienduizenden soldaten geen einde kunnen maken aan een paramilitaire organisatie van enkele duizenden strijders met lichte wapens en zelfgemaakte huis-tuin-keuken rakketen!
Ik zei het toch! Wanneer het aankomt op man en man gevechten dan geven die zionisten niet thuis. Wat kan men ook anders verwachten van checkpoint strijders!
Die rakketen vallen trouwens nog steeds binnen bezet gebied van 1948 en ze zullen blijven neerkomen en ook steeds verder binnenkort op de nederzetting: Tel Aviv!
Hoewel ze militair gezien van weinig nut hebben die rakketen een psychologisch effect namelijk de zionisten er dag in dag aan te herinneren dat hun kolonie niet gewenst is en nooit gewenst zal worden en dat hun roof en etnische zuivering van Palestina hoe lang het ook duurt op den duur ongedaan gemaakt zal worden!
Voor wie trouwens denkt dat Zionistan gered zal worden door het bezit van kernwapens moet bedenken dat kernwapentechnologie en ICBM technologie voor een deel en binnen niet al te lange tijd in het geheel geen monopolie meer zal zijn van Zionistan of het Westen.
Zal men nog steeds achter Zionistan staan als er ICBM’s met meervoudige kernkoppen gericht zijn op Europese hoofdsteden?
Zal men dan nog steeds opmerkingen maken over proportionaliteit in de trant van Balkellende?
Men kan nu ongestraft Arabische steden bombarderen zonder enige consequenties maar binnen niet al te lange tijd zal daar een prijs voor betaald moeten worden, is men dan nog steeds bereid achter zionistan te staan is mijn vraag hier aan degenen die zionistan verdedigen?
Beste Mohammed,
Wat zeg je nou? The only way is down? Dat kun je toch niet menen! Haat kan een mens helpen om te overleven, maar haat keert zich uiteindelijk altijd tegen de mens zelf. Volgens mij hebben we de apotheose van geweld inmiddels wel bereikt. Het enige goede wat hieruit voort kan komen is de verandering van de publieke opinie in de wereld. Dat is belangrijk omdat Israel nooit uit zichzelf de eerste stappen zal zetten gezien de publieke opinie in Israel. Israel moet gedwongen worden om tot een vredesakkoord te komen. Hamas heeft laten zien daartoe bereid te zijn. Jouw scenario voor verandering is zo zwartgallig en cynisch, dat ik me niet kan voorstellen dat je dat zou willen wensen voor een al te zeer getraumatiseerd volk.
Met vriendelijke groet,
Piet
Correctie # 42:
Hamas heeft laten WETEN daartoe bereid te zijn.
Beste Jack,
Er zit zit in het voorstel een impliciete erkenning van de staat Israel binnen de grenzen van ’67. Het ging verder in ‘principe’ om een wapenbestand voor onbepaalde tijd. De eis dat Hamas afziet om in de toekomst geweld te gebruiken wordt overigens niet van Israel geeist. Hamas heeft wel gezegd bereid te zijn zich aan het internationaal recht te onderwerpen, Israel niet! Ik vind het geen slecht bod gezien de geschiedenis en de omstandigheden van het moment.
Met vriendelijke groet,
Piet
Vind het oneerlijk dat de Palestijnen als terrorist worden neergezet, en Israel als held!
En dat terwijl de Palestijnen vechten voor wat ze ooit met de hulp van de westen is afgenomen, HUN LAND, TROTS of anders gezegd HUN LEVEN!!!!!
Hoe zou Nederland er uit hebben gezien als niet tegen de Duitsers hadden gevochten??? Is het nu vreemd dat de Palestijnen hetzelfde willen??
Elke slachtoffer van welke kant dan ook is er een te veel, maar sorry voor mij is er maar een echte slachtoffer en dat zijn de Palestijnen.
De Israeliers hebben zelf gekozen om daar te wonen, terwijl de Palestijnen wakker werden in een verscheurd land.
Wat is Israël toch een misselijkmakend land. Ze gaan gewoon door met hun “Divide et Impera” strategie om vooral de bezette gebieden niet op te hoeven geven. Een éénzijdig staakt het vuren betekent dat Israël geen enkele concessie, belofte etc. hoeft te maken. De Palestijnen blijven met lege handen achter. Hun situatie nog uitzichtlozer dan die al was.
Propaganda technisch een slimme zet van Israël. Elke raket die nu nog door een verdwaalde Palestijnse militant wordt afgevuurd, zal onmiddellijk door Israël worden uitgebuit om vooral niet met Hamas over vrede te gaan onderhandelen.
Als je er goed over nadenkt besef je pas hoe doortrapt en vals de Israëlische politiek is.
@41: Mohammed, je bent een islamitische fascist. Je zou omwille Israel de wereld in kernoorlog in willen duwen. Emigreer alsjeblieft naar Iran ofzo.
Vandaag in de krant, dat Israel een groot nieuw gasveld ontdekt heeft. Moest toch onwillekeurig denken aan de link bij een bijdrage over een gasveld dat ze van Gaza wilden afpakken
(hier een nieuwe link:
http://www.liveleak.com/view?i=9c5_1231662418
http://www.nrc.nl/economie/article2123698.ece/Enorm_gasveld_ontdekt_voor_kust_Israel
)
Wat *toevallig* (maar niet heus) dat precies na een staakt het vuren dit aangekondigd wordt als nieuws …
Weet iemand welk spelletje Israel hiermee speelt?
http://kharita.files.wordpress.com/2009/01/gaza_map_160109.jpg
http://www.corriere.it/esteri/09_gen…4f02aabc.shtml
Voor de vertaling ga naar Google – taalhulpmiddelen -vertaal de tekst ( kopieer en plak de Italiaanse tekst) en zet vertaling van Italiaans naar Nederlands.
Hier heb je een ‘fact-sheet’ waaruit mn deze zin direct opvalt:
Cremonesi is known in Italy for his often pro-Palestinian writing
http://pipl.com/directory/people/Lorenzo/Cremonesi