In Amersfoort zijn donderdag twee jongens van Marokkaanse komaf aangehouden omdat ze op de weg zouden hebben gelopen. Daarna werden ze tegen de politiewagen gezet en gefouilleerd. Dit gebeurde – helaas voor de politieagenten – onder het toeziend oog van raadslid en ooggetuige Youssef el Messaoudi. Hij meldde het op Twitter en RTV Utrecht deed verslag van het voorval.
Op de foto’s die El Messaoudi ter plaatse maakte is duidelijk te zien dat er slechts een zeer smal stoepje langs de weg staat. Dat je als passant, vooral als je naast elkaar loopt (achter elkaar lopen is meer een ding van de eerste generatie), dan een stukje autoweg meepakt waar geen hond in de verste verte te bekennen is, mag dan ook geen raadsel wezen. Agent ‘Sherlock’ besloot echter tot een staandehouding. Tweede Kamerlid Achmed Marcouch verklaarde op Twitter: ‘Dit kan niet waar zijn!!!’.
Zo, er wordt ook iemand wakker. En ja, het is wel waar.
Sterker nog; het gebeurt veel vaker. Laatst nog, toen twee jongens in Den Haag aan het wandelen waren geslagen en ze het hele politiekorps op hun dak kregen. Ethnic profling heet dat, of zoals El Messaoudi het noemt: dis-cri-mi-natie.
Of toen ik, in tegenstelling tot mijn autochtone vrienden, in anderhalf jaar tijd vier keer preventief gefouilleerd werd. Of toen vriend en WBH-schrijver Khalid Amakran van achteren – met een knie in zijn rug – door een agent tegen de bus aan werd gedrukt. Geloof me, er is in NL bijna niets vernederender dan mensen die ongevraagd aan je lichaam zitten. En hou die ‘het is voor je eigen veiligheid’ of ‘als je niets te verbergen hebt’ excuusjes voor je.
In dit geval hebben de jongens geluk gehad dat er een ooggetuige in de buurt was die toegang heeft tot de media. In het geval van de wandelende ‘zwartkoppen’ in Den Haag was dat ook zo. Maar wat met al die andere jongeren die dag in, dag uit, weekend in, weekend uit, al bij voorbaat verdacht zijn.
In Nederland zou tweederde van de Marokkaanse jongens met de politie in aanraking zijn gekomen. Ook dit ‘incident’ zal waarschijnlijk in die contextloze cijfers worden verwerkt.
Lijkt me dat het tijd wordt dat we ons niet meer gaan afvragen wat de cijfers over dit voorval vertellen, maar wat dit voorval over de cijfers zegt. Of zoals Charles Dilke, Leonard H. Courtney en Mark Twain zouden zeggen: “There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics.”
90 Reacties op "Weer twee wandelende Marokkaanse jongens aangehouden omdat.. ja waarom eigenlijk?"
Je ziet die agent ook echt verbaasd aankijken, van ‘wat doe ik verkeerd’. En neem het de stakker maar eens kwalijk, we hebben immers het dieptepunt ‘Marokkanendebat’ gehad.
“In Nederland zou tweederde van de Marokkaanse jongens met de politie in aanraking zijn gekomen. Ook dit ‘incident’ zal waarschijnlijk in die contextloze cijfers worden verwerkt.”
Goeie analyse.
Er is een duidelijke probleem dat steeds groter aan het worden is. De haat die in sommige harten schuilde wordt de laatste jaren steeds meer en meer geuit in woorden, maar nu (nog erger) ook in daden. Er moet spoedig een oplossing gevonden worden, want met klagen komen we niet zo ver.
De moslimgemeenschap moet niet afwachten op de huidige politiek, want die is zelf medeverantwoordelijk voor het probleem en dat weten ze heel goed. Het wordt tijd dat de moslims zelf in actie komen; niet alleen in woorden, maar nu ook in daden. Ik zeg niet dat er helemaal niets wordt gedaan, maar het is heel gering.
Het eerste wat er gedaan kan worden is dat een invloedrijke groep de moslims wakker maakt over wat er gaande is. Deze mensen moeten islamitische verenigingen, moskeeen, imams, moslimdocenten, islamitische scholen, etc.. benaderen en duidelijk maken dat het probleem erger is dan zij denken. Deze gaan vervolgens de moslimgemeenschap wakker schudden. Als het zo ver is en de meerderheid van de moslims beseft dat er snel wat gedaan moet worden, kunnen de volgende stappen genomen worden.
Kort gezegd: moslims moeten snel in actie komen voor het te laat is.
@ ebuzar, wij Marokkaanse moslims zijn de afgelopen tijd al genoeg in de media geweest. Het is juist beter om ons stil te houden en bezig te houden met belangrijke dingen die ons succesvol zullen maken, zoals ons geloof beter praktiseren. Alleen dan zal het negatieve beeld over Marokkaanse jongens wel weer wegwaaien. Anders wordt het probleem veel meer opgeblazen. En wordt alles weer in de media zo verdraaid dat het negatieve beeld alleen maar slechter zal worden…
Bijna zelfde discriminatie als die Marokkanen en Turken die gebrekkig Nederlands spreken maar wel weten hoe ze kanker zwarte en kanker aap moeten zeggen.
@Ebuzer: “De haat die in sommige harten schuilde wordt de laatste jaren steeds meer en meer geuit in woorden, maar nu (nog erger) ook in daden.”
Ik denk dat het probleem, in ieder geval in dit geval, niet zozeer is dat het bewust hatelijk gedrag is, maar dat het een stereotype is waar op wordt gereageerd. In andere woorden: als je mensen (politie-agenten) vraagt naar hun beelden over Marokkanen/Moslims/autochtonen dan zullen ze oprecht zeggen dat ze geen haat voelen, misschien zelfs dat ze prima overweg kunnen met hen. Maar bepaalde situaties kan toch triggeren om op een bepaald stereotype (bv. Marokkaanse jongens hebben snode plannen) te reageren. Eerlijk is eerlijk: ik heb redelijk wat Moslim-vrienden, ik heb niks tegen Marokkanen en ik heb geen krant of tv en krijg dus veel mediabeelden niet mee, maar ook ik ben niet vrij van stereotypen. Hier, kijk dit filmpje eens: http://www.youtube.com/watch?v=ge7i60GuNRg Stereotypen bestaan overal, het probleem is als ze negatief worden en gedrag negatief gaan beïnvloeden. Ik heb het Marokkanen debat niet gevolgd, maar naar mijn mening is het funeste aan negatieve debatten en negatieve uitingen t.o.v. wie dan ook dat het niet alleen EXPLICIETE haat zaait, dus mensen die ervoor uitkomen dat ze een hekel hebben aan bv. Marokkanen, maar ook IMPLICIET beelden zaait, die naar boven kunnen komen op ongewenste manieren en momenten. Heel schadelijk dus.
Misschien heel naief van mij om het op te nemen voor mensen waarvan jij zegt dat ze hatelijk zijn, maar het kan zijn dat het wat subtieler ligt, die kant is er in ieder geval óók.
Als je mensen als criminelen behandelt, zet je een deur voor hen open om dan ook maar crimineel te worden.
Het zijn niet alleen marokanen die zo door de politie behandeld worden. Ik ben zelf getuige geweest dat de politie in het zuiden des lands een groep “gevaarlijke “rockers vervolgde toen ze van de ene kroeg naar de andere liepen. Ze waren niet luid of agressief, ze liepen alleen maar. Vervolgens kreeg de bewuste kroeg een terrasverbod,samenscholingsverbod. Terwijl er ook al het anti-rook verbod is. Men mocht dus ook voor de kroeg niet staan roken. Gevolg zaak failliet. Alleen omdat men in metal kleding rondloopt? Men is bang voor alles wat men niet kent.
Zelf heb ik geheel andere ervaringen met de politie. De politie hier in de wijk kanaleneiland, Utrecht, heb ik ervaren als professioneel, vriendelijk, terwijl er af en toe reden genoeg is om wat onvriendelijk te worden. Nooit heb ik gezien dat ze mensen onrechtmatig behandelen, integendeel zelfs.
Ik denk dat je incidenten tot incidenten moet laten en niet de politie in een soort verdachtenhoekje stoppen. Het is denk ik onterecht om te beweren dat de politie discrimineert en daarnaast leidt het nergens toe.
@abdel,
Op zich een goed punt, maar als er zoveel negativiteit is over ons, dan is een tegengeluid ook welkom.
Al met al, als we het bij elkaar optellen dan hebben wij (Marokkaanse moslims vooral) het nagelaten. Hoe ze ons ook behandelen of tegen ons aankijken, als een ware moslim hoor je een voorbeeld te zijn.
Ik weet niet waar het mis gaat, maar we hebben een lange weg te gaan…
@Nordin: “Op zich een goed punt, maar als er zoveel negativiteit is over ons, dan is een tegengeluid ook welkom.”
Dus om de aandacht af te leiden?
Kijk eens wat vaker Opsporing Verzocht. Het Facebook van de Noord Afrikanen.
Nordin B,
Ik vergeet steeds dat er behoefte is aan tegengeluid.
Wat mij het meest stoort is het -wij- en -zij- gevoel dat nog steeds heerst. Ben je ‘licht getint’ en gedraag je je zoals de meeste ‘niet licht’ getinte wezens alhier dan ben je staatsgevaarlijk… Ik wil geen vergelijking trekken met 40-45 hoor, maarreh…is het misschien iets om alle wellicht (spatie overbodig) getinte nederlanders te verplichten een fatima handje te dragen??? Zodat we ze kunnen herkennen en aangeven bij de Sicherheitspolizei??? Die arme smerissen neem ik niks kwalijk…befehl ist befehl toch? Oftewel: Mag ik even over m’n nek gaan?
Niet zo piepen, dit is gewoon statistiek aan het werk. De politie zoekt uiteraard het meest bij mensen waar statistisch gezien het meeste gezeik mee is. Wiskunde liegt nou eenmaal niet… jammer maar helaas! Niet gelijk zeiken over discriminatie en in de slachtofferrol kruipen… reuzenbaby dat je er bent.
We moeten is een keer ophouden met dit kattengejank. Tis nu echt een hype aan het worden “Oh jee, vast omdat ik Marokkaans ben”
Moeten maar is gaan beseffen dat we hier gewoon te gast zijn, al ben je hier geboren net als ik. Het is niet ons land en zal het ook nooit worden, we vertoeven er en hebben ons maar te gedragen. Je kan het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze Marokkanen, Antillianen hoorde ik laatst ook zat zijn. En dan komt dit er nu nog is bovenop dat we elk wittewasje gaan lopen janken. Doe normaal! Shit happens.
Het zijn inderdaad niet alleen Marokkanen, een bekende van mij zo Hollands als wat is laatst ook afgetuigd door de cops. Omdat hij het waagde ze ergens op aan te spreken, dat mocht niet van mevrouw de agente. Hij en zijn vrienden zijn behoorlijk aangepakt, hij zoekt nu ook getuigen via Facebook en dat loopt. Misschien dat we daar nog is wat van horen. Agenten zijn denk ik gewoon gefrustreerd aan het worden, gelukkig heb je er wel een hoop goeden tussen. Hamdoulilah.
Als die twee jongens onschuldig waren, wie hebben het dan gedaan?
Lichtgetint? De meeste mocros zijn blank! Maar idereen moet kunnen gaan en staan waar ze willen. Ik lees alleen met verbazing over bijvoorbeeld gouda… Waar jonge marokkanen de boel terroriseren…er is een bruggetje waar mensen alleen tegen betaling overheen mogen. Nu vraag ik je? Iedereen weet wie daar staan! Waarom dat softe? Ik zeg de marokkaanse aanpak: politie erop en als je niet meewerkt klappen! Naar de ouders brengen en zeggen volgende keer heeft u een groot probleem!
De meeste mocros gaan gewoon naar hun werk. De meeste jongens naar school. Marokkaanse dames worden graag aangenomen omdat ze serieus zijn, goed opgeleid en niet iedere maandag ziek van de drank. Dus niet generaliseren en gelijke kansen bieden en degene die echt slecht doen hard aanpakken. En dan ook echt gelijke kansen… Dus iemand met een arabische achternaam niet onderaan de stapel sollicitatiebrieven leggen.
Het is zoals het is.
In Nederland leven ruim 800.000 Marokkanen op een totale bevolkings van 16 miljoen mensen. Om dan bijna iedere dag negatief in het nieuws te komen is een dubieuze prestatie van formaat maar in de kern van het verhaal triest, en slaat terug op de groep als zodanig.
Neem die examenfraude die letterlijk heel Nederland op zijn kop zet…
Op een gegeven moment wordt er gegeneraliseerd, hoe naar dat ook is voor al die goedwillenden maar het is onontkoombaar.
Je oogst wat je zaait…
zijn we nu ineens allemaal ziende blind, kijk wat er op straat gebeurd, hollandse blanke vrouw is een hoer, ze rammen homo’s in elkaar, terwijl er veel verborgen homo’s onder de marocs zitten, maar ja alles moet stiekem.
En eigen ervaringen tellen wel mee hoor, het zijn niet de ouders, die hebben geen invloed meer op de huidige generatie jonge Marokkanen.
maar ze krijgen wel voorkeur behandelingen in Nederland, zoals werkprojecten , bij mensen werken met behoud van uitkering bijvoorbeeld, de boel opnemen en dan komen de vriendjes wel even weghalen, klinkt hard maar is een realiteit.
Nog zo’n terreurdaad is mensen van autochtone afkomst uitschelden, maar zeg 1 verkeerd woord over hun, dan komen ze in opstand, eerst hadden we dat met Surinamers maar die zijn nu redelijk geïntegreerd
Belachelijk dat die jongens gefouilleerd worden als ze over de weg lopen, klacht indienen is de enige manier waarop je zoiets kunt tegengaan. Alleen je moet nooit je punt er door willen drukken door zaken te verdraaien Abdelkarim, daardoor wordt je ongeloofwaardig. Die 2/3e gaat om verdachten van een misdrijf.
@Saab
“Moeten maar is gaan beseffen dat we hier gewoon te gast zijn, al ben je hier geboren net als ik. Het is niet ons land en zal het ook nooit worden, we vertoeven er en hebben ons maar te gedragen. ”
Wat een gelul, zeg. Als jij jezelf als een gast wilt beschouwen in jouw gemeenschap, een plek waar al je directe vrienden en familie leven, een plek waar jij aan bijdraagt via zowel werk als belasting, een plek waar je vanaf je geboorte in hebt kunnen leven — be my guest. Maar projecteer dat gevoel AUB niet op iedereen die een tintje meer kleur op zijn of haar huid heeft dan marilyn manson.
@ BEmiel Mostert 14/06/2013 at 12:42
Je draait oorzaak en gevolg om.
abdel 14/06/2013 at 15:32
In Nederland kan je al agent worden als je met je handen de grond niet meer raakt tijdens het lopen, met name bij de verkeersboetetak. Ik ben blank en ik ben van mening dat vriendelijke agenten niet bestaan. In het gunstigste geval krijg je een agent te spreken die heel vriendelijk zegt dat “er helaas niets mee gedaan zal worden”.
georgie van der horst 14/06/2013 at 19:08
De gemiddelde islamiet is niet staatsgevaarlijk, maar er is wel een onaanvaardbaar grotere kans op problemen met mensen met andere gedachten dan de moslim in kwestie. Een moslim die een probleem heeft is een acuut gevaar voor zijn (altijd zijn) omgeving. Voorbeeld: het onthoofden van een soldaat die terug is in zijn eigen land mag voor een moslim een verdedigingsactie zijn, voor alle andere mensen is het een teken om nog waakzamer te zijn tegen moslims. Bijkomend probleem is dat moslims met ongeveer alles beledigd, of aangevallen kunnen voelen. Met dat gevoel worden aanslagen gerechtvaardigd. Dus op het moment dat een volle bus, of een amoureuze afwijzing gebeurt kan dat reden zijn voor moslims om mensen te gaan vermoorden.
@Hensley
Helemaal mee eens! Ik vind de dames op secretariaat meestal van die takkewijven, behalve die met hoofddoekjes, daar werk ik het liefst mee samen ;-)
Maar het is niet leuk en erg vernederd, maar goed, jullie zijn echt niet de enigen. Ik ben vorig jaar in mijn eigen wijk aangehouden omdat ik fietste op een net gekochte fietst met een zware hangslot. Fiets op zijn kop gezet, framenummers controlleren, id’s en rijbewijs natrekken. Dat vonden ze verdacht, blijkbaar kon oom agent zich niet voorstellen dat een allochtoon een fiets in een fietsenwinkel koopt, en daarbij een hangslot om deze tegen diefstal te beschermen.
Ik zou hierbij ook niet teveel bij stilstaan. Je bent niet blond en heb geen blauwe ogen.
Aboutaleb: ‘Laat politie selectief fouilleren’
http://www.rijnmond.nl/nieuws/14-06-2012/aboutaleb-laat-politie-selectief-fouilleren
“Alleen je moet nooit je punt er door willen drukken door zaken te verdraaien Abdelkarim, daardoor wordt je ongeloofwaardig. Die 2/3e gaat om verdachten van een misdrijf.”
Zolang het gaat om verdachten en er niet bijgenoemd wordt hoeveel van die verdachten daadwerkelijk veroordeeld worden is dat een nietszeggende statistiek. Interessanter zou zijn om het percentage veroordeelden onder Marokkanen te vergelijken met het percentage veroordeelden onder autochten, van de verdachten.
– art. 4 lid 1 RVV 1990 -> voetgangers gebruiken het trottoir of het voetpad.
– art. 92 lid 1 RVV 1990 -> overtreding van art. 4 is een strafbaar feit.
Uit bovenstaande regels kan men concluderen dat de jongeman valt onder de noemer ‘verdachte van een strafbaar feit’.
Desondanks vind ik het buitengewoon vernederend hoe deze agent hier te werk gaat. Om de jongeman met zijn handen tegen de auto te plaatsen en te fouilleren, enkel omdat hij naast het smalle trottoir loopt. Te triest voor woorden en naar mijn mening wel degelijk discriminatie.
Nota bene art. 1 van de Grondwet luidt: allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Ik kan u echter verzekeren dat er in Nederland dagelijks duizenden mensen (ondergetekende incluis) naast het trottoir lopen en ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand om die reden op een dergelijke manier door een agent is bejegend.
Heksenjacht is gestart!
Halil @ Wakker worden ! Je moet nniet als Turk zijnde ontkennnen dat er inn NEDERLAND marrokanenprobleem bestaat ! GATVERDAMME !
Pingback: Is het voor 'allochtone' jongeren verboden om in een rijke Haagse buurt te wandelen? | Algemeen | Kritische Studenten Utrecht
Heel begrijpelijk dat zij werden aangehouden, net als Marokkanen die geweigerd worden bij een discotheek. Tis gewoon kansberekening, het zijn de Marokkanen die voor het meeste overlast zorgen…dit noem ik proactief handelen van de politie. Heel goed, zo voel ik mij weer een stuk veiliger
Tis niet persoonlijk, het is enkel de waarheid…
Het lastige met al dit soort situaties is het objectiveren. Dus tot in hoeverre neem je alle invalshoeken mee in je oordeel en zo niet alle, want dat is praktisch niet mogelijk, dan toch wel zo veel mogelijk. Tot dat je representatieve informatie over de situatie hebt. Tot dat moment kan je geen zinnig oordeel geven. In geval van criminaliteits participatie van Marokkanen, hebben deze doorgaans de waarneming tegen van wat mensen in hun eigen direkte omgeving meemaken, dat opgeteld bij wat de meeste mensen waarnemen in de media over crimineel gedrag van Marokkanen, en daar nog bij wat de statistieken van bijv. CBS erover meldt. Als dit in een lijn ligt dan kan je moeilijk een positief beeld houden van Marokkanen. Echter als er 1000 Marokkanen zijn, zijn er misschien 100 die crimineel gedrag vertonen en 900 dus niet. In Nederlandse verhouding ligt dat 15 op 1000. Probeer dan maar eens positief naar die groep te kijken, ondanks dat je weet dat het overgrote deel ok is. Dus het is niet vreemd dat de politie de gemiddelde Marokkaan meer als potentieel crimineel zien, dan de niet-Marokkaan. Er is gewoon een 6 maal zo grote kans dat je een crimineel aanhoudt dan dat je een Nederlander staande houdt. Wat de beleving van de mensen is het zo dat criminaliteit is voor het leefklimaat, als een druppel olie in een vat drinkwater. 1 crimineel kan het leefklimaat van 100 mensen kan verkloten. Dus de impact van
Marokkanen in een gemengde samenleving wordt ,ondanks dat 90% ok is,bijzonder bedreigend ervaren voor het leefklimaat in Nederland. Als de bovengenoemde drie waarnemingen elkaar gaan tegenspreken, ga ik mijn oordeel wijzigen. Tot die tijd kan ik alleen maar objectief stellen dat, ondanks de vele 24 karaats goede Marokkanen, het samenleven met deze groep een bedreiging is voor de kwaliteit mijn leefomgeving en ben ik blij dat de politie extra alert is op hen. En zie ik de totale groep niet als een verrijking van onze samenleving, in tegendeel. En ik zou met heel veel plezier willen dat ik dit anders kan zien, maar vooralsnog geven de objectieve waarnemingen daar jammer genoeg geen aanleiding toe.
Ze werden misschien aangehouden met gekopieerde eindexamens voor de herkansingen, of is die schandvlek reeds geschiedenis in het ‘collectief bewustzijn’ der Nederlandse moslims?
Ik las er nog niks over op deze ‘scherpe’ site.
In Nederland worden stevige criminelen en misdadigers van Nederlandse origine door de media, bevolking en commercie verheerlijkt en bewonderd! en men is er trots op… en leest boeken hierover. het is een nationaal product.
hoe zou het komen?
En waarom vertonen sommigen leden van minderhedengroepen dit VOC gedrag? omdat zij perfect geïntegreerd zijn..
Misschien worden ze deels verheerlijkt omdat het autochtonen zijn maar zware georganiseerde misdadigers verhandelen drugs en liquideren elkaar, daar heeft de gemiddelde persoon minder last van. Marokkanen worden vooral oververtegenwoordigd bij gewelddadige vermogensdelicten. Overvallen, inbraak met geweld en straatroof, dat kan iedereen overkomen, in dat opzicht is het zoals iemand hierboven zei veel meer een bedreiging voor het leefklimaat van de gemiddelde mens. Als de daders dan vaak Marokkanen zijn dan is het niet heel vreemd dat mensen daarover een negatiever beeld krijgen.
Zo’n verhaal als dit. Ik, en noem me heel naïef, ik denk dat het eerder ging van: “Hey, jongens. ga eens op de stoep lopen, bla bla bla gevaar”. Grote muil terug, en vervolgens allemaal verbaasd naar de foto kijken dat de agenten eruit zijn gestapt om moeilijk terug te doen.
Ik ben ook wel eens als puber twee keer door de politie hardhandig tegen een auto gesmakt en gefouilleerd vanwege grote bek en vuurwerk. Of iets slopen en dan hard wegrennen van de politie en je verstoppen.. Whatever… Jeugd is jeugd en als je veel op straat hangt kom je ook veel met de politie in aanraking.
Preventief fouilleren is gewoon irritant, maar helaas iets van deze tijd. In mijn buurt pakken ze juist expres ook een paar Nederlanders mee om te laten zien dat ze niet discrimineren. Gelukkig ben ik dat vaak.
Bij het vliegveld (vooral in Amerika) pakken ze ook altijd wat blanken mee om te laten zien dat ze echt niet alleen midden-oosten typetjes eruit halen.
Maar ik kan het helemaal fout hebben, en we kunnen hier te maken hebben een echte Rosco & Boss hogg uit Amersfoort die twee brave, maar met noord-Afrikaans uiterlijk, uitziende jongens uit het niets lastig vallen.
@Martin
Marokkanen, Marokkanen en nog eens Marokkanen.
We zitten nog steeds in een crisis in Nederland. Zouden we niet eens de problemen aanpakken die de crisis hebben veroorzaakt? of denkt u het crisis probleem opgelost the hebben door Marokkanen op te pakken of het land uit te zetten?
In hoeverre moet ik als Marokkaan die niet in aanraking is gekomen met de politie (elhamdulilah) verantwoordelijk zijn voor iemand anders zijn daden? Ook al is die Marokkaan?
hou eens op met deze facade van jullie a.u.b. en begin een keer de echte problemen aan te pakken.
Sommigen die hebben de mentaliteit van Griekenland al overgenomen. Ze hoeven het alleen nog toe te passen. Dan is de cirkel helemaal rond.
De laatste tijd hoor ik alleen maar domme reacties omtrent wat er gebeurt in de samenleving.
Net als de reacties op de zogenaamde Sharia driehoek. De meesten die komen niet verder dan: ‘hand afhakken’ als ze het over de Sharia hebben (wat bedoeld is voor zware criminelen, in streng islamitische landen).
Terwijl ze met dit voorbeeld eigenlijk verraden dat ze niet weten waarover ze praten (het grappigste is dat juist politici, de zogenaamde bestuurders dit soort uitspraken doen). Zegt al genoeg over de mentaliteit van de tweede kamer en hoe dom ze wel niet bezig zijn met het besturen van het land. Signaal voor nog meer crisis in de toekomst.
Wat is Sharia?
Sharia is ook 5 keer per dag bidden, sharia is halal eten, sharia is je gedragen etc. Sharia is niet 1 ding. Handen afhakken en klaar is kees. Sharia is heel veel zaken. Zelfs de Sharia die zegt als je in een niet islamitische land bent dan dien je te houden aan het wet van dat land. Als je het niet bevalt dan moet je emigreren zegt Sharia. Zo simpel is het. Dus een sharia driehoek waar praat men in godsnaam over. En dat ook nog linken aan problemen van schilderswijk. Is helemaal te gek voor woorden. Hoe kan een sharia wetgeving bijdragen aan problemen als het zelfs de vele problemen die er zijn in schilderswijk ook ziet als probleem en afkeurt? (vrouwen nafluiten, vrouwen dwingen tot hoofddoek etc).
Dus het probleem in schilderswijk toeschrijven aan Sharia geeft duidelijk weer dat mensen die dit roepen eigenlijk niet eens weten wat de echte problemen zijn in schilderswijk. En nog willen ze de moeite nemen om de echte problemen op te lossen daar.
Voor hun is het een excuus om aan islam bashen te doen. Misschien voor bekendheid of misschien om hun afgunst te voedden.
Maar lost het wat op? Neeeeeeee. Dus aan de mensen onder ons die niet worden gestuurd door blindehaat. Laten we een keer de echte problemen aanpakken. Zoals hardere straffen voor criminelen ongeacht ras in schilderswijk, de zwerfaval, armoede etc. En laat islam daarbuiten. Want als die jongeren echte moslims waren dan: zouden ze een vrouw niet een hoer noemen op straat, niet stelen en juist nu aan het werk zijn en iets nuttigs aan het doen zijn met hun leven.
In islam is het zelfs verboden om een uitkering te hebben. Eigenlijk omdat dit tegenstrijdig is met wat islam je leert. Je moet zweten voor je geld. Ook al moet je gaan houthakken als er geen werk is. alles is beter dan een uitkering dus daarom is het verboden. Dat sommige Marokkanen toch een uitkering hebben. Zegt al genoeg dat ze weinig weten over wat Islam is.
Ik denk dat deze verhaal door velen wordt gezien als onzin. Maar deze tekst is bedoeld voor de mensen die hun verstand gebruiken. Als ik hun wat bij breng wat de echte problemen zijn dan heb ik mijn doel bereikt.
Tsjah… Er gebeuren inderdaad veel dingen met jongens van marokkaanse komaf. En er zijn een hoop idioten die claimen uit naam van islam dinge te doen. Niemand ontkent dat. Maar doen we er iets aan? Nee…. In plaats dat we de marokkanen die het goed doen gewoon met rust laten krijgen die alle shit over zich heen.
Neem nou gouda…. Iederéén wéét wie de idioten daar zijn. Ze staan op een bruggetje en slaan iedereen in elkaar en ze moeten betalen. Stuur er een paar agenten op af en dan hoeft het allemaal niet zo soft… Breng ze naar de ouders en zeg: als dit nog een keer gebeurt heef u een groot probleem. Gebeurt het nog een keer… Doe dan iets!! Niet dat softe, actie! Gewoon terugmeppen! In marokko hoef je die shit niet te proberen hoor…..
@hensley
Ik zeg je eerlijk. Ik ben ook voor harde aanpak. Er zijn problemen, die ontken ik niet. Maar laten we dan ook de ‘problemen’ oplossen. En niet oorzaken proberen te zoeken in hoeken en gaten waar geen problemen zijn. Zoals het probleem toeschrijven aan islam.
probleem is criminaliteit. Oplossing. Politie moet gewoon harder zijn tegen dit soort gedrag. De politie moet gezag uit stralen. Moet je eens kijken in Spanje. Er is niemand in Spanje die durft om een grote bek te hebben tegen de politie. Jah, ze weten hoe laat het is. Als ze dat doen. Sommigen die praten hier tegen politie alsof je met hun in de zandbak hebt gespeeld.
Natuurlijk moet de politie niet gaan discrimineren in het oplossen van problemen. Dat maakt het probleem ook nog meer erger. Maar de oplossing is dat de overheid iets doet tegen de softe straffen en ook wat doet tegen dat overdreven racistische geluid in de Nederlandse media (teveel negatief geluid).
Als deze twee zaken worden gedaan. Dan komt het goed met ons land.
Softe aanpak is niet altijd de oplossing. Er zijn mensen die alleen met de stok iets kunnen begrijpen of iets dat hun persoonlijk raakt. Hierdoor zullen de mentaliteiten van criminelen veranderen. Waardoor ze volgende keer twee keer nadenken. Voordat ze iets doen.
@abdelmajid het artikel gaat over Marokkanen, zie de koptekst bijv. Dus is het voordehandliggend dat ik over die groep schrijf bij mijn commentaar op het artikel.
Verder is het zo, wil je iets genezen dan zal je eerst een objectieve diagnose moeten stellen, en benoemen wat eraan scheelt, dan pas kan je een therapie in gang zetten. Dat benoemen is iets wat t.a.v. de multiculti problematiek pas 5 tot 10 jaar mag van de media en het politieke establishment. Eigenlijk sinds Fortuyn is het wat bespreekbaarder geworden. Ondanks dat de criminaliteitscijfers van Marokkanen al tientallen jaren schrikbarend hoog zijn en de frustratie bij de Nederlanders evenredig daar aan.
Zolang de verschijnselen niet weg zijn, en de therapie kennelijk niet werkt,moet je blijven benoemen dat er iets niet goed zit met het gedrag van een aanzienlijk deel van de Marokkanen, ondanks dat het overgrote deel van deze bevolkingsgroep ok is.
Je spreekt over crisis. Volgens de piramide van Mazlov is veiligheid, na het hebben van eten en drinken, het meest belangrijke voor de kwaliteit van een samenleving. Voorlopig gaat er hier niemand dood van de honger, dus is het niet verwonderlijk dat zoveel aandacht naar veiligheid gaat en dat wat het verstoord.
En natuurlijk ben jij niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen en ook is de islam niet verantwoordelijk voor tasjesroven en inbraken. Integendeel dat wordt juist als verwerpelijk omschreven. Maar het is m.i. wel zo dat het een hot item binnen de bevolkingsgroep zou moeten zijn om van dit imago-schadend gedrag van het criminele deel af te komen.
En verder ben ik het helemaal met je eens dat het nederlandse strafrecht absoluut geen afschrikwekkende werking heeft op (potentiële)criminelen. En dat men veel harder moet straffen, de consequentie van wangedrag, moet mensen ervan afhouden zich daaraan te buiten te gaan. Nu zijn de jongens uit mijn wijk “the man”als ze terugkomen in hun gang en stijgen ze in de hierarchie, na een paar weken in de bajes gezeten te hebben. Criminaliteit loont hier. Ik ben voor het Singapore model, daar kan je je auto openlaten, vrouwen sávonds over straat lopen, oude dametjes met hun tas onbevreesd winkelen enz. omdat geen potentiele crimineel het in z’n hoofd haalt daar wat te beginnen, puur omdat daar echt afschrikwekkend gestraft wordt. Tot de doodstraf aan toe. Zacht zijn voor criminelen, is hard zijn voor de zwakkeren in onze samenleving en zo gaat het al tientallen jaren. Een streng strafrecht is de paraplu waaronder veel etniciteiten naast elkaar kunnen leven. Dat zou een hoop onderlinge irritatie en wantrouwen voorkomen.
@martin amsterdam,
Een hoop Marokkanen hier roepen al langer dat soort tuig harder te straffen, maar tot nu gebeurt het gewoon niet of besteden daar geen aandacht aan. Wat er wel wordt gedaan is de beschuldigende vinger wijzen, “zie je wel, dat zijn de slechteriken, wij niet”.
Criminelen over het algemeen zijn geen lieverdjes en dan moet je zeker geen softie agenten tegen over hebben.
Voor de rest, het begint bij de opvoeding en voor wie te laat is, keihard straffen.
dus over harder straffen en aanpakken zijn we het wel eens. Maar wat doen we aan de achterstand op de arbeidsmarkt? Hoe houden we de jongeren op school? en hoe zorgen we dat rachid even veel kans op een baan heeft als peter? Hoe zorgen we dat rachid ramadan doet en peter niet en ze respectvol met elkaar omgaan? Hoe zorgen we dat sharia4holland en geert wilders geen populariteit meer hebben? wanneer komen de normale mensen weer in beeld en niet de extreme idioten?
@hensley,
da’s een ander onderwerp.
het heeft wel met elkaar te maken. Met een baan en vooruitzichten zal je minder snel ellende gaan stoken. Als iemand je ziet als gewoon een mens en niet je afkomst zal het nog makkelijker zijn om mee te draaien in de maatschappij.
Moedig van je, om die kritische mail toch niet te plaatsen. Echt hartstikke goed! Gefeliciteerd man! Man, wat goed van je. Waren er maar meer zoals jij.
Daar kan niemand voor zorgen behalve Rachid en zijn ouders. Er zijn genoeg Nederlanders die voor galg en rad opgroeien, komt meestal vanwege gebrekkige ouderlijke capaciteiten. Kijk naar tokkies, dat is een vicieuze cirkel,. helemaal omdat ze graag veel kinderen nemen.
Aaaa? Watskeburt? Ik ben wel benieuwd naar je niet geplaatste post…
Halil, rachid en zijn ouders hebben inderdaad een groot aandeel. Maar ook de maatschppij… Laten we het eens bij rachid houden… Rachid is een doorsnee jongen met doorsnee hersens. Hij heeft een bijbaantje in een supermarkt. Gaat braaf naar school. Laat nare activiteiten links liggen. Gaat mbo doen. Dan moet hij een stageplek vinden…… En na zijn school moet hij gaan solliciteren… En hij wordt nergens uitgenodigd…. En hij hoort maar over marokkanenprobleem. Marokkanendebat… Moet zich melden voor een uitkering. Tsja… Peter krijgt zo een stageplek en kan voameen uitzendbureau direct aan t werk. Wat moeten rachid en zijn ouders hier aan doen?
Nee!!! Maar!!! OOOOOO JEEEEE!!!
Deze jongens zijn zomaar aangehouden en ze moesten daar staan en werden gefouilleerd. Wat een schande! Discriminatie!!!! Wat erg dit zeg, ik zeg je het is me duidelijk: moslims worden zwaaaaaaaaaar onderdrukt in dit land!!
Even een newflash:
Christenen worden overal in de islamitische wereld onderdrukt op een paar landen na.
Zelfs in Marokko heeft de christen een GROOT PROBLEEM als hij “betrapt” wordt op het evangeliseren (jullie noemen dat dawah) onder moslims. Als je uit het buitenland komt dan gooien ze je direct het land uit. DAT IS ONDERDRUKKING.
Dit is een preventieve aanhouding. EN DAN???
ga eens de christenen redden van jullie bloeddorstige broeders in Pakistan, Nigeria, Somalie, Sudan, Saudi Arabie, Iran, Libie, waar ze christenen regelmatig doodschieten en onthoofden!
Hoi winston, lees het stuk over kerken in nigeria.
@Winston
Sinds wanneer kunnen jouw de christenen in het midden oosten iets schelen? Alleen omdat het nu zogenaamd om Marokkanen gaat. En door zogenaamd je gelijk te kunnen krijgen. Haal je zaken aan die je normaal niet eens wat kunnen schelen.
Als ze jouw interesseren (die midden oosten christenen) waarom noem je niet de Palestijnse Christenen in Israël die door de zionisten worden onderdrukt? of dacht je dat er geen Palestijnse Christenen zijn? je noemt maar een paar landen op. Maar de meeste berichten die er zijn omtrent christenen zijn in Egypte, maar dat conflict is te danken aan beide kampen. En is het niet de schuld van het moslim kamp alleen.
Trouwens christelijke onderdrukking in saudi arabie? waar haal je die onzin vandaan? Saudi arabie verkeert niet in oorlog en nog zijn er beelden of nieuws bekend dat daar christenen worden mishandeld. Er zijn daar kerken in het land maar waar zijn je bewijzen dat daar mensen worden mishandeld die christen zijn?
Check je feiten eerst voordat je met onzinnige opmerkingen aankomt.
Hij voldeed blijkbaar aan een profiel – ja, dat is waarschijnlijk omdat iemand met hetzelfde uiterlijk, dezelfde kleding en een naam uit dezelfde taal een paar uur eerder een misdrijf had begaan daar in de buurt.
Zoals altijd: zoek de fout niet bij de enge witte man, maar bij eigen broers en neefjes.
@ Charles Martel
Toen Tristan van de vlies, mensen doodschoot in Alphen a/d rhijn. Hield de politie zeker ook alle mensen tegen die blank waren en in de buurt waren?
Prachtige opmerking. Heerlijk. Zeer overtuigend……………….
Kijk Abdelmajid, Palestijnse christenen hebben dus het meest last van moslims.
Bron Open Doors:
De laatste jaren verlaten steeds meer christenen de Palestijnse gebieden. In totaal wonen er zo’n 40.000 christenen. Zij worden niet actief vervolgd maar hebben wel te maken met discriminatie. Dit is anders in de Gazastrook, waar christenen onder grote druk staan van Hamas en andere radicale moslimgroeperingen om weg te gaan.
Gelovigen met een moslimachtergrond ervaren vaak druk vanuit hun familie en sociale omgeving. Soms moeten deze vervolgde christenen vluchten naar een zogenoemd ‘safe house’. Verschillende kerkleiders werden bedreigd omdat ze contact hadden met en het Evangelie vertelden aan moslims. Sinds 2008 is de christelijke boekwinkel gesloten en loopt er een rechtszaak tegen de winkel. Verschillende christenen zijn beroofd.
Veel christenen willen weg uit de Palestijnse Gebieden vanwege de uitzichtloze situatie. Het gebied blijft afgesloten zodat er geen handel mogelijk is en er veel werkloosheid is. De bevolking heeft het gevoel in een grote gevangenis te zitten. Christenen ondersteunen mensen met voedselhulp, medicijnen en andere materialen die van buiten de Palestijnse gebieden komen.
Het Bethlehem Bible College speelt een belangrijke rol in het trainen van kerkleiders. Ook spannen verschillende christelijke groepen zich in om de relatie tussen Palestijnse christenen en Messiasbelijdende Joden te verbeteren. Omdat ze een verschillende achtergrond hebben, is er soms sprake van onbegrip en angst tussen beide groepen.
Abdelkarim El-Fassi, met een mede stander als Abdelmajid zul je wel verguld zijn.
quote::
Trouwens christelijke onderdrukking in saudi arabie? waar haal je die onzin vandaan? ”
check zelf je feiten, http://www.opendoors.nl/vervolgdechristenen/ranglijst-christenvervolging/landenoverzicht/saoedi-arabie/ .
meer woorden wil ik niet vuil maken aan dit mannetje
@Herman
Waarom benoem je niet je christelijke Amerikaanse vriendjes/ zionisten misdaden in het midden oosten niet? Die varieert van de Iraq oorlog tot aan Afghanistan (waar ze nu nog bezig zijn)?
Het enige wat jij kan voorleggen is een paar artikelen en net doen alsof dat probleem, de start is van de vele conflicten in het midden oosten. Doe aub niet zo scheinheilig man. Jullie hebben meer moslims afgemaakt in het midden oosten dan dat er moslims zijn die christenen iets hebben aangedaan.
Heb je de cijfers wel eens bekeken van slachtoffers door geweld van Amerika en Israël. Of ben je hier blind voor. A.u.b. kom mij niet aanvallen met die onzin verhalen. Terwijl jijzelf vergeet wat jouw landen het midden oosten al decennia lang aan doen.
Ik kaatst jouw opmerking terug: meer woorden wil ik niet vuil maken aan dit mannetje!
Jullie worden erg persoonlijk. Herman: ja christenen worden ook onderdrukt. Ik ben christen en vind dat vreselijk. Egypte, indonesie, nigeria, sudan. Ik ageer daar tegen. Maar herman, jij kunt toch ook niet ontkennen dat er in birma iets vreselijks gebeurt? En de palestijnen, is helemaal erg. Bosnie! Ik trek mij alle leed aan. Ik vraag me ook af hoe we in dit topic dat over twee jongens gaat die zijn aangehouden op dti punt zijn beland.
Met wijzen komen we niet verder. Ja de moslims zijn wreed. Ja de christenen zijn wreed. De joden zijn wreed. Communisten zijn wreed. Mensen zijn gewoon wredd.
@Herman
Mensen zoals u die gebruiken alleen nieuws feitjes die hun goed uitkomen. Opeens vind u het tijd om even de ‘midden oosten Christenen’ te gebruiken als reden. Om u haat jegens moslims te kunnen rechtvaardigen. Ik heb dit soort discussies al heel vaak gevoerd.
En u gaat mij niet wijsmaken dat de reden is waarom u de ‘midden oosten Christenen’ noemt. Gebaseerd is op u sympathie jegens hun. De reden waarom u ze noemt is mij al lang duidelijk.
Als u echt om ze geeft en echt rechtvaardig bent dan zou u ook even de slachtoffers in Iraq moeten adresseren. Dan zou u ook even de slachtoffers in Afghanistan adresseren die zijn gevallen door de handen van de Amerikanen. Even u geheugen opfrissen:
As a reaction to the September 11, 2001 attacks the U.S. Government adopted several controversial measures (e.g., invading Iraq, applying “unlawful combatant” status to prisoners, conducting extraordinary renditions, enhanced interrogation methods, kill list and Drone attacks in Pakistan[58]).
Hier nog een link: http://www.globalresearch.ca/war-crimes-and-crimes-against-humanity-the-story-of-u-s-exceptionalism-in-iraq/5328599
Maar helaas bent u blind voor dit nieuws. Want die past niet in uw verziekte wereldbeeld jegens moslims.
Ik weet niet wat u met die artikel probeert wijs te maken. Maar uw blaast een zaak zeer op. Dit is de typische beleid van sommige gasten zoals u. Die vaak over christelijke slachtoffers melden in het midden oosten. Terwijl ze even vergeten zijn wat hun eigen landen voor slachtoffers hebben teweeg gebracht in het midden oosten. En ook even ter zijde leggen waarom er conflicten zijn tussen christenen en moslims in het midden oosten. Bovendien durf je de joden er niet eens bij te halen. Terwijl ze ook een aandeel hebben in het conflict.
Voor 2001 was er geen sektarische haat in Iraq, voor 2001 waren er niet veel zelfmoordaanslagen in Europa en andere wereld delen door toedoen van terroristen. Rara hoe is het mogelijk dat na 2001 opeens er zoveel problemen zijn?
Mensen zoals u die zien alleen de moslims als aanleiding. Maar die zijn even vergeten wat de aanleiding is tot deze grote conflicten.
U mag vinden wat u wilt van mij. Ik lig er niet van wakker. Wat betreft Abdelkarim el Fassi, ik ken hem niet. Ik spreek voor mijzelf en hij spreekt voor zichzelf. Als u wat te zeggen heeft, richt die woorden maar aan mij.
Die reacties schijnheilige reacties van zielige Christenen en de moslim slachtoffers buiten beschouwing houden. Maak daar iemand anders maar gek mee.
Als u problemen wilt aankaarten, benoem het hele probleem a.u.b. ! maar ga niet die struisvogel politiek met mij spelen. Want die werkt niet op mij.
De meeste moslims die een geweldadige dood sterven worden naar het volgend level geholpen door moslims. Gegroet.
@Herman
Ik had niets anders verw8 als tegen reactie van een kortzichtige iemand als u.
Een fijne avond nog.
Waarheid is hard en heeft weinig woorden nodig.
@Herman
Ja de waarheid is zeer hard maar als u eens wist wat de echte waarheid is………………… Dat betwijfel ik of u wel die waarheid kent.
Roepen dat de waarheid hard is nog geen reden dat u gelijk hebt of niet als het gaat om het midden oosten.
@Herman
De waarheid is hard????
Ligt eraan welke waarheid u precies bedoelt. De waarheid die u alleen accepteert of de waarheid die u niet wilt inzien. Dat zijn twee werelden van verschil.
Aangezien u aankomt met christen onderdrukking terwijl u de oorzaak van het geweld in het midden oosten toerekent aan alleen moslim. Terwijl u de stichting van kolonies door het westen in het midden oosten en de dicators die door het westen aan de macht zijn geholpen (zoals saddam huseyn) daar buiten beschouwing laat. Ja, dan is het logisch waarom u voor mij niet geloofwaardig overkomt.
Dan kan u zo hard roepen dat de waarheid hard is en weinig woorden nodig heeft. Maar het feit blijft staan dat u selectief bent en alleen de waarheid wil horen die u bevalt. Sektarische haat is nooit zo groot geweest. En rara hoe kan dat, dat pas na inval van Irak de sektarische haat daar zo groot is geworden?
Als u de waarheid zegt te spreken. Leg eens uit waarom de acties van Amerika: juist het westen beter uitkomen dan dat het de Arabieren vooruit helpt? u zegt toch rechtvaardig te zijn? of is rechtvaardigheid alleen voor jou en niet voor ons?
Een mens is pas kortzichtig als hij het niet door heeft dat hij het is.
mens is pas kortzichtig als hij het niet door heeft dat hij het is.
Roerend mee eens.
@herman
De vraag die je daarna had moeten stellen. Wie is degene die de waarheid spreekt. het antwoord op dat laat ik voor nu in het midden.
quote Abdelmajid
“Trouwens christelijke onderdrukking in saudi arabie? waar haal je die onzin vandaan?”
quote Abdelmajid:
“Wie is degene die de waarheid spreekt ”
Acta est fabula
@herman
Ik denk dat je begrijpt waar ik op doel. Ten zij je opeens schijnheilig wilt doen. Ik doel op dat je de zaak niet moet overdrijven met zogenaamd christenen zijn de enige slachtoffers in het midden oosten conflict. Maar ook een oorzaak voor het aanstichtten van de haat.
Dus ik kaatst die opmerking terug: Acta est fabula
met een aanvullende opmerking bij deze woorden (Acta est fabula) : wij zijn die spelletjes van slachtofferrol spelen (door jullie) ook zeer zat. HET SPEL IS OOK VOOR JULLIE AFGELOPEN.
Er hoeft niet veel worden gezegd om je ware aard naar boven te laten komen. Je loopt leeg als een drain in een beerput .
@Herman
Ware aard? wow, u bent echt een geval apart. Kent u mij?
Of kunt u er niet tegen als ik zeg dat mensen zoals u altijd zich in een slachtofferrol wringen?
@herman
Laat ik er beter van maken. GRAAG IN EEN SLACHTOFFERROL WRINGEN.
Dan moet u niet raar gaan opkijken dat ik zeg: ik ben die spelletjes zat.
Schijnheiligheid heb je in verschillende maten. Maar volgens kan ik wel raden dat die van jouw apart is. Goede nacht verder.
Wij hebben een islamitische variant van het CIDI nodig. Waarbij discriminatie en misstanden gemeld kunnen worden. Zodat wij ‘officiële’ cijfers kunnen publiceren om zo inzicht te geven in wat er hier allemaal gebeurt in het ‘ontwikkelde en vrije westen’.
Papegaaitje leef je nog? Je fantasie slaat op hol. Volgens mij lijd je aan projectie.
@Herman
Heb je geen andere argument dan jouw kortzichtige artikeltje over Saoedi Arabië om je punt te maken? Dus ga je nu de strategie gebruiken van: ‘laten we erop los beledigen om zo mijn grammetje te halen’?
Wat zielig zeg. Hou op anders krijg ik straks medelijden met je. Huil, huil…………
Ach, het is algemeen bekend hoe Saoedi Arabië met niet mohammedanen om gaat. Meer woorden hoef ik er niet aan te besteden om duidelijk te maken wie van ons de waarheid spreekt. Je bent betrapt, jammer he.
@Herman
Algemeen bekend? bij wie?
Bij tokkie Nederland zeker?
Betrapt? ahahhaha. Hou op ik ga echt zo medelijden met je krijgen……………..
Als je graag in leugens wil geloven vind ik dat verder best. Ben jij nu typerend voor waar de Islam voor staat? Zou veel verklaren.
@Herman
leugens? vind je wat Amerika heeft gedaan met Irak, leugens?, vind je wat Amerika heeft gedaan met Afghanistan, leugens? Vind je de onderdrukking van de Palestijnen door Israël, leugens, vind je dat de christenen die Israël steunen (https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_Zionism) met bakken geld om zogenaamde de Bijbelse profetie in leven te houden, leugens?
En als antwoord op je vraag. Ik antwoord volgens mij mening? ik praat niet in naam van islam maar van mijn eigen standpunt. En ik benoem zaken die buitenproportioneel gebeuren. Maar veel mensen die willen dat niet inzien.
Als je denkt je gelijk te krijgen door islam erbij te halen. Dan getuigd dat van het feit dat je niets zinnigs te zeggen hebt en geen geldige argumenten kan aanhalen. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Tot slot is het antwoord net als de vorige keer. Pas op straks krijg ik echt medelijden met je kortzichtigheid.
@Herman
Laat ik je iets nieuws leren. Iets een leugen noemen, wil nog niet zeggen dat het een leugen is. Tenzij het duidelijk bewezen is dat het een leugen is.
Of baseer jij je mening, over een geloof, op basis wat iemand zegt, schrijft ergens achter een pc ergens in Nederland. Terwijl diegene niets heeft genoemd dat gerelateerd is aan de quran (die de islam representeert).
Dat je een link kan leggen met zo iemand zijn mening (over christenen en hun overdreven slachtofferrol politiek) en zijn geloof ‘islam’ bewijst voor mij meer dat je echt zwakzinnig bent. En niet opzoek bent naar het oplossen van problemen maar juist opzoek bent om andersdenkenden zwart te maken. Met als doel je ego te voeden. Dat getuigd dat jij eigenlijk helemaal niet geeft om christenen in het midden oosten. Maar dit gebruikt om je gelijk te krijgen.
Heb je mij ergens iets horen zeggen over de islam? Dus vind ik het bizar hoe jij een link kan leggen met islam.
Een fijne avond nog. Ga maar lekker slapen zou je goed doen.
O sorry Abdelmajid, ik dacht aan je schrijfsels op te maken dat je mohammedaan bent, vandaar mijn vraag. Je leek me niet echt kritisch naar het mohammedanisme te kijken, maar dat klopt natuurlijk me je levensvisie:
“Iets een leugen noemen, wil nog niet zeggen dat het een leugen is. Tenzij het duidelijk bewezen is dat het een leugen is.”
Wij westerlingen hebben een ander basis beginsel:
“De waarheid is pas echt de waarheid als onweerlegbaar is bewezen dat het de waarheid is”. Als je net als ons westerlingen een beetje sceptisch bent dan weet je dat zo’n beetje alleen zaken volledig aantoonbaar WAAR zijn als de binnen de definitie van een stelling iedere uitzondering is uitgesloten. Kun je dat een beetje vatten?
Is het je tot nu toe niet opgevallen dat ik op geen enkele wijze inga op hetgeen jij oppert dat niets te maken heeft met mijn overtuiging aangaande hetgeen jij als feiten meent uit te dragen en waar ik meende op in te moeten gaan en van een kritische noot te voorzien?
Palestijns Arabische christenen hebben op dit moment meer last van islamitische Palestijnse arabieren dan van Israëliërs. Dat heb je nergens weten te weerleggen. Je hebt het niet eens geprobeerd.
In SA staat geen enkele kerk, de beleving christendom wordt een beetje oogluikend toegestaan voor gastarbeiders. Dat lijk je zelfs te willen ontkennen. Als je integer bent zal je dat dus waarschijnlijk echt geloven, dat maakt je geen leugenaar, maar met al de gegevens die ons nu ter beschikking staan bevind je je wel in een nogal obscure hoek. Of je bent uiteraard gewoon echt een leugenaar. Doordat gedoe met die ortodoxe mohammedanen van de Ibn Ghaldoun school geeft ons nu niet bepaald het idee dat strenge moslimse waarden uitdragen ook de garantie geeft dat je te maken hebt met integere lieden.
De meeste moslims die een gewelddadige dood sterven zijn het slachtoffer van andere moslims. Al Qaida heeft meer moslims om zeep geholpen dan westerlingen op reis naar het eeuwige oosten geholpen.
Het sektarisch geweld in Irak waar in een van je betogen naar meent te moeten refereren is tussen sjiieten en soennieten. Het westen heeft een belangrijke rol in deze, maar uiteindelijk is degene die handelingsbekwaam is en de trekker overhaalt in mijn ogen de moordenaar.
Over al dit soort zaken mag je van mij anders denken, maar dat wil nog niet zeggen dat jij of ik gelijk hebt. In sommige zaken kun je niet eens van gelijk spreken als de basis perceptie van waarden of waarheid anders is of zijn. Als jij vind dat degene die een moslim een wapen in de handen duwt en deze schiet de ander moslim overhoop dat dan de wapenleverancier de ware schuldige is: dan zullen we altijd een verschil houden in overtuiging en geen van beide elkaar van zijn gelijk kunnen overtuigen.
De korte stellingen die ik boven ter berde breng lijken je nogal van streek te brengen, je moet eens wat rustiger en rationeler over zaken nadenken. Je pogingen om mij te kleineren zijn nogal pathetisch. Denk je nu echt dat je een provocateur kunt kleineren of provoceren? Met je wanhopige pogingen zet je hoofdzakelijk jezelf te kijk. Schroom niet, ga vooral door, en zelfs je broeders zullen je op een gegeven moment niet meer serieus nemen. Tenminste als er plek is voor nog enige vorm van kritische beschouwing.
Groetjes, ik verheug me op je volgende wanhoops poging, Ieja deeja….
O ja, daar denk ik nu pas aan. De joden heb je al gehad in je betoog. Het zou leuk zijn als je ook nog iets zegt over vrijmetselaars, illuminatie, rozenkruisers, de Protocollen van Sion…. zie maar.
@Herman
Ter verbetering. Ik ben een moslim. Laat dat duidelijk zijn.
@Herman
Ik zeg, het is raar waarom jij opeens over Islam begint te praten. Terwijl deze discussie niet over Islam ging. Daarom zij ik. Ik praat niet in de naam van Islam. Dit is mijn mening. Islam staat los van deze discussie. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen moslim ben. Want ik ben er een.
Wijzigt je mening nu opeens? ahahahah………..
Moest toch weer even huillie huilie doen en moest met toch weer GRAAG IN EEN SLACHTOFFERROL WRINGEN, http://www.refdag.nl/opinie/overheid_moet_geweld_tegen_christenen_in_asielzoekerscentra_voorkomen_1_750936
uiteraard niet de schuld van echte moslims, die doen dat niet, hoewel ze zichzelf waarschijnlijk perfecte moslims vinden. En wie heeft er dan gelijk?
Herman,
Walgelijk, niet te tolereren en zeker geen verblijfsvergunning toekennen. Maar wat heeft dit met de nederlandse moslims te maken?
Hoi Hensley, deze was eigenlijk specifiek voor 1 scribent hier, heeft hij weer wat om te kunnen ontkennen of te vertellen dat het eigenlijk ook aan de christen ligt daar.
Waarom denk je overigens dat bekeerlingen in Nederland hun verhaal liever niet aan de grote klok hangen?
Hensley, wat dit heeft te maken met die twee jongens die zijn aangehouden;
Abdelkarim insinueert dat de statistieken waarin dit soort knapen een hoge score hebben beïnvloed zouden zijn door politieagenten die maar te pas en te onpas mannetjes met bontkraagjes aanhouden. Tja, dat lijkt mij een behoorlijke verdraaiing van de waarheid. Net zoals Abdelmajid het christenprobleem in SA ontkent, ook een behoorlijke verdraaiing van feiten. Daarom vroeg ik hem ook of hij nu typerend was voor waar de Islam voor staat.
Als we het over huilverhalen of geslachtofferd voelen hebben, dat vind ik het stuk van Abdelkarim daar nu juist een voorbeeld van. Uiteraard is het lullig dat je zomaar in de maroc uniform wordt opgepakt. Sneu, maar ga eens naar oorzaken in eigen gelederen zoeken zou ik zo zeggen. Dit soort discriminatie is ergens door ontstaan. En niet door statistieken die hoge mate beïnvloed zouden zijn door racistische overheidsdienaars. Dat weiger ik pertinent te geloven zonder behoorlijke bewijslast.
Ja maar goed… Het schiet zo niet op. Je lokt weer een andere opmerking uit waarin weer wat over nederlanders gezegd wordt. Je hoeft mij heus niet uit te leggen hoe erg de situatie op de molukken en i donesie is hoor. Of was op oost timor. geen enkel discussiepunt. Of nigeria. Of egypte. Maar dat kun je de moslims hier niet verwijten. Pak gewoon de echte etters hard aan. Meeste mocros willen gewoon werken, hun kinderen opvoeden en een opleiding laten volgen.
Hensley, ik reageerde alleen op onwaarheden. Als mensen opzettelijk onwaarheden verkondigen noemen we dat leugens. Ik heb er overigens geen problemen mee als mensen liegen, ze gaan hun gang maar, de consequentie is echter dat ik dan ook iedere verdere bewering in twijfel trek.
Pingback: Een stempel heb je zo! | 251one
ik werk zelf bij de politie en aan het aantal grote muilen, mishandelingen, inbraken, scheldpartijen, zuigend irritant gedrag van Marrokkanen heb ik een halve dagtaak. Kijk eens in de bajes, opsporing verzocht etc. Dan is duidelijk dat er iets mis is met deze doelgroep. Dat is de reden waarom ze aangehouden worden, heeft niets met discriminatie te maken, maar met realiteitszin. Waarom altijd liegen en bedriegen?? Waarom niet in positieve zin opvallen zoals Chinezen, die hard werken, zelden overlast geven en (HBO/Universitaire) studie afmaken. Zelfkritiek kennen Marokkanen nauwelijks, evenals een fatsoenlijke opvoeding. Dit samen met een achterhaalde facistische godsdienst zijn dit de ingrediënten tot een mislukte integratie.