Voor jou geen negerzoen meer in de toekomst, dat is namelijk discriminerend. Een reguliere zoen kan er wel doorheen, dat is weer niet discriminerend. Na zesentachtig (86) jaar wordt het product “negerzoen” hernoemd naar “Buys Zoenen”. Dat is jammer, want naar mijn mening was er bij de negerzoen sprake van een stukje positieve discriminatie.
Over discriminatie gesproken. Wilders is laatst te gast geweest bij het BBC World programma “Hard Talk” en heeft zijn “o zo visionaire ideeën” uiteen gezet. Zo laat hij weten nooit de kans te hebben gekregen om een imam te spreken.. dat raakte mij.
Bij dezen wil ik hem dan ook uitnodigen in gesprek te gaan met een imam, wij (blijven hier) zijn bereid om het met alle liefde van de wereld te organiseren. Wellicht een goed moment om ook een rabbijn en priester erbij te halen en hun vragen of de Islam nou echt niet samen gaat met die ‘christelijk-joodse fundamenten’. Dus Geert, niet meer beweren dat je geen uitnodigingen krijgt van de moslims!
Voor de presentator van het tv-programma is het allemaal inmiddels wel een stuk duidelijker geworden. ‘You are a racist’ en ‘You are trying to create a Dutch Guantanamo Bay’ probeer hij Geert duidelijk te maken (die het niet schijnt te snappen.. maar dat wisten wel wel).
Bekijk hier de interview op BBC (Engels, 23 min, realplayer)
9 Reacties op "Geert wil geen negerzoen"
Wat mij betreft mogen de Marokaanse jongeren die meer dan drie keer een delict plegen het land uit. Ze hebben toch meestal ook een buitenlands paspoort, dat is dan makkelijk. Een goed optreden van Wilders. Zie hem voor het eerst in het engels praten.
Is het heel incorrect dat ik (neger)zoenen niet lekker vind? Die van Buys dan, de echte (neger)zoenen wel, hoor :)
Als jullie nog hulp nodig hebben bij de organisatie van het imam-rabbijn-priester-event, ik geef me op! Als Religiestudies 1e jaars kom ik vast van pas.
@ Merel
“Die van Buys dan, de echte (neger)zoenen wel, hoor”
hahaha…
negerzoenen of geen negerzoenen…. ik blijf ze eten
Het woord ‘neger’ en de negerzoen.
Oudjaarsavond 2005. Wat me opviel was dat zowel Youp van ’t Hek, Lebbis en Jansen als Claudia de Breij het woord ‘neger’ gebruikten – de televisiemakers hadden zelfs een oud fragment uitgezocht waarin Wim Kan over negers sprak (legitimatie?). De Breij noemde Balkenende zelfs een ’topneger’.
Als ik in mijn Van Dale kijk (van 1992) is het schrikken. Geen enkele positieve associatie. “Zeer vuil, verbrand, hatelijk” en een afschuwelijk citaat van Lucebert met een norse neger die dingen doet die niemand ziet, waar het donker is en zwart. Zijn er dan geen positieve associaties?
Volgens de nieuwe dikke Van Dale is ‘neger’ ook een scheldwoord. Is er een nieuwe tendens om dat dan ook maar te doen, mensen uit te schelden voor neger? Tot nog toe was het voorbehouden aan extremisten zoals Michiel Smit, maar nu lijkt het alsof de cabaratiers het grappig beginnen te vinden.
Wat me opvalt is het totaal gebrek aan besef dat de negers nog steeds uitgebuit worden. De geldstroom vanuit Centraal-Afrika naar het Westen is nog steeds groter dan andersom (wist u dat dat ook geldt voor Afghanistan?). Het geld in Centraal-Afrika wordt nog steeds minder waard.
Vaak verwijst men naar de slavernij van eeuwen geleden. Maar ook in de jaren 1930 zijn bijvoorbeeld de Oost-Afrikanen nog uitgebuit voor de productie van sisal, voor touw voor de Duitsers. Het woord ‘Duitser’ roept bij oudere Oost-Afrikanen de associatie op aan ’twintig stokslagen’.
Maar terug naar mijn vraag. Zijn er positieve associaties met het woord ‘neger’ die het verdienen in de volgende Van Dale te worden opgenomen? Komen er nog positieve associaties bij mensen op bij het woord ‘neger’? Jawel! Negerzoen! En daar moet ‘neger’ het mee doen …
Jan van Kampveld kampveld@hotmail.com
@ Ronald,
Indien een delict plaatsvindt waar dan ook dan wordt men berecht ter plaatse.
Wat is dat voor een stelling, dat de persoon in kwestie het land moet worden uitgezet omdat hij/zij 3 keer of meer in fout is geweest. Dat men wat strenger optreedt om het niet tot een 3 keer te laten komen. Zolang zij inwoners zijn van bv. Nederland zijn de wetten van Nederland van toepassing, of er sprake is van 2 paspoorten of 5.
Gegroet,
H.
Tijd voor een KK-koek “kaas-kneusjes koek”!
Naar aanleiding van het vertrek van weer een bewindspersoon, van Aartsen, zei Bram Schilham tegen Balkenende op het journaal een tijdje terug: “Het begint op het verhaal van de tien kleine nikkertjes te lijken”.
Ik dacht ‘dat heeft de NOS doorgelaten?’ Ik dacht ‘Waarom zegt Balkenende er niets van?’ Ik was kennelijk een van weinigen die het opviel. Maar een oude ingeburgerde lekkernij, ‘negerzoen’ geheten, kan niet meer. We lijken niet gek in Nederland. We zijn gek.
Volgens de nieuwe dikke Van Dale is ‘neger’ ook een scheldwoord./////
Neger is afgeleid van het Portugese:
,,negro” dat dus gewoon: ,,zwart” betekent.
Mag ,,witte” ( blanco ) nu ook niet meer?
Van neger is een scheldwoord gemáákt net als ,,Turk” en straks ook ,,Marokkaan”.
We moeten nu al: ,,Turkse mensen” en ,,Marokkaanse mensen” zeggen, ,,witte en ,,kaaskop”mag wel.
///De geldstroom vanuit Centraal-Afrika naar het Westen is nog steeds groter dan andersom (wist u dat dat ook geldt voor Afghanistan?).///
Dat moet u toch eens uitleggen, bedoelt u dat al die miljarden aan ontwikkelingsgeld helemaal niet nodig zijn, behalve dan om de dictators en roverhoofdmannen aldaar rijk te maken??
/// Vaak verwijst men naar de slavernij van eeuwen geleden. Maar ook in de jaren 1930 zijn bijvoorbeeld de Oost-Afrikanen nog uitgebuit voor de productie van sisal, voor touw voor de Duitsers.///
Tot op de dag van vandaag bestaat er nog slavernij en dat voornamelijk in Arabische staten!
Dat word angstvallig verzwegen door de westerse media!!
Zie dit Raport van de International Labor Organization van de Verenigde Naties
http://www.ilo.org/dyn/declaris/DECLARATIONWEB.DOWNLOAD_BLOB?Var_DocumentID=5059
Hoezo voornamelijk in de Arabische Staten?
Daarbij, ons westerse wereldlje kan er ook nog steeds wat van.