Donna Karan New York heeft een nieuwe collectie die speciaal bedoeld is voor de moslimconsument rond ramadan. Het zou mooi zijn als dat besef in Nederland ook zou groeien: 1 Miljoen moslims, daar moet je toch wat mee kunnen als handelsnatie?
(Of dat overigens met een dergelijke campagne zou moeten gebeuren, is een heel ander verhaal. Voor meer info, check hier.)
Pssst..
Wij Blijven Hier! is het platform van de Nederlandse moslim. Wij bieden ruimte aan sterk uiteenlopende meningen en standpunten. Want waarom zou je het leven makkelijk maken als het moeilijk kan? Niet alle meningen en standpunten hier komen overeen met de onze. En anders dan je wellicht van ons verwacht, hebben wij ook niet alle wijsheid in pacht. Dus mocht je het ergens niet mee eens zijn, dan horen we het graag!
En, ben jij al Vriend van WBH?Dank voor je bezoek aan Wij Blijven Hier! Wij zijn al meer dan tien jaar hét platform in Vlaanderen en Nederland voor een authentiek moslimgeluid. Dat doen wij (het team van WBH!) met héél véél plezier en geheel op vrijwillige basis, zonder subsidies. Bewust, want we willen dicht blijven bij wie we zijn.
Wil jij samen met ons de onafhankelijkheid die wij hebben bewaren? Te gek. Dat kan door een eenmalige donatie,
maar ook door Vriend van WBH te worden middels een jaarlijkse
donatie. Dan drinken we dat kopje koffie ook samen.
Doe je mee?
Dit delen:
Wij Blijven Hier werd in 2005 opgericht, omdat ze vonden dat ze er nog niet waren. Inmiddels zijn ze 3000 bijdragen rijker, die vrijwillig door beginnende én gearriveerde verhalenvertellers worden geschreven. Verschillend van columns, persoonlijke ervaringen tot verborgen nieuwsfeitjes. Ze kijken op hun eigen manier tegen de wereld aan, en vertellen zélf het verhaal. Wie zijn ze? Kijk om u heen. Want ze zijn hier. Zij Blijven Hier!
3 Reacties op "DKNY bedient moslimconsument in Ramadan"
DKNY bedient moslimconsument? Je bedoelt, DKNY heeft groene kapitalisten en hun kapitaal ontdekt.
Ik kan mij niet voorstellen dat een moslim honderden/duizenden euro’s gaat uitgeven aan kledingstukken in de maand ramadan (en daarbuiten). Een maand waarin je leert om je lusten/begeertes te beteugelen. Een maand van GEVEN, geven aan ieder die het harder nodig heeft dan jijzelf.
Men houdt rekening met de moslimconsument, niet vanwege het feit dat ze moslim zijn en dus daarom waardevol. Nee, moslimconsument is de zoveelste CONSUMENT! Hoe meer des te beter. Ze kunnen heel veel geld verdienen aan deze mensen. De waardering/erkenning van de moslimconsument is voor het geld dat ze hebben, niet voor hun identiteit! Ik ben blij dat zulke taferelen in Nederland nog uitblijven, maar dat zal niet lang meer duren aangezien moslims in Nederland ook rijker worden.
Ja en speciale Antillianenmode want er zijn ook 100.000 Antillianen! Vergeet een speciale katholieke lingerielijn niet.
Come on guys…..anno 2014?
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat moslims normaal 45 euro per week in supermarkten en 45 euro in etnische winkels besteden. Tijdens de ramadan komt daar gemiddeld 50% bovenop. `Het verbaast mij helemaal niet. Het is echt een familiefeest, waarbij er veel bezoek komt en moslims wat luxer en rianter koken`, aldus Ahmed Ait Moha van Motivaction. Supermarkten blijken hier handig op in te spelen.
Albert Heijn heeft in 253 winkels blauwe kartonnen schappen versierd met een maan en sterren. Met de slogan `Alles voor de ramadan, gewoon bij Albert Heijn` worden er speciale producten aangeboden. Supermarktketen Jumbo besteedt er aandacht aan door speciale recepten in het supermarktblad, waarvan de producten standaard in de winkels verkrijgbaar zijn. Dirk van den Broek doet niets speciaals met ramadan, omdat zij altijd een breed assortiment voor deze mensen hebben, meldt een woordvoerder.
Etnische winkels hoeven volgens Ait Moha niet te vrezen voor de aandacht die supermarkten aan de ramadan besteden. `Zij kunnen nooit opboksen tegen winkels die helemaal volstaan met deze producten. Het is vooral een signaal van erkenning richting de doelgroep. Supermarkten geven hiermee aan dat ze weten wat er leeft in de maatschappij.`
http://www.profnews.nl/1028794/supermarkten-spelen-in-op-hogere-bestedingen-tijdens-ramadan