Daar zit je dan, met je mobiel aangesloten op je laptop om toch nog beetje connectie te hebben met het wereldwijde web. Na een aantal jaren internet via UPC te hebben gehad, maakte ik de overstap naar Telfort. Een slechtere provider dan UPC kon er immers niet zijn. Foget abou’ it. Verkeerd gedacht. De eerste 3 maanden was het perfect, geen enkel probleem, fast and flawless. De vreugde was echter van korte duur, want de eerste haperingen kwamen al snel, en voor ik het wist, was de lijn dood. Zomaar van de ene op de andere dag hield ie ermee op. Dat was nu meer dan een maand geleden. Sindsdien is de enige connectie die ik met Telfort heb, die met hun klantenservice.
Alhoewel de term ‘klantenservice’ te veel eer is voor dat stelletje nietsnutten.
De ‘klantenservice’ is namelijk niets meer dan een spons die frustratie absorbeert,verder niks weet, niks kan en niks doet. Het is dan ook pure ironie dat ze het gesprek beginnen met: “Waarmee kan ik u van dienst zijn?”
Hoe lang gaat het duren voor het opgelost is?
Dat kunnen we helaas niet zeggen.
Wat is er tot nu toe aan gedaan?
Dat kunnen we helaas niet zien.
Waarom niet?
Het wordt onderzocht door de technische dienst.
Verbind me dan door met hun.
Dat mogen we helaas niet doen
Wat kunnen jullie dan wel doen?
Uw probleem is al in behandeling bij ons.
Dat is nu al bijna een maand zo. Is dat niet een beetje lang?
Ik kan begrijpen dat u boos bent.
Wat heb ik aan uw begrip als u mij nergens mee kunt helpen?
Uuuhhh..
In het begin vind je het allemaal irritant, vervolgens word je boos, daarna nog bozer en tenslotte word je sarcastisch. De afdeling opzeggingen heeft dan ook het geluk gehad dat ze de sarcastische ReFlex aan de lijn kregen.
Mag ik de reden van uw opzegging weten?
Ik heb al meer dan een maand geen internet. Jullie hebben dus al meer dan een maand de tijd gehad om het probleem op te lossen, maar jullie kunnen niks, jullie weten niks, jullie mogen niks en jullie doen niks. Het zal u dus niet verbazen dat ik er geen vertrouwen in heb dat ik snel weer internet heb.
Toen de dame hierop meldde dat ik pas in december op kon zeggen omdat mijn jaarcontract nog niet was afgelopen, wist ik zeker dat ik te maken had met organismes die volgens de evolutietheorie allang al hadden moeten ophouden met bestaan. Hun leven heeft totaal geen nut op deze wereld. Enfin, geduld heeft een hele hoge plaats in de Islam (“Voorzeker, God is met degenen die geduld hebben”). Dus ik zal nog even moeten wachten tot ik weer een nieuwe connectie heb, maar van Telfort ben ik gelukkig verlost.
P.S.: Iemand tips voor een nieuwe betrouwbare provider? (Als deze überhaupt bestaan)
19 Reacties op "ReFlex’ klaagboek: Telfort"
# Reflex “Iemand tips voor een nieuwe betrouwbare provider? (Als deze überhaupt bestaan)”
XS4ALL is niet de goedkoopste maar wel betrouwbaar en je hebt er alle vrijheid (bijvoorbeeld om meerdere telecom providers te gebruiken als je VOIP wil gebruiken). Dit afgezien van de moeder aller storingen die mijn verbinding 3 dagen heeft platgelegd maar dit was een landelijke KPN storing die gevolgen had voor meerdere providers. KPN heeft sindsdien nogal wat hardware op het netwerk vervangen/geupgrade en sindsdien is de betrouwbaarheid weer prima.
Casema brotha!
Alice of Tele2. Goedkoop en snel.
XS4ALLLLlll! Een tikketje duurder, maar wel veel beter! Succes.
Turkse..in..tha..house: Casema is sindskort overgenomen door Ziggo. Ik stap nu weg bij Ziggo. Snelheid/prijsverhouding is zeer slecht. Ik betaal nu 30,00 euro p/maand voor 4Mbit down kabel. Voor 20,00 euro p/maand kan ik overstappen op 20Mbit ADSL2+. De maximale snelheid zal ik niet behalen, maar veel sneller dan 5Mbit zal het zeker wel zijn. Een postcode check wijst uit dat ik tussen de 16 en 20 Mbit zit. Ik zit nu alleen te twijfelen tussen Alice en Tele2. Beide hebben voor- en nadelen.
Alice heeft over het algemeen een betrouwbaarder netwerk genaamd BBned. Alice kan maandelijks opgezegd worden. Geen aansluitkosten. Levertijd ca. 3 weken. Nadeel is geen vaste IP adres voor servers etc. Verzendkosten van 9,95 euro. Ander nadeel is dat je geen eigen modem kan gebruiken. Alice levert een Copperjet 1616 router/modem. Een paar instellingen zoals portforwarding etc. kunnen worden aangepast. Daar blijft het ook bij. Groot nadeel vind ik persoonlijk. Als je hier een eigen router/AP achter wil hangen moet je het als een gateway instellen.
Tele2 wordt met een beter merk draadloze router/modem geleverd. Eigen router heb je in principe niet nodig. Je hebt een vaste IP adres. Nadeel is dat het een jaarcontract is. Levertijd is ca. 4 weken. Eénmalige administratiekosten van 15,00 euro. Gezegd moet worden dat Tele2 wel als beste ISP is gekozen door de consumentenbond in april 2008.
XS4ALL is inderdaad een goede ISP, maar wel duur. Dienstverlening is gewoon goed. Ze hebben ook Demon overgenomen dat voorheen mijn eerste keuze was. Ik wacht nog voorlopig even af met mijn keuze.
correctie: merk=model Copperjet is ook een zeer goed merk.
Iets wat ik vergeten ben om te vermelden is dat bij Tele2 helpdesk lokaal tarief is!! Bij Alice betaal je €0,25 p/minuut. Dat is dus weer een groot voordeel van Tele2.
Leuk geschreven
– die conversaties met de helpdesk, heel herkenbaar :-)
XS4all – duur, maar wel erg goed.
Wanadoo moet je in ieder geval niet nemen. Daar ben ik gefrustreerd weggegaan met dito frustraties als in jouw stukje. Bovendien: bij Wanadoo komt je mail soms niet aan bij anderen, omdat ‘ie geblockt wordt door ?systeembeheerders? wegens het te hoge gehalte van spam afkomstig van slecht beveiligde wanadoo heb ik mij laten uitleggen.
^^ Met Wanadoo bedoel je Orange…
Ik had tiscali en nu dus telfort. Geen problemen en de helpdesk ook oke.
tjek de ranking van de klantenservices bij de consumentenbond.
Met Orange bedoel ik Online!
Anoniem “tjek de ranking van de klantenservices bij de consumentenbond”.
Ja het is wel leuk als klantenservices goed werken maar goede heldere voorlichting op de site van de provider zelf vind ik ook heel belangrijk en daarnaast heb ik meestal mijn antwoorden gekregen door deze in de nieuwsgroepen van mijn provider te stellen.
Geduld betekent niet dat je alles hoeft te accepteren.
Ga hogerop. Zo’n bedrijf heeft altijd directeuren, toezichthouders, aandeelhouders. Het is lastig, maar ze zijn te vinden en meestal ook te bereiken. Voor jou nu dus niet per e-mail :-(
Ik heb naast internet via de kabel (keep my fingers crossed) ook internet via de oude vaste telefoonlijn, als het moet. Het gebeurt nog wel eens dat internet via de kabel uitvalt, dan heb ik tenminste nog een mogelijkheid.
Nog een gedachte, hoe zeker weet je dat het probleem bij de provider ligt en niet bij jou, in je laptop of je mobiele telefoon?
Jan
Wat ben ik blij, dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken. Succes!
Ach, Wanadoo wordt Orange …
Orange wordt Online …
Het is een malafide bedrijf dat steeds van naam moet wisselen …
Salaam Reflex,
Volgens mij hebben ze in hun reglement staan dat wanneer een storing binnen 10 dagen niet opgelost wordt, dat je het contract kunt ontbinden.
Dat hebben wij ook gedaan, vraag even anders aan Aahad, die had dat ook geregeld.
WS,
Assad
wajOohh pech voor je dat je bent gaan overstappen!!
maar je bent egt lomp