Voorpagina Ervaringen, ReFlex' klaagboek

ReFlex’ klaagboek: Telfort

Daar zit je dan, met je mobiel aangesloten op je laptop om toch nog beetje connectie te hebben met het wereldwijde web. Na een aantal jaren internet via UPC te hebben gehad, maakte ik de overstap naar Telfort. Een slechtere provider dan UPC kon er immers niet zijn. Foget abou’ it. Verkeerd gedacht. De eerste 3 maanden was het perfect, geen enkel probleem, fast and flawless. De vreugde was echter van korte duur, want de eerste haperingen kwamen al snel, en voor ik het wist, was de lijn dood. Zomaar van de ene op de andere dag hield ie ermee op. Dat was nu meer dan een maand geleden. Sindsdien is de enige connectie die ik met Telfort heb, die met hun klantenservice.

Alhoewel de term ‘klantenservice’ te veel eer is voor dat stelletje nietsnutten.

De ‘klantenservice’ is namelijk niets meer dan een spons die frustratie absorbeert,verder niks weet, niks kan en niks doet. Het is dan ook pure ironie dat ze het gesprek beginnen met: “Waarmee kan ik u van dienst zijn?”

Hoe lang gaat het duren voor het opgelost is?
Dat kunnen we helaas niet zeggen.
Wat is er tot nu toe aan gedaan?
Dat kunnen we helaas niet zien.
Waarom niet?
Het wordt onderzocht door de technische dienst.
Verbind me dan door met hun.
Dat mogen we helaas niet doen
Wat kunnen jullie dan wel doen?
Uw probleem is al in behandeling bij ons.
Dat is nu al bijna een maand zo. Is dat niet een beetje lang?
Ik kan begrijpen dat u boos bent.
Wat heb ik aan uw begrip als u mij nergens mee kunt helpen?
Uuuhhh..

In het begin vind je het allemaal irritant, vervolgens word je boos, daarna nog bozer en tenslotte word je sarcastisch. De afdeling opzeggingen heeft dan ook het geluk gehad dat ze de sarcastische ReFlex aan de lijn kregen.

Mag ik de reden van uw opzegging weten?

Ik heb al meer dan een maand geen internet. Jullie hebben dus al meer dan een maand de tijd gehad om het probleem op te lossen, maar jullie kunnen niks, jullie weten niks, jullie mogen niks en jullie doen niks. Het zal u dus niet verbazen dat ik er geen vertrouwen in heb dat ik snel weer internet heb.

Toen de dame hierop meldde dat ik pas in december op kon zeggen omdat mijn jaarcontract nog niet was afgelopen, wist ik zeker dat ik te maken had met organismes die volgens de evolutietheorie allang al hadden moeten ophouden met bestaan. Hun leven heeft totaal geen nut op deze wereld. Enfin, geduld heeft een hele hoge plaats in de Islam (“Voorzeker, God is met degenen die geduld hebben”). Dus ik zal nog even moeten wachten tot ik weer een nieuwe connectie heb, maar van Telfort ben ik gelukkig verlost.

P.S.: Iemand tips voor een nieuwe betrouwbare provider? (Als deze überhaupt bestaan)

ReFlex is WBH’er van het eerste uur. Geboren in de jungle van India, opgegroeid in de straten van Rotterdam-West. Het leven is een paradox, dus is hij getrouwd met een Amsterdamse Pakistaanse. Hij is apotheker van beroep, Ajax-supporter van nature. Plezier haalt hij uit zijn islamitische studies, uit zijn sport en vooral uit zijn gezin en twee kinderen! Oh ja...en zijn naam is Jilani Sayed.

Lees andere stukken van