Wie de uitspraken van de politieke leiders van Israël in de wereldpers op de inhoud bestudeert, komt al gauw tot de conclusie dat de relevantie van een goed mediaoffensief bij hen bekend moet zijn. De recent gedane uitspraken naar aanleiding van de raketbeschietingen vanuit de Gazastrook op Israëlische steden als Sderot en Ashkelon, illustreren dit ook. De schermutselingen zijn begonnen nadat het bestand tussen Hamas en Israël is beëindigd, wordt thans beweerd.
De uitspraak die ik vandaag eens kritisch onder de loep neem, is die van de Israëlische premier Ehud Olmert. Olmert, die zelf niet schoon is van corruptie en vrij van politieke schandalen, zegt dat Israël klaar is om een grootschalige militaire operatie te starten in Gaza. Zo zegt hij: "Een verantwoordelijke regering trekt niet graag ten oorlog, maar ontwijkt die ook niet". Het is een fraaie uitspraak in de categorie dooddoeners blijkt bij nadere bestudering. Het lijkt correct, maar de inhoud dekt totaal de lading en context van het Palestijns-Israëlische conflict niet.
In welke mate heeft Olmert zelf zijn verantwoordelijkheid genomen als politiek leider en premier van Israël. Van een verantwoordelijke regering mag verwacht worden, dat zij zelf geen aanleiding geeft tot (nieuwe) veiligheidsrisico’s door het jarenlang gevoerde politieke en militaire beleid. Het collectief straffen van 1,5 miljoen Palestijnen in de Gazastrook door het gebied hermetisch af te sluiten van de buitenwereld en het eindeloos frustreren en verlammen van de voedselhulp aan 750.000 Palestijnen is geen daad om trots op te zijn. Daar wil je je als verantwoordelijke regering toch niet aan schuldig maken?
Het Israëlische leger (IDF) houdt de inwoners van de Gazastrook niet alleen militair maar ook al vele jaren economisch en humanitair in de wurggreep. Zij legt niet alleen de voedseltransporten stil, maar bepaalt ook hoeveel water en brandstof er wordt ingevoerd. Het IDF bepaalt of de financiële hulp uit het Westen de Palestijnen wel of niet bereikt. Het is bovendien niet de eerste keer dat het Israëlische leger beslag legt op de financiële tegoeden van de Palestijnse regering. Hamas, de door de Palestijnse bevolking democratisch gekozen regering, wordt geboycot door Westerse landen.
Een nieuwe Israëlische invasie zal ook deze keer geen einde maken aan de raketaanvallen vanuit de Gazastrook. Dit is wat Israel de wereld wil laten geloven om groen licht te krijgen voor een reeks nieuwe aanvallen, maar het verleden leert ons dat er uiteindelijk veel burgerslachtoffers bij vallen, maar er komt geen einde aan het steeds weer opnieuw oplaaiende geweld in het Midden-Oosten. Een verantwoordelijke Israëlische regering kiest niet alleen voor de veiligheid van haar burgers, maar kan volgens het internationale recht ook direct verantwoordelijk worden gehouden voor de veiligheid van de onderdrukte Palestijnse bevolking. De Nederlandse regering zou Israël hier op kunnen en moeten wijzen.
Een onverantwoordelijke Israëlische regering trekt de Gazastrook opnieuw binnen met groots machtsvertoon, maakt op brute wijze een einde aan onschuldige mensenlevens en schiet de reeds beschadigde infrastructuur verder kapot. Een verantwoordelijke regering – of het nu voor mij part de Amerikaanse, Pakistaanse, Engelse, Saudi-Arabische, Nederlandse of Israëlische is – trekt niet graag ten oorlog, maar moet de UNIVERSELE VERKLARING van de RECHTEN van de MENS respecteren. Deze zorgt voor rust, vrede en stabiliteit door te waken voor meer rechtvaardigheid en betere verdeling van de welvaart in de wereld. Elke verantwoordelijke regering die vrede nastreeft in het Midden-Oosten maakt als eerste een einde aan de ruim 40-jaar durende Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden.
“Telkens als ze op Israël schieten moet Israël antwoorden”, zegt de huidige minister van Binnenlandse Zaken Tzipi Livni. Alsof Israël jarenlang heeft achterover geleund en stilgezeten en niet heeft geantwoord met buitensporige luchtaanvallen. Vaak geeft Israël preventieve antwoorden, schiet als eerste met lasergeleide raketten op auto’s en gebouwen in drukbewoonde wijken. Complete flatgebouwen worden tegen de vlakte geblazen. Vervolgens reageren de Palestijnse milities met raketbeschietingen. Dagelijks worden tientallen Palestijnen uit hun huizen en van hun geboorte- en landbouwgrond verdreven. Wanneer opent de beschaafde wereld haar ogen nu eens? Ik vrees weer van niet alle goede voornemens ten spijt.
Zolang het grote onrecht tegen de Palestijnse bevolking blijft bestaan en de Palestijnen opnieuw het nieuwe jaar in gaan onder het juk van de Israëlische bezetter zal er nooit een einde komen aan het geweld in het Midden-Oosten. De weg naar vrede die via Jeruzalem loopt, is verder weg dan ooit en volgebouwd met obstakels. Politici, ook de Israëlische, gebruiken altijd veel mooie en dure woorden maar zeggen uiteindelijk niets nieuws. Komt er wel een keer iets zinnigs uit hun mond besef dan goed dat nieuws heel bevattelijk is voor manipulatie. De Palestijnse bevolking wacht niet op champagne en oliebollen. Zij willen net als u en ik in vrijheid en welvaart leven. Rest mij u alvast een fijne kerst toe te wensen en heel gelukkig en gezond Nieuwjaar!
106 Reacties op "Pas op voor het verleidelijke nieuws!"
Fantastisch gezegd Ata, het word echt tijd dat de buitenwereld zijn ogen opent en iets doet tegen het aanhoudend geweld.
Zoals altijd, hou ik van je artikelen!
volgens mij vonden de raket aanvallen ook plaats voor het einde van het bestand
Hams stelde dat zij daar niets aanjunnen doen
Stel vanuit Belgie worden wij beschoten met raketjes. Ik denk dat de Nederlandse regering de Belgische regering zou vragen maatregelen te nemen. Belgisch regering kan zich daar niet mee afmaken ‘daar kunnen wij niet aan doen’.Zo niet dan is de Nederlandse regering aan haar
burgers verplicht maatregelen te nemen
Israel dient zich op de grens van 1967 terug te trekken en op die grens haar muur op te trekken.
Het probleem van de bezetting van Palestina ligt in de handen van de moslims. Zolang moslims de eigen problemen niet oplossen kan je de problemen van de ander ook niet oplossen. Moslims willen snel resultaat, dit is een conflict dat pas opgelost wordt na eeuwen van investeringen in de eigen maatschappijen.
Ik heb eens uitgerekend wat het gezamenlijk BNP is van de Arabische wereld inclusief Turkije. Het BNP is 1800 miljar dollar daar laat je een India, Rusland en Brazilie ver achter je. In deze staat van chaos is men nog steeds in staat om 1800 miljard dollar te verdienen.
Zolang de islamitische wereld niet in staat is om te hervormen naar de moderne tijd, goed bestuur, minder bureaucratie, vrij verkeer van goederen en mensen, goed onderwijs zal je niks betekenen voor niemand niet.
Dan zal men altijd een schoen gooien naar Bush om dan ook nog eens mis te gooien.
Overal vormt men machtsblokken. In deze tijd kom je als land alleen nergens. De Arabische wereld inclusief Turkije geven meer dan Amerika uit aan defensie, meer dan 300 miljard per jaar. Maar helaas wordt dit geld alleen gebruikt om de eigen machtspositie in eigen land te versterken.
Iedereen weet dat je de Ummah alleen kan redden door samen te gaan. Maar weinigen zijn bereid om daar iets aan te doen. Alleen dan kun je door anderen serieus genomen worden op voet van gelijkwaardigheid.
De verdeel en heers politiek uitgevoerd door het Westen. Engeland en Frankrijk heeft hun veel voordeel opgeleverd. Zwakke failliete staten aan het Zuiden van Europa waar de mensen in de islamitische wereld onder lijden. Maar het ergste is dat we met zijn allen er met open ogen in vallen.
Palestina is een symptoom niet de oorzaak van het lijden. Zonder samengaan of in ieder geval een vergaande samenwerking kom je nergens.
De eerste obstakels in dit proces zijn de machthebbers die er alleen op uit zijn om de macht door te geven aan zijn kinderen. Hoe het met de bevolking gaat is alleen in zoverre belangrijk als dit een gevaar oplevert. Een zwakke onontwikkelde bevolking is in hun voordeel, altijd bezig om de dag te overleven zonder de luxe te hebben om na te denken over de maatschappij.
Wij staan erbij en kijken ernaar.
@ abdel
Je laat je wel kennen door er weer een ‘moslim’probleem van te maken. Wat maakt het uit dat dat BNP is van de islamitische landen gezamenlijk. Het gaat erom welke partijen zich in dit proces mengen, welke partijen wat kunnen betekenen en wat er gedaan wordt. En misschien het belangrijkste: op welke manier er partij gekozen wordt…
Beste Abdel,
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_military_expenditures
De VS hebben 711 miljard dollar begroot voor defensie komend jaar ( de oorlogen in Irak en Afghanistan niet meegerekend).
Saudie Arabië 31 miljard
Turkije 30 miljard
Iraq 17 ( Beslissing van de VS als bezettende macht)
Zionistan 9.4 miljard
Pakistan 7,4 miljard
Iran 6,3 miljard
Marokko 2,3 miljard
Als je de defensie uitgaven van alle 57 landen die deel uitmaken van de OIC bij elkaar optelt dan kom je niet eens bij de 100 miljard!
Wat Zionistan betreft dat zal zelfs met alle verdeeldheid, chaos, verraad van Arabische leiders etc binnen 50 jaar op houden te bestaan.
De Kruisvaarders hielden het 200 jaar vol.
De Fransen in Algerije 135 jaar
Zionistan bestaat nu 60 jaar met heel veel geluk zullen ze de 100 jaar halen!
“..for the one endeavour at which Islamic peoples excel is expelling imperial powers by terror and guerrilla war…” (Pat Buchanan)
Het rad van de geschiedenis draait langzaam en degenen die nu boven aanstaan zullen ooit onderaan eindigen.
In 2000 hebben ze met de staart tussen de benen Libanon moeten evacueren.
In 2006 hebben ze verloren van Hizobollah.
Wat ze de Palestijnen ook aandoen: Etnische zuiveringen, moorden, detenties, martelen etc. De Palestijnen hebben nooit de hoop opgegeven hun land terug te krijgen en zullen nooit en te nimmer die hoop opgegeven en op de lange termijn zionistan tot de laatste steen ontmantelen!
Never forgive never forget! Of zal Mahmud Darwish het dichtte:
“Gentlemen, you have transformed
our country into a graveyard
You have planted bullets in our heads,
and organized massacres
Gentlemen, nothing passes like that
without account
All that you have done
to our people is
registered in notebooks”
De mensen in het Midden Oosten kunnen heel lang wachten en hebben geheugens die verder reiken dan die van olifanten. Eens zullen zij degenen die hen kwaad hebben aangedaan de rekening presenteren.
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
@ Mohammed B,
Fantastisch gezegd man!
Ik hou van je :)
Karim,
Het gaat erom welke partijen zich in dit proces mengen, welke partijen wat kunnen betekenen en wat er gedaan wordt. En misschien het belangrijkste: op welke manier er partij gekozen wordt…
Laten we deze vragen eens beantwoorden.
Welke partijen mengen zich in dit proces?
Israel, Amerika, Europa zij steunen grofweg Israel.
Islamitische wereld steunen grofweg Palestina.
Welke partijen wat kunnen betekenen?
Het kwartet bestaat uit de Europese Unie, VS, Rusland en de VN. Dit zijn de partijen die wat kunnen betekenen met de nadruk op de eerste twee.
Is het niet vreemd dat de Islamitische landen niet worden betrokken in het vredeproces. Zou het kunnen dat niemand ze serieus neemt op voet van gelijkwaardigheid. De buurlanden die hier niks te zeggen hebben, ze mogen wel allemaal apart een vredesregeling treffen met Israel.
Wat er gedaan wordt?
Er wordt er alles aan gedaan door de EU en de VS om Israel sterker te houden dan de rest. Zie de inspanningen om Iran klein te houden.
De islamitische landen doen er alles aan om wat…? Egypte houdt de grenzen dicht. Jordanie die vervolgt de Palestijnse terroristen in eigen land. Libanon staat elke keer op het punt om in een burgeroorlog te vervallen.
Op welke manier er partij wordt gekozen?
Hallo, Israel is met hulp van Engeland gesticht. Na de tweede WO is men allemaal voor de staat Israel eerst stiekem nu openlijk.
Is dit echt nieuws ? Dit is toch allang bekend.
De islamitrische wereld is op de hand van Palestina. Alleen kunnen ze niks uitrichten omdat het er een puinhoop is. Maar ondanks de puinhoop is het BNP hoger dan dat van de opkomende wereldmachten India enzovoorts.
Het is mogelijk om veel zaken voor elkaar te krijgen bij een vereniging van de krachten om een eerlijke vredesregeling te treffen. Zonder vereniging van de krachten wordt je niet eens uitgenodigd aan de tafel, zie kwartet.
Het lijkt mij dus verstandiger om te werken aan een renaissance van de islamitische wereld, want roepen dat het niet eerlijk is is al 60 jaar geprobeerd.
Hoezo islamitische wereld? Als de leiders zo islamitisch waren, hadden ze allang actie ondernomen.
Beste Abdel,
Jij weet net zogoed als iedereen dat bijna alle Arabische dictators gekocht zijn en niet kunnen overleven wanneer ze het zonder steun van Washington moeten redden. Dus van hen hoeven wij niets te verwachten.
Maar Washington zinkt langzaam weg in de eigen misère en lijdt aan imperial overstretch. Als je als hypermacht met een defensie budget van meer dan 700 miljard dollar niet eens instaat bent een groep baardmansen met een middeleeuwse mindset en wapens die nog dateren uit de Sovjet arsenalen van de jaren zeventig en 80 te verslaan dan is er iets ernstig mis!
De dagen van Zionistan zijn geteld. Het is niet voor niets dat sinds jaar en dag de inwoners daar opeens massaal voor zichzelf en hun kinderen een dubbele passporten aanvragen. Zelfs de elite! Men weet instinctief wat de toekomst zal brengen.
Plaats een passerpunt in Tel Aviv en trek een cirkel ter grote van 1000 kilometer geen enkele vriend alleen maar vijanden en lui die het niets kan schelen of je bestaat of verdwijnt!
Geen staat is op de lange duur instaat in zo’n omgeving te overleven. De mensen in het Midden Oosten willen geen Zionistan! Dat is één zaak waar Arabische moslims, christenen, sunieten en shiïten, liberalen, vrijzinnigen, extremisten, puriteinen, communisten, socialisten, democraten, feministen etc het roerend over eens zijn.
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
@ Naas
volgens jou dus tijd voor de 3e wereld oorlog
…ik vul mijn waterpistool alvast..
Mohammed,
De Arabische wereld inclusief Turkije Haalt volgens de officiele data de 100 miljard dus zonder Iran, Indonesie Pakistan, Kazachstan enzovoorts.
Ik gebruikte de 30% regel dat er maar zoveel officieel wordt opgegeven dus dan zou je ongeveer op 300 komen (geldt trouwens ook voor het BNP in onderontwikkelde landen is dat maar 30% van de het echte BNP). Maar je hebt gelijk het is niet zoveel als Amerika, ik probeer alleen aan te geven dat men niet zo machteloos is als men denkt. Als je 100 miljard aan je defensie uitgeeft kun je heel wat bereiken.
Moet je deze link eens bekijken zal je leuk vinden, wordt gedetailleerd ingegeaan op de machtsverhoudingen.
http://www.snunit.k12.il/north/pdf/MEBalance.pdf
Er zal zeker een vredesregeling komen maar die moet op basis van gelijkwaardigheid komen anders heb je een wassen neus. De Palestijnen moeten geen vredesregeling krijgen die Marokko heeft gekregen, waarin alle Franse belangen werden vastgelegd.
Palestijnen zullen hun vrijheid krijgen maar niet dankzij ons, ondanks ons als we zo blijven doorgaan.
Mohammed,
Een ding begrijp ik niet. Waarom moeten wij genoegen nemen met dictators die door anderen in het zadel zijn geholpen en gehouden.
Ik weet dat er excessief geweld wordt gebruikt door deze dictators maar toch vind ik dat wij er weinig aan doen. Het kan toch niet zo zijn dat we hier genoegen meenemen. Ze sleuren ons de afgrond in, het zijn landen geworden waar niemand het prettig heeft.
Waarom gebeurt er zo weinig?
Hoezo 3de WO? Actie wil niet automatisch zeggen geweld. Of bedoel je als zij maatregelen nemen dat de Westerse Wereld dit niet zou pikken en dat dan de 3de WO uit zal breken?
Abdel, kom eens met concrete voorstellen wat die mensen moeten doen om zich te verzetten tegen die onderdrukking.
Beste Abdel,
Over eenheid en democratie in de Arabische wereld heb ik al eens een drieluik geschreven:
http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/1487-Democratie-Arabische-Eenheid.html
http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/1493-Democratie-Arabische-eenheid-Deel-2.html
http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/1497-Democratie-Arabische-eenheid-Deel-3.html
Conclusie: de ergste vijanden van de moslims/arabieren zijn de moslims/arabieren zelf. Alle ellende in de Arabische wereld is voor 70 % homemade, voor 15 % resulterend uit het koloniale verleden en voor 15 % door neokoloniale inmenging in het heden en recente verleden.
Interessante link maar oud nieuws voor mij. De oorlog van 2006 heeft al voldoende aangetoond dat wanneer Zionistan te maken krijgt met Arabische soldaten die geleid worden door goede commandanten dan verliezen ze. ( ik ga hier nog een stukje over schrijven)
Zionistan won altijd door technologisch overwicht, overwicht in
vuurkracht, superieure luchtmacht maar bovenal door ongeïnspireerd corrupt en onbekwaam leiderschap aan Arabische kant.
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Naas
Met actie doel jij, en ik overigens ook, niet automatisch op geweld nee. Maar hoeveel verdragen, congressen en dergelijke moeten er nog komen voordat er überhaupt iemand omkijkt naar de palestijnen? Hoeveel gruweldaden moet Israël nog begaan voordat iemand omkijkt? Wanneer zullen niet de palestijnen maar de israëliers als terroristen worden gedefinieerd?
Howlie Makarowni! ..nr16 was ik dus
Naas,
Ik heb geen panklaar antwoord. Aleereerst moeten de mensen die in staat zijn om verandering te brengen in een land de rijken en de middenklasse een bewustzijn krijgen dat het niet zo langer kan.
Daarnaast ben ik ook zo realistisch om te weten dat de heersende elites niet makkelijk zijn belangen zal weggeven omdat men erom vraagt.
Ik denk dat het bewustzijn moet zijn dat wij onder een bezetting leven. Een bezetting door de heersende elite van het gewone volk.
Het verzet moet naar het voorbeeld van Ghandi zijn, geweldloos verzet met massale protesten en stakingen. De heersende elite is niet bang voor een beetje geweld maar wel voor de portemenee. Door vooral protesten en stakingen te organiseren die vooral de protemenee raakt zal er wel iets van verandering komen.
Het moet beginnen met het eisen van kleine zaken als voedsel voor een ieder. Of onderwijs voor elk kind.
Dit is niet iets van de korte termijn maar van de lange adem.
Maar als mensen ervan overtuigd raken dat ze bezet zijn en alleen misbruikt worden zonder er zelf maar iets van terug te zien denk ik dat er wel veranderingen kunnen komen. Maar je moet ook flexibel en bereid zijn om compromissen te sluiten. Stapje voor stapje kun je een verandering teweeg brengen, ik geloof niet in revolutie maar evolutie.
Maar elk land zal zo zijn eigen pad bewandelen. Een marokko bijvoorbeeld is heel erg afhankelijk van de mensen hierzo, vele mensen stoppen hun geld op de bankrekeningen die in handen zijn van de elite. Door geen geld meer te storten op de rekeningen kun je ze treffen.
Maar voordat dit allemaal kan moet er eerst een bewustzijn zijn gecreerd dat het zo niet langer kan.
Beste Abdel,
De mensen in het Midden Oosten zijn de afgelopen 90 murw getiranniseerd, murw geterroriseerd door hun eigen dictators, zionistan en het Westen. Desondanks zijn er altijd groepen en individuen die strijden tegen onrecht en dat altijd zullen blijven doen.!
Elke dictator in het Midden Oosten weet dat hij gehaat en nog erger veracht wordt door zijn eigen bevolking. Alleen door een zwaar onderdrukkend apparaat van geheime diensten, politie en leger kunnen zij hun bevolkingen er onderhouden.
Maar dat kan niet eeuwig duren ook de dictators zullen ooit het veld ruimen.
Wat betreft niet genoeg in opstand komen tegen dictators:
Tel de opstanden tegen dictators sinds de dekolonisatie en het aantal politieke gevangenen dan weet je dat de Arabische volkeren één van de meest opstandige volkeren zijn en alleen met bruut geweld te onderdrukken zijn.
Het lijkt alsof de massa’s in hun geheel knarsetandend aan de zijkant staan maar dat is schijn onder het oppervlak borrelt er van alles en de massa’s brengen nog genoeg individuen voort om het de bestaande machten moeilijk te maken en hen nooit zeker te laten zijn van hun macht.
Beste Abdel,
De mensen in het Midden Oosten zijn de afgelopen 90 murw getiranniseerd, murw geterroriseerd door hun eigen dictators, zionistan en het Westen. Desondanks zijn er altijd groepen en individuen die strijden tegen onrecht en dat altijd zullen blijven doen.!
Elke dictator in het Midden Oosten weet dat hij gehaat en nog erger veracht wordt door zijn eigen bevolking. Alleen door een zwaar onderdrukkend apparaat van geheime diensten, politie en leger kunnen zij hun bevolkingen er onderhouden.
Maar dat kan niet eeuwig duren ook de dictators zullen ooit het veld ruimen.
Wat betreft niet genoeg in opstand komen tegen dictators:
Tel de opstanden tegen dictators sinds de dekolonisatie en het aantal politieke gevangenen dan weet je dat de Arabische volkeren één van de meest opstandige volkeren zijn en alleen met bruut geweld te onderdrukken zijn.
Het lijkt alsof de massa’s in hun geheel knarsetandend aan de zijkant staan maar dat is schijn onder het oppervlak borrelt er van alles en de massa’s brengen nog genoeg individuen voort om het de bestaande machten moeilijk te maken en hen nooit zeker te laten zijn van hun macht.
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Mohammed 15,
Ik heb je drieluik gelezen. Prachtig!
Het is precies hoe ik er ook over denk. Ik vind het wel grappig dat je een optimist bent. De krachten die jij ziet zie ik ook maar o wat zijn ze klein op het moment.
Ik volg de ontstane discussie met veel belangstelling. :-)
Prachtig, vooral het contrast:
“Gentlemen, you have transformed
our country into a graveyard
You have planted bullets in our heads,
and organized massacres
Gentlemen, nothing passes like that
without account
All that you have done
to our people is
registered in notebooks”
Vooral als je goed beseft dat Israël in de Westerse wereld te boek staat als een beschaafd land. Wilders’ grote voorbeeld en enige democratie van het Midden-Oosten. :-(
Mohammed 17
Noem jij het verschuilen van “militairen” achter burgers en in ziekenhuizen
Een militair hoogstandje.
Volgens mij verboden bij de conventie van Geneve en wordt betitteld als oorlogsmisdaad.
Israel heeft in 2006 miltair fouten gemaakt maar dat de terroristen van Hesbolla gewonnen hebben is weer een andere zaak maar droom jij je dromen Mo
Op reactie 22:
Grappig hoe jij altijd hier klakkeloos zionistische propaganda blijft herhalen lang na dat die propaganda door feiten onderuit is gehaald.
Hezbollah is often described as having used
civilians as shields in 2006, and, in fact, they made
extensive use of civilian homes as direct fire combat
positions and to conceal launchers for rocket fire into
Israel.90 Yet the villages Hezbollah used to anchor its
defensive system in southern Lebanon were largely
evacuated by the time Israeli ground forces crossed the
border on July 18. As a result, the key battlefields in the
land campaign south of the Litani River were mostly
devoid of civilians, and IDF participants consistently
report little or no meaningful intermingling of
Hezbollah fighters and noncombatants. Nor is there
any systematic reporting of Hezbollah using civilians
in the combat zone as shields. The fighting in southern
Lebanon was chiefly urban, in the built-up areas of
the small to medium-size villages and towns typical
of the region. But it was not significantly intermingled
with a civilian population that had fled by the time the
ground fighting began. Hezbollah made very effective
use of local cover and concealment (see below), but this
was obtained almost entirely from the terrain””both
natural and man-made
Bovenstaande komt uit een net uitgebracht rapport:
The 2006 Lebanon Campaign and the Future of Warfare: Implications for Army and Defense Policy
STRATEGIC STUDIES INSTITUTE
UNITED STATES ARMY WAR COLLEGE
Het meeste wat er instaat, was al tijdens de oorlog bekend of kort daarna. Heel wat Westerse journalisten hebben die zionistische propaganda al lang onderuit gehaald:
The “hiding among civilians” myth
Israel claims it’s justified in bombing civilians because Hezbollah mingles with them. In fact, the militant group doesn’t trust its civilians and stays as far away from them as possible.
http://www.salon.com/news/feature/2006/07/28/hezbollah/
Jij verdedigt hier een staat die doelbewust burgers en civiele infrastructuur heeft gebombardeerd om de bevolking van Libanon te straffen voor het feit dat het eigen leger niet instaat, was om het op te nemen tegen de Hizbollah strijders. En daarmee verdedig je oorlogsmisdaden volgens de Conventies van Geneve! Jij staat aan de kant van landrovers, etnische zuiveraars en oorlogsmisdadigers.
De Hizbollah strijders waren ver ( voor elke hizbollah strijder waren er 30 zionisten) in de minderheid met minder vuurkracht, geen luchtmacht, geen tanks alleen lichtte wapens en toch hebben zij het ZAF tegen kunnen houden en in man tot man gevechten tot stilstand bevochten:
At Marunar Ras, Hezbollah defenders fought literally room-to room
within buildings after IDF attackers had enteredthe structures.68 At Ghanduriyih, defenders whosepositions had been flanked but who retained potentialescape routes through the town nevertheless remained in position and were eventually destroyed in close combat; IDF attackers could make only 600 meters ofprogress in a day of hard fighting.
Zionistan heeft vierkant verloren! Het doel was Hizbollah te vernietigen en van Libanon een vazalstaat te maken. Hizbollah is veel sterker uit de strijd gekomen dan ze er in gingen moreel en heeft zich weer tot de tanden bewapend en is een legitieme politieke partij geworden in Libanon! Trouwens dit was de tweede keer dat Hizbollah zionistan heeft verslagen in 2000 trokken de zionisten zich onvoorwaardelijke terug uit Libanon om de doodeenvoudige reden dat ze niet meer instaat, waren de verliezen te dragen in de strijd met Hizbollah.
Jij haalt jouw informatie uit de krant van labiel Nederland en het jeugdjournaal voor volwassenen die niet meer doen dan zionistische propaganda doorgeven maar in de echte wereld heeft men een heel andere kijk op die oorlog en wie er gewonen heeft:
HOW HEZBOLLAH DEFEATED ISRAEL
PART 1: Winning the intelligence war
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/HJ12Ak01.html
PART 2: Winning the ground war
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/HJ13Ak01.html
Maar blijf jij maar geloven in de zionistische propaganda en denken dat het Westen tot in de eeuwigheid kan bepalen hoe de wereld gerund wordt. Zoals Bob Dylan al zong:
The line it is drawn
The curse it is cast
The slow one now
Will later be fast
As the present now
Will later be past
The order is
Rapidly fadin’
And the first one now
Will later be last
For the times they are a-changin’.
Zoals ik je al eerder eens vertelde de wereld is aan het veranderen. Het Westen heeft decennia lang de tijd gehad en de middelen om een democratische wereld te creëren. Men heeft die tijd verkwanseld en de eigen principes te grabbel gegooid voor het korte termijnbelang.
“The West won the world not by the superiority of its ideas or values or religion but rather by its superiority in applying organized violence. Westerners often forget this fact, non-Westerners never do.”
Samuel P. Huntington
Denk hier maar eens goed overna!
Trouwens er is ook nog een derde deel:
How hi-tech Hezbollah called the shots
http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/HI09Ak01.html
The ability to hack into Israel’s military communications gave Hezbollah a decisive battlefield advantage, aside from allowing it to dominate the media war by repeatedly intercepting reports of the casualties it had inflicted and announcing them through its television station, Al-Manar.
When Israeli troops invaded southern Lebanon, they found themselves bogged down in stronger-than-expected Hezbollah resistance. The story of the handful of Hezbollah militants who single-handedly defended the border village of Aita Shaab has already become legend. Ultimately, Israel decided that the only way to neutralize them was to carpet-bomb the village, reducing it to rubble in the process.
Zo zie je maar weer wanneer het tot man tot man gevechten komt dan geven de zionisten niet thuis dan verschuilen ze zich achter hun luchtmacht. Dat is precies ook wat er in Afghanistan gebeurd zonder luchtmacht had het Westen elk gevecht verloren. Laat die Amerikaanse en andere Westerse helden de Taliban eens bevechten met gelijke wapens. Eens kijken wie er dan wint. Zelfs met een overwicht aan technologie, vuurkracht en de luchtmacht is men niet eens instaat het zooitje ongeregeld dat de Taliban zijn de te verslaan na 7 jaar vechten!En dat van een hypermacht!
“It [the technological breakthrough] may mean that the US and Israel no longer have the ability to operate at lower levels of violence on a supreme basis,” said a Middle East analyst. “The playing field is more leveled. This may mean more diplomacy or it may mean more, and more concentrated, violence.”
“It goes to the heart of one of the factors … routinely regarded as one of the clear advantages for all First World versus Third World nations or forces – electronic warfare and secure communications,” said Gary Sick, who was national security adviser under US president Jimmy Carter. “We are supposed to be able to read and interfere with their communications, not vice versa. A lot of calculations are based on that premise.”
Mohammed Boubkari
Vele zal nog vele Velen erbij moeten halen om Mo te kunnen verslaan in deze discussie ;-)
Wat Gaza betreft laat die zionistische helden eens uit hun F 16, Apache helikopters en tanks komen en met dezelfde lichtte wapens die Hamas heeft het gevecht aangaan. Dan zullen we eens zien wie er als overwinnaar uit die strijd komt:
level the playing field!
Laat die helden op sokken eens een eerlijk gevecht aangaan en niet ongewapende burgers terroriseren en bombarderen en licht bewapende strijders met hightech en zware wapens aan vallen om dan wanneer die lui terugschieten met zelfgemaakte rakketjes te roepen dat men geterroriseerd wordt en zielig te gaan doen.
Ik walg uit het diepste van hart van zionistan en van iedereen die zionistan steunt!
De drie keer NEE van Khartoem moeten weer het focuspunt worden in de strijd tegen Zionistan:
1.NO peace with Zionstan
2.NO recognition of Zionistan
3.NO negotiations with Zionistan
Deze koloniale creatie moet voor eens en altijd verdwijnen uit het Midden Oosten!
Mohammed Boubkari
Hallo,
Ik reageer niet eens meer op die troep van Vele of die GS weirdo’s die WBH vervuilen, alles wat kritisch is over sociaal-politieke issues als ‘nederlandse tolerantie’, racisme, oorlog, kapitalisme of bezetting wordt vroeg of laat beantwoord met directe/indirecte argumenten die gebaseerd/gevolg zijn van beschuldigingen ala moordadige communist of terroristische jihadist. Sowieso is het vooral laf om anoniem virtuele diarree te verspreiden tegen mensen die wel openlijk zijn over wat ze doen/hoe ze heten, dus dat verdient gewoon geen aandacht m.i. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.
Maar… Mohammed 23, los van het feit dat zelfs de islamofobische beschuldiging ‘verschuilen achter burgers’ pragmatisch te verklaren valt [zoals in Palestina waar de schaal van de bantustans/vluchtelingenkampen alternatieven onmogelijk maken] hoe pijnlijk dit ook is; jij maakt een hele belangrijke correctie op wat nu al de geschiedenis in gaat als een grove militaire Orwellian lie t.a.v. de 06 oorlog. Ik was vlak daarna in Libanon en ik kan je zeggen, hoe mensen daar ook over Hezbollah of Nassrallah dachten iedereen was het er over eens dat als ze geen extreme voorzorgsmaatregelen [zoals evacuaties en afweer] hadden genomen, er nog veel meer burgerdoelen waren gevallen. Ik lees nu weer Covering Islam van Said (1981/1997): men oh men dat boek is nu nog relevanter dan toen het uitkwam. Helaas, zeg ik er maar bij.
Hartelijke groet en nogmaals dank voor die url’s.
Miriyam
@ Mohammed,
Worden oorlogen niet altijd gewonnen omdat men of:
A. een groter leger heeft of
B. omdat men een beter strategisch inzicht heeft, of
C. omdat men een technologische voorsprong heeft, of
D. over sterker gemotiveerde manschappen beschikt.
Die laatste eigenschap werkt momenteel vooral in het voordeel van Hamas en floreert vooral wanneer men niets te verliezen heeft. Israel leeft in de waan een militaire superieure macht te zijn, die geruggensteund wordt door de VS. Als de omstandigheden veranderen, is het nog maar de vraag wie er gaat winnen. Dan kunnen bepaalde eigenschappen opeens sterker naar boven komen en de rollen omdraaien. Maar moet het zover komen? Ik vind dat een nogal kinderlijke fantasie om op te zinspelen en kan ik mij niet echt op verheugen. Dat Zionistan moet verdwijnen- als een op racistische grondslagen gebaseerde staat- staat buiten kijf, maar om in militaire termen/overwegingen de overwinning van een eventueel grootschalig militair conflict al op voorhand te claimen, strookt niet met mijn idee van wat de geschiedenis ons heeft geleerd en nog steeds leert.
Met vriendelijke groet,
Piet
Mohammed,
Je maakt me aan het lachen, je draaft door.
Hezbollah heeft verloren of we moeten winst of verlies anders definieren. De doelstelling van Israel zijn niet gehaald kan iemand dat wat schelen. Het moet gaan om je eigen doelstelling, als je die altijd relateert aan de ander kom je geen steek verder. Dit soort praatjes zijn er vooral om ons zelf gerust te stellen en hoop te geven.
Hezbollah heeft verloren omdat het geen luchtmacht heeft te weinig manschappen enzovoorts. De doelstelling de bevrijding van Sheeba farms is ook niet bereikt.
Dit is de juiste insteek. Door te kijken hoe je de doelstelling wel kunt halen. Door te zeggen we hebben een luchtmacht nodig of anders een sterk lucht afweer systeem zodat Israel geen voordeel heeft.
Altijd op onze borst slaan en zeggen dat we gewonnen hebben, terwijl het niet waar is. De VN macht is er gekomen tegen de zin in van Hezbollah.
Bij Hezbollah weten ze ook dat ze verloren hebben, ze hadden nooit gedacht dat ze zo tot stilstaan konden brengen. Ik denk dan ook dat Israel zwaar overschat is. Maar hezbollah is weer hard aan het werk met bewapening en nieuwe bunkers, het raketten arsenaal is weer verdubbeld vergeleken met de oorlog in 2006. Dat zijn de juiste stappen. Dit zijn nog verdedigende stappen.
Ik mis de ambitie.
Interessante discussie. Sommigen hier zeggen dat Israel zal verdwijnen in de toekomst.
Ik vraag me af wat hopen of wat ze verwachten dat er in de plaats ervan zal komen.
Ik kan me wel een zekere mate van bezorgdheid voorstellen bij joodse Israeliers. Er is nauwelijks aanwas van bevolkingsgroei van de Joden, terwijl de Arabische populatie van Israel alleen maar toeneemt. Het is zeer de vraag of Israel als ‘Joodse staat’ legitiem en realistisch blijft.
Ik kan me goed de bezorgheid voorstellen van joodse Israeliers over de toekomst van Israel en wat ervoor in de plaats kan komen. Een uittocht van vluchtelingen uit Israel? Een seculiere, multiculturele staat? Een staat met gated communities van Joden en Arabieren? Het kan nogal eens een wrange situatie worden.
@ Abdel,
Dus jij vindt dat Israel met militair geweld overwonnen kan/moet worden? Draaf jij nu niet een beetje door? En denk jij nu werkelijk dat het met een beetje meer ambitie wel kan lukken?
Het is onmogelijk en een heel gevaarlijke gedachte die bovendien tot alleen maar tot nog meer bloedvergieten kan leiden, vooral aan Palestijnse zijde. Misschien moeten we eens ophouden om in termen van winnaars en verliezers te denken. Israel kun je niet militair verslaan en een volk kun je niet met militaire middelen op de knieën krijgen waneer je een heel volk tegen je hebt. Dat zijn de feiten! Een land kun je wel onder druk zetten om aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Israel zelf zal ooit om simpele demografische redenen ooit verdwijnen, maar ik hoop van harte dat de Palestijnse bevolking niet zo lang hoeft te wachten en dat Israel onder internationale druk gedwongen wordt om tot een realistisch vredesakkoord te komen. Mocht het voorstel van Olmert in ieder geval werkelijk uitgevoerd gaan worden, dan kun je mij voor de Israëlische ambassade vinden. En dat meen ik! Meer kunnen wij niet doen en verder walg ik van de oorlogsretoriek die ik bespeur.
3000 jaar na Jericho moet je er maar vanuit gaan dat het nooit meer goed komt. Gedenk de Palestijnse en Israelische kinderen, die met deze erfenis moeten opgroeien.
Piet,
Nee ik zeg om een vredesregeling te treffen er sprake moet zijn van gelijkwaardige partners anders krijg je voorstellen die een wassen neus zijn. Zie de Oslo akkoorden een grotere belediging kan niet, zie het kwartet waarin de islamitische wereld niet in is vertegenwoordigd.
Pas als je even sterk bent als Israel militair gezien zal Israel je serieus nemen voor die tijd zal ze aanvallen en invallen. Zie Irak 81, zie Libanon 2006, zie Syrie pas nog. Israel is bang en slaat om zich heen.
Ik geloof dat de oplossing er alleen komt als Israel ervan overtuigd is dat het niet anders kan. Als zij ook zien dat het mogelijk is dat zij vernietigd kunnen worden zullen ze stoppen.
Ik wil een analogie trekken naar de Sahrawis Polisatio zij zullen nooit serieus genomen worden door Marokko omdat ze militair tot niks in staat zijn. Polisario zal alleen serieus genomen worden als ze militair even sterk zijn.
Piet,
Voor de goede orde. Ik ben voor het bestaan van Israel, ik hoop dat ze zich terugtrekken naar de grenzen voor 67.
Wat mij betreft moet Israel dan opgenomen worden in het grote geheel van het Midden OOsten met alle diplomatieke betrekkingen, economische betrekkingen en op welk gebied dan ook.
Ik ben het met je eens dat zij ook recht hebben op het land.
De angst van Israel moet weggenomen worden. Alle landen in de regio moeten het anti semitisme bestrijden. De haatpreken tegen Israel moeten ophouden enzovoorts. Hamas moet niet streven naar de vernietiging van Israel, Hezbollah ook niet en Iran ook niet.
Ik denk dat de meerderheid in dit geval het goede voorbeeld moet geven aan de minderheid. In Israel moet men ervan overtuigd raken dat men de staat Israel als een soeverein land erkennen.
@ Abdel # 33
En met wiens steun moet dat dan gebeuren? De enige denkbare optie die ik zie is als Iran een kernmacht wordt. Maar zelfs dan krijg je een patstelling en bovendien zal Israel dat niet laten gebeuren. En Damascus kan en zal alleen in het geniep operen en zijdelings hulp bieden. Libanon is nog steeds een kruitvat en daar zal Hezbollah nooit de volledige zeggenschap krijgen. Het is kortom een heilloze weg om te denken dat je in militaire zin een gelijkwaardige opponent kunt worden voor vredesonderhandelingen. Waarom trek je geen analogie naar Zuid Afrika? Dat lijkt me veel realistischer.
#34
Het lijkt erop dat ik je verkeerd begrepen heb. In je laatste reactie kan ik me heel goed vinden. Wel vind ik dat Israel haar Joodse identiteit als basis voor de huidige staatsvorm moet opgeven. Er zou dus een grondwet moeten komen en alle discriminatoire wetten zouden moeten worden opgeheven. Maar misschien moet dat niet in eerste instantie de belangrijkste doelstelling zijn. Als Israel alleen al de VN resoluties zou uitvoeren zou een werkelijk vredesakkoord veel dichterbij komen.
Met vriendelijke groet,
Piet
Piet,
Ik vind niet dat ze hun joodse identiteit moeten opgeven wel de discriminerende maatregelen.
Ik zie wel een ontwikkeling in het Midden Oosten die ervoor zorgt dat de landen militair gezien steeds sterker worden. Zelfs Syrie is in staat om het Israel lastig te maken maar dat is niet genoeg. Israel moet weten dat ook zij vernietigd kan worden, maar dat ze niets hoeft te vrezen mocht ze meedoen aan een vredesregeling. Dat ze zich bevindt in een regio van vrienden en goed buurmanschap.
Ik wil hier de pret niet drukken, maar men ageert hier wel jegens een land dat over meer dan genoeg kernkoppen beschikt om alle islamitische hoofsteden tot puin te reduceren, en Mekka en Medina om te smelten tot een grote glazige plaat geschokte kwarts.
Dat Israel Mekka en Medina zal vernietigen, staat boven kijf.
Als door Arabieren deze “Koloniale creatie” van de kaart geveegd wordt, dan roepen ze tevens dit noodlot op zich zelf af.
Geen Israel, maar ook geen Mekka.
Is dat het allemaal waard?
En voor wie dit ongeloofwaardig vindt:
Nooit van de Samson-optie gehoord?
De Israeli zullen als laatste toevlucht zelfs hun eigen land opblazen, gelijk aan de tempelpillaren die Samson deed instorten om zodoende zijn overwinnaars mee de dood in te trekken, zo ook zal Israel alle overlevenden treffen in de Levant, tezamen met dde overwinnaars, maar ook alle Palestijnen.
Denk maar niet dat er ooit nog een vrijdagmiddaggebed gehouden zal worden in de Rotskoepel, die bestaat dan namelijk ook niet meer.
Dus, in het kort:
Is de vernietiging van Mekka&Medina als prijs voor het verslaan van Israel het allemaal wel waard?
Heaven forbid, ik vind Adjectief’s
scenario t.a.z. van Israel and het Midden-Oosten realistisch en zeer angstaanjagend. Twee honden vechten over een kluif en de derde loopt er me weg. Er zijn machten in de wereld die graag het Joodse volk,alswel,het Midden-Oosten volk graag zien verdampen. Ik hoop alleen dat mijn moeder velen, velen jaren geleden mij als kleine jongen leerde dat liefde van haat overwint….staat er niet zoiets in de Koran?
Beste schrijvers moge in het Nieuwe jaar uit jullie pennen woorden van vrede vloeien.
Goede gezondheid toegewenst, cheers van Christchurch.
Wat een ‘leuke’ discussie hier tegen het eind van het jaar over Armageddon. Komt mij overigens wel erg bekend voor.
Is er geen topic te openen wat de beste film was die je gezien hebt in 2008 of het beste boek dat je gelezen hebt?
Het was beter geweest Israel in Neurenberg te stichten; in het land dat de misdrijven gepropageerd heeft. Misschien kan de meetlat van de naoorlogse rechtzaal dan ook opnieuw tevoorschijn gehaald worden. Het zou verrassende resultaten tot gevolg kunnen hebben.
Israel als theocratie rust niet voordat het groot-Israel is, want dat beschouwen zij als hun goddelijk recht. En dat is precies het probleem met alle drie de monotheismen: wat zij zien als hun goddelijk recht en wat zij daarmee aan anderen menen op te kunnen dringen.
In de praktijk is Israel echter al een feit en hebben de kinderen die daar geboren zijn het recht om daar te blijven wonen.
Helaas is de realiteit, dat de volgende kernoorlog de grootste kans heeft in het M.O. te ontvlammen met dank aan westerse bemoeizucht, die vond dat de Joden meer recht hadden in hun mythische land te wonen dan de Palestijnen in hun eigen land.
Ik hoop dat voor die tijd de grote heren en hun beschermheren er uit komen en verzoenen, want als meisje heb ik toch geen invloed op de besluiten. Alleen een mening:
Mad Max Olmert.
Piet,
Waarom moet israel haar joodse identiteit opgeven en zeg je daar niets over ten aanzien van de islamitische identiteit van de omringende landen en groeperingen?
Het enige wat de Palestijnen bij een overwinning zullen krijgen is een totaal verwoest
Palestina en zij zullen niet bij machte zijn, zoals de joden dat wel waren, om uit een halve woestijn een welvarend land op te bouwen.
n.a.v. #41
Het is vreemd te beseffen, dat er Nederlanders zijn die vinden dat nieuwkomers in Nederland hun culturele identiteit moeten opgeven om te assimileren in de van oudsher aanwezige autochtone cultuur.
Hoe anders worden die maatstaven echter als het Joden en Palestijnen betreft. Waarom zouden daar plots de Joden zich niet aan hoeven passen en assimileren, maar de nieuwkomers hier in NL wel?
Het lijkt me, dat zodra je wie dan ook dwingt de eigen gekoesterde identiteit op te geven en achter aan te sluiten in een rij die de hunne niet is, er rancune en ressentiment ontstaat. Blijft wederom de enige harmonieuze oplossing: dat communities elkaar de vrijheid en ruimte geven tot zelfontplooing te komen onder de overkoepelende garantiestelling van een Charter of Rights and Freedoms als hoogste wet.
Alison
Een mooie droom maar helaas het zal bij een droom blijven.
Beide volken en ik zeg uitdrukkelijk beide volken zullen aan die wens niet willen en kunnen voldoen.
@ Vele
Ben bang dat je gelijk hebt, waardoor de gevreesde wederzijdse vernietiging een nachtmerrie is met te grote kans op werkelijkheid.
Beide volken moeten hun eigen geweldplegers aanpakken. BEIDE, of het nu gelegitmeerd is door een regering, of autonome militia’s betreft. Maar dat aanpakken moet dan helaas hardhandig door juist gematigde mensen gebeuren, een catch 22.
Gewelddadige represailles moeten, hoe begrijpelijk ook, stoppen. Maar dat vraagt wijsheid van de religieuze leiders – en die beroepen zich nu net op hun goddelijke recht.
Beste Piet,
Oorlog kent uiteindelijk alleen maar verliezers maar wanneer één partij zich decennia van dat middel bedient om anderen het leven onmogelijk te maken, om zich land toe te eigenen dat van anderen is, om de eigen onrechtvaardige en niet gewenste aanwezigheid te rechtvaardigen etc dan blijft er maar één middel over om die entiteit een halt toe te roepen en dat is oorlog. Het wordt tijd dat de andere kant begrijpt dat je niet ongestraft decennia lang mensen aan stukken kunt bombarderen, hun leven zuur kunt maken zonder dat daar ooit consequenties aan vastliggen!
Wie wind zaait zal storm oogsten.
Wat oorlogen betreft op de lange duur worden die gewonnen door degenen met de langste adem. De Palestijnen hebben niets te verliezen want zij hebben alles al verloren, wat de Zionisten betreft die hebben alles gewonnen de afgelopen decennia en kunnen nu alleen maar alles verliezen. Dus komt het er op aan wie de langste adem heeft en instaat is het meest onder barre omstandigheden de rit uit te zitten.
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Beste Abdel,
Hizbollah heeft wel degelijk gewonnen. Hoewel Hizbollah met de acties op 12 juli hele andere bedoelingen had en helemaal geen oorlog wilde beginnen en de reactie van Zionistan hen overrompelde heeft Hizbollah bewezen dat het als militaire en politieke organisatie sterk genoeg is om een oorlog te overleven.
Uit het verloop van de oorlog blijkt dat leiding van Hizbollah zich in de loop van de jaren goed heeft voorbereidt op een mogelijke confrontatie met Zionistan.
Begonnen in het begin van de jaren 80 als een ragtag militie die het moest hebben van zelfmoordaanslagen heeft de organisatie zich ontwikkeld tot een politiek/economische/militaire organisatie waar niemand om hen kan in het Midden Oosten.
Als je de ontwikkelingen in Libanon hebt gevolgd de afgelopen jaren dan is het de VS en Zionistan gelukt Syrië fysiek en politiek uit Libanon te verdrijven de volgende die aan de beurt was, was Hizbollah.
Men heeft het met politieke machinaties geprobeerd, moordaanslagen, met een oorlog, met VN resoluties en zelfs met een verkapte staatsgreep en nog steeds staat Hizbollah overeind en na elke strijdronde komt Hizbollah als overwinnaar en sterker uit de strijd.
Wat de strijd betreft als het sterkste leger in het Midden Oosten met een enorm overwicht aan vuurkracht, technologisch overwicht, mankracht, luchtmacht, marine etc niet instaat is een tegenstander die slechts enkele honderden mannen in het veld had en enkele duizenden in reserve bewapend met wapens daterend uit de jaren 80 en van sovjet of Iraanse makelij te verslaan dan heb je per definitie al verloren. Als je daarnaast al je strategische, tactische en politieke doeleinden niet haalt dan heb je verloren!
Als je als militie de vijand tot diep op zijn “eigen grondgebied” weet te treffen, als je instaat bent terug te blijven schieten zelfs als je gebombardeerd wordt door één van de sterkste luchtmachten ter wereld, als je instaat bent in te breken in de communicatie en de codes van de van de vijand weet te kraken, als jouw soldaten staande weten te blijven tegen een vijand die numeriek superieur is , als je instaat bent jou TV/Radio/Websites in de lucht weet te houden ondanks alle elektronische oorlogsvoering van de vijand en daardoor instaat ben de propaganda oorlog van de vijand te dwarsbomen en zelfs te winnen dan heb je gewonnen!
Wat de VN betreft voor Hizbollah maakt dat niet zoveel uit de organisatie is gegroeid tot wat het nu is in aanwezigheid van VN troepen in de jaren 80 en 90. Daarnaast zijn de soldaten van de VN troepen voor Hizbollah als ze zien wat de Zionisten daar aangericht hebben en hoe de Zionisten continue elke bestand schenden en in de loop van de jaren tientallen VN soldaten hebben gedood en verwond.
Wat de Sheba Farms betreft die zijn de rechtvaardiging van het voortbestaan van de militaire tak van Hizbollah dus eerder een troefkaart dan een zwakte. En het kan altijd gebruikt worden als casus belli in de strijd tegen Zionistan.
Trouwens Hizbollah ( naast het verzet in Irak) heeft er voor gezorgd dat men Syrië en Iran niet heeft aangevallen. Als Hizbollah getraind door Iran instaat, is zulk verzet te bieden waartoe is Iran dan niet instaat?
Het VS en Zionistan hebben nog maar één troefkaart in de hand: Luchtmacht. Zodra de tegenstanders instaat zijn dat wapen te neutraliseren zelfs maar voor een deel dan is het gedaan met de gemakkelijke overwinnen dan wordt hard tegen hard en wie instaat is de meeste verliezen te incasseren wint dan.
In de afgelopen oorlog is het Hizbollah trouwens gelukt een deel van de Zionistische luchtmacht te neutraliseren. Door voortdurend de luchtmachtbasissen in het noorden te bestoken moesten de Zionisten een deel van hun luchtmacht naar zuidelijkere basissen verhuizen.Daarnaast hebben weinig of geen gebruik kunnen maken van hun apaches en andere helikopters door dat Hizbollah instaat, was die uit de lucht te schieten wat ze ook een paar keer gedaan hebben.
Lees de artikelen van deze man eens over Hizbollah maar ook over andere zaken betreffende Palestina een mening die je niet leest in de kranten van Nederland of alleen mondjes maat en al helemaal niet hoort en ziet op het journaal voor volwassenen:
http://www.jkcook.net/Articleheadings/Articlegroup34.htm
De tijd dat men ongestraft mensen in verwegistan aan gort kon schieten zonder daarvoor een prijs te moeten betalen is voorgoed voorbij. Mensen hier in het westen denken ondanks 11/9, Madrid, Londen nog steeds dat de misdaden ( als ze het al zo zien) die hun democratisch gekozen regeringen begaan in de rest van de wereld geen effect zal hebben op hun leven, vrijheid, welvaart etc.
Militair staan we aan we aan de vooravond van een ommekeer het Westen verliest steeds meer terrein en met de jaren wordt de economische basis waarop die Westerse superioriteit berust zwakker en kan men het zich gewoonweg niet meer veroorloven andermans landen binnen te vallen en te bezetten.
I did like it [soldiering] in the old days, back when the prerequisite of a British campaign was that the enemy should under no circumstances carry guns. Even spears made us think twice…. The kind of people we liked to fight were two feet tall and armed with dried grass…. No, when I joined up, I never imagined anything as awful as this war. I had 15 years of military experience, perfecting the art of ordering a pink gin and [mastering the intricacies of propositioning local women in their native tongue], and then, suddenly, a half million Germans hove into view….”
Uit: Blackadder Goes Forth
Bovenstaande geldt zowel voor Libanon, Irak en Afghanistan. De mensen in verwegistan vechten terug, hard en met succes!
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Van waar jouw stellige kennis dat Hisbolla geen oorlog heeft uitgelokt.
Wat de israelische regering door haar burgers wordt kwalijk genomen is dat er niet direct met grote slagkracht is
terug geslagen. om politieke redenen heeft Israel dat binnen de perken gehouden
Mede om het feit dat jouw heldhaftige vrienden zich verscholen achter burgers en
in ziekenhuizen.
Goede kerstdagen gewenst
# 41
Ik doelde uiteraard niet op de Joodse culturele identiteit. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Ik doelde op die wetten die garant moeten staan voor het exclusief joodse karakter van Israel. Waarom denk je dat Israel geen grondwet heeft?
@ Mohammed
Oorlog werkt niet. Camera’s die vastleggen wel.
Er zijn te veel mensen in het M.O. die liever een vernietigd land hebben dan géén land. Ik begrijp ze zeer goed, maar geweld is niet de oplossing.
Piet
Engeland ook niet dus dat zegt niet alles Piet
Goede dagen gewenst
Vele, zegt de ‘Acts of Parliament’ je iets..?
In reactie op 47
Hahahahahahahahahaha je weet niet waar je over praat man. Wat Hizbollah deed op de 12e juli deden ze al sinds jaar en dag. Men ontvoert soldaten die zich net over de grens wagen, zionistan voert wat bombardementen uit en men begint te onderhandelen. Zo ging dat de afgelopen jaren.
Echter Bush, zijn neocon clubje en een groot deel van het establishment in Zionistan wilden het Midden Oosten herscheppen (Lees: veilig maken voor Zionistan en de Amerikaanse hegemonie) en grepen de actie van Hizbollah aan om een oorlog te beginnen.
Waar ze niet opgerekend hadden was dat Hizbollah instaat, zou zijn de shock and awe van de zionistische luchtmacht te weerstaan en al helemaal niet dat hizbollah terug kon slaan!
Dus naar jou idee heeft zionistan zich teruggehouden? Dus al die kapot gebombardeerde civiele infrastructuur en de meer dan 1100 dode burgers is een terughoudend optreden?
Jij blijft maar herhalen dat mijn heldhaftige ( en zij waren inderdaad heldhaftig in tegenstelling tot hun tegenstanders die zich verscholen in hun tanks, vliegtuigen en achter hun artillerie) vrienden zich verscholen achter burgers terwijl zelfs het Amerikaanse warcollege en Human Rights Watch tot hele andere conclusies komen.
Zelf soldaten van het ZAF hebben in interviews toegegeven dat ze in de grondgevechten geen enkele burger zijn tegengekomen!
Maar blijf jij vooral maar de zionistische propaganda geloven en je kop in het zand steken!
Mohammed Boubkari
Beste Alison,
Hoe vreselijk ook oorlog werkt wel zeker. Als de Zionisten geen oorlogen hadden gevoerd dan was er geen Zionistan geweest. Waren er geen intifada’s geweest dan had de wereld nooit gehoord van de Palestijnen! Het ANC heeft het blanke apartheidsregime niet alleen op de knie gekregen door Ghandi na te doen en te rekenen op sympathisanten in het Westen. Het ANC heeft wel degelijk een militaire strijd gevoerd! Nazi Duitsland is niet op de knieën gekregen door met Hitler thee te gaan drinken en zijn daden te filmen. Geen volk dat geknecht is of het heeft met strijd haar vrijheid moeten herkrijgen!
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
In reactie op 37,
Dus jij vindt dat een paar miljoen kolonisten en hun nazaten het recht hebben tegen de meerderheid van de bevolking in zich ergens te vestigen, de inheemse bevolking voor een groot deel te verdrijven en de rest te behandelen als tweederangsburgers of als subhumans, voortdurend andermans grondgebied binnen te vallen, andermans steden te bombarderen etc.
Een wanneer men dat niet pikt en terugvecht dan mogen deze landrovers het ultieme wapen inzetten om het hele Midden Oosten te vernietigen.
Dus zes miljoen mensen mogen 200 miljoen mensen continue gijzelen met de dreiging van een totale vernietiging?
Fijn om te weten dat in een mogelijk toekomstig conflict in jouw ogen 200 miljoen mensenlevens evenveel waard zijn als 6 miljoen mensenlevens wier aanwezigheid en acties in de eerste plaats heeft geleid tot dat conflict!
Jouw grootouders en overgrootouders hebben niet kunnen voorkomen of toegejuicht of zelfs actief meegedaan dat mensen werden uitgeroeid en nu koop je dat schuldgevoel af door de nazaten van die mensen carte blanche te geven om elke oorlogsmisdaad uit te voeren tot de ultieme misdaad aan toe: genocide.
Zionistan bestaat bij de gratie van de Arabische verdeeldheid en corrupte dictators maar dat zal niet altijd zo blijven en wanneer die tijd komt dan zullen er geen 1000 kernkoppen meer helpen!
Want zie je de Arabieren hoeven helemaal geen oorlog te voeren om zionistan te vernietigen ze verklaren het gewoon irrelevant in de regio: Een paria. Een staat die door omliggende landen irrelevant is verklaard en niet erkend wordt is: Een getto.
Ironisch he dat de Zionisten de getto’s van Europa zijn gevlucht om in het Midden Oosten één groot getto te creëren! Het zionisme is niet alleen een racistische ideologie maar is ontstaan uit een getto mentaliteit. Een angst mentaliteit. Niet van religieuze joden maar van seculiere “joden”. Religieuze joden die niet aangestoken zijn door het zionistische virus kennen die angst niet want zij weten dat zij altijd zullen blijven voortbestaan. Zij hebben vervolgers zien komen en gaan, imperia zien komen en gaan en zij zijn er nog steeds. Want zij hebben hun geheime wapens: Hun geloof en de diaspora. En dat heeft hen al meer dan 2500 jaar beschermd tegen totale uitroeiing.
Seculiere “joden” tja met hen is het snel gedaan want binnen enkele generaties assimileren ze in het groter geheel en verdwijnen ze . Dus moet men een getto creëren voor de eigen soort: Zionistan. Ironisch is dat nu zionistische religieuzen die met open armen zijn binnengehaald om het getto te voorzien van bevolking dat getto dreigen over te nemen en de seculieren of zich moeten conformeren aan de religieuzen of hun heil moeten zoeken in het Westen!
Zionistan is één vat contradicties en het zal ten ondergaan aan die contradicties het enige wat de Arabieren hoeven doen is één front vormen en langs de zijlijn toekijken hoe die getto aan de eigen contradicties ten onder gaat!
Mohammed Boubkari
Goed stukje Ata!
@ Mohammed
Dat oorlog werkt is een triest feit. Of oorlog ook werkt als beide partijen kernwapens bezitten is denk ik een andere vraag. Sinds de mens de mogelijkheid heeft gekregen grootschalig land en mensen te vernietigen is de effectieve oorlog verschoven naar ‘bezit van de media’ en uitoefening van de economische macht.
Ik denk dat het an sich wel werkt, maar het is in het MO spelen met vuur in een kruitvat.
Blijft dat mijn sympathie wel duidelijk is, nooit bij een bezetter.
mvg Alison
Beste Mohammed,
"Gentlemen, you have transformed
our country into a graveyard
You have planted bullets in our heads,
and organized massacres
Gentlemen, nothing passes like that
without account
All that you have done
to our people is
registered in notebooks"
En vice versa in de afgelopen 1400 jaar!
De mensen in het Midden Oosten kunnen heel lang wachten en hebben geheugens die verder reiken dan die van olifanten. Eens zullen zij degenen die hen kwaad hebben aangedaan de rekening presenteren.
Degenen die bovenaan staan worden bedreigd door andere beschavingen dat klopt.
Gelukkig niet door de islamitische!
Mvg
Ata, alle waarschuwingen ten spijt, waar 1,5 miljoen mensen voor vreesden is gebeurd en met een regen bimbardementen heeft de Israelische staat de Palestijnen een gelukkig nieuwe jaar gewenst.
FYI, graag doorsturen, alleen aan de sane people, racisten en islamofoben reageer niet en blijf vooral thuis.
M
FW: Call for action, please read and spread by e-mail and all other means.
Date: Sat, 27 Dec 2008 15:37:23 +0000
I cannot believe this is happening…I cannot believe this is happening…I cannot believe this is happening. Please join your protests wherever that is, here its tonight [saturday] 19.00 Dam square. spread the word, come, help, do something…: Dont mourne! Organize!
P R O T E S T E E R —- P R O T E S T E E R —- P R O T E S T E E R!
Beste vrienden en vriendinnen,
Gaza wordt grootschalig gebombardeerd. Op dit moment zijn er al minstens
145 doden gevallen. We staan VANAVOND (zaterdag) om 7 uur met fakkels en
borden op de Dam. Kom ook en geef het door !!!
Tot vanavond!
>>> Stuur door aan zoveel mogelijk anderen >>>
Er zijn 205 doden gevallen.
De Arabieren komen maandag of zondag bijeen om een gezamenlijk standpunt in te nemen, hoe genant.
Ata Kirat schrijft:
“Het collectief straffen van 1,5 miljoen Palestijnen in de Gazastrook door het gebied hermetisch af te sluiten van de buitenwereld en het eindeloos frustreren en verlammen van de voedselhulp aan 750.000 Palestijnen is geen daad om trots op te zijn.”
Gaza heeft een grens met Egypte: waarom kunnen hulp en goederen niet via de grens met Egypte binnenkomen????????
http://encarta.msn.com/map_701510708/gaza_strip.html
Kan iemand dit mij uitleggen?
thanks
In reactie op 60,
De verklaring daarvoor is heel simpel. De regering van jouw nieuwe vaderland betaalt de lachende koe al decennia lang enkele miljarden dollars per jaar in ruil voor “vrede” (Lees: het verraden van de Arabische zaak.) met zionistan.
Dat is algemeen bekend! Het feit dat jij dat niet weet zegt genoeg over jouw!
De kunstmatigheid van de staat Israël maakt het helaas noodzakelijk, dat het land zich altijd zal blijven beroepen op het gebruik van geweld als een vorm van zelfverdediging. Dat de publieke opinie Israel nog steeds als het weerloze slachtoffer ziet bijvoorbeeld als het gaat om de raketaanvallen van Hamas heeft vooral te maken met de manier waarop het nieuws ons wordt aangeboden.
Binnenkort meer leest u hier meer over.
Stay tuned!
Is er iemand anders die een antwoord heeft op mijn vraag in # 60 dan onze cryptisch pseudo geleerde Mo?
Toch nog eens de Balfourverklaring opgezocht. Een van de vele, vele wortels van het probleem. We hebben het dan over 1917.
Foreign Office
November 2nd, 1917
Dear Lord Rothschild,
I have much pleasure in conveying to you, on behalf of His Majesty’s Government, the following declaration of sympathy with Jewish Zionist aspirations which has been submitted to, and approved by, the Cabinet.
“His Majesty’s Government view with favour the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, and will use their best endeavours to facilitate the achievement of this object, it being clearly understood that nothing shall be done which may prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine, or the rights and political status enjoyed by Jews in any other country.”
I should be grateful if you would bring this declaration to the knowledge of the Zionist Federation.
Yours sincerely,
Arthur James Balfour
Ik heb hierboven al gezegd, dat het na 3000 jaar het niet meer goed komt en alle spraakmakers hier kibbelen maar door.
Jo,
Egypte heeft de grenzen geopend voor Gaza.
http://www.arabianbusiness.com/542146-arab-league-calls-for-emergency-talks-on-attacks
Maar het lijkt erop dat Hamas de hulp van de Egyptenaren weigeren.
http://www.alarabiya.net/articles/2008/12/28/62934.html
Egyptian Foreign Minister Ahmed Aboul Gheit said the Islamist group Hamas was not allowing Palestinians wounded in Israel’s attacks on Gaza to cross into Egypt for treatment.
en ook dit stukje.
“The Rafah border crossing was opened by the Egyptians yesterday, but no Hamas people showed up” on the other side, an Israeli military spokesman said.
Het lijkt erop dat Hamas zegt dat ze de pot op kunnen met hun hulp. De afhankelijkheidsrelatie wil men afbreken, deze relatie wordt alleen politiek gebruikt.
Oh ja de Arabische Liga komt niet vandaag of morgen bijeen maar pas op woensdag.
http://www.alarabiya.net/articles/2008/12/28/62935.html
Het nheeft blijkbaar geen haast. Begrijpen jullie nu de noodzaak tot hervorming. De pijlen moeten intern gericht worden, het gaat nergens meer over. Iedereen weet dat de Palestijnen onrechtvaardig behandeld worden niemand wil er wat aan doen. Het lijkt wel dat wat we belijden met de mond niet gematcht wordt met onze akties.
In reactie op 63,
Jij komt al een hele tijd op deze site. Op deze site hebben wij al talloze discussies gehad over de Arabische wereld, Hamas, Zionistan etc. Blijkbaar heb je niet opgelet en was je zoals meer van jouw soort bezig met het verdedigen van het onverdedigbare. Dus nogmaals voor jouw en jouw soort dit is de reden dat de Egyptische regering de grens dichthoudt en slechts mondjesmaat zo nu en dan opent:
1) Sinds de Camp David akkoorden krijgt Egypte jaarlijks iets van rond de 2,5 miljard dollar om de koude vrede met Zionistan te handhaven. Hamas is tegen vrede met Zionistan ook niet als dat geld oplevert of andere voordelen. Daarom moet Hamas weg!
2) Hamas komt voort uit de moslimbroederschap en is daarmee automatisch een vijand van de Egyptische regering. Daarom moet Hamas weg!
3) Hamas is in tegenstelling tot de Egyptische regering door vrije en eerlijke verkiezingen aan de macht gekomen en geniet daarom de onontbeerlijke legitimiteit bij het volk iets dat bijna geen Arabische regering heeft! Daarom moet Hamas weg!
4) Hamas weigert te dansen naar de pijpen van Washington en Tel Aviv zoals bijna elke Arabische dictatuur. Daarom moet Hamas weg!
Hamas is een doorn in het oog voor bijna elke Arabische dictatuur vandaar dat men zwijgt terwijl Zionistan de Gaza strook uitsterft en daar dag in dag uit moordpartijen uitricht. Hamas moet weg omdat als Hamas blijft voortbestaan en met de dag sterker wordt mensen in de Arabische wereld wel eens gaan denken laten wij het voorbeeld van Hamas in eigen land volgen en degene die ons onderdrukken bestrijden! Daarom moet Hamas weg!
Voor Egypte is er echter nog een reden om de grens dicht te houden en niks te maken wil hebben met de Gaza strook. Tot 1967 was Egypte verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in de Gaza strook. Na de juni oorlog was dat Zionistan. Toen Sharon en de zijne de Gaza strook ontruimde omdat ze het gevaar van de demografische tijdbom inzagen had men gewild en gehoopt dat Egypte de boel zou overnemen. Egypte heeft echter voor de eer bedankt. Misschien als Sharon Washington had gevraagd om de omkoopsom te verhogen met 1 miljard dollar dan had men wellicht in Cairo de Gaza strook ingelijfd want voor dollars doen Arabische dictators alles!
Dit alles had je ook kunnen weten als je slechts het nieuws had gevold in de mainstream media!
Mohammed,
De propaganda machine van de Zionisten is wat dat betreft heel effectief.
Iemand schreef eens over de Zionistische propagandamachine:
”˜when they think they can’t dazzle you with their genius they try to confuse you with their crap’
Beste Abdel,
De Zionistische propaganda machine is helemaal niet effectief! Die effectiviteit is een gezichtsbedrog en bestaat alleen bij de gratie van de inertie, verdeeldheid en onkunde van Arabische zijde!
De Arabieren hoeven alleen maar zonder terug te grijpen op propaganda trucjes de historische feiten in duidelijke taal te verkondigen in woord, geschrift en beeld en de Zionisten verliezen hun propaganda oorlog.
De Arabische Leiders kunnen dat echter niet toelaten en dwarsbomen elke effectief weerwoord om te voorkomen dat aan het licht komt dat zij voor een grootdeel medeverantwoordelijk zijn voor de situatie waarin de Palestijnen verkeren.
Echter zelfs met die obstructie zijn de Zionisten bezig hun propaganda oorlog te verliezen:
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
De Palestijnse zaak wordt door steeds meer mensen gesteund en de feiten worden bekend bij steeds meer mensen.
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Salaam alaikom,
Akhi Mohammed Boubkari – Ma shae Allah 3alik! Djazaka Allaho kheyran!
Salaam alaikom,
Akhi Mohammed Boubkari – Ma shae Allah 3alik! Djazaka Allaho kheyran!
Fi amaan Allah
Mohammed,
Ik denk dat juist de Arabische leiders geen oplossing willen voor dit conflict. De woede van mensen is altijd richting Israel gericht, terwijl de woede intern gericht moet worden. Dit conflict blijft handig om in moeilijke tijden een tirade te beginnen tegen Israel.
Zoals Saddam deed met zijn bedreigingen richting Israel. Israel is een symtoom en niet de oorzaak.
Laat ik het anders zeggen, toen het Ottomaanse Rijk bestond was er geen Israel. Toen het Osmaanse rijk viel kon het wel opgericht worden.
Dat de zionistische propaganda effectief is is een feit. Niemand kan zeggen dat hij/zij een sympathisant is van Hamas, je wordt gelijk weggezet als een gevaarlijke terorist. Zelfs in Arabische landen worden de strijdmethodes van Hamas aan de kaak gesteld, zelfmoordaanslagen worden door iedereen veroordeeld.
Beste Abdel,
De propaganda van de zionisten is niet effectief. Effectief is iets als men instaat is gelijkwaardige propaganda van de andere kant teniet te doen.
Er is geen gelijkwaardige Arabische propaganda in het Westen dus hebben de zionisten vrijspel en daarom lijkt het alsof hun propaganda effectief is!
Desondanks verliest de zionistische propaganda steeds meer terrein. In de jaren zeventig werd in Nederland (heb het niet over moslims) geen jota getwijfeld aan het zionistische propaganda verhaal.
Anno 2008 is een grootdeel van de niet-moslims in dit land van mening dat, dat verhaal lang niet helemaal klopt.
Sterker nog een steeds luidruchtigere minderheid van niet-moslims begint zelfs het bestaansrecht van zionistan in twijfel te trekken.
Het heeft decennia geduurd maar uiteindelijk begint het langzaam aan te dagen!
En met de tijd verliest zionistan steeds meer terrein ondanks de laksheid, verdeeldheid, verraad van de Arabische dictators.
Ik ben het met je eens dat de Arabische dictators heel blij zijn met het bestaan en voortbestaan van Zionistan en als het aan hen ligt dat in eeuwigheid zo zal blijven.
Maar Arabische dictators zijn niet almachtig en ook voor hen geldt de tijd is machtiger dan macht en wie zich niet op tijd aanpast aan de tijdsgeest wordt op den duur verleden tijd.
Voor zionistan is geen plaats in het Midden Oosten en wie zijn lot verbindt met dat van zionistan zal ook verdwijnen uit het Midden Oosten!
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Mohammed Boubkari:
“Op deze site hebben wij al talloze discussies gehad over de Arabische wereld, Hamas, Zionistan etc. Blijkbaar heb je niet opgelet.”
Hoor, hoor, de grote leraar!! Ik heb hier nauwelijks iets van discussies gemerkt: alleen een collectieve monoloog. Leuk voor verjaardagen: 3×3 is negen, ieder zingt zijn eigen lied!!
En daar hebben die arme gewone mensen in Palestina iets aan zeker?!!!
Deze site heet “Wij blijven hier” en ik dacht dat hier Nederland betekende. Het lijkt mij heel wat interessanter te praten hoe wij het hier met elkaar (nog) gezellig(er) houden/maken.
In reactie op 73,
Voel je, je op een bepaald lichaamsdeel getrapt? Als je werkelijke de moeite had genomen eens te grasduinen door alle discussies die hier gevoerd zijn dan zou dit:
Ik heb hier nauwelijks iets van discussies gemerkt: alleen een collectieve monoloog. Leuk voor verjaardagen: 3×3 is negen, ieder zingt zijn eigen lied!!
Niet hier gepost hebben.
Beweert iemand hier dat wat wij hier schrijven maar enige jota veranderd aan de situatie van gewone mensen in Palestina?
Wij blijven in Nederland en wij hebben het heel gezellig hier en wij zouden het nog gezelliger hebben als jouw soort op deze site werkelijke enige blijk zou geven instaat te zijn tot een inhoudelijke dialoog!
De bedenker van jouw nickname koos die naam uit zelfspot maar in jouw geval is daar geen sprake van de betekenis is zonder enige vorm van spot of ironie geheel van toepassing op jou.
@ 73 en de soortgelijke reacties elders op wbh: wat een self-pity zeg, typisch geval van autochtone slachtofferisme? if you cant stand the heat stay out of the kitchen.
Voor wie wil weten welke rol Fatah/Abbas speelt in de propaganda oorlog, zie deze verbijsterende blaming-the-victim logica van Abbas. Hamas heeft volgens geruchten egyptische hulp om gewonden naar ziekenhuizen in egypte te vervoeren geweigerd, zo groot is de woede om de egyptische medewerking aan israel en nu hun geslijm om wel de gewonden te helpen van een dodelijke aanval waar ze zelf van wisten in the first place. ik weet niet wat daarvan waar is maar ik begrijp het goed, maar zelfs dit wordt nu zodanig omschreven dat het vooral overkomt alsof Hamas haar eigen mensen opofferd. Past perfect in de islamofobisch/orientalistische hypothese van de Muslim psyche, zoals eerder gebruikt in koloniale tijden door de Britten en later door de Amerikanen rond Iraanse revolutie…history is a boring and repetition, unless you are the target of course.
Abbas: Hamas had aanval kunnen voorkomen
28 december 2008
CAIRO (ANP) – De Palestijnse radicale beweging Hamas, die de macht heeft in de Gazastrook, had de Israëlische luchtaanvallen kunnen voorkomen. Dat heeft de Palestijnse president Mahmud Abbas zondag gezegd in Caïro, waar hij verblijft voor overleg.
,,We praatten met hen en zeiden, ‘alstublieft, we vragen jullie maak geen einde aan het bestand. Laat het bestand voortduren’, zodat we hadden kunnen voorkomen wat er is gebeurd”, aldus Abbas.
Eerder deze maand kwam er formeel een einde aan een vredesbestand dat zes maanden heeft geduurd. Het bestand, dat door bemiddeling van Egypte tot stand kwam, werd begin november geschonden door Israëlische militaire acties en beschietingen door Hamas.
Israël heeft herhaaldelijk gedreigd met een militaire invasie van de Gazastrook om een einde te maken aan de regering van Hamas.
Miriyam
@ Abdel,
bedankt voor je reaktie en je links.
@Mo,
Jij ook bedankt voor je reaktie. Je zou echter moeten weten beste Mo; het feit dat iemand een vraag stelt betekent niet automatisch dat de vragensteller geen diskussie over betreffend onderwerp gevolgd heeft. Jij komt tot een premature konklusie betreffende mijn door jouw veronderstelde ontwetendheid.
Het is spijtig dat mijn vraag zo’n venijnige reaktie van jouw teweeg brengt. Dat is werkelijk niet mijn bedoeling al vrees ik dat je dat ws niet zal geloven. Natuurlijk reageer ik zo nu en dan zelf ook met enige irritaie, niet dat ik daar trots op ben. Het komt de diskussie niet tengoede.
@Miriyam,
Mijn eerdere reakties aan jouw zijn weggehaald.. de dubbele standaard is hier wel duidelijk. Maar misschien was het meer omdat ik jouw achternaam hier gebruikte. Jouw nivo van venijnigheid is ook aardig de pan uit aan het rijzen; van het type de pot verwijt de ketel. Je verwijt anderen slachtofferisme maar doet hetzelfde door een ieder die het niet met jouw visie eens is vrijwel onmiddelijk van racisme en islamofobie te beschuldigen.Vrijwel geen enkele reaktie is gevrijwaard van dat soort labelen. Het getuigd van een beperkt soort denken waar je anderen van beschuldigd.
Wens jullie allen een goede dag mensen.
Mvg,
Jo
In reactie op 57,
Jij bent niet eens instaat mijn rechttoe rechtaan proza te begrijpen laat staan dat je instaat bent de poëzie te begrijpen van Mahmud Darwish.
Mahmud Darwish was een seculier iemand die graag een wijntje dronk weinig op had met religie en met volle teugen genoot van het moderne leven kortom de modelmoslim of Arabier,
Hij behoorde tot de generatie van de jaren zestig en zeventig. Die generatie voldeed ook niet voor het Westen want zij wilde wel meedoen maar zich niet onderwerpen.
Dus koos men in het Westen om de conservatieve radicale moslims te steunen tegen deze progressieve linkse lui.
Wie wind zaait zal storm oogsten!
Laten we eens een lijstje maken van de wandaden die afgelopen 1400 jaar zijn begaan door moslims en die zijn begaan door het christenen en hun seculiere nazaten. Ik denk dat wat gruweldaden betreft de moslims hun meerderen moeten erkennen in de christenen en hun seculiere nazaten. Als je mij niet gelooft stel dan maar een lijstje op van alles wat moslims aan gruweldaden hebben begaan dan zal ik een lijstje opstellen van wat christenen en hun seculiere nazaten aan gruweldaden hebben begaan.
Er bestaat geen Islamitische beschaving meer! Er bestaat wel en religie die Islam heet en springlevend is en een Islamitische wereld (Lees: Die landen waar de meerderheid van de bevolking moslim is).
Echter van de 1,5 miljard moslims woont 1/3 buiten die Islamitische wereld als minderheid!
In tegenstelling tot China en India is de Islamitische wereld geografisch niet beperkt tot een deel van de wereld maar verspreid over drie werelddelen en zijn de aanhangers zich in groeiende getallen gaan vestigen in andere werelddelen.
De Islamitische wereld vormt inderdaad geen gevaar voor het Westen dat heb je goed gezien.
Europa is omringd door moslims. Beginnend in de Oeral en eindigend bij de Atlantische oceaan in een halve maan is de bevolking in meerderheid moslim.
De Islamitische wereld is tot op het bot verdeeld en loopt qua welvaart, technologie, militaire macht etc 50 of zelfs meer jaren achter op het Westen. In het verleden en het heden is keer op keer bewezen dat een achterstand heel snel is in te halen. Het is echter oneindig veel moeilijker een voorsprong te handhaven en te vergroten.
Dat noemt men: De wet van de remmende voorsprong.
Hoe lang het ook duurt 50 jaar 100 jaar het Westen zal ingehaald worden door de Islamitische wereld!
Een voorbeeld:
Het jaar 360. Nog steeds zijn de Romeinen oppermachtig en heersen van Schotland tot aan de Eufraat. Precies 50 jaar later in het jaar 410 wordt hun hoofdstad met de grond gelijk gemaakt.
Zo zijn er honderden voorbeelden te vinden in geschiedenis van de machtigen die eindigen als prooi voor de onmachtige!
Het Westen had de mogelijkheid en de middelen om de wereld naar de eigen principes in te richten principes zoals: Democratie/vrijheid/mensenrechten etc.
Men heeft echter gekozen om rücksichtslos het eigenbelang boven die principes te stellen,
sterker nog men heeft de eigen principes zelfs te grabbel gegooid voor het korte termijn belang daarvan plukt men nu de wrange vruchten van maar wat men nu meemaakt is slechts een voorproefje voor wat komen gaat.
Samuel Phillips Huntington is een paar dagen geleden overleden de man heeft een hoop nonsens geschreven maar deze woorden van hem daar ben ik het hartgrondig mee eens:
The West won the world not by the superiority of its ideas or values or religion but rather by its superiority in applying organized violence. Westerners often forget this fact, non-Westerners never do.
Denk eens goed na over bovenstaand citaat misschien verhelderd dat je denken!
Ik weet niet hoe oud je bent maar ik wens jou nog 50 jaar in goede lichamelijke en geestelijke gezondheid toe zodat jezelf nog zult meemaken wat ik hier voorspel!
Mohamed,
Keep on dreaming!
i’d rather move on and keep on dreaming than drown in self-fulfilling prophecy and freeze in a sense fatalisme
nog een dream, in dit geval misschien wel waar, want deze vredesbewegingen in israel zijn een hele kleine minderheid. toch: zouden deze geluiden ook een plekje in ons verleidelijk nieuws krijgen?
m
Gush Shalom press release, December 27, 2008
The war in Gaza ”“ a vicious folly of a bankrupt government
Bloodshed and suffering on both sides of the border could have been avoided
It is possible to return immediately to the ceasefire, make it stronger and firmer
The war in Gaza, the bloodshed, killing, destruction and suffering on both sides of the border are the vicious folly of a bankrupt government. A government which let itself be dragged by adventurous officers and cheap nationalist demagoguery, dragged into a destructive and unnecessary war which will bring no solution to any problem ”“ neither to the communities of southern Israel under the rain of missiles nor to the terrible poverty and suffering of besieged Gaza. On the day after the war the same problems will remain ”“ with the addition of many bereaved families, wounded people crippled for life, and piles of rubble and destruction.
The escalation towards war could and should have been avoided. It was the State of Israel which broke the truce, in the ’ticking tunnel’ raid on the night of the US elections two months ago. Since then the army went on stoking the fires of escalation with calculated raids and killings, whenever the shooting of missiles on Israel decreased.
The cycle of bloodshed could and should be broken. The ceasefire can be restored immediately, and on firmer foundations. It is the right of Israel to demand a complete end to shooting on its territory and citizens ”“ but it must stop all attacks from its side, end completely the siege and starvation of Gaza’s million and half inhabitants, and stop interfering with the Palestinians’ right to choose their own leaders.
Ehud Barak’s declaration that he is stopping the elections campaign in order to concentrate on the Gaza offensive is a joke. The war in Gaza is itself Barak’s elections campaign, a cynical attempt to buy votes with the blood and suffering in Netivot and Sderot, Gaza and Beit Hanun. Also so-called peace seekers such as Amos Oz s who give this offensive their support and encouragement could not afterwards shrug off responsibility.
I am not spam……….
De hoeveelheid artikelen gewijd aan wat er gaande is in Gaza en de outrage van vele reakties staat in schril contrast tot bijv de aanslagen in Mumbai van 26 tot 29 nov. Geen artikel werd er geplaatst, geen outrage betreffende de meer dan 173 doden daar.
Oh well.
@ Miriyam,
Mo verlichtte ons in een andere posting hier op WBH met het volgende:
De Khartoum resolutie 1 September 1967;
1) GEEN VREDE MET ZIONISTAN
2) GEEN ERKENING VAN ZIONISTAN
3) GEEN ONDERHANDELINGEN MET ZIONISTAN
Zolang het bestaansrecht van Israel niet erkent wordt zal het bloeden doorgaan en zijn de aspiraties van de vredesbewegingen suicidaal. Maar misschien vind jij dat juist het aantrekkelijke (maar niet verwoorde) van hun standpunt.
@80: Jo, met het bovenstaande zeg je dat sommige mensen hier “iets” te maken hebben met dat soort praktijken. Dus weer is er iemand (maar dit keer niet de “media”) die zegt: moslims zijn terroristen.
Trouwens ik heb een hekel aan mensen die het bijvoegelijknw ‘radicale’ gebruiken bij het woord “Hamas”, mensen die hen radicaal vinden, zijn gewoon dom, onwetend of hoe je het ook wil noemen.
Sorry, was vergeten dit te te zeggen.
@jo: Waarom noem jij Mohammed Boubkari en misschien ook anderen Mohammed hetende mensen, Mo ?
@ Mohamed
Nee Mohamed, ik zeg niet dat sommige mensen hier iets te maken hebben met de Mumbai praktijken……….wel wijs ik op de selectieve outrage die hier gepresenteerd wordt. Echter dat is een menselijke eigenschap waar ik mij ongetwijfeld ook regelmatig schuldig aan maak maar waar ik mij wel bewust van tracht te zijn.
En moslim = terrorist is incorrect.
Betreffende Hamas; ik been geen expert betreffende hun politieke ideeen, maar elk weldenkend mens zou reserveringen tav hun ideeen en acties moeten hebben. Zie hier bijv tav nieuwe sharia wetten enacted bij Hamas:
Hamas enacts Islamic (Sharia) laws: Hand amputation, crucifixion, lashes and execution
Hier in het Arabisch:
http://www.alarabiya.net/articles/2008/12/24/62699.html
hier een engelse vertaling:
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/2154254/posts
@ Mohamed #83,
Mo is geresveerd voor Mohammed Boubkari als een ’term of endearment’ en luiheid met typen…..Mo is korter, net zoals mijn Jo is afgeleid van mijn geboorte naam Johanna……….
Verder zie ik dat jij onder 82 je naam met 1 ‘m’ spelt en onder 83 met 2 emmen. Welke is correct?
@jo: Wat is erger 10 jaar gevangenis, of hand amputeren ? Snap je wat ik wil zeggen, ge moet ruim kunnen denken.
In reactie op 81,
Zo de Palestijnen moeten dus het bestaansrecht erkennen van een entiteit dat hun bestaan nooit heeft erkend en hen het liefst van de aardbodem wil vagen?
Het slachtoffer wordt gevraagd de misdaden van de daders te legitimeren en er verder het zwijgen toe te doen?
De Palestijnen zijn geen indianen of aboriginals die men met genocide uit de geschiedenis kan wissen. Zij zijn en blijven de rechtmatige bewoners van het gebied tussen de rivier en de zee en niet die kolonistengebroed dat onder de vleugels van een andere kolonisator met terreur, list, bedrog en etnische zuivering zich het land onrechtmatig heeft toegeëigend.
Zionistan zal nooit en te nimmer aanvaard worden door de mensen in het Midden Oosten hoeveel Arabische Quislings er ook gekocht mogen worden om te doen alsof dat wel zo is!
Hoe lang het ook duurt zionistan zal uit het Midden Oosten gewist worden de kruisvaarderijkjes achterna!
In reactie op 80,
Wie ben jij om te bepalen wat wij hier wel of niet schrijven? Jouw mening doet er geen enkele jota toe! Wij zullen hier tot het eind der dagen elke mistap van Zionistan, USA etc aanklagen wat lui van onze kant ook mogen doen!
Zint dat je niet? Stik er in!
Mo, je doet mijn hart altijd sneller kloppen als ik zie dat je gereageert heb. I love you too!!!
Beste Abdel,
Ik droom niet ik sta met beide benen in de werkelijkheid! Ik kan hier wederom gaan uitleggen hoe het zit maar argumenten doen er niet toe voor jou dus dat heeft geen nut.
Wens jou 50 of meer lichamelijke en geestelijke gezonde jaren toe dan zul je het zelf zien.
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Beste Abdel,
Nog ff een extra toevoeging aan de woorden van Mo………je intelligentie is niet toereikend genoeg om Mo te begrijpen. Mo is always right. Always. Gotta love him!
Mvg Jo
@ Mo,
Op de andere threads komen mijn reakties niet door de censuur heen dus maar ff hier. Je venijnigheid naar iedereen is niet goed voor je hart. Ik raad je aan om dus ff te kalmeren. Beter voor je gezondheid.
Mvg.
Jo
Jo, je bent niet de enige! Mijn reacties komen ook niet meer door de censuur. Ik denk dat Wij Blijven Hier ernstig de weg kwijt is. Met de om zich heen spuwende Mohammed Boubkari voorop.
@ Liz,
vlug, vlug voordat ze ook hier door de censuur gaan.
Ik zie net dat die hele string reakties op andere post weggehaald is. De censuur heeft een drukke dag vandaag.
Toch mag ik alle karakters wel hier op WBH. Daarom kom ik hier ook zo nu en dan!
Maar Mo is inderdaad de weg kwijt. Oh well, happens to the best of us.
In reactie op 89, 91,92,
Ik ben de kalmheid zelve en geniet van een lekker kopje koffie terwijl ik dit tik. Ik ben tot de conclusie gekomen dat discussiëren met jou en jouw soort geen zin heeft want argumenten doen er niet toe dus bespaar ik mij de moeite en verlaag mij tot jullie niveau.
Ik heb gelijk zolang mijn ongelijk niet is aangetoond! Het staat jou en jouw soort vrij ten alle tijden om mij ongelijk aan te tonen. Probeer het eens wie weet krijgen we dan een echte inhoudelijke polemiek!
In reactie op 93,
Als je eens wist hoeveel van mijn reacties er niet doorkomen! Wat de censuur betreft die treft moslim en niet-moslim in gelijke mate!
@ Mo,
we zijn meer van hetzelfde soort dan je denkt hoor…..en nee, ik geef je geen weerwoord want jouw diatribes zijn te vermoeiend en je komt altijd met zo’n barrage van details terug. Daar kan ik nooit tegenop Mo. So you win!!
Enjoy the coffee, niet zo venijnig. Ik hoop hier nog lang te komen en ik denk niet dat je wilt dat ‘mijn soort’ weg gaat; het zou veel te saai zijn, not?
Ik ga nu ff in mijn basement aan het werk. Voorbereiden voor mijn gasten met oud en nieuw.
Peace!
JOUW SOORT………lijkt me wel een goeie naam voor een blog………if only I had the energy!
Als er iemand is die altijd met respect en heel veel geduld is omgegaan met de meningen en fijngevoeligheden van anderen hier, is het Mohammed Boekari wel. Jullie zijn walgelijk. Gieren die zitten te wachten tot hun prooi dood is! Maar Mohammed is niet dood, maar gewoon ook eens boos en is het zat om naar JULLIE soort te luiteren. Ja..het woord “soort” kwam ook wel eens bij mij op! Lees jullie eigen reacties eens terug zou ik zeggen, maar ik weet nu al da dat geen donder uitmaakt. Je hebt nu eenmaal een SOORT mensen voor wie dat niet werkt!
Overigens, Mohammed Boubkari, jij begon met het zeggen van de woorden ‘jouw soort’ dus ben ik dat ook maar gaan doen. En zo ontstaan er dus oorlogen. Je bent geen haar beter dan de ‘smerige zionisten’ die je huilend van hypocrisie beticht van alle misdaden die er bestaan.
@ Piet,
Je betoog voor Mo is hartverwarmend maar helaas misplaatst.
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk tot wat voor ‘soort’ ik behoor volgens Mohammed Boubkari. In zijn diepe en eindeloze wijsheid prefereert hij het zwijgen jegens een eenvoudig schepsel als ik.
In reactie op 99,
Ik accepteer ten alle tijden mijn ongelijk wanneer iemand kan aantonen dat mijn argumenten geen hout snijden!
Nogmaals ik heb geen enkele zeggenschap over wat er wel of niet op deze site wordt gepubliceerd. En als je in het archief van deze site gaat grasduinen dan zul je heel wat ongecensureerde opmerkingen zien staan van jou en jouw soort zoals deze opmerking van jou kant:
Vooral mijn diepe, diepe disrespect. Voor jou, en voor alle andere moslims.
http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/1828-Eet-Mubarak!.html
Mijn aanwezigheid in Nederland heeft niets maar dan ook niets te maken met Zionistan dus je kunt het er wel bij de haren bij slepen maar het slaat als een tang het op het dier waarvan jij vaak smult:
Ik neem straks lekker een biertje en dan maak ik een lekkere varkensschnitzel
http://www.wijblijvenhier.nl/index.php?/archives/1828-Eet-Mubarak!.html
Dus ik ben selectief verontwaardigd? Jij niet? Wie denk je voor de gek te houden?
Och,och, gutte,gutte,gut voel je, je geschoffeerd? Ik hoop tot in lengte der dagen Deo Volente!
@ 99, my thoughts exactly!
wat een jankebalken zijn het toch he… eerst iedereen uitschelden, beledigien, uitlachen, en elk argument dat kritisch is of voorbij onderbuik niveau gaat tot ‘slachtofferisme’ veroordelen en wegzetten; en dan notabene zelf een potje komen snikken, al dan niet verkapt in zogenaamd cynische noot- als een spiegel wordt voorgehouden en eenzelfde cynische toon wordt gehanteerd.
Leukste selfpity gezanik is wil de insinuatie dat wbh censureren, je moest ’s weten wat ik allemaal had geschreven en nooit is geplaatst, veel mildere proza dan de gemiddelde racist crap van ‘dat soort’ …achteraf ben ik er eerlijk gezegd vaak blij om, is nl beter voor mijn zgn zelfrespect, vandaar dat ik het nu zelf vaker hou bij ’talk to the hand’.
M
ps. the basement, idd de beste plek voor jankebalken ;-)
In reactie op 100,
Ik heb geen land gestolen, olijfbomen omgehakt, iemand doodgeschoten, aan gort gebombardeerd, gemarteld, vernederd, verdreven etc.
Wanneer ik dat gedaan heb dan mag je mij gelijk stellen aan de Zionisten!
Er komen hier genoeg niet-moslims waar ik met alle respect mee discussieer ondanks het feit dat ik het vaak niet eens ben met hen. Het niet eens zijn is geen enkel probleem noch het feit dat zij geen moslim zijn omdat ik voel dat zij integer zijn en hier komen voor de dialoog. Dialoog betekent niet dat men de eigen mening moet verhullen of verbergen. Integendeel daar moet men juist voor uitkomen en met verve verdedigen. Zolang men dat op een integere en respectvolle manier doet treed ik iedereen ongeacht afkomst, religie, sekse, geaardheid etc met respect tegemoet.
Jouw soort echter komt hier om heel andere redenen namelijk om: zijn/haar virtuele drek achter te laten.
Ik heb besloten om voortaan die virtuele drek te retourneren!
In reactie op 102,
Wie de schoen past, trekke hem aan.