Deze week roert er weer wat in het wereldje van imamopleidingen en Defensie. Ali Eddaoudi zou niet gepast zijn als geestelijke verzorger bij Defensie. Huh?
Het probleem begint eigenlijk al bij de verbastering van de naam van de opleiding. Zowel de VU als InHolland hebben zich belast met het creëren van een opleiding voor islamitische geestelijken, op aandringen van de Nederlandse overheid. Voor ’t eggie word je bij deze opleiding klaargestoomd voor een werkzaam leven als ‘islamitisch geestelijk verzorger’. In de volksmond heet het de ‘imamopleiding’… en daar start de ellende al, want die vlag dekt de lading bij lange na niet.
Een imam in de Nederlandse moskee komt namelijk op heel andere wijze aan zijn baan, dan middels de Nederlandse overheid of een Nederlandse opleiding. De verschillende moskeeën in Nederland houden er hun eigen beleid op na.
Waar in de Marokkaans-Nederlandse moskee meestal een Stichting de scepter zwaait, is het dan ook de Stichting die bepaalt wie er imam wordt. Soms gaat dit via een van de – altijd minimaal twee! – Nederlandse bonden voor imams. Soms is het gewoon een importverhaal: bekende van een neef via een vriend bij de ambassade of het consulaat. Regelmatig is dit niet per definitie de imam die de bezoekende gemeenschap wenste, maar na wat wennen over en weer komt dat meestal wel goed. Denk ik. Ik versta meestal toch niet wat ze zeggen.
In de Turks-Nederlandse moskee (die zijn ook echt Turks-Nederlands, kijk maar naar de twee vlaggetjes aan de buitenkant van de moskee) zit er meestal wel een imam die in Turkije een diploma heeft gehaald, of een interne opleiding heeft gevolgd her en der in de organisatie. De Organisatie is meestal geen Stichting maar een Vereniging met leden. Er zijn voor zover ik weet in Nederland een stuk of 10 verschillende Organisaties met weinig liefde voor elkaar. Sommige zijn verbonden aan de overheid, de meeste juist weer niet (en van deze laatste worden sommige zelfs niet lief gevonden door de overheid, dus die vind je vaker in Europese landen dan in Turkije zelf, althans, bovengronds!). Of de imams en de gemeenschap elkaar goed liggen weet ik niet, ik versta meestal toch niet wat ze zeggen.
Je merkt, dat bij twee van de drie grootste groepen moslims in Nederland, de opleiding tot islamitisch geestelijk verzorger geen tot weinig invloed heeft op wie er als imam voor de gemeenschap staat. Wat je nu echter wel ziet, is dat reeds als imam opererende geestelijken via een soort zij-instroomtraject alsnog de opleiding gaan volgen, als een soort van ’topjaar’. Dan ben je ‘legit’ in je eigen gemeenschap en ook halal voor de Nederlandse overheid, ofwel: een mooie wassen neus! Ondanks dat het best een leuke opleiding is overigens.
Dit garandeert dus niet dat je als moskee of Nederlandse overheid de spreekwoordelijke haatsmurfen buiten de deur houdt. Wie zijn de haatsmurfen zult u zich afvragen? In principe moet je dan niet bij mij zijn, maar bij NS, een amsterdamse bro, die verantwoordelijk is voor het munten van deze uitdrukking. Haatsmurfen zijn geestelijken die niet aardig zijn. Ze zijn niet aardig voor nietmoslims, ze zijn niet aardig voor moslims die aardig zijn voor nietmoslims, ze zijn niet aardig tegen/over/met vrouwen, ze zijn niet aardig over Nederland (of welk ander land dan ook, tenzij het aan hun nietaardigheidscriterium tegemoet komt), maar profiteren wel van Nederland (of welk ander land dan ook, tenzij…).
Er zijn weinig haatsmurfen in Nederland, ondanks wat bepaalde mensen van gener zijde ons willen doen geloven. Wie in ieder geval géén haatsmurf is, is ‘Ali Eddaoudi. Enige jaren geleden kwam ik hem tegen in verschillende praatprogramma’s toen moslims net het haasje begonnen te worden. Hij sprak rustig, met humor, relativeringsvermogen, maar wel vanuit een positie van zelfvertrouwen als moslim. Behalve dan in Rondom 10 toen hij wegliep nadat AHA substantieel meer spreektijd kreeg dan hij… beetje Wildersiaanse statement uiteindelijk.
Weer later kreeg ik met hem te maken als trainer in een workshop waarin hij krachtig de tekortkoming van de moslims in Nederland liet zien, maar ook vooral ook de potentie van jonge moslims en de trotse geschiedenis waarin zij stonden. Met name wat betreft hun ouders en grootouders die vanuit het niets met niets moskeeën en verenigingen uit de grond stampten in een vreemd land – iets waar we allemaal nog steeds van profiteren!
De laatste tijd zag ik hem weinig maar hoorde ik des te meer van hem: hij was druk met zijn familie en opleiding. Hij was de eerste in Nederland die de nieuwe opleiding tot Islamitisch Geestelijk Verzorger afrondde, ondanks dat hij al jaren als verzorger voor Justitie werkte in een penitentiaire inrichting.
Met de regelmaat van de klok kreeg ik columns van hem toegestuurd over de mail, zoals velen met mij. De MIVD, het militaire zusje van de AIVD, blijkbaar niet. Hoe ze het deden weet ik niet, maar blijkbaar hebben ze zijn columns en zelfs zijn boeken over het hoofd gezien. DOH! Zijn columns waren vaak scherp en origineel, maar soms ook wat reactief – en dan vooral over de politiek. Je zou kunnen zeggen dat hij, net als velen onder ons, genoot van de ruimte van de vrijheid van meningsuiting die hem geboden werd in dit land, zeker waar het onze fijne premier betrof, of onze halfbakken (Irak), of de ronduit slechte (Srebrenica) vredesmissies. Over homoseksualiteit wilde hij desgevraagd ook nog wel eens wat zeggen, niet altijd leuke dingen waar ik het mee eens was, helaas. Maar ja, vrijheid van meningsuiting en zo, jeweettoch, dan hoor je vaker dingen die je niet leuk vindt.
Des te zuurder en ironischer daarom, dat met name de zgn. ´vrijheidspartijen´ PVV en VVD hier zoveel haat in zagen. Ook ironisch dat juist het CDA er een probleem in zag dat ´Ali als islamitisch geestelijk verzorger mogelijk vrouwen geen hand zou geven, omdat hij een vertrouwensfunctie voor álle militairen zou moeten verzorgen. Ze gingen er alvast van uit dat Eddaoudi zich geen professionele houding zou kunnen aanmeten in overeenstemming met zijn geloofsprincipes. Dit is overigens ook in tegenspraak met het idee dat Defensie ook al geestelijke verzorgers hebben van katholieke, protestants-christelijke, humanistische, joodse en hindoeìstische snit. Voor elk wat wils, of moeten de militairen per toerbeurt langs de priester, pandit, imam, rabbijn en humanist?
Laten we wel wezen, defensie mag blij wezen met een ervaren geestelijk verzorger als Eddaoudi, met een scherpe geest en rappe tong. Hij is het perfecte voorbeeld van de Nederlander die aan alle eisen voor de job voldoet: taal, opleiding, ervaring, bewust van zijn vrijheden en niet bang om deze te gebruiken. Behalve dan dat hij een moslim is natuurlijk, dat blijft lastig.
119 Reacties op "Geestelijk Verzorger bij Defensie?"
Het begint een beetje eng aan het worden. Je wordt afgerekend aan de uitspraken die je als prive persoon hebt gedaan. Dit zet je wel aan het denken waar dit zich naar gaat ontwikkelen.
Een voor deze functie terechte berufsverbot.
Ik ken hem niet. Het is me wel duidelijk, dat hij schuldig wordt bevonden tot het tegendeel bewezen is en dat is niet correct.
Doet me denken aan McCarthy in de VS 50er jaren.
Zouden ze alle andere geestelijken bij defensie langs dezelfde lat leggen? Wat vinden de katholieke defensiegeestelijken van de homofobe uitspraken van de paus? Misschien kan McCarthy zich daar ook roeren…
Ephimenco / Brief aan Ali Eddaoudi
http://www.trouw.nl/achtergrond/Dossiers/article1242646.ece
Ik heb Ali vaker horen spreken en heb nooit de indruk gehad dat hij een of andere fundi is. Ik snap ook niet waarom het een rage begint te worden om iedereen af te rekenen op gedane uitspraken die binnen onze vrijheden passen en geen bedreiging vormen voor het functioneren of het vertrouwen.
Daarnaast wordt niemand een gedachte opgelegd door hem… kom op joh… wat willen wij precies in Nederland? Die mensen zijn nodig bij de krijgsmacht, vormen geen bedreiging en toch zo vaag doen :S
Wat heeft een Imam uberhaubt wat te zoeken bij de krijgsmacht? Bij een leger dat het binnenvallen en terroriseren van moslimburgers in Afghanistan en Irak steunt en toejuicht? Valt me tegen van Ali dat hij voor een dergelijke functie heeft gekozen. De enige excuus die ik kan bedenken voor hem is dat hij op deze manier kan vermijden dat nog meer naieve moslims het slachtoffer worden van het Nederlandse leger en zo voor elkaar krijgt dat zij het weigeren om uitgezonden te worden naar die gebieden onder het mom van het ‘brengen van vrede’.
Tegenwoordig is iedere moslim een radicale fundamentalist en is iedere moslimorganisatie een radicale fundamentalistische organisatie. Een voor een komt iedereen aan de beurt.
Wat is eigenlijk het doel van de moslimjagers? Wil men dat moslims hun geloof gaan veranderen omdat niet-moslims dat willen? Uit de ontwikkelingen van de laatste jaren blijkt dat dat inderdaad hun doel is. Iedere moslim die zich niet conformeert aan de opvattingen van niet-moslims krijgt of de label “radicaal” opgeplakt, of de label “fundamentalist”, of allebei. Ze willen dat je gelooft zoals zij dat van je eisen.
Als het op deze manier doorgaat dan zit er niets anders op dan autonomie op te eisen. Moslims worden namelijk niet langer als volwaardige burgers van dit land erkend. Rechten en vrijheden waarvan andere bevolkingsgroepen gebruik kunnen maken, worden opeens niet van belang geacht als het om moslims gaat. Om maar niet te spreken over de toenemende systematische stigmatisering en discriminatie.
Als het op deze manier doorgaat dan zit er niets anders op dan autonomie op te eisen.
Goed plan -> Wilders +8
#7 Als het op deze manier doorgaat dan zit er niets anders op dan autonomie op te eisen.
Een sabbical van een jaar in
het moslimland waar je aan hangt zal je wellicht genezen.
ephimenco is een hond en ali is niet wijs.
Of het de juiste man op die plek is kan je je aarzelingen bij hebben. Het is nogal een heethoofd. Maar verbazingwekkend dat hij zelf die functie ambieert.
In het dagelijks leven worden je keuzes niet zozeer bepaald door je religieuze of ideologische gedachten maar door praktische overwegingen en afwegingen. Stel dat dit een goed betaalde baan is, dan kan hij nog zijn droomhuis kopen.
Ali E. aan het woord in 2007:
Vredesmissie
De beelden uit Afghanistan van de laatste dagen liegen er niet om. Van een vredesmissie die ons is voorgehouden, blijft maar weinig over. Er sneuvelen achter elkaar Nederlandse soldaten en dit is waarschijnlijk nog maar het begin. Want zoals we de Talibankrijgers hebben leren kennen, zullen zij zich nooit gewonnen geven. Het is een trots volk dat door eergevoel en geloof op de been wordt gehouden. Een volk dat vele decennia oorlog en leed heeft gekend. Nee, mijn verstand en gevoel zeggen beiden dat Nederland daar dan ook niets te zoeken heeft en dat er anders steeds meer Nederlanders in lijkzakken zullen terugkeren als wij het beleid niet gauw omgooien. Want een wederopbouw met gewelddadigheden en vernederingen gepleegd door westerse soldaten, daar heeft een Afghaan niets aan. Als soldaten te pas en te onpas huizen binnenvallen, hun gezinnen onteren, vrouwen en kinderen aan het schrikken maken, dan kan die hele wederopbouw de Afghanen gestolen worden. Hoe je het wendt of keert, de gemiddelde Afghaan leeft nog altijd in een misère. De droom die westerse landen hebben om de Afghanen even de democratie bij te brengen en te bevrijden, is gebakken lucht!
Het is niet meer dan een ordinaire poging om de mensen in eigen land te terroriseren en de eigen normen en waarden op te leggen.
vervolg:
Het gaat helemaal niet om de Afghanen, want er zijn veel meer landen die hulpbehoevend zijn en daar vallen we ook niet zomaar binnen. Het is menens en dus oorlog! Er is geen vredesmissie, die is er ook nooit geweest. Het hele Midden-Oosten is een kolonie aan het worden en wederom zijn het westerse landen die met een hoop herrie de wereld willen overheersen. Dat is de bittere werkelijkheid waar men niets van wil weten. Nederland doet er net zo hard aan mee en loopt kwijlend de Amerikanen achterna. Waar waren zij bij de vele andere missies toen duizenden, zo niet miljoenen mensen omgebracht werden? Overal, van Afrika tot aan het eigen Europa stierven mensen door onrechtvaardige leiders en machtsbeluste wolven in schaapskledij. Nederland wil de moraalridder uithangen, maar de waarheid is anders. Ze spelen baas in andermans land, draai het eens om! Nederland huilt al bij een handje vol criminele Marokkaanse jongeren die vergeleken bij hetgeen de soldaten aan littekens achterlaten, lieverdjes zijn. De aanwezigheid van mannen met een enorme wapenuitrusting op straat is doodeng. Laat staan dat ze je midden in de nacht overvallen en je huis ondersteboven gooien. Welk recht hebben wij dat te doen? Het internationaal recht, dat door diezelfde soldaten en bondgenoten aan de laars wordt gelapt? Om maar te zwijgen over de misstanden in Irak en de grote onrust die de Amerikanen en Britten daar veroorzaakt hebben.
Vervolg :
Maar onze eigen soldaten zijn niet zuiver op dit vlak en daar zou het over moeten gaan. Als moslim begrijp ik niet dat het westen niet inziet dat de radicalisering onder de islamitische wereld nog nooit zo is toegenomen als de afgelopen jaren. Hoe zelfingenomen kun je zijn dat je jezelf blijft voorhouden dat je op vredesmissie bent terwijl je het de lokale bevolking alleen maar moeilijker maakt. Met alle respect voor die soldaten en individuen die oprecht geloof hadden dat zij daar iets goeds gingen doen en misschien ook nu nog wel proberen, maar feit blijft dat de duizenden slachtoffers die door instabiliteit van die landen zijn gevallen niet eens meer worden geteld, laat staan als belangrijk worden beschouwd. Een westers leven telt kennelijk zwaarder dan een oosters leven.
Ik zie niets meer dan een herhaling van de geschiedenis en vrees dat de mens nog slechter is dan ik mij kon voorstellen. Nederlanders, Amerikanen en Britten hebben geen moer te zoeken in de islamitische wereld en vragen zelf om problemen is mijn bittere conclusie. Nie wieder of toch nog maar een keertje?
Ali Eddaoudi
publicist
Copyright: Nioweb
Vrij Nederland meldt:
Volgens Geert Hoes, de coördinator van alle geestelijke verzorging bij Defensie, worden de twee imams ”˜in principe’ niet uitgezonden naar missiegebieden.
LAAT ME NIET LACHEN
UITZENDEN DIE HAP!
Ziet Ali het eens met eigen ogen.
Waarom wil een moslim nu in godsnaam in een leger werken die een slaaf is van de VSA ?
Ik snap ook niet dat ze nu zo’n haatbaard nemen als deze Eddaoudi. Die kop van hem alleen zit al vol met haat.
Defensie kan beter een vriendelijke intelligente imam nemen ( die moeten er toch zijn als je een beetje goed zoekt).
Verder is het wel een erg goed idee om in de voorste linies van het Nederlandse leger, Nederlandse moslims te situeren in een humanitaire actie met moslimvolkeren. Deze verschillende moslims kunnen beter met elkaar communiseren.
In de tweede linie kunnen we dan de autochtone Nederlanders situeren die de Ned. moslim soldaten dekken in de rug en verder aansturen.
Een soort gelijk gevoel, maar dan nog een tikkeltje erger, bekroop mij toen ik Rob Oudkerk over zijn nieuwe project hoorde praten.
Ik spitste mijn oren, mijn ogen sprongen zowat uit hun kas toen ik Rob Oudkerk, ’the inventer of ‘kutmarokkaan,’ hoorde vertellen dat hij met een heel team een ‘jeugdfabriek’ ging leiden.
Na van mijn eerste schrik bekomen te zijn dacht ik : ‘jij oude schavuit’ je hebt natuurlijk een fijn subsidiepotje weten openbreken. Dit werd overigens openlijk toegegeven door hem.
Hij gaat als een soort Mengele kutmarokkaantjes aan allerlei psychische onderzoeken onderwerpen om geestelijk afwijkingen en disfunctioneren vast te stellen.
Zelf verdenk ik hem ervan dat hij ze stiekem gaat steriliseren.
Wat een sublieme manier om onder het mom van goedbedoelde bedoelingen voor altijd een groep te stigmatiseren.
De Tbr klinieken kunnen alvast gaan uitbreiden.
Abdel op #12 heeft gelijk ivm Ali E.:
In het dagelijks leven worden je keuzes niet zozeer bepaald door je religieuze of ideologische gedachten maar door praktische overwegingen en afwegingen. Stel dat dit een goed betaalde baan is, dan kan hij nog zijn droomhuis kopen.
De ultieme overwinning van het kapitalisme.
Zo ook met junkloperjoker dokter Oudkerk: take the money and run.
Overigens, als ik me goed kan herinneren, zei Oudkerk, toen
ze dachten dat de camera uitstond, “kutmarokkanen”, waarop zijn maatje Baan Cohen zei:
“Mee eens, maar het zijn wel ONZE kutmarokkanen!”
Winners, all the way.
Ik ben het niet helemaal eens met deze uitspraak van Abdel. Iemand die echt bezig is met zijn religie laat zich wel degelijk beinvloeden door religie in zijn dagelijkse keuzes.
Maak je geen illusie.
Wake up!
ik heb met Ali in het echte leven kennis mogen maken, hij heeft niet alleen een diploma van een lerarenopleiding en een afgeronde master, maar hij heeft ook kennis van zijn werkveld, hij is zeer bekwaam en heeft talent tot schrijven. op de vu zaten/zitten weinig studenten en docenten (vooral twee turks sprekende docenten) met zoveel kennis en kunde. Van mij mag hij anders wel op de Vu les geven, dan zullen de studenten eindeijk af zijn van sesamstraat niveau, wanneer komt er een onderzoek over de kwaliteit van de islam en arabisch lessen op de vu???
Doodsbedreiging, who cares? Ies koeltoer.
Eddouadi vormde met Mohammed Cheppih het illustere duo dat Ayaan Hirsi Ali (toen nog PvdA) in een uitzending van Rondom Tien tot afvallige verklaarde: vanaf dat moment begonnen de doodsbedreigingen, om nooit meer op te houden.
http://dezwijger.blogspot.com/2009/04/eddaoudi.html
Ik denk dat het heel kortzichtig is om Ali nu af te rekenen op zijn uitspraken. Het sterke van Nederland is juist dat je alles kan zeggen, je wordt verdedigd op het moment dat je bedreigd wordt als je iets zegt dat een ander niet welbevallig is.
Bewust of onbewust zullen moslims in dit land minder zeggen en minder hun mening uiten op de manier waarop zij denken dat te moeten doen. Je kunt dit als een overwinning zien of als een vooruitgang, ik zelf zie dit als een achteruitgang.
Op het moment dat mensen in feite sterk gezegd ondergronds gaan kun je het niet bediscussieren, confronteren, overtuigen, kun je nooit een eenheid door diversiteit vormen, maar een schijn eenheid.
Ik hoop dat de opportunistische politiek het niet wint, maar zoals het er nu naar uitziet zal het wel gebeuren.
Als voorbeeld op deze site, Mohammed Boubkari heeft hele scherpe mening en soms slaat hij door, moet hij hierop afgerekend worden.
ik kan me nog herinneren dat Somaya Akachar iets zei dat ze hoopte dat het geweld zou voortduren in Gaza. De volkakrant heeft haar ernaar gevraagd en dit heeft ze toen ingetrokken omdat ze emotioneel was. Is dat nu wat we willen dat je alleen het sociaal gewenste antwoord willen horen om volledig in het publieke leven te worden betrokken.
Ik denk dat het heel kortzichtig is om Ali nu af te rekenen op zijn uitspraken. Het sterke van Nederland is juist dat je alles kan zeggen,
Moslims komen met waakhond tegen Wilders
http://raverant.wordpress.com/2008/01/21/moslims-komen-met-waakhond-tegen-wilders/
Cartoonist ‘Gregorius Nekschot’ aangehouden
http://www.meldpunt.nl/nieuws/gregorius-nekschot-aangehouden
Gerard Spong: ”˜Geert Wilders is strafbaar
http://tweedekamer.blog.nl/algemeen/2008/01/24/gerard-spong-geert-wilders-is-strafbaar
De Marokkaanse schrijver Mohammed Jabri wil een comité oprichten dat iedereen die de islam beledigt juridisch wordt vervolgd.
”˜Onze advocaten staan klaar,’ aldus Jabri. Het comité, dat Mirsab (Mohammed’s Zwaard) moet gaan heten, kan rekenen op steun moskeebesturen, advocaten, en collega-schrijvers van Jabri, zoals als Ali Eddaoudi, meldt gratis dagblad De Pers.
2 words; fuckin hypocrite
Anoniem,
Als je citeert doe het dan volledig, anders maak je geen punt.
#26 :
De Marokkaanse schrijver Mohammed Jabri wil een comité oprichten dat iedereen die de islam beledigt juridisch wordt vervolgd.
Vers van de Pers:
http://www.express.co.uk/posts/view/94621/Muslim-preacher-attacks-Easter
Zo goed, Abdel?
Gelukkig ligt er al een uitspraak van de hoge raad waarin een persoon, die een pamflet met de tekst “stop het gezwel dat islam heet” is vrijgesproken.
“Noureddine” Steenvoorden, vuile NSB’er, ga je schamen, smeerlap. Wat een walgelijke column. Dat moslims dit soort shit schrijven ligt in de lijn van de verwachtingen, maar dat een Nederlander afzakt tot dit niveau is werkelijk om te kotsen. Fascistenvriendje.
Nouredinne en Ali zijn natuurlijk een beetje in war.
nouredinne zegt, en ik citeer:
“…Met name wat betreft hun ouders en grootouders die vanuit het niets met niets moskeeën en verenigingen uit de grond stampten in een vreemd land – iets waar we allemaal nog steeds van profiteren!”
Vanuit het niets met niets?
dit soort uitspraken kunnen onder het kopje onzin worden geschaard.
Bijna alles wat met de islam van doen heeft, wordt vanuit het buitenland, of door de Nederlandse overheid gesponsord!
De islam is verre van perfect, maar wil wel maar wat graag zeiken vanuit religieus oogpunt over een ander.
Ali is een karakterloos figuur.
Eerst kankeren en zeiken op de overheid, om vervolgens voor dezelfde overheid te willen gaan werken.
Misschien dat Ali dan ook gelijk kan overwegen om wat betreft de “hypotheek” christen te worden. Scheelt weer een hoop gezeik t.o.v. het betalen van rente.
Ik heb besloten om uit financieel oogpunt ook maar de islam te gaan belijden.
Sta dinsdag ook direct bij de bank op de stoep, om hen mede te delen dat ik van heden geen rente meer betaal. Dat is sinds net tegen mijn principes.
Mocht het boeddhisme of een andere religie in de toekomst met iets komen wat, voor mijn persoontje nog interessanter is, dan hou ik graag de mogelijkheid open om op dat moment weer over te stappen naar the next best thing.
Toch eigenlijk best wel handig zo’n geloof.
Goed punt Lieke. Al die haathuizen die nu uit de grond schieten worden betaald van belastinggeld van atheïsten, christenen en joden. En dat terwijl een groot deel van hen, waaronder ikzelf, bereid zou zijn om te betalen opdat dergelijke haathuizen NIET gebouwd worden.
En de PvdA zag dat het goed was.
lieke,
Je begint echt zielig te worden. Moskeen gefinancierd door de Nederlandse overheid, noem een Marokkaanse moskee die gebouwd is door de Nederlandse overheid. De meeste mensen leggen er geld bij omdat ze de giften niet eens aftrekken van de belasting omdat dit tegen hun geloof is.
Ben het anders- als autochtone Nederlander- in grote lijnen best eens met Ali Eddaoudi. De belangrijkste vraag is: kan hij als geestelijk verzorger iets betekenen voor de troepen? Zijn persoonlijke mening sluit dat geenszins uit! Maar ja…als een moslim iets zegt is het opeens een heel ander verhaal. Zielig hoor…
Beste Abdel,
Wel wat beter lezen en nauwkeuriger citeren. Ik zei:”Bijna alles wat met de islam van doen heeft, wordt vanuit het buitenland, of door de Nederlandse overheid gesponsord!”
Het is wat mij betreft dus een en/of verhaal.
Beste Piet,
Doet u eens een voorbeeldje, van hetgeen je beweert! Wanneer zegt moslim iets wat vervolgens een heel ander verhaal wordt?
Lang geleden dat ik hier was. Het is er in Nederland niet beter op geworden qua interreligieuze sfeer. Het is nu toch echt de hoogste tijd dat de jonge moslims de orthodoctie van de islam afwerpen en het salafisme in het openbaar en oprecht afzweren. Dan zijn jullie net als je (groot)ouders in Nederland weer vrij. Dan zijn de niet- moslims misschien weer bereid tot een dialoog. Tot nu toe zijn we van de islam in west Europa behoorlijk bekomen, spuugzat en niets beter geworden. In tegendeel. Van de belofte van ‘cultuurverrijking’ is niets anders gekomen dan dat we er in het vrije westen ongevraagd een ‘cultuur’ bijkregen. Deze ‘cultuur’ bleek een imperialistische geloofsdoctrine. Of beter een expansionistisch staatssysteem dat niet in het westerse denken thuishoort. Doe er iets aan. Flikker die orthodocse clerics de moskee uit!
wanneer zullen de moslims met rust gelaten worden, hun landen worden van ze afgepakt, nu en vroeger (kolonisatie, niet door de islam maar door kolonisatie zijn al die landen nu in chaos) en iedereen bemoeit zich met de islam, net alsof ze jarenlang studie ervoor gedaan hebben. laat toch de de moslims eens met rust! de aarde is van god en ook de moslims werken keihard voor hun bestaan, zij zijn ook mensen! moslims zijn geen slaven of zwarte schapen, maar ja, wat kan je van een racistisch europa verwachten, een continent met een holocaust verleden, een continent die in 1995 moslims heeft vernietigd in bosnie, een kapitalistisch systeem, waar alles om geld draait, waar vaders zelfs in staat zijn om hun eigen kinderen te vermoorden, waar alles wat God heeft verboden tot in alle details, onder mom van vrijheid wordt opgelegd aan de rest van de mensen. moet ik nu opzouten???/ nee, dit is mijn plek en ik ga het na mijn eigen inzichten het mooi maken met rozen en bloemen, weg met de onkruiden, niet met geweld, maar met overtuiging! de islam is de mooiste wat er is, ach jaaa, een diamant blijft een diamant en alleen zijn kenners weten wat een diamant is, de rest ziet maar een steen in, dom!!!!
Ja, je moet opzouten. Oprotten naar een islamitisch land. Gewoon weggaan. Laat ons atheïsten, christenen en joden met rust. We hebben niet om je komst gevraagd, integendeel. Opzouten dus.
haha, ik ben niet gekomen, ik ben hier ontstaan,
en nu zijn de joden welkom?? ook door de christenen, en de atheïsten zijn zowel door de joden als de christenen ook welkom… goch zie je wel, met de tijd veranderen de dingen dus. Namelijk in het verleden hadden al deze gasten grote problemen met elkaar. succes met je aanpassing in de realiteit, anders moet je maar MIJN LAND uit, ga naar israel ofzo, dan kan je daar de rest helpen om anderen tot ongewenst te verklaren, zoals ik al zei, de aarde is van God, en ik beslis wel waar ik wel en niet wil wonen, ik vraag de anderen dus niet om toestemming of om goedkeuring, nogmaals succes met je aanpassing!
Atheïsten hebben nooit moeite gehad met joden. Sterker nog, van de drie beroepsdwazen (christenen, moslims, joden) zijn de joden met afstand de sympathiekste. In feite willen ze alleen met rust gelaten worden en hun ding doen, zonder een ander daarbij lastig te vallen. Hetzelfde als wat atheïsten willen dus. Moslims, en in mindere mate christenen, willen echter de hele maatschappij naar hun hand zetten. Vrijheid van meningsuiting voor atheïsten afschaffen (zelfs in een ‘seculier’ land als Turkije is de toegang tot de website van Richard Dawkings geblokkeerd), homo’s doden (of in het ‘beste’ geval slechts hun rechten afnemen en een schuldgevoel aanpraten), vrouwen vernederen, anders- en nietgelovigen met hun geestesziekte/religie lastigvallen, etc. En daar zitten we dus niet op te wachten. Echt niet. Oprotten dus, en neem je ouders en de rest van je moslimfamilie maar mee.
Oja, God bestaat niet en elk land is van de AUTOCHTONEN van dat land, niet van een fantasiefiguur.
Richard Dawkins*, pardon.
#37:
nee, dit is mijn plek en ik ga het na mijn eigen inzichten het mooi maken met rozen en bloemen, weg met de onkruiden, niet met geweld, maar met overtuiging! de islam is de mooiste wat er is, ach jaaa, een diamant blijft een diamant en alleen zijn kenners weten wat een diamant is, de rest ziet maar een steen in, dom!!!!
Een oerhollandsch tipje mijnerzijds : Onkruid roei je uit met geweld, niet met overtuiging anders kan je de plek
die je naar eigen inzicht mooi wil maken met rozen (een bloem genaamd)
wel schudden, vraag maar aan de PVDA.
sorry hoor, wal een raar beeld heb je van de islam nederlander, boeit mij en de islam nou echt dat iemand een homo is, het heeft in de religie gewoon geen plek, dus als iemand homo wilt zijn, zijn probleem. de joden hebben geen missiedrang, omdat zij zichzelf als de uitverkoren volk ziet, en tussen hen heb je de zionisten, en bij de orthodoxen van hen hebben de vrouwen net zoveel rechten en plichten als bij de taliban, over atheisten gesproken, was stalin geen atheïst?????? hey trouwens, waar moeten volgens jou, ras echte nederlandse moslims naar toe? moeten zij ook weg, van een atheïst? Ik zal je uit je droom helpen, god bestaat, sta eens stil bij de vraag ‘waarom’ is er leven, hoe komt het dat alles zo precies in elkaar zit, je weet wel, afstand van de zon tot de aarde, of hoe een ei+zaadcel uiteindelijk een mens wordt, ik wil niet de beschrijving horen, een wiskundig verhaal, maar ik wil antwoord op de vraag waarom en hoe… nogmaals succes met nadenken en met je aanpassing
Een Nederlandse moslim bestaat niet, zo simpel is het. Dus er is ook geen probleem, moslims gaan gewoon terug naar hun eigen land, veelal Marokko of Turkije, en wij atheïsten, christenen en joden leven gewoon verder. Heb je enige idee wat voor prachtig land dit zou zijn als jij en jouw crimineel volkje niet in Nederland was? Tranen in mijn ogen zo mooi. Theo van Gogh zou nog leven, Amsterdam zou nog de gaycapital van de wereld zijn, criminaliteit zou er nauwelijks zijn (of althans op een normaal niveau – dat van voor jullie komst), de maatschappelijke en juridische vrijheid om religiekritiek te hebben was groter dan ooit (de trend die voor jullie komst ingezet was, was gewoon voortgezet), alle wijken waren nog leefbaar (criminelen vielen elkaar lastig, en niet oude vrouwtjes), en zo kan ik nog heel lang door gaan! Ga nou gewoon. Ga! Ga lekker naar een islamitisch paradijselijk landje. Je hebt ze voor het uitzoeken. Ik betaal je ticket zelfs mocht dat het probleem zijn.
Een rasechte, Nederlandse moslim. Chapeau!! Laat dat dan ook eens wat meer ventileren, ipv je continue afzetten tegen de hele Nederlandse samenleving. Verder boeit het de Islaam wel degelijk of je homo bent, dus lul niet dom vent.
Verder vind ik je commentaar over het lastigvallen van moslims grote kolder. Het hele islamitische geloof is onderhevig aan 1 grote expansiedrift en valt eerder ons lastig, dan wij de moslims. Als jij en je moslimsbroeders je nou eens een keertje leren aanpassen en niet continue segregreren dan schieten we er eindelijk eens met ze allen wat mee op.
Moslims hebben niets te zoeken in een leger van ongelovigen.
de islam is er duidelijk in, een zonde is een zaak tussen god en de pleger, als iemand willen zondigen, zijn probleem, niet de mijne. heel veel religies hebben er problemen mee…is niet islam eigen.. ik zet me niet af tegen de nl maatschappij, want de samenleving is pluralistisch van karakter, ik zet me af tegen mensen met een hoofd als een beton blok… zij denken oa. meteen dat een moslim zich af zet tegen de nl samenleving….
Nederland heeft helemaal geen pluralistisch karakter. Er is een breed gedragen fundament; christen, jood en atheïst delen dit fundament. En eenieder die het niet deelt moet opzouten. De multiculti-samenleving bestaat niet in Nederland en is al helemaal niet gewenst.
”wanneer zullen de moslims met rust gelaten worden, hun landen worden van ze afgepakt, nu en vroeger”
Prachtig gezegd, leuk om dan mij de bal te kaatsen dat ik een betonblok voor me kop heb. Je moet je eens gaan verdiepen in oorzaak en gevolg. Ik weet niet of je dat principe kent, maar geloof me er ligt een oorzaak aan de negatieve houding naar de Islaam toe. Mag jij eens 3 gokken voor me wagen waarom dat in Allah’s naam zo gekomen is. Ik snap trouwens niet waarom je verbolgen reageert als je stelt dat de moslims niet met rust worden gelaten. De moslims willen zelf niet met rust gelaten worden, want hun geloof moet allesoverheersend zijn. Er ontstaat geen natuurlijk evenwicht, neen in tegendeel, de Islaam brengt de samenleving steeds meer in onbalans.
Hou er dus eens mee op om jezelf in een slachtofferpositie te praten, niet alles kan verweten worden aan de roomblanke NL-ers….
sinds wanneer is een aantal welbekende zaken onder woorden brengen een manier geworden om in een slachtoffer rol te kruipen? lees de reacties van de nederlander en je eigen recaties nogmaals door zou ik zeggen, als een spiegel, dan kunnen jullie je eigen haat gevoelens misschien zien. oorzaak/gevolg telt altijd, en waarom zou ik dat niet weten? of denken jullie dat jullie beter zijn omdat jullie niet-moslim zijn? jullie zinnen zijn zo vol haat, ik ben noch een slachtoffer, noch een dader, dankzij mijn geloof ben ik vrij van jullie allen en van alles, en kom aub niet met allerlei kortzichtige vooroordelen aan, het verhaal wil dat jullie soort dat vaak doet… 0 jaaa, het volgende nog, de eerste moslims in Nl waren niet de gastarbeiders, maar de molukkers en de surinamers, hoe zou dat toch komen, ik kruip nu niet in een slachtoffer rol, maar ik probeer jullie trotse geschiedenis te doen herinneren, en waarom zijn er trouwens maar 14 miljoen joden in de wereld, wel erg weinig toch, waarom moesten ze vluchten naar de vs en hoe is israel tot stand gekomen,zijn er als kernwapens in irak gevonden, lang leve de crisis, jullie menslijkheid zal weer getoetst worden, minderheden moeten wel even oppassen met jullie, gezien jullie hypocriete geschiedenis
Nederlander schreef om 21,52.
“Laat ons atheïsten, christenen en joden met rust”.
Fijn om te horen dat u na 20 eeuwen vervolgingen, progroms en andere fraaie zaken ons geloof nu ineens tot de zogenaamde goede kant rekent, niet dat ik er gezien het verleden veel vertrouwen in heb, wij zijn in het verleden in Moslim staten beduidend veel beter behandeld dan in het Christelijke Europa.
@ Yigal
Ach, het zijn opportunisten. Ze verdedigen nu het homohuwelijk als van hen, terwijl D66, GL etc – die verfoeilijke linkse kerk – het ingevoerd hebben gekregen.
@ Ernst
over onkruid met geweld bestrijden:
DDT zeker, of ander gifgas.Door dat ‘geweld’ is NL zo giftig geworden.
Beter is permacultuur en het zorgen voor een gezonde bodfem met d ejuiste voedingsstoffen waardoor de natuurlijke resistentie verbetert. Als metafoor dus.
PS al ben ik het meestal niet met je bijdragen eens; ik vind wel, dat je het sfeervol en (een enkele uitzondering daargelaten) beschaafd brengt. Ik lees je reacties graag.
@Nederlander
Subtiliteit kan je niet verweten worden.
Zijn Wicca’s en Germaanse heidenen wél welkom in dit land. Of zijn zij ook allochtoons import, dat op moet rotten?
Allison doet mee aan BGT
Leve de Pen!
Aardig stukje van Ellian
vanmorgen dat goed aansluit bij het item van Steenvoorden
http://www.elsevier.nl/web/10230438/Afshin-Ellian/Mijn-preek-als-imam-geef-je-over-aan-de-pen.htm
mijn denken zegt dat de teksten van ellian geen inhoud hebben en niet berusten op kennis en inzicht van zaken, dus ik type het hier even. Ali heeft meer kennis en kunde (als diploma’s) van Nl als van zijn werkveld dan een import knuffelallochtoon,
niets, dan ook niets dan de waarheid en rechtvaardigheid,
Een interessant artikeltje.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article2720108.ece/__Tegendraads__Ja._Maar_hij_is_geen_haat
imam_.html
Alison 7.30
“Ach, het zijn opportunisten. Ze verdedigen nu het homohuwelijk als van hen”
Inderdaad Alison, maar helaas niet overal ter wereld, ik heb een aantal jaren in de Vs gewoond en buiten steden zoals New York, SF en LA en een paar staten die allen wat linksig zijn voor Amerikaanse begrippen, heeft de meerderheid daar gewoon nog een hekel aan zwarten,katholieken,Joden en homo’s, niet per se in die volgorde, dat rechts hier nu zo gek is op Homo’s en Joden komt alleen maar omdat hun hekel aan Moslims groter is, maar vergis u niet dat laagje vernis is maar heel dun.
@ Yigal #56
Daar zijn we het helaas over eens.
Ook Elian wordt in het dagelijks leven bewaakt door de DKBD.
Er worden momenteel 27 mensen rond de klok bewaakt door de DKDB. Al deze mensen worden naar het leven gestaan omdat zij zich negatief hebben uitgelaten over de islam.
En de moslim zich maar afvragen waarom, ieder zichzelf en daarmee de samenleving respecterend mens zo’n pesthekel aan de islam heeft of op den duur krijgt!
Dat is na 9/11, Theo van Gogh, Samir A, de hofstad groep etc etc etc ook echt een raadsel.
De islam en sommige van zijn aanhangers zijn er in geslaagd om de islam te portretteren als een religie voor neanderthalers. Niet dat dat de werkelijkheid is, maar zoals een goed gelovige zou moeten weten, wordt de werkelijkheid gevormd, door wat de meerderheid gelooft.
En zo te zien en te horen heeft de meerderheid van Nederland niet veel op met de uitgangspunten zoals verkondigd vanuit de islam.
vreemd, dat hun bedreigers niet opgepakt worden, misschien bedreigen zij zichzelf wel, en moet de islam opdraaien voor de bedreigingen, ik heb ze niet bedreigd, ik en mijn religie willen met rust gelaten worden! het is geen religieuze verplichting om andersdenkenden te bedreigen, dus waarom wordt de islam ermee geconfronteerd???
Lieke,
Ik heb het goed gelezen. Je reageert nav de opmerking van Nouredinne dat moskeen uit het niets zijn gebouwd. Je beweert dat bijna alles door het buitenland of door de Nederlandse overheid gefinancierd is.
Bijna alles houdt in 80 tot 90 % in, ik vraag jouw 1 Marokkaanse moskee te vinden die door de Nederlandse overheid is gefinancierd of mede gefinancierd. Als je geen antwoord is het ook goed.
de beeld van lieke en haar soortgenoten van de islam en de moslims is minachtend van karakter, en juist dat zegt meer over hen dan over de mooiste religie en zijn aanhangers in groei
Overal ter wereld waar de islam dominant is, worden andersdenkende onderdrukt dan wel actief vervolgd.
Maar ik denk dat “ik” gelijk heeft.
Dit alles is een groot complot waar alles en iedereen aan meewerkt, met als doel de islam, en daarmee de moslim in een kwaad daglicht te stellen.
Volgens mij is er per gemeente ook een loket(die van vrouwen sluit wel eerder) waar je bescherming aan kunt vragen tegen de islam.
Vervolgens krijg je terstond 2 bewakers toegewezen.
Al die lui die bewaakt moeten worden zijn watjes! Ze zien spoken of in dit geval een djin.
Degene die bewaakt moeten worden zijn naar alle waarschijnlijkheid een beetje aandacht ziek. Noemt het een variant op het munchhausen by proxy syndroom.
Ik ben het met je eens “ik” de islam heeft hier helemaal niets mee van doen!
Wel vervelend dat al die lui met een beetje realiteitsbesef denken dat het wel zo is!
59 ik.
Ik heb daar ook wel eens vragen bij, ik heb in het Isr leger een stevige opleiding gehad en zal u vertellen als je echt een geslaagde aanslag op iemand wilt plegen dan helpen een paar beveiligers echt niet, een voorbeeld, het was zo dat de beveiligings gordel voor de Vs president ca 900 meter was, als u nu weet dat een goede sniper binnen die afstand makkelijk raak schiet en er zelfs zijn die op een beduidend grotere afstand kunnen raken, vrees ik dus dat alles zeer opgeklopt word door belanghebbenden.
Alison 57, ik was de haat tegen de Latinos nog vergeten, u ziet rechts haat zoveel dat er geen beginnen aan is.
Beste Abdel,
De nuance in wat ik zeg zit in het en/of gedeelte.
Ik beweer niet stellig dat moskeeën door de overheid zijn gebouwd, ik zeg alleen dat stichtingen in Nederland in het heden en verleden zijn volgestouwd met subsidies.
Wel fijn om te zien dat jij je hier zo lekker in kan vastbijten. Denk echt dat je wat gevonden hebt om mij te tackelen.
chappeau!!
eerst door kolonisatie hele bevolkingsgroepen tot slaaf maken, hun landen plunderen, arm maken, zowel geen islam onderwijs als gewone onderwijs onder de massa op niveau brengen, en nu de schuld aan de islam geven, ik raad je aan om de geschiendenis van die landen goed te bestuderen. vrouwen in opvangcentra roepen nog altijd Allah aan, want niet de islam maar alcohol, drugs, gewelddadige mannen zijn de oorzaak van hun bestaan daarzo. moeten we het christendom de schuld geven van de vele geweldplegingen in de Vs?
Beste Yigal,
De state of mind in de VS is wel een TOTAAL ANDERE dan die hier in Nederland of zelfs Europa heerst.
paard van troje , die imams bij defensie.
ze horen hier niet, punt uit.
@ yigal
de moslims en de andere minderheden in Nl moeten de sluwe spelletjes leren spelen. Als de 4e generatie van de minderheidsgroepen in grote aantallen nog in de schoonmaak en fastfoodbranche werkzaam is en hun hoogopgeleiden geen banen kunnen krijgen dan is er in een land iets goed mis, en als hun identiteit en hun religie ook nog eens worden aangevallen, welkom in europa! voor alle duidelijkheid, het is geen inname van een slachtoffer positie, maar een schets van de werkeijkheid in NL, open je ogen en je hart om het te zien.
Aan alle verachters van den Islam en moslims, wij gaan nergens heen!
WIJBLIJVENHIER!!!!!!
En eenieder die daar niet mee kan leven het staat u vrij te emigreren naar een land zonder moslims: Vaticaanstad!
http://en.wikipedia.org/wiki/Islam_by_country
aan alle verachters van jullie gastheer/vrouw, dit is nederland,hou je koest en pas je aan, bijt niét in de hand die je voedt.
en als je dát niet bevalt ga dan naar huis terug ! als je bij je buurman bent en je misdraagt je in zijn huis en het bevalt hem niet, zeg je dan ook ” dan verhuis je maar.. ” ???
en als de rasechte buurman zelf moslim is…
In reactie op 70,
Ik woon langer in dit land dan 30 % van de autochtone bevolking!
Ik ben niet te gast dus er is geen sprake van een gastheer/vrouw relatie tussen mij en Nederland!
Ik gedraag mij beleefd en netjes als ik bij de buurman op bezoek ben!
Ik hou ik mij niet koest ook al was het maar om jouw soort de geest te lullen tot gekmakend toe!
Beste Mohammed,
Volgens mij is de verachting wat betreft elkaars zienswijze op maatschappij en samenleving geheel wederzijds.
Beste Lieke,
Volgens mij verschillen de zienswijzen van jou en mij op de maatschappij niet zoveel als ik mij niet vergis. Dus of je veracht je eigen zienswijze of je maakt van kleine verschillen in zienswijze een punt van verachting. In dat geval veracht je eenieder die er een andere maatschappij visie opnahoudt!
Met vriendelijke groeten,
Mohammed Boubkari
Ondertussen in Dubai
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/zo_zijn_onze_manieren_af_check.html
de mensen in dubai dachten, o oo, toeristen uit het westen, ze zullen qua woord en gedrag wel eens baldadig kunnen zijn…. ze zullen zich wel eens, als we niet oppassen zich in coma zuipen en iedereen hierzo aanranden en iedereen uit minachting uitschelden.. immers de middenklassen die 1 keer in het jaar een reisje kunnen betalen zijn geen heren en dames, maar gewoon boeren met geld
Marokkaanse prinsjes: groot ego, kort lontje
http://www.ad.nl/binnenland/article1238635.ece?start=2
@51: Geeft het voldoening om je als moslim op internet als jood voor te doen?
@52: De Linkse Kerk heeft nooit een meerderheid gehad in Nederland. Kennelijk zijn de verachtelijke rechtsen dus destijds ook al voor het homohuwelijk geweest! (Wist je als Israël-criticaster (*kuch* antisemiet *kuch*) trouwens dat er maar 10 landen zijn waar (buitenlandse) homohuwelijken erkend worden, en dat Israël hier 1 van is?)
@Alison: Wicca’s en Germaanse heidenen hebben, naar mijn weten, nooit getracht anderen iets op te dringen. Dus ik zie geen reden waarom ze niet welkom zouden zijn.
@63: Ja joh, het is allemaal opgeklopt! Theo van Gogh leeft eigenlijk ook nog! Allemaal leugens! En nu weer je hoofd terug in het zand…
@69: We kunnen ook Nederland uitroepen tot een joods-christelijk-humanistisch Mekka, waar moslims geen toegang toe hebben, zoals niet-moslims geen toegang hebben tot het islamitische Mekka. O nee, verdomd, alleen moslims mogen discrimineren, dan is het immers cultuur, religie en mooi!
En nog steeds is het niet duidelijk waarom Ali Eddaoudi zo gevaarlijk zou zijn :S
hij is gevaarlijk vanwege zijn overtuigingen.
Ok, duidelijk… Dat blijkt natuurlijk uit zijn strafblad he? Of wacht, komt het puur door een mening die we liever niet horen, maar verder helemaal niet gevaarlijk is?
Niet?
Haatimam Ali E.:
’Mijn opvatting dat christenen nog altijd met de islam in oorlog zijn, wordt nagenoeg met de dag bevestigd. Ik geloof dan ook steeds minder in hecht broederschap tussen christenen en moslims; we kunnen elkaar hooguit tolereren.’
Imagine if, pastoor X:
’Mijn opvatting dat moslims nog altijd met christenen in oorlog zijn, wordt nagenoeg met de dag bevestigd. Ik geloof dan ook steeds minder in hecht broederschap tussen christenen en moslims; we kunnen elkaar hooguit tolereren.’
Zou pastoor X de baan krijgen? Neen. Sowieso, ken je pastoors die in termen als oorlog, vijandschap en strijd spreken? Ik niet. ’t Blijft een islamitisch trekje, wat weer eens een bevestiging is van het gegeven dat de islam niet meer is dan een slimme oorlogsstrategie bedacht door de massamoordenaar Mohammed.
mohammed,
je kunt hier dan wel langer wonen dan vele autochtonen, maar, ben je hier geboren ?
aangezien je zelf nog over ‘autochtonen’ spreekt maak je ook zelf nog altijd onderscheid. dát alleen al maakt je een gast. en júist dat gek willen lullen van ‘mijn soort’ maakt dat ‘ons soort’ ‘jouw soort ‘ zo vreselijk spuugzat is.
@ Nederlander
Als iemand dat vindt, mag dat toch? Misschien moet je maar wennen aan de vrijheden die wij Nederlanders hebben, ook de moslims. Zolang het niet oproept tot haat of geweld mag het… toch?
Ja, hij mag het zeggen. Maar hij diskwalificeert zich daarmee wel voor de baan, net zoals pastoor X.
@ nordin
en melden dat de islam in oorlog verkeert met het christendom noem jij dan zeker aanzetten tot liefde ofzo ?
Nederlander,
Je maakt jezelf belachelijk met Mekka, het vaticaanstad kent het ook. Neemt niet weg dat als het aan mij ligt iedereen toegang zou mogen hebben.
Haha abdel, wat een bullshit. Jij als moslim komt Vaticaanstad gewoon in. Ik als niet-moslim kom Mekka niet in.
@ nederlander
zou je dat willen dan ?????
Nederlander,
Sorry je hebt gelijk, ik was even in de war met iets anders.
Sure. Al was het maar omdat ik als ongelovige er een hoop moslims mee kan irriteren. Fijne gedachte.
whaha
zoals ze dat hier ook dagelijks met ons doen
[img]http://3.bp.blogspot.com/_GlkYo6TMbBI/R3PTIsfPkyI/AAAAAAAAAXM/MYoVB2-vNZ8/s320/PIC_0045.JPG[/img]
STOP DE APARTHEID.
Altijd leuk om het opeens over de andere kant van de wereld te hebben. Maar wij hebben het hier over Nederlandse burgers, die hier gebruik maken van vrijheid en daardoor gediskwalificeerd worden. Ze moeten met hem afspraken maken om in dienst te treden, niet de deur wijzen voor eerder gedane uitspraken.
En het is idd geen aanzetten tot liefde, moet dat dan?
Ze moeten helemaal niks. Laat een normale imam zich maar aanmelden voor die baan.
nee hoor, dat hoeft niet,
maar als een nederlander dan eens ‘aanzet tot haat’ ga dan in ieder geval niet meteen huilie doen en roepen ‘discriminatie’
Dat is inderdaad ook een goed punt jim. Moslims moeten werken aan hun hypocrisie.
ik vraag me af ;
stel dat ik zou emigreren naar een moslim-land,
ik zou daar het leger ingaan,
en ik zou daar dan geestelijke bijstand zoeken….
is er dan ook een dominee, priester, of wat dan ook beschikbaar ?
Je zult geen enkel moslim-land vinden waar jij als niet-moslim dezelfde rechten hebt als moslims hier hebben in dit niet-moslim-land.
@ 100
Elk simpele mens mag reageren hoe hij/zij wil. Geldt dus ook voor uitlatingen van Ali. Maar officiele organen hebben de taak om niet meteen te huilen en schreeuwen…
Dus dat kunnen we zeggen tegen islamitische organisaties en tegen overige organisaties… die enige maatschappelijke verantwoordelijkheid dragen. Van individuen hoeven we dat niet te verwachten, wel dat zij zich aan de wet houden
@ Jim
Dat heeft verder niets met de situatie in NL te maken en deze casus. Of zoek je een reden om te discrimineren?
Dat heb ik lang niet meer gehoord: “Ja, maar juf…. dat doet hij ook…”
hoppa !!!!
dát is nog sneller dan ik had verwacht.
maar hij is er weer hoor ; huilie ‘discrimineren ‘ ach arme jij
natuurlijk heeft het ermee te maken.
als wij ons moeten aanpassen moeten jullie dat ook, zo simpel is het.
dat houdt in dat als er géén imam komt, dit zou zijn naar goed islamitisch gebruik.
Eigenlijk zou er een Week Der Discriminatie moeten zijn. Dan zouden moslims een week lang behandeld worden zoals niet-moslims in een moslimland behandeld worden. Voorwaar, daarna zal je de ‘Nederlandse’ moslims nooit meer horen piepen over dizzzzkriminazziii.
@ jim
Jij moet je aanpassen aan die landen… wat heb ik daarmee te maken? Heb een NLs paspoort en ben hier geboren. Kan daar niet over meepraten en hoef jou geen verantwoording af te leggen.
@jim, het zit ‘m inderdaad in de wedekerigheid. We zouden het beleid van de Russen kunnen overnemen: toen de Saudi’s een moskee wilden bouwen in Moskou reageerden de Russen met “prima, maar alleen als wij een kerk in Mekka mogen bouwen”. Mag jij raden hoe het afgelopen is! LOL!
precies !
ik word zo ziek van dat hypocriete gejammer… als je behandeld wilt worden als nederlander, de rechten wilt van een nederlander, gedráág je dan ook als nederlander !
kijk hoe sommige autochtonen huilie huilie doen. Altijd weer zelfde verhaaltjes. Moslims mogen in nl alles en wij mogen niks in moslimlanden. Aan de ene kant willen dat je integreert en als je dat doet en voor je rechten opkomt word je er op gewezen dat in moslimlanden als niet moslim geen rechten hebt.
Hoe gedraagt een Nederlander zich dan. Volgens mij is de collumnschrijver een rasechte Nederlander en moslim. Als ik de meeste reacties hier lees, kunnen de meeste geen onderscheidt maken tussen afkomst en geloof.
De columnschrijver is geen moslim. Het is gewoon een Nederlander, die zijn ouders beledigt door de (voor)naam die zij hem gegeven hebben bij het vuil te gooien. Moet’ie zelf weten natuurlijk, NSB’ers zijn immers van alle tijden.
voor je rechten opkomt ?
dat doe je niet met huilie over discriminatie !
voor je rechten opkomen is ; vechten voor wat je toekomt d.m.v. hard werken, normaal nederlands leren, je normaal en beleefd gedragen ; ’s lands wijs ’s lands eer. hier in nederland doen we dat zo, en dus wordt dat van ieder ander ook verwacht, en als je dát niet aanstaat, moet je ook niet huilen omdat je niet wordt voorgetrokken.
*Misschien is het niet duidelijk: Het gaat hier om de situatie in NL en niet daarbuiten. Als je het daarover wilt hebben, kun je een eigen site oprichten*
Ook op dagelijksestandaard.nl wordt deze situatie besproken (http://www.dagelijksestandaard.nl/?p=4437)
zelfs een reactie op de brief van Rabi’a Frank
@jim
voor je rechten opkomen is ; vechten voor wat je toekomt d.m.v. hard werken, normaal nederlands leren, je normaal en beleefd gedragen ; ’s lands wijs ’s lands eer. hier in nederland doen we dat zo, en dus wordt dat van ieder ander ook verwacht, en als je dát niet aanstaat, moet je ook niet huilen omdat je niet wordt voorgetrokken.
Ik weet niet uit welke land je komt maar toch zeker niet uit Nederland.
Ten eerste is het not done om moslim te zijn;
Ten tweede moet je homoseksualiteit accepteren en het liefst praktiseren;
slaap lekker!
Heel goed stuk! Ik vraag me al langer af waar moslims het waanidee dat zij minder mogen zeggen dan niet-moslims op baseren. Het tegendeel is inderdaad waar.