Miriam Rafai is gastarbeider bij Wijblijvenhier.nl
Op 11 september 2001 kwamen mijn wittebroodsweken tot een abrupt einde. Mijn man en ik beseften dat het instorten van de torens de voorbode zou zijn van nog veel meer destructief geweld. Het was precies wat de Amerikaanse wapenindustrie nodig had: een uitnodiging voor haar soldaten om te komen vechten in een nieuw oorlogstheater. De rookwolken waaiden al de kant op van de onherbergzame gebieden die ze hadden voortgebracht en verleidden de Amerikanen het spoor te volgen. Zij zouden de uitnodiging zonder aarzelen accepteren. Ze zouden de vijand verslaan en in het proces de nieuwste wapens kunnen uitproberen in de helse proeftuin die zich had aangediend.
Na de aanslagen zocht het volk radeloos toevlucht bij de president en zijn dominee. De dominee had met pijn in het hart zijn kerk leeg zien lopen en nu had de duivel hem een afschuwelijke dienst bewezen. Zijn banken stroomden weer vol met bange gelovigen. De dominee predikte dat de duivel was opgestaan in het land van Khorasan. Sterker nog, hij was neergestreken aan de oevers van de Eufraat en de Tigris. Daar bereidde hij de vernietiging van de wereld voor.
De verhouding van de dominee met de duivel was altijd al complex. Hij haatte zijn opponent, maar zag in dat zijn eigen aantrekkingskracht afhankelijk was van zijn tegenstander. Het duivelse kwaad mocht nooit uitgebannen worden, want dat zou zijn eigen ondergang betekenen. Godzijdank was de klassieke strijd tussen goed en kwaad nu weer in ere hersteld.
Alle incidenten die er vanaf dat moment zouden plaatsvinden moesten passen binnen de bipolaire logica van de oorlog. De waarde van het nieuws zou bepaald worden door de gelovigen die ermee zouden kunnen worden gelokt. Berichten, die zouden kunnen leiden tot afvalligheid, zouden in de kiem worden gesmoord. Er zou een tijd aanbreken van nieuwe helden die de vijand durven trotseren in woorden en daden. Degenen die de absolute waarheid zouden ontkennen, bagatelliseren of willen bijslijpen zouden als naïeve dwazen het toneel moeten verlaten. Dit was een tijd van de grote verhalen van daders en van slachtoffers, van schuldigen en van onschuldigen en van afrekening tussen beiden.
De hernieuwde strijd tussen goed en kwaad bracht de gelovigen nieuwe dominees. Zij hadden de plechtige taak het kwaad in hun lokale gemeenschappen te identificeren. De aanbidders van de duivel moesten worden aangewezen, geïsoleerd en het liefst verwijderd om de geloofsgemeenschap te kunnen beschermen.
Wie geen partij wilde kiezen was verdacht en zou bestookt worden met gewetensvragen. Elk individu moest besluiten vriend of vijand te zijn. Hij zou kleur moeten bekennen om de strijdende partijen gerust te stellen.
In Khorasan was de sheikh dankbaar voor de diensten die zijn opponenten hem leverden. De wereld was nu zijn podium en zijn naam een toverwoord. Zijn boodschap drong door tot in de verste uithoeken van de wereld terwijl hij zelf noodgedwongen steeds dieper ingegraven raakte in zijn grot. Het was een bescheiden offer. Hij had de ware duivel ontmaskerd.
De sheikh en de dominee vonden hun eigen kwaadaardige handelen een gevolg van de omstandigheden waarin ze waren gemanoeuvreerd. Dat maakte het weer goed. Het kwaad van de vijand was echter van een andere orde, het was genetisch bepaald en kon alleen uitgeroeid worden door hem bijna te vernietigen. Niet helemaal, want zonder elkaar zouden ze roemloos ten onder gaan.
Gek hoe vijanden op elkaar lijken..je zou bijna denken dat het vrienden zijn.
Miriam Rafai is dertig jaar, getrouwd en moeder van twee kinderen. Ze is een liefhebster van theater en film. De foto hierboven is van de Egyptische actrice die zij bewondert, Suad Husni.
60 Reacties op "Dominees en hun Duivels"
Lekker relativistisch zwetsverhaal. Mail ‘m naar GroenLinks, wie weet nemen ze ‘m op in hun partijprogramma.
Meestal is het gebied tussen goed en kwaad het meest dicht bevolkt. Maar het zwart-wit denken was even dominant na de aanslagen en toen ik gisteren wat stukjes van de komische film Borat zag (Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan) realiseerde ik mij dat de geschoktheid die doorklinkt in de reactie van gewone Amerikanen op Borat waarschijnlijk al weer aan het wegebben is. Zo krijgt hij het advies zijn snor af te scheren zodat hij niet op een terrorist lijkt. En dat is echt niet als grap bedoeld. Ook mijn tante en haar man die in de verre voorfamilie wel iets orientaals moet hebben bleek in haar kerkgemeente in de USA niet veilig voor roddels over mogelijk terroristische afkomst. De hysterie was groot en deed mij denken aan de tijd dat in de USA communisten werden afgeschilderd als duivels en werden aangegeven bij de autoriteiten.
[i]Wie geen partij wilde kiezen was verdacht en zou bestookt worden met gewetensvragen. Elk individu moest besluiten vriend of vijand te zijn. Hij zou kleur moeten bekennen om de strijdende partijen gerust te stellen. [/i]
Natuurlijk ben je verdacht als je je neutraal opstelt tegen de vijand…
Prachtig geschreven.
@ Saifullah #3
Van belang is of je de ander als vijand definieert, of als mens.
Column:
Ja, de wapenindustrie is de grote winnaar geweest en heeft haar voor de economie zo nodige nieuwe vijand gekregen.
Saddam: door de CIA aan de macht geholpen met slechts één doel: het regime van Khomeini neutraliseren. Gelukkig nog recyclebaar toen hij te eigenwijs werd en daardoor zelf de nieuwe vijand kon worden.
Wisten jullie trouwens dat postings met links door mij in het verleden naar ‘negen elf voor waarheid’ sites gecensureerd zijn geworden? En dan niet door WBH. Ik postte een bijdrage driemaal heel licht gewijzigd en met de links. Driemaal kwam deze niet aan, terwijl andere bijdragen van mensen wél aankwamen. Toen ik als test een reactie postte die niet over negenelf ging kwam deze meteen wel aan… Flauw en sluw. Ik post daarom maar niet meer over de waarheidsvinding rondom negenelf. [b]Dat wordt in Nederland toch gecensureerd[/b] itt Noord Amerika zelf.
Google zelf maar op de engelse woorden negenelf en waarheid.
@Alison
Saddam: door de CIA aan de macht geholpen met slechts één doel: het regime van Khomeini neutraliseren.
Saddam was al aan de macht VOOR Khomeini lieve schat.
Maar dit pas natuurlijk niet in je verhalen rond DE waarheid rond 911 nietwaar? Misschien kan je beter bij Indymedia terecht of de Internationaal Socialisten…
Verder heb ik zo mijn vragen bij het verhaal van mevrouw Rafai. Is dit inderdaad om de zorgen rond 911 te relativeren? Dit is niet zomaar een incident..
Kritiek op de plan van aanpak van Bush Jr is prima. Maar om met zo’n verhaal aan te komen slaat nergens op.
Ik ben het dan ook zeer mee eens met Izz ad-Din Ruhulessin:
Natuurlijk ben je verdacht als je je neutraal opstelt tegen de vijand…
@ Johan,
Saddam Hussein kwam 16 juli 1979 aan de macht.
Op 1 februari 1979 keerde Khomeini terug in Iran.
Het is maar dat je het weet. Saddam kwam dus bijna meteen [b]na de terugkeer[/b] van Khomeini aan de macht.
[quote]Maar dit pas natuurlijk niet in je verhalen rond DE waarheid rond 911 nietwaar?[/quote]
Zucht…
Saddam was vanaf 17 juli 1968 (na de coup) tweede man binnen Irak (naast neef Hassan al-Bakr)en werd in 1979 zelf president. Om te beweren dat de CIA juist hem in het zadel heeft geholpen als perfekte tegenstander tegen Iran is werkelijk nergens op gebaseerd. Hij zou dit sowiezo al worden. Maar ik ze je feiten graag tegemoed.
Naar ik meen kreeg hij pas in 1983 of 1984 na diplomatieke betrekkingen hulp van de VS en niet daar voor al.
Je vroeg je af waarom moslims zich niet verontschuldigen om een ander moslim zijn daad. Omdat wij simpelweg de onderscheid weten te maken tussen bevolkingsgroepen en particuliere uitwassen daarin.
Een voorbeeld.
Arme Karst T. , hij had zijn zaakjes niet in orde, we zijn verontwaardigd.Donderop met die onzin , ik had wel willen zien hoe het zou aflopen als het een allochtoon was?
Ik weet voor 99% hoe het zou aflopen.
Jij ook?
En nog iets , moet ik jou aanspreken op wat Karst T. heeft gedaan die idiote randdebiel.?
@Fred
Het gaat er niet om of diegene een allochtoon is. Het punt is dat de daders zich beroepen op hun godsdienst en hun heilig boek. Als Karst T zou hebben gezegd dat hij deze aanslag op grond van de Bijbel zou hebben gepleegd had ik ook verwacht hebben dat Christenen hun afschuw zouden uitspreken.
Als Karst T zegt dat in de Bijbel geschreven staat het ok is om wat voor reden mensen van Koninklijke bloede te vermoorden, en het staat er nog in ook, verwacht ik dat Christenen deze passage veroordelen.
Maar laten we niet doen alsof 911 een incident is want wij worden bijna dagelijks verheerlijkt met berichten van de religie van hoop, liefde en vrede.
Johan,
Hoezo zucht,
Saddam Hussein dwong al-Bakr op 16 juli 1979 af te treden om zo president te kunnen worden.
Vlak daarvoor hoorde het nog tot de mogelijkheden dat Saddam uitgerangeerd zou worden. Hij was dus wel de sterke man daarvoor, maar niet de enige mogelijkheid tot nieuwe leider.
Het allereerste wat hij gedaan heeft toen hij eenmaal aan de macht was, was de oorlog tegen Iran te beginnen.
En wie was daar de grote winnaar bij, de grote stiekeme geldschieter?
De CIA is zeker een goede kandidaat. De feiten kloppen. Daar kun je niet omheen, of je bent zo naief om te denken dat pas als Amerika publiekelijk beweert geld te geven zij geld geeft en niet daarvoor. Mag, maar ik schat je intelligenter in.
Wat vind je overigens van het feit dat er blijkbaar censuur is als het over negenelf gaat (en dan niet door WBH zelf)? Fantasie natuurlijk. Toch?
@ Johan ,
Lijkt me logisch , dat dwalende gelovigen veroordeeld meoten worden op hun daden.
Een ander punt.
Maar maakt de misdaad van Karst T. het minder erg, zoals het nu de geval is omdat hij ongelovig/blank is.
En wat als hij gelovig/gekleurd is.
Is het niet dat de daad afgekeurd moet worden , i.p.v de achtergrondinfo van de dader?
Allebie hadden verwerpelijke motieven,
Allebei konden voorkomen worden.
De ene was radicaal , Karst T..??
En wat van Volkert G.? Precies dezelde daad als Mo b. , maar ongelovig?
Nederland hielp opgelucht adem, maar waarom vraag ik me af? De antwoord was duidelijk.
Baan en werk kwijt-> Koningin aanvallen?
Tot nu toe hebben ik geen enkele reden gehoord dat je als een reden kan bestempelen , allemaal domme antwoorden zijn tot nu toe gegeven, de koningin was een zakkenvuller , ik ben me baan en huis kwijt( koningin en Karst T. situatie?). Ik snap het zelf neit.
En andere gevallen , zoals je gezin uit moorden omdat je je baan bent kwijtgeraakt.
Gezinsdrama’s worden ze genoemd.
Hahhaaha , de media altijd vermakelijk.
Ik snap het niet , alsmaar praten over islamitisch geweld die note bene 1 dode teld , terwijl de werkelijke gekken onder de atheisten zitten.
De gevallen die ik noemde ,zijn gebeurtenissen die elk normaal verstand te boven komt , niet religeus aangevoerd , maar ongelovig gedaan en gepleegd. En zelfs nog kunnen we geen redenen bedenken hoe het komt dat een man zijn gezin uitmoord omdat die zijn baan kwijt is? Of een gefrusteerd ongelovig blank jongen een school leegschiet , terwijl zijn ouders nota bene rijk en hoogopgeleid zijn?
9/10 waren blanke jochies?
Of dat pedofielen 9/10 in de blanke hoek te vinden zijn.
Het is trouwens nutteloos gesprokken voeren met ongelovigen van jullie type , omdat jullie kortzichtig , bevooroordeeld , naief , manipulerend te werk gaan in de vele weken dat ik hier ben.
@JOHAN
Nogmaals , is de daad niet erger dan de reden?
@Nabil
‘Lijkt me logisch , dat dwalende gelovigen veroordeeld meoten worden op hun daden.’
Dat is inderdaad logisch. Als iemand niet per direkt geweld tegen onschuldige mensen veroordeeld ben je wat mij betreft net zo erg. Maar ja, zijn ongelovigen of andersgelovigen onschuldig zie ik je al denken… Daar is vast wel een mooie passage over te vinden..
‘Is het niet dat de daad afgekeurd moet worden , i.p.v de achtergrondinfo van de dader?’
Nou, dat is wel heel makkelijk. Wanneer iemand zich basseerd op een ideologie of religie bij het plegen van deze gruwelijke daden mag je aannemen dat dit wellicht een niet op zichzelf staande daad is. Er is dan wellicht meer te verwachten. En zeker gezien het feit dat er tegen de 800,000 mensen in Nederland dit geloof aanhangen. De moord op Van Gogh was het hoogtepunt. Maar moord is niet de enige uitvloeisel van deze religie die tegen onze gewoontes en normen en waarden indruist.
Eerst is het de daad die afgekeurt dient te worden. Heeft deze moord een verdere betekenis dan dient er grondig gekeken te worden naar deze achtergrond. Bied deze voldoende handvatten voor een ieder om tot dezelfde daad over te gaan dan dient deze ook veroordeeld te worden.
Maar even voor de goede orde: jij zou dus niet het fascisme veroordelen?
Helaas, pedofilie is een menselijke aandoening die geen enkele ideologie of religie weet tegen te houden.
@Alison
Sorrie, maar ik geloof niet in die censuur waar jij het over hebt. Er is zoveel over die ‘waarheid’ waar jij het over hebt te vinden op het web en in de bibliotheek. Sprekers mogen gewoon hun gang gaan in Nederland getuige de keren dat er bijeenkomsten ter ere van deze ‘waarheid’ zoals in de Rode Hoed, wat zal het zijn: 1 of 2 jaar geleden?.
BTW, ik moet nog echt serieuze sprekers tegen komen die Bush in verband kunnen brengen met het hele gebeuren. Je zou toch denken dat Obama daar wel achteraan zou gaan zitten nietwaar? Of denk je dat hij die info bewaard voor het geval zich voor doet wanneer hij ernstig in de problemen komt?
Johan,
Als je niet gelooft wat ik zeg dat gebeurd is, dan zeg je dat ik óf lieg óf gek ben. Het is aan jou om wat ik uit eigen ervaring voorleg te ontkennen. No problem. Conspiracy theorieen zijn nu eenmaal inherent impopulair, omdat (1) er een hele hoop totaal bizarre in omloop zijn (zoals nooit naar de maan geweest zijn) (2) de theorieen die wel kloppen door uitgebreide media-inspanning en veel geld teniet gedaan worden middels bogus artikelen. Zo is er bijvoorbeeld een [i]Popular Mechanics[/i] artikel waarin de negenelf hypothese op belachelijke manier onderuitgehaald wordt door in te zoomen op het bizarre (á (1)) en de harde feiten compleet te negeren. ook in NL was er een uitzending aan gewijd. Hierin kwamen zogenaamde Delftse experten aan bod. Ik heb nog nooit zo gelachen. Zelfde formule: inzoomen op het belachelijke en negeren van het serieuze en dat in een jasje veprakt van hoe het volk denkt dat Delftse nerds er uit zien. Grappig, maar ook triest.
vervolg:
Serieuze feiten zijn makkelijk zelf na te gaan door te googlen op de steekwoorden negenelf en waarheid. Een groot aantal serieuze wetenschappers, piloten, brandweerlieden etc heeft zich inmiddels aan deze ‘for truth’ movement verbonden. Google, lees en oordeel zelf. Ik heb zelf geen zin meer de links te posten – zoals gezegd omdat ze keer op keer door een onbekende factor gecensureerd werden.
Wat Obama betreft en negenelf: Obama begint nu voor het eerst een onderzoek naar Cheney en het achterhouden van informatie door hem – mbt iets waarbij negenelf kinderspel is (negenelf = Karl Rove?).
Wat je handen branden daaraan betreft: een Canadese NDP-politica gaf als een van de eersten steun en heeft deze vervolgens ingetrokken omdat ze anders haar baan was kwijtgeraakt
http://www.cbc.ca/news/canadavotes/story/2008/09/29/bev-collins.html
Er is ook nog zoiets als cognitieve dissonantie, waardoor onwelkome feiten niet erkend worden en de boodschapper bestraft. Wie in de politiek zit en herkozen wil worden doet er goed aan het establishment en de illusie van honest government door het volk te vriend te houden.
Maar nogmaals: je hoeft mij niet te geloven. Bekijk zelf met een open geest de feiten. Dan kunnen we het nog steeds oneens zijn. ook geen probleem.
Ik vind 9/11 al die ophef niet waard, aangezien het een marginale invloed op de wereld heeft gehad.
Maar nu over dominees en duivels gesproken ga ik mijn online-reputatie compleet op het spel zetten met een nadere beschouwing van het volgende:
http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/aid844550/mexicaanse-griep-mogelijk-ontstaan-door-fout-in-laboratorium.aspx
In het artikel zit om te beginnen een ernstige fout, zoals nalezen van de bron http://content.nejm.org/cgi/content/full/NEJMra0904322 kan bevestigen.
De huidige H1N1 epidemie is niet direct voortgekomen uit de 1976 Fort Dix mini-epidemie, zoals het artikel beweert. De huidige is een ingrijpende mutatie van deze 1976 Fort Dix episode: de kleinkind van als het ware.
Blijft het vreemde feit, dat de H1N1 griep van Fort Dix 1976 een variant betrof dat 20 jaar opgeslagen had gelegen in een laboratorium en daaruit ontsnapte om vervolgens in gecontroleerde omstandigheden te verschijnen bij jonge rekruten zonder weerstand. Hier kreeg men de situatie snel onder controle. Quarantaine op een geisoleerde basis en zo. De complete Amerikaanse bevolking werd voor deze weer ‘uitgestorven’ griep gevaccineerd.
En toen gebeurde er iets heel vreemds: Eén jaar later verscheen het virus onverklaarbaar in destijds vijandelijk gebied, te weten Rusland, China (en Hong Kong) waar het grote schade veroorzaakte.
Twee vragen:
a)hoe kan het dat een uitgestorven griep 20 jaar later onder gecontroleerde omstandigheden verschijnt bij een specifieke groep jonge rekruten?
b) Hoe kan het dat deze griep die zich niet buiten de basis verspreidde een jaar later identiek aan de Russiche griep bleek te zijn?
Om kritiek maar vast voor te zijn hieronder een mini-uittreksel (in het Engels helaas, excuus) van het artikel uit de New England Journal of Medicine:
uit http://content.nejm.org/cgi/content/full/NEJMra0904322
In January 1976, an outbreak of respiratory
disease occurred among soldiers returning to an
Army base in Fort Dix, New Jersey. A novel virus
H1N1 A/New Jersey/76 was identified as the cause
of the epidemic that resulted in serologic evidence
of 230 cases and one death.27 Because of
careful characterization of the soldiers and the
nature of basic training, the outbreak at Fort Dix
provided an ideal setting for investigation and
modeling of the epidemic events.
The emergence of swine influenza at Fort
Dix led to the implementation of a mass vaccination
program, which resulted in 40 million civilian
vaccinations and 532 cases of the Guillain”“
Barré syndrome (a rare side effect of influenza
vaccination), including 32 deaths
Even though human influenza A (H1N1) virus
had not circulated since 1957 and the swine influenza
A (H1N1) virus that had been identified
at Fort Dix did not extend outside the base, in
November 1977, the H1N1 strain reemerged in
the former Soviet Union, Hong Kong, and northeastern
China.
Careful study of the genetic origin of the virus
showed that it was closely related to a 1950 strain
but dissimilar to influenza A (H1N1) strains
from both 1947 and 1957. This finding suggested
that the 1977 outbreak strain had been preserved
since 1950.30 The reemergence was probably an
accidental release from a laboratory source in the
setting of waning population immunity to H1 and
N1 antigens
Each pandemic strain of influenza replaced the
previous circulating virus until influenza A (H1N1)
reemerged in 1977, when for the first time in
known interpandemic influenza history, two serotype
A viruses began to cocirculate.
Een bijbehorend plaatje:
http://content.nejm.org/content/vol0/issue2009/images/medium/NEJMra0904322f1.gif
@Alison
Ik heb eerder een soortgelijike theorie gehoord wat betreft het H1N1 virus maar ik weet er verder te weinig van om hierover een oordeel te geven.
Ik noem je niet gek en ik zeg ook niet dat je liegt. Ik denk alleen dat je een vertekend beeld hebt van de werkelijkheid. Vreemd vind ik dat niet. Op de opleiding en in het studentenhuis merkte in ook dat sommige elkaar versterken in hun ideeen en als je veelal in dezelfde kringen verkeerd, dezelfde lektuur leest etc etc…
Om een voorbeelde te geven: zou jij zoveel waarde hechten aan mijn bevindingen als ik alleen Robert Spencer en Hans Jansen zou lezen?
Beste alison,
Je feiten kloppen tot op zekere hoogte.
Maar wederom is de werkelijkheid veel extremer dan welke fantasie dan ook!
maar genoeg daarover. Ik als “vrije bouwvakker” met een vrij hoge graad, zou immers beter moeten weten, dan mij hier over dit soort onderwerpen uit te spreken!
Overigens wordt in de wandelgangen ook gefluisterd dat Srebrenica een hoax is. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Hé Fred,
Wat aardig, dat je mijn betoog onderbouwt ;)
Of zoals ik in #13 al zei: ‘Zelfde formule: inzoomen op het belachelijke en negeren van het serieuze’
Dat heb je weer aardig geillustreerd. Nu nog de inhoudelijke weerlegging en zelf nadenken aan de hand van feiten, of is dat te min voor je?
@ Johan
Haha, dat ben ik wel met je eens. Blijft met een metafoor het feit, dat één zwarte zwaan onderuithaalt dat álle zwanen wit zijn.
Oftewel, het gaat niet zozeer om de selektie van feiten (iedereen selekteert) maar om de inhoudelijke weerlegging van die selektie – wat dan gedaan kan worden met tegenvoorbeelden. Wanneer die niet gegeven worden, blijft de zwaan zwart en niet wit. Het blijft ten alle tijde gaan om de [b]inhoudelijke[/b] weerlegging. Dat niet doen, maar wél inzoomen op allerhande ad hominem argumenten en andere retorische truucs is een teken van zwakte. Hetzij van cognitieve dissonantie en de veiligheid van de massa, hetzij van intellectuele zwakte, hetzij van gevestigd eigenbelang. Maakt mij allemaal niet uit. Dat onderzoek komt er niet in onze leven en de truthers (veelal hele intelligente mensen die hun reputatie in de waagschaal zetten) worden toch belachelijk gemaakt. Zolang IQ 100 de leugens maar slikt is er immers niks aan de hand.
[i]Het leven is net een toneelstuk, waarin de decorstukken recht staan en dus echt zijn. Het probleem ontstaat pas wanneer de toeschouwer intelligenter is dan de decorbouwer en ziet dat het scheef staat.[/i]
Ach, het is een goed toneelstuk ;)
@Lieke
Hé soror, bouw of weef je?
Beste alison,
hahaha, oeps moet ik met de billen bloot?
Ik bouw! al doet mijn naam, en sommige uitspraken mijnerzijds, hier anders vermoeden.
Een dame in overal en zo’n valhelm… klinkt al spannend… ;)
Beste Johan,
Je moest eens weten hoe spannend !!
;-)
Dit wordt elke dag meer een soort gekkenhoekje met allerhande thuistheoretici en complotters die zo te zien vooral hun master degree in tussen de regels door lezen hebben gehaald.
Oh nee, een ad hominem! En ik ben niet eens ingegaan op al die honderden feiten die jullie bizarre fantasieen zogenaamd moeten onderschrijven. Tja hoe kan het ook anders, het is allemaal zó waterdicht…
Ga terug naar school, ga een opleiding doen, ga het onderzoek in, publiceer je bevindingen, dan praten we verder erover. Amateurs met een grote bek zijn er genoeg op de wereld, maar niemand neemt ze serieus. Daarom moet je je verhaaltje ook kwijt in een 20 cm brede commentsectie op een totaal ongerelateerde website.
@ Clairy
I rest my case. Z**kstraal. Jij wil helemaal nergens over praten. Jij wil mensen belachelijk maken. [i]Debunken[/i] zoals dat zo mooi heet. En maar denken dat je de wijsheid in pacht hebt. Slaaf.
[quote]Hetzij van cognitieve dissonantie en de veiligheid van de massa, hetzij van intellectuele zwakte, hetzij van gevestigd eigenbelang.[/quote]
De derde denk ik. Dus ga maar weer snel geld verdienen voor je machthebber.
Helahola Alison,
vanwaar een dergelijke heftige reactie?
Je ziet toch ook dat een Clairy wel kan lezen, maar niet begrijpt wat er staat?
Om het maar even onder ons te houden. jij bent tot op dit moment de enige die exact begrijpt, wat ik hier recentelijk heb gezegd.
Dus of, je hebt interesses en dus kennis in die richting, of je hoort erbij.
Toch soror?
Lieke,
Ben aan het leren weven. Maar we dwalen inderdaad af ;)
We dwalen inderdaad af.
Veel succes met weven.
Kan als persoon die deze zomer heerlijk tussen de 22 en 23 graden zweeft , met je delen dat na het weven, dan wel bouwen met de kleur blauw, rood voor mij een eyeopener was.
tot zover de mededelingen van huishoudelijke aard. ;-)
@ Johan
[i] Wanneer iemand zich basseerd op een ideologie of religie bij het plegen van deze gruwelijke daden mag je aannemen dat dit wellicht een niet op zichzelf staande daad is. Er is dan wellicht meer te verwachten. En zeker gezien het feit dat er tegen de 800,000 mensen in Nederland dit geloof aanhangen[/i].
800.000/900.000 mensen van moslim komaf en maar 1 die een religeus gemotiveerd daad heeft gepleegd(zo ver het religeus te noemen valt), nou ik kan me conclusies trekken , alleen is het grappig te zien , dat veel Nederlanders dat niet zien.
Ohh wacht , dat willen ze niet zien , anders loopt dergelijke discussie ten einde. Maar goed , wees een schijtluis zou ik zeggen , wat jij goed vind.
En trouwens , angst is altijd een slechte raadgever geweest.
[i]Helaas, pedofilie is een menselijke aandoening die geen enkele ideologie of religie weet tegen te houden.[/i]
Wat een openbaring zeg, ik moet je toch wakker schudden van je illusie .
Het is namelijk een feit dat blanken OVEROVERVertegenwoordigd zijn op dit gebied , het lijkt haast een taboe om erover te spreken. Op zijn minst moet je je toch afvragen hoe dit komt?
Zelfs priesters hebben zich niet weten in te houden , er zijn de afgelopen 10 jaren honderden gevallen van dit soort vuil gedrag alleen al op de priestelijke categorie.
Ja hoor Allison, ik hoor bij een gevaarlijke wereldwijde groepering die huisvrouwen met teveel tijd en een internetaansluiting persé wil stoppen in haar poging de waarheid aan de massa te brengen op een opinierend islamitische site.
Waarom ga je met je fantastisch onderbouwde mening eigenlijk niet naar een wat kritischer orgaan dan een website. Als het allemaal zo waterdicht is kun je toch wel een beter medium vinden, of ben je soms bang dat we achter je aankomen?
En dan die sektarische Wicca-troep ertussen.. hoe kun je jezelf nog meer voor lul zetten werkelijk..
Clairy,
Je bent wél grappig. Voor in een dierentuin. Jammer dat je je intelligentie niet beter inzet dan voor webgif. Ik heb nog steeds niets inhoudelijks gehoord. Vind je het erg als ik er niet op wacht? Ik ben zo bang namelijk dat het niet komt.
Nabil,
De reden dat er meer pedofilie in het Westen lijkt plaats te vinden is dat het eerder aangekaart wordt. Veel anderen houden de familieschandes liever binnenboord. Pedofilie is niet cultuur- of geloofsgebonden. Hooguit kun je stellen dat bepaalde beroepen een grotere aantrekkingskracht hebben voor pedo’s (clown, pastoor..).
Een betere maat voor binnenboords gehouden ellende zijn de zelfmoordcijfers – voor wanneer praten niet kan. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe die zich in de diverse culturen verhouden. Maar één ding is zeker: de mate waarin erover gesproken wordt is niet hetzelfde als de mate waarin het gedaan wordt.
Nabil, er is niet maar 1 persoon geweest die een islamitisch geinspireerde misdaad heeft gepleegd, hoe kom je daar toch bij? het zijn er veel meer.
– Zelfmoordaanslagen in Irak (alles bij elkaar duizenden doden)
– Aanslagen op het onderwerp van dit stuk, de Twin Towers (duizenden doden)
– Aanslagen in Londen (honderden doden)
– Aanslagen in Madrid (honderden doden)
– Bedreigingen politici, columnisten, kunstenaars, schrijvers over de hele wereld
– Aanslagen op westerse doelen of Amerikaanse ambassades in Egypte, Marokko, Kenia, Israel, Libie, Bali, etc., opgeeist door Al Qaeda, Jamat e islami of andere militante moslimgroeperingen
– Steniging vrouwen, ophanging homo’s in Iran, Afghanistan, Pakistan
– Oproepen tot geweld in het westen.
Allemaal met de koran in de hand hoor, namens jouw religie.
En het is GEEN feit dat pedofilie een blanke aangelegenheid is (overigens horen arabieren en noordafrikanen ook tot het blanke ras, wisten jullie dat?), wat een racistische onzin. Hierbij geldt gewoon weer hetzelfde als altijd: westerlingen stoppen het niet in de doofpot en het is hier strafbaar. Dat betekent niet dat het in de islamitische of afrikaanse of de aziatische wereld niet bestaat!!!
In Zuidafrika is trouwens het aantal kinderverkrachtingen naar schatting het grootst. Zwarte kinderen, door zwarte mannen. Om zogenaamd van AIDS af te komen.
Was alles maar zo simpel, ‘ik zie het niet en ik hoor er niks over, dus het bestaat niet’.
Beste Clairy,
Leuk om te zien dat jij met je vermoedens en vingerwijzing jegens een ander er niet verder naast kan zitten dan dat je nu doet!
Of je leest en begrijpt, of je leest en begint te raaskallen.
En aangezien jij je focust op wat er letterlijk staat, zal je helaas, helaas nooit kunnen begrijpen. en soms is dat maar goed ook.
Alison: zodra jij je eerste publicatie doet in een fatsoenlijk tijdschrift waar door andere onderzoekers kritiek op geleverd kan worden, onder je werkelijke naam dan kun je van mij een inhoudelijk antwoord verwachten.
Tot die tijd: complot-ze oh ja en veel succes met weven! (proest)
Dat laatste is zo’n diepgewortelde, niet-letterlijke en onbetwistbare waarheid dat als je hem helaas, helaas, helaas niet snapt het misschien maar beter is voor de mensheid… wat zeg ik.. voor alle primaten.
@Nabil
Ik zie graag de feiten terug in rapporten wat betreft jouw bevindingen rond pedofilie en het blanke aandeel daarin.
Misschien kan je even googlen en dan kijk ik morgen er even naar. Succes!
BTW Ik heb het niet over die ‘ene moord’ maar een allesomvattende druk die op deze samenleving staat. Niet alleen aangespoort door een aantal extremisten maar vooral door de steun van een hele grote groep die alsmaar hun mond houd.
Fred , ik heb eigenlijk geen eens zin om tegen jou te praten , ik had het over Nederland , en je begint gelijk globale gebeurtenissen erbij te halen.
Heb je op school geen dingen weten te onderscheiden van elkaar.Of ligt het aan het feit dat als je het tot Nederland zou beperken( de land waarin je woont, werkt , leeft , eet en slaapt en samenwoont met moslims) je eigenlijk niet meer toe te voegen zou hebben.Ahh dat is het hé .
En je bewering over Afrika zeg het zelf al.Je vergelijkt Afrika met Europa , dat is fout nr 1 ( in de quadraat). Je reactie op dat zwarte mannen zwarte kinderen in Afrika verkrachten , om van Aids af te komen, geeft toch al enigs sinds aan hoe het gesteld is met intellectie in die stammen? En nog een punt , ik heb het hier over mensen die goed te leven hebben , in een democratie zijn opgegroeid en ect. En dat wil je die vergelijken met stammen in een land als Zuid-afrika , waar ze nog denken dat als je kinderen neukt je van je Aids afkomt? Hahahah , grapjas.
Hier waarin je alle vrijheid hebt om te doen wat je wilt , om alsnog een goed leven te hebben , flikken mensen dat. En als we het zouden beperken tot zojuist genoemd (NEDERLAND) , dan is het inderdaad de blanke pedo die overoververtegenwoordigd is.
Ik zeg hier niks raars, ik zeg enkel wat ik heel duidelijk hebben opgemerkt.
En blijkbaar voel je je zodanig aangesproken dat ik betwijfel of jij misschien zulke neigingen hebt, ahhaha.
@ Alison
Er moet toch eerst iets gebeurd zijn, voordat er over gesproken word , of zie ik het mis. Dit is natuurlijk een gevoelig onderwerp die ik aansnij , maar vind wel dat er meer aandacht voor moet komen.
En trouwens , geloof je nou echt dat de media in krantenkoppen zal schrijven dat de Pedo in absolute meerderheid de blanke man is.
De media kan de eigen ras niet op een zodanige manier vernederen.
Misschien een klein begin , maar bekijk alle gezochte pedofielen , en jah dan komt mijn bewering toch in de buurt.
Beste Clairy (polak)?,
Dank voor de medische tips en trucs.
Maar mijn clozapine tijd ligt echter al weer lang achter mij.
Nu ik qua leeftijd op de helft ben, en voor altijd werkeloos, en ik geen alcohol en/of drugs gebruik ben ik wel opzoek naar een nieuw middel wat mij net zo suf en onwetend maakt als de rest.
Weten is namelijk niet altijd een pretje!
Veel plezier by the way met het lezen in al je fatsoenlijke tijdschriften.
” oh wat hoor ik daar” ! I believe your master is calling!! ;-)
;-)
Nabil,
Er moet wel iets gebeurd zijn voor er over gesproken wordt, maar er kan ook iets gebeurd zijn zonder dat er over gesproken wordt. Het gaat toch echt om de totale som: onbesproken + besproken.
Je hebt gelijk dat westerse kranten niet snel zullen schrijven ‘blanke pedo’.
Toch verwar je het zichtbare deel van de ijsberg hier met de totale ijsberg.
Misschien heb je gelijk dat het Westen zo decadent is dat pedofilie meer voorkomt. Dat zou schandalig zijn als het waar is.
Mijn eigen ervaring is echter dat de seksuele frustratie in het westen lager ligt en de seksuele bevrediging hoger. Jee, in Pakistan worden ze al geil van een ontblote onderarm – erg vermoeiend. De vieze opmerkingen en onbehoorlijke avances zijn veelvuldig – ook in correcte klederdracht. Ik heb van Indiers zelf gehoord dat het dwingen van vrouwen in het eigen huishouden tot seks én normaal is én onbesproken blijft om de eer van de vrouw te beschermen. Je maakt mij niet wijs, dat een seksueel gefrustreerd land gezonder is dan een seksueel bevredigd land.
Waar ik misschien wel een eind met je gedachtengang mee kan gaan is, dat het Westen inderdaad doorschiet in het volstrekt taboeloze. Of de samenleving daar in perverse zin van oversekst raakt? Mogelijk, maar nogmaals het staat haaks op mijn eigen ervaring die is dat frustratie bij mannen leidt tot voortdurende obsessie.
Ik weet het niet. Ik vind dat je vaak in rastermen denkt: ‘de blanke’. Genetisch bestaat ras helemaal niet. Het is maar dat je het weet. Wat overblijft is dus cultuur en opvoeding. Als je het over ‘westerlingen’ hebt kan ik je begrijpen, maar ‘blanken’ – nee, die ken ik niet. Ik vind de opmerking over ‘hoe het intellectueel gesteld is in die stammen’ ook niet overtuigend. Met hun intelligentie is namelijk helemaal niets mis (tenzij je het meet met een Westerse IQ test :( ). Het zijn culturele gebruiken. Net zo cultureel als sekstoerisme van het Westen en vrouwenbesnijding in de Hoorn van Afrika. Het is niet de mens, of de biologie, maar de cultuur en de opvoeding.
Clairy,
Ik vraag de mening van mensen over het artikel in de New England Journal of Medicine is dat verantwoord genoeg?
Of reageer je alleen inhoudelijk bij een artikel van mijzelf. Die eer is me te groot ;)
Het artikel is duidelijk. Wat is de relatie met het artikel?
Grappig en tegelijk triest om te zien dat in al deze discussies ras, geloof en nationaliteit te onpas worden gebruikt om vingertje te wijzen, om in een slachtoffer rol te kruipen, of om achter een collectief te verschuilen.
@ Alison ,
Misschien waren mijn ‘redeneringen’ niet sterk of overtuigend genoeg , maar dat zijn wel de punten die de verschillen vormen tussen Afrika en het Westen.En vele meer.
De Rastermen is niet zo bedoeld , ik gebruikt het zo om mijn verhaal duidelijk te maken.Ik kon ook net zo goed andere termen gebruiken.
Mijn punt is , hier in het ( verlichte, beschaafde) Westen gebeuren veel van die praktijken door normale gezonde individuen.En in die praktijken is mij door de jaren heen niet de topje maar toch echt ook DE IJSBERG getoond , door middel van documentaires, nieuwsberichten en ect. En aan de hand van dat heb ik door alle die jaren heen de conclusie getrokken die ik eerder ookal hebt gedaan.Dat de witte(vaak wat oudere) man , toch echt een zeer oververtegenwoordigd positie heeft op dit gebied.
Nogmaals dit geld ook voor jou Alison , beperk je tot Nederland.
Geen buitenlandse dingetjes derbij halen. Anders kunnen we de hele dag over het buitenland hebben.De onderwerp is pedofillie in NL.
# 45, Als discussieren over bepaalde onderwerpen je irriteren , moet je een andere tijdsverdrijf zoeken , want zulk commentaar heeft geen inbreng.
Nabil S: ik wil je best geloven wat betreft die oververtegenwoordiging maar het zou toch een heleboel gedoe schelen als je gewoon de cijfers of een bron zou publiceren. Het is onduidelijk wat je bedoelt met ‘witte man’ en met oververtegenwoordigen. Is dat dan in verhouding met het bevolkingsaandeel en zoja hoe heb je dat dan berekend?
Tv programma’s en kranten zijn leuk maar natuurlijk maar een hele kleine selectie.
Nabil,
Haha, dat zeg ik ook altijd: beperk je tot Nederland (als het over Nederlandse moslims gaat).
Ik haal buitenlandse voorbeelden aan, omdat je het had over ‘de blanke’ en dat deze meer pedofilie zou plegen dan de ‘niet-blanke’. Dat is zonder de ‘niet-blanke’ aan te halen op geen enkele manier te weerleggen (of bevestigen).
Dat oudere mannen vertegenwoordigd zouden zijn is optisch bedrog. Je wordt niet pas op latere leeftijd pedofiel. Het kan zo zijn dat bepaalde mannen pas als zij ouder worden en door jaren frustratie gelooid hun fantasieen in de praktijk kunnen brengen (in welk geval je gelijk hebt). Het kan ook zo zijn, dat ‘de oudere alleenstaande man’ beter aan het publieke beeld van de vieze pedo beantwoordt en daarom (a) beter onthouden wordt (b) intrinsiek voor de pers interessant is (net zoals de pers wél dader-moslims in de krant zet, maar goedwillende, hardwerkende en slachtoffer-moslims niet; kranten werken in stereotiepen en het daarvan bevestigen voor hun lezers). In dit laatste geval is ‘de oudere pedo’ net zo’n virtuele mediagedrocht als ‘de criminele allochtoon’.
Maar, wat de zichtbaarheid van de oudere blanke man als pedo betreft: je hebt inderdaad gelijk dat zijn nagenoeg altijd westerlingen. Wie weet benoem je wel een culture-bound-syndrome ;) (gelijk amok, familiedrama, eerwraak, schoolslachting, etc). Ik onthoud wat je zegt, maar zou toch echt de cijfers met de onzichtbare twee derde aangevuld willen zien voordat ik zelf een conclusie trek.
Volgens mij dwalen we trouwens af. Of de pedo moet de dominee zijn, waarbij de vergelijking trouwens ook scheef is.
Clairy,
Ik stel twee vragen adhv het artikel:
a)hoe kan het dat een uitgestorven griep 20 jaar later onder gecontroleerde omstandigheden verschijnt bij een specifieke groep jonge rekruten?
b) Hoe kan het dat deze griep die zich niet buiten de basis verspreidde een jaar later identiek aan de Russiche griep bleek te zijn?
Niet meer en niet minder. Ik ben wel benieuwd naar je verklaring.
Goedemorgen Nabil.
Ga je vandaag nog komen met die cijfers omtrend pedofilie?
Alison: ik kan niks anders zeggen dan dat je je eigen artikel moet gaan lezen en de verwijzingen erin.
Er staat toch duidelijk een suggestie in voor het opnieuw opduiken van een oude H1N1 variant, en een verwijzing naar wat uitgebreider werk van Webster, Bean, e.a. waarin ze daar meer op ingaan. Veel meer dan constateren dat het een oude variant betreft die is vrijgekomen bij onzorgvuldig handelen in het licht van vaccinatieprogramma’s is er niet over te zeggen.
Is dat spannend genoeg voor je of moeten we gaan speculeren over geheime organisaties, duistere intenties en wereldcomplotten?
Nee hoor Clairy, het is goed zo ;)
Je bent er inhoudelijk op ingegaan. Daar ging het mij om. Mijn impliciete suggestie dat het een 1976 experiment met biologische oorlogsvoering betrof, alsmede de uitvoering daarvan in 1977, gaat er bij jou toch niet in. En bewezen worden kan het toch niet bij gebrek aan bewijs.
Jij zegt dat je er geen verklaring voor hebt en dat is de saaie, maar correcte, wetenschappelijke en juridische gang van zaken. We weten echter allebei dat vrijspraak niet gelijk hoeft te zijn aan onschuld en gebrek aan bewijs niet gelijk aan afwezigheid van gebeurtenis.
Jij leeft waarschijnlijk in een wereld waar dat soort zaken niet gebeuren en irriteert je blijkbaar aan anderen die meer smerige spelletjes zien in de wereldpolitiek dan jij. Fijn voor je, dat je in een positieve wereld leeft (die in mijn ogen naief is).
Besef wel: optimisten zijn gezonder, maar pessimisten zijn statistisch de realisten. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat pessimisten aantallen en aflopen nauwkeuriger inschatten dan optimisten (en nee, ik ben veel te lui om de referentie hiervan op te zoeken – [i]take it or leave it[/i]).
Maar we zijn het er toch gewoon niet over eens, dus laten we er maar over ophouden.
Tja, Nabil, jij wil dat ik het alleen over Nederland heb. Dus nu beweer je dat moslims over de hele wereld niets met elkaar te maken hebben? Ik dacht het niet. Moslims in Nederland zijn eerder solidair met mensen in Pakistan en met Palestijnen dan met Nederlanders, dus, en dan komen we weer op een van de kernen denk ik, zouden moslims ook iets moeten zeggen van hun broeders die uit naam van jullie gezamenlijke geloof misdaden over de hele wereld begaan. Dus wel internationaal denken als het over het slachtofferschap gaat (je identificeren met Bosnische moslims, Palestijnen e.d.) maar als het over daderschap gaat zijn we niet thuis en zijn we opeens alleen maar Nederlander. Ik kan dat maar niet begrijpen.
Wat heb jij een neerbuigende houding tegenover Afrika trouwens!
Nog steeds kan je me niet overtuigen dat blanke mannen oververtegenwoordigd zijn in kinderverkrachting. Ik zou inderdaad, net als meer mensen hier, graag cijfers zien.
Nogmaals, in een zwijg- en schaamtecultuur wordt ook pedofilie en kinderverkrachting verzwegen, maar dat betekent niet dat het niet voorkomt.
Nabil, nog even
‘hier in het ( verlichte, beschaafde) Westen gebeuren veel van die praktijken door normale gezonde individuen.’
Vind jij kinderverkrachters gezonde normale individuen? Ik denk dat ze ziek in hun hoofd zijn.
En nogmaals: Kinderverkrachting is STRAFBAAR in Nederland. In tegenstelling tot in Jemen bijvoorbeeld, waar nog altijd twaalfjarige meisjes worden uitgehuwelijkt.
Ik snap die moslimpreoccupatie met pedofilie in Nederland niet zo. Of heb jij stiekem ook van die gevoelens, Nabil? Ja, wie kaatst kan hem terugverwachten.
[i]Nogmaals, in een zwijg- en schaamtecultuur wordt ook pedofilie en kinderverkrachting verzwegen[/i]
Typisch orientalistisch argument.
@Fred
In de meeste culturen eindigt “kind”waar sexuele rijpheid begint , In verschillende Amerikaanse staten is het zelfs nu nog zo dat zwangerschap een meisje / vrouw “emancepation” (de rechten van een volwassene ) geeft , ook als ze 13 of 14 is .. Ik heb daar in de Ghetto’s gewerkt en 12 jarige die zwanger zijn , zijn geen bijzonderheid in zowel de Hispanic als Zwarte gemeenschap ..
Jerry Lee Lewis trouwde trouwens met zijn 14 jarige nichtje .. zoek maar op ;) in mijn jeugd (jaren 70) was het trouwens ook voor bijna niemand een probleem als je met een sexueel rijpe 13 jarige naar bed ging …
Maar die situaties zijn natuurlijk minder sappig voor de pers dan wat er in Jemen gebeurt , want Moslims en hun streken verkopen nu net zo goed als Joden en hun streken in de jaren 20 en 30 … met net zoveel waarheid waarschijnlijk ..
Alison: ah, dus omdat je een pessimist bent en pessimisten dingen beter inschatten denk je dat ze H1N1 varianten gebruiken voor biologische oorlogsvoering. Waterdicht inderdaad.
Nee, doe mij dan inderdaad maar de wetenschappelijke en correcte versie, daar ben ik tenslotte ook voor opgeleid anders was ik wel fictie gaan schrijven.
Sterkte met je borreltafelwaarheden.
Beste Alison,
blijkbaar hoeft men niet altijd in het bezit van een witte stok met rode banden en/of een hond te zijn, om maatschappelijk stekeblind te worden genoemd!
Ik heb namelijk ook een onbreekbaar vertrouwen in onze “leiders” die ons van de ene naar de andere crisis slepen.
En straks gaat men nog beweren dat in bijna al onze voedingsmiddelen, kankerverwekkende E nummers zittenlieke!
allemaal borrelpraat. kom op zeg! Men wil ons toch als consument, en niet als patiënt, mag ik hopen?
En ik zit maar te wachten op die cijfers Nabil…
Is het dan toch gewoon onzin wat je uitkraamt?
Dat dacht ik dus al…
Mijn achternaam is Rafai, ik ben een overtuigen en gelovig christen, blanke van Oost-Europa, ik ben niet racistisch en in hou van mensen voor wie ze zijn als mens. Maar hellas hier is een haat propaganda tegen mensen met een andere geloof, en deze Miriam Rafai maakt onze achternaam Rafai te schande!! ” Niet alle Christenen zijn duivels en ook zo niet alle Moslims.
Vrede zij met jue,!!
Met vriendelijke groet
P. Rafai