Terwijl Facebook en Twitter worden overladen met kerstwensen en mensen die zich door de massa worstelden op zoek naar de laatste kerstcadeaus, bracht Israël een zeer bloederige en lugubere kerstgroet uit naar de Palestijnen. De heldere lucht boven Gaza kleurde gisteren roetzwart na Israëlische bombardementen. Blijkbaar is dit hoe Israël kerstavond viert.
In de door oorlog verwoeste Palestijnse gebieden bracht de vrijlating van Samer Issawi een sprankje vreugde en hoop. Samer Issawi dwong na een 277 dagen durende hongerstaking zijn vrijheid af. Eergisteren kwam er een einde aan zijn administratieve detentie en dat werd in Gaza terecht groots gevierd.
Het lichtpuntje van vreugde en hoop, onder mensonwaardige omstandigheden, mocht niet eeuwig duren. De vreugde werd gisteren ruw verstoort door het Israëlische leger en maakte plaats voor verlies, angst en verdriet. Opstijgende rookpluimen aan de horizon als gevolg van willekeurige bombardementen laten hun bloederige sporen na op het heilige land.
De beelden van bombardementen doen mij voor het ergste vrezen. Aantallen van gewonden en overledenen zijn nog niet bevestigd maar het levenloze lichaampje van een 3-jarig meisje staat inmiddels op mijn netvlies gebrand. Haar verloren leven kan toegevoegd worden aan de lijst met ruim 1500 gesneuvelde kinderen sinds het jaar 2000.
De Nederlandse media berichtte dat de Israëlische luchtaanval op Gaza een antwoord is op het doodschieten van een Israëlische burger die onderhoudswerk deed aan het hek aan de grens. Een grens die daar overigens niet eens hoort te liggen maar dat terzijde. Ik veroordeel iedere vorm van geweld, laat dat helder zijn, maar het is een feit dat dit de zoveelste hypocriete Israëlische vergeldingsactie is gedurende ruim 60 jaar bezetting en onderdrukking.
Het buitenproportionele geweld tegen onschuldige cialis 10mg en willekeurige Palestijnse burgers houdt aan. Iedere dag. Het raakt me tot in het diepste van mijn ziel dat de aandacht voor de Palestijnse zaak lijkt af te zwakken. Dat terwijl de Palestijnen onze aandacht en steun juist zo hard nodig hebben. Nu wil ik niemands vredige kerstgedachte verstoren met beelden van ingeslagen bommen, verminkte lichamen en dode kinderen maar dit zijn de gevolgen van de Israëlische bombardementen op kerstavond 2013.
Ik vier geen kerst, maar deed ik dat wel, dan was mijn grootste kerstwens dat het Palestijnse volk eindelijk krijgt wat hen al zo lang toebehoort.
68 Reacties op "Mijn grootste kerstwens is dat het Palestijnse volk zijn vrijheid terugkrijgt"
Nelson mandela heeft een apartheid tot einde gebracht. Maar men is de andere apartheids staat vergeten in het midden oosten.
juist, de zionisten die het recht hebben om zogenaamd zichzelf te verdedigen. En dus slachten ze kinderen af.
All culture.heeft zijn recht maar de weerld doet zijn oog decht voor palastin
Wat ik mij nou altijd afvraag, wordt die vrije Palestijnse Staat dan een staat waar alle moslims in vrede kunnen leven? Of wordt het een staat waar iedereen in vrede kan leven, ongeacht religie/geen religie en seksualiteit?
Joden vieren ook geen kerst maar dat terzijde. Deze beide volkeren leven op een stuk aarde waar drie religies zijn ontstaan. De israëliers ( ik zie ze even los van joden) onderdrukken de palestijnen. Het besef moet daat doordringen dat er gedeeld moet gaan worden. Israel gaat nooit vrij zijn, nooit gelukkig kunnen zijn als het over de rug van een ander volk is. Boete doen is de enige optie.
@Niels van Lobberegt
Weet je die reden word nu al decennia lang gebruikt om als iemand iets erover wil zeggen zijn mond the snoeren.
Het probleem zijn niet de moslims en de islam. Het probleem dat bent u en degene die de handen blijven houden boven het hoofd van Israel en al hun misdaden recht proberen te praten.
Weet u, ik waarschuw u op een dag zal u daar zeker spijt van krijgen. De wereld is niet achterlijk. Wie kaatst kan de bal hard terugverwachten.
Als men wil praten en dit conflict uit de wereld wil helpen. Dan ben ik met u. Maar als als maar weer naar die zieke redenen grijpt dat opeens moslims alles in de weg staan in Palestina. Dan kan u van mij de pot op. En zal de toekomst u wel op de feiten drukken.
@Hensley
Als wij het hebben over Israëliërs dan bedoelen wij de zionisten en niet de joden.
Wat men tegenwoordig niet weet. Is dat zionisme een zeer aparte stroming is en die niet zo zeer lang bestaat en ook binnenin stromingen kent die atheïstisch van aard zijn en niets met geloof te maken hebben. Het is een politieke beweging die al jaren achter de onrust zit in het midden oosten. En die Europa graag als vriendje blijft houden en Amerika is ook van de partij.
De joden zijn de mensen van het boek en hebben niets met de zionisten te maken (behalve degene die het zionisme gemixt hebben met het oorspronkelijke jodendom).
Maar men wil graag het beeld creëren in de media dat wij joden haters zijn en alle joden dood willen etc. En meestal komt die (sorry dat ik dit zeg) vanuit sommige christelijke stromingen.
Voor hun is de boodschap de joden hebben meer met de moslims gemeen dan wie dan ook op aarde. Maar veel weten dit niet. Daarom is het lachwekkend om te zijn dat ze soms iets willen verbieden net zoals de halal slacht (om moslims te pesten). dat ze tegen de lamp lopen omdat ze daarmee de joden ook raken.
En ik ken je onderhand Hensley je zou zegen: gewoon vrede en peace voor iedereen. het probleem is het zionisme die stopt niet totdat het zijn doel heeft bereikt. En dat is de moskee op de tempelberg (al aqsa moskee, derde heilige plek van moslims na medina en mekka en bezocht door de alle profeten) met grond gelijk te maken. Om zogenaamd hun sprookje waarheid te laten worden.
Maar als ze dat durven te doen dan breekt daar de hel los. Dus tot nu toe zijn het alleen praatjes en geruchten. Tegenwoordig zijn ze naast al aqsa moskee aan het graven met zogenaamd de bulshit theorie oooooo, is voor geschiedenis onderzoek. Maar een weldenkend mens weet dat ze heel andere ideeën hebben.
De Palestijn is uitgevonden na 1948, toen het de arabieren – tegen de verwachting in – niet was gelukt om de joden de zee in te drijven. De jordaniers hebben nog 90% van de beste grond over, 10% zijn ze kwijtgeraakt aan de joden. Nadat de arabieren twee, of drie keer hebben geprobeerd de joden de zee in te drijven zijn de joden erg wantrouwig geworden.
De jordaniers hadden de afgelopen 50 jaar beter kunnen besteden aan het opbouwen van een economie.
Na 1956 was Duitsland vernietigd. De Amerikanen hadden 3.000.000 Duitse burgers levend verbrand met terreurbombardementen. (Kers op de taart was Dresden: 350.000 burgers levend verbranden in 1 nacht is niet eenvoudig, mar de amerikanen deden het toch maar. De russen hebben ook echt hun best gedaan, bv met de kindermoorden van Oost Pruisen en Berlijn en het doden van 2.000.000 Duitse burgers op de vlucht.) Daarnaast hebben de Russen 30% van het Duitse grondgebied gestolen.
En kijk eens waar Duitsland nu staat. Kijk eens waar de Jordaniers nu staan en zoek de verschillen. Je kan haatdragend zijn en de voor jou ideale situatie terugwillen. Je kan ook kijken naar de potentie van hetgeen wat je hebt. Dat is een kwaliteit die een Europese inboorling wel heeft en een allochtoon niet.
Men heeft eerst geprobeerd Israel te vernietigen met de hand. Dat werkt niet, en nu probeert men Israel te vernietigen met de mond. Het doel is vrede door de vernietiging van Israel. Zo zie je maar, elk geloof heeft zijn kerstgedachtes, ook het geloof van de vrede.
Israel moet stoppen met uitbuiten van palestijnen. Enige mogelijkheid. Israel moet inzien dat het zo niet verder kan. Je kan niet vrij zijn onder onderdrukking. Vrede is op dit moment niet mogelijk. Daarom zeg ik het niet. Israel blokkeert. En dit betekent niet dat ik de palestijnen vrijwaar, met iraanse invloed enzo.
“Ik veroordeel iedere vorm van geweld, laat dat helder zijn, maar…”
…”Maar”… vreemde bewoording.
De veroordeling van iedere vorm van geweld komt overigens niet duidelijk naar voren in deze text, of op deze website.
@Abdelmajid
Dus mijn streven naar een vrije Palestijnse Staat waar iedereen, ongeacht geloof, ras en seksualiteit, in vrede kan leven is het probleem?
Het probleem, Abdelmajid, is dat jij en Israël een Palestijnse staat willen alleen onder JOUW voorwaarden. Dat heeft niks, maar dan ook helemaal niks met vrijheid te maken.
@Niels van Lobberegt
lezen idioot of heb je daar problemen mee? Weet je wat ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Als dat je conlusie is dan getuigd dat van je kromme visie. Ook al zegt men wat de beste oplossing is.
Voor jouw zou het antwoord altijd negatief zijn. Weet je waarom, omdat jij vol haat jegens moslims oordeelt.
De groeten.
@aaa
De palestijn uitgevonden na 1948 ahhahahah. Jongen alsof de arabieren de fucking schuld hebben voor het doden van joden in de tweede wereloorlog. Wie is degene die ze in een boot stuurde naar het midden oosten omdat die van ze af wilde in Europa? nee niet de arabieren. O jah, waarom gaf duitsland geen stukje grond aann hun? ook weer een idee van het westen om van ze af te willen. jij ontkent graag de feiten.
Bovendien hebben de zionisten niets te zoeken in het midden oosten. Als die plaatst van hun was dan moet jij eens dit verklaren:
In alle gebieden die israel omringen praten ze Arabisch of hebben ze Arabische geschriften inclusief Turkije (tot na de oorlog werd dit afgeschaft). Rara hoe kan het dat opeens na 1945 pas de Hebreeuwse taal daar tevoorschijn kwam als een nationale taal? als zei daar echt langer zitten dan was de Hebreeuwse taal de dominante taal. Dus niet.
Ga de geschiedenis bestuderen idioot. Die grapjes die zijn te oud en werken niet meer. De palestijn uitgevonden? dont make me laugh please.
Maar het kan mij niets schelen wat je denkt. Die Israëlisch staat wankelt en op een dag word het met de grond gelijk gemaakt. Dan zal ik zien hoe jullie voeten kussers van Israël zullen reageren. Wat kijk ik uit naar die dag. Vrede is niet voor jullie weggelegd weet je waarom?
Omdat jullie vrede niet willen en nog verdienen. De stok hebben jullie nodig. De tijd voor de revange voor de Palestijnen komt nog. Dan zullen we zien hoe uitverkoren die israel wel niet is.
Deze huidige “witte” Zionistische “Joden” die de macht bezitten in de corrupte staat Israel ( en over rest van de invloedrijke en machthebbende plaatsen over de gehele wereld) zijn in werkelijkheid geen directe afstammelingen van Abraham(as), Ishaak(as) en Jakob/Israel(as). En hier ligt een hele grote belangrijke en corrupte link voor diegenen die de waarheid onder ogen willen zien.
Deze huidige “witte Joden”( die onterecht de corrupte staat Israel voor zich zelf claimen) zijn helemaal geen afstammelingen van de ware “Kinderen van Israel” (dwz. Jakob[as])
Sterker zelfs, het is meer waarschijnlijk en realistisch dat de vroegere ware en echte “Kinderen van Israel” juist donkerder en/of gekleurder in huidskleur waren dan de “witte” mens.
Dus de (Kalkoen)Hamvraag blijft en is: “Waar komen dan al deze zogenaamde “witte Joden” dan vandaan en hoe en op welke manier hebben zij het uiteindelijk zo voor elkaar gekregen dat zij de corrupte staat Israel hebben kunnen oprichten( en de daarbij de rest van de invloedrijke en machthebbende plaatsen over de gehele wereld)”?
En als men hier het ware (maar verborgen en taboe) antwoord op heeft, dan wordt alles ineens uiteindelijk heel erg duidelijk!
Peace,
@ roman
Mooi man, jouw bijdrage. Past uitstekend in de traditie van 40 jaar aan vinger wijzen. Bravo.
@Niels van Lobberegt
en ook jij bravo van meer dan 70 jaar een holocaust uitvoeren op mensen die niet de schuld hebben van de holocaust die in Europa is uitgevoerd, en dan dit glashard ontkennen tot de dag van vandaag met de argumenten: u haat ons en u haat joden, u haat anderen, u haat dit en dat………
Word je er niet moe van? schei toch uit joh. Ga iemand anders gek maken met je onzin verhaal.
@roman
Goed gesproken broeder, dat zijn duidelijke woorden. Luister maar vooral niet naar die ongeluk van een Niels van Lobberegt onder je bericht. Die gast die heeft een paar steekjes los of hij ziet ze vliegen (de zionistische gedrochten die zogenaamd uitverkoren zijn).
roman schreef:
27/12/2013 om 16:31
Dus de (Kalkoen)Hamvraag blijft en is: “Waar komen dan al deze zogenaamde “witte Joden” dan vandaan en hoe en op welke manier hebben zij het uiteindelijk zo voor elkaar gekregen dat zij de corrupte staat Israel hebben kunnen oprichten( en de daarbij de rest van de invloedrijke en machthebbende plaatsen over de gehele wereld)”?
En als men hier het ware (maar verborgen en taboe) antwoord op heeft, dan wordt alles ineens uiteindelijk heel erg duidelijk!
Ok. Roman, een omkering van de vraagstelling kan soms de stelligheid beinvloeden:
Dus de (Kalkoen)Hamvraag blijft en is: “Waar komen al deze zogenaamde “Palestijnen” dan vandaan?
Ik kan het niet beter verwoorden dan de auteur op deze link:
http://www.franklinterhorst.nl/PLO%20claims%20op%20het%20land%20zijn%20vals.htm
Peace
@A. Ammehoela
nee, de hamvraag is waar komen de zionisten vandaan. Waarbij duidelijk alle landen eromheen arabisch word gesproken en of een historie hebben van Arabische geschrift opeens een land opduikt na de tweede wereldoorlog. Die alleen hebreeuws praat zonder invloeden van buitenaf.
Vraag maar aan die auteur van jouw waar komen die zionisten vandaan. In ieder geval niet uit midden oosten. Of beweer jij dat blonde mensen met blauwe oogen en oogend op een westerling (net zoals de meeste zionisten dat zijn) heel lang woonzaam zijn in het midden oosten? Serieus, geschiedenis vervalsing is al te graag wat jullie doen. Om jullie verotte geschiedenis nog wat glans te geven. maar mensen zijn niet achterlijk.
Laat ze maar zelf op onderzoek gaan dan zullen ze merken dat de palestijnen daar langer leefden dan die gedrochten die nu via een boot daar naar toe zijn gedeporteerd door jullie o zo lieve Europa die van ze af wilden.
@Abdelmajid
“Wees op jullie hoede voor de leugen, want de leugen is de metgezel van de zondaren en beiden zullen in het Vuur zijn.”
Veel succes in het Vuur, Abdelmajid.
@Niels van Lobberegt
Een leugen? o dus de holocaust uitgevoerd door het westen is zeker een leugen. Leuke geschiedenis vervalsing. Bravo, je maakt jezelf maar weer eens belachelijk.
Ik heb een vraag: hoe is het om de voeten te blijven kussen van een zionist? geniet er maar van, de helvuur die is voorbereid voor mensen zoals jouw.
@ Abdelmajid 27/12/2013 om 11:46
“De palestijn uitgevonden na 1948 ahhahahah. Jongen alsof de arabieren de fucking schuld hebben voor het doden van joden in de tweede wereloorlog.”
Er was voor 1948 geen 1 document op de wereld waar werd verwezen naar het palestijnse volk. En arabieren hebben geen schuld aan het doden van joden voor 1945.
“Wie is degene die ze in een boot stuurde naar het midden oosten omdat die van ze af wilde in Europa? nee niet de arabieren.”
Tot 1948 werd het joden verboden om naar israel te gaan. De engelsen patrouilleerden langs de kust. Het westen was tegen een wapenstilstand, omdat de arabieren leken te winnen. Pas toen de joden wonnen werd er een wapenstilstand geëist van israel.
“O jah, waarom gaf duitsland geen stukje grond aan hun? ook weer een idee van het westen om van ze af te willen. jij ontkent graag de feiten.”
Niemand geeft graag grond op. Duitsland moest als een derde van haar grond afstaan. En het is wel voorgesteld, maar voor de joden was Israel heilige grond. Rusland heeft ook geprobeerd een jodenstaat in Rusland op te zetten, maar er was geen animo voor.
“Bovendien hebben de zionisten niets te zoeken in het midden oosten. Als die plaatst van hun was dan moet jij eens dit verklaren:
In alle gebieden die Israel omringen praten ze Arabisch of hebben ze Arabische geschriften inclusief Turkije (tot na de oorlog werd dit afgeschaft). Rara hoe kan het dat opeens na 1945 pas de Hebreeuwse taal daar tevoorschijn kwam als een nationale taal? als zei daar echt langer zitten dan was de Hebreeuwse taal de dominante taal. Dus niet.”
Voor Duitsland was de na-oorlogse realiteit dat er 5.000.000 burgers dood waren en 2.000.000 soldaten en dat het land in puin lag en dat het land wat ze nog hadden vernietigd was. In oost Pruisen praten mensen nu pools en Russisch. Voor het midden oosten was de realiteit dat er een staat is bijgekomen met een andere taal. En de reden dat er weinig arabieren woonden op dat stuk land zijn 1: weinig vruchtbaar land; 2: de Arabische legers die de joden de zee in wilden drijven wilden geen getuigen, dus riepen ze de Arabische burgers aldaar tijdelijk te verhuizen naar buiten israel. Zo geschiedde. (Overigens is er geen plek in het midden oosten waar arabieren meer vrijheden en welvaart hebben dan in israel, :))
“Ga de geschiedenis bestuderen idioot. Die grapjes die zijn te oud en werken niet meer. De palestijn uitgevonden? dont make me laugh please.”
De naam voor de arabieren die door oorlogsgeweld en op verzoek van de arabische legers zelf – tijdelijk – elders zijn gaan wonen is bedacht nadat het was mislukt om de joden de zee in te drijven.
“Maar het kan mij niets schelen wat je denkt. Die Israëlisch staat wankelt en op een dag word het met de grond gelijk gemaakt. Dan zal ik zien hoe jullie voeten kussers van Israël zullen reageren. Wat kijk ik uit naar die dag. Vrede is niet voor jullie weggelegd weet je waarom?
Omdat jullie vrede niet willen en nog verdienen. De stok hebben jullie nodig. De tijd voor de revange voor de Palestijnen komt nog. Dan zullen we zien hoe uitverkoren die israel wel niet is.”
Ach, over 500 jaar wonen er misschien negers, of chinezen. Wie weet. Ik heb het ook niet zo op joden, want ze drammen zo erg om hun gelijk te halen. Maar wat hen eindeloos verheft boven moslims is dat ze een toekomst voor zichzelf en hun nageslacht kunnen opbouwen en dat ze niet zo agressief zijn als jullie.
Je kan de discussie ook naar Nederland verplaatsen. Jullie zijn hier wat de joden in het midden oosten zijn. Je hebt net ook een schitterend betoog gehouden tegen je eigen aanwezigheid hier, :)
Prettig 2014, hopelijk vier je dat – en blijf je – ver weg van mijn land.
@ roman 27/12/2013 om 16:31
Daar is een goede verklaring voor.
Alle joden die er joods uitzagen zijn omgekomen in WO2.
Dus wat er over blijft zijn Europees uitziende joden.
@ Abdelmajid 27/12/2013 om 11:46
“De palestijn uitgevonden na 1948 ahhahahah. Jongen alsof de arabieren de fucking schuld hebben voor het doden van joden in de tweede wereloorlog.”
Er was voor 1948 geen 1 document op de wereld waar werd verwezen naar het palestijnse volk. En arabieren hebben geen schuld aan het doden van joden voor 1945.
“Wie is degene die ze in een boot stuurde naar het midden oosten omdat die van ze af wilde in Europa? nee niet de arabieren.”
Tot 1948 werd het joden verboden om naar israel te gaan. De engelsen patrouilleerden langs de kust. Het westen was tegen een wapenstilstand, omdat de arabieren leken te winnen. Pas toen de joden wonnen werd er een wapenstilstand geëist van israel.
“O jah, waarom gaf duitsland geen stukje grond aan hun? ook weer een idee van het westen om van ze af te willen. jij ontkent graag de feiten.”
Niemand geeft graag grond op. Duitsland moest als een derde van haar grond afstaan. En het is wel voorgesteld, maar voor de joden was Israel heilige grond. Rusland heeft ook geprobeerd een jodenstaat in Rusland op te zetten, maar er was geen animo voor.
“Bovendien hebben de zionisten niets te zoeken in het midden oosten. Als die plaatst van hun was dan moet jij eens dit verklaren:
In alle gebieden die Israel omringen praten ze Arabisch of hebben ze Arabische geschriften inclusief Turkije (tot na de oorlog werd dit afgeschaft). Rara hoe kan het dat opeens na 1945 pas de Hebreeuwse taal daar tevoorschijn kwam als een nationale taal? als zei daar echt langer zitten dan was de Hebreeuwse taal de dominante taal. Dus niet.”
Voor Duitsland was de na-oorlogse realiteit dat er 5.000.000 burgers dood waren en 2.000.000 soldaten en dat het land in puin lag en dat het land wat ze nog hadden vernietigd was. In oost Pruisen praten mensen nu pools en Russisch. Voor het midden oosten was de realiteit dat er een staat is bijgekomen met een andere taal. En de reden dat er weinig arabieren woonden op dat stuk land zijn 1: weinig vruchtbaar land; 2: de Arabische legers die de joden de zee in wilden drijven wilden geen getuigen, dus riepen ze de Arabische burgers aldaar tijdelijk te verhuizen naar buiten israel. Zo geschiedde. (Overigens is er geen plek in het midden oosten waar arabieren meer vrijheden en welvaart hebben dan in israel, :))
“Ga de geschiedenis bestuderen idioot. Die grapjes die zijn te oud en werken niet meer. De palestijn uitgevonden? dont make me laugh please.”
De naam voor de arabieren die door oorlogsgeweld en op verzoek van de arabische legers zelf – tijdelijk – elders zijn gaan wonen is bedacht nadat het was mislukt om de joden de zee in te drijven.
“Maar het kan mij niets schelen wat je denkt. Die Israëlisch staat wankelt en op een dag word het met de grond gelijk gemaakt. Dan zal ik zien hoe jullie voeten kussers van Israël zullen reageren. Wat kijk ik uit naar die dag. Vrede is niet voor jullie weggelegd weet je waarom?
Omdat jullie vrede niet willen en nog verdienen. De stok hebben jullie nodig. De tijd voor de revange voor de Palestijnen komt nog. Dan zullen we zien hoe uitverkoren die israel wel niet is.”
Ach, over 500 jaar wonen er misschien negers, of chinezen. Wie weet. Ik heb het ook niet zo op joden, want ze drammen zo erg om hun gelijk te halen. Maar wat hen eindeloos verheft boven moslims is dat ze een toekomst voor zichzelf en hun nageslacht kunnen opbouwen en dat ze niet zo agressief zijn als jullie.
Je kan de discussie ook naar Nederland verplaatsen. Jullie zijn hier wat de joden in het midden oosten zijn. Je hebt net ook een schitterend betoog gehouden tegen je eigen aanwezigheid hier, :)
Prettig 2014, hopelijk vier je dat – en blijf je – ver weg van mijn land.
@ Niels van Lobberegt
In je eerste reactie zeg je: Wat ik mij nou altijd afvraag, wordt die vrije Palestijnse Staat dan een staat waar alle moslims in vrede kunnen leven?
Ten eerste, die Palestijne staat zal een staat zijn waar Palestijnen in vrede kunnen leven. Het ‘Palestijnen probleem’ is een Palestijns probleem en geen ‘moslim probleem’.
Ten tweede, het is inmiddels duidelijk dat de Israelische staat een staat is waar niet iedereen in vrede met elkaar kan leven… I rest my case
@ Anoniemeling
Je laat iets heel belangrijks weg in mijn eerste reactie, en dat doe je bewust. (Net zoals leugenaar Abdelmajid mij uitspraken in de mond legt die ik niet heb gezegd). Mijn letterlijke reactie is dit:
“Wat ik mij nou altijd afvraag, wordt die vrije Palestijnse Staat dan een staat waar alle moslims in vrede kunnen leven? Of wordt het een staat waar iedereen in vrede kan leven, ongeacht religie/geen religie en seksualiteit?”
En in plaats dat iemand een daar een antwoord op geeft, word ik aangevallen met leugens en verdachtmakingen. Je zal zien dat Abdelmajid hierna mijn vraag ontwijkt en weer vol op het orgel gaat.
Maar goed, laat ik de vraag dan speciaal voor jou aanpassen.
Wat ik mij nou altijd afvraag, wordt die vrije Palestijnse Staat dan een staat waar alleen Palestijnen in vrede kunnen leven? Of wordt het een staat waar iedereen in vrede kan leven, ongeacht religie/geen religie en seksualiteit?
Een niet meer dan normale vraag lijkt me. Of zijn jullie niet geïnteresseerd in vrede?
Natasja Elfrink had een mooie Kerstwens en die afschuwelijke druiloor van een Abdelmajid verpest het weer… Kan deze engerd misschien een ‘ban’ krijgen ?
Advies aan iedereen hier op WBH, negeer de schreeuwlelijk !
Een Kerstwens van de mooie Natasha naar de filistijnen!
Oh ironie!
Een Gelukkig 1436 dan maar :)
Een Kerstwens van de mooie Natasha naar de de filistijnen! Oh, ironie.
Veel gekker moet het wijblijvenhier niet worden :)
Een gelukkig nieuwjaar dan maar.
@ JohnS schreef 30/12/2013 om 15:05
Dat moet je aan de censuur hier overlaten, die passen dat al lang toe.
@ Niels, hoe de Palestijnen hun staat willen vormgeven is aan hen, niet aan jou. Dat ze gerechtigheid, erkenning en een eigen land verdienen staat vast. Ook ik hoop dat nog mee te maken.
@Daphne
Het is net zoveel aan mij als aan de schrijfster van dit stuk en degene die erop reageren.
Mijn grootste kerstwens is dat ieder volk zijn vrijheid terugkrijgt, gezien het aantal slachtoffers ed staat Israël wat meer onderaan mijn lijstje.
De schrijfster van het artikel gebruikt 2 keer het woord willekeurig als het gaat om Israëlische tegenmaatregelen. Dit is stemmingmakerij, doelwitten waren Hamas trainingskampen en wapenfabrieken.
Het overleden meisje, is dat echt een slachtoffer van de Israëlische aanvallen? in de Pallywood traditie worden lijkjes van bv verkeers-slachtoffertjes misbruikt.
Of de Mohammed Al-Dura hoax.
http://www.ohchr.org/Documents/HRBodies/HRCouncil/RegularSession/Session22/A.HRC.22.35.Add.1_AV.pdf
Op pagina 14 is hierin te vinden: “On 14 November, a woman, her 11-month-old infant, and an 18-year-old adult in Al-Zaitoun were killed by what appeared to be a Palestinian rocket that fell short of Israel.”
Israël had hiervoor eerder al de schuld gekregen. Daarom betwijfel ik of het 3-jarig slachtoffertje hierboven echt door Israël veroorzaakt is.
De eerste reactie heeft het over het afslachten van jonge kinderen. Raar, Samir Kumar doodde een baby door het met het hoofd tegen een muur te slaan, de familie Vogel werd in hun slaap doodgestoken met messen, inclusief een 3-jarige zoon en een 4 maanden oud dochtertje. Hamas bejubelde dit als een heldendaad.
Het valt me vaker op dat Israel allerlei dingen verweten worden waar juist Palestijnen zichzelf schouderklopjes geven.
” En dus slachten ze kinderen af.” Ik betwijfel of het kind inderdaad overleden is door een Israëlische aanval. De lokale autoriteiten hebben de gewoonte om kinderlijkjes te gebruiken om Israël te beschuldigen.
In dit geval landde een Palestijnse raket op eigen grondgebied, en doodde daarbij een baby. Israël kreeg uiteraard de schuld hiervan.
http://freebeacon.com/u-n-hamas-rocket-killed-palestinian-child/
By the way, deze raketten zijn bedoeld als willekeurige raket tegen alle bewoners van Israël, zionisten of niet-zionisten.
Maar welke kant slacht nu eigenlijk kinderen af? Samir Kuntar werd na zijn gevangnisstraf binnengehaald als een held, hij sloeg een hoofd van een 4-jarig meisje tot blubber. De familie Vogel werd in hun slaap met messen vermoord, inclusief een 4 maanden dochter. Hamas noemde dit een heldendaad.
Veel van de beschuldigingen geuit door Palestijnen en hun symphatisanten blijken net andersom te zijn.
@aaa,
Kun jij op historische gronden bewijzen dat de voorvaderen van de joden uit Europa ooit onvrijwillig Palestina hebben moeten verlaten? Met andere woorden: Dat ze etnisch gezuiverd zijn zoals zij met de meeste Palestijnen gedaan hebben in 1948? En dat ze daarom bijna twee 2000 jaar later rechtmatig aanspraak kunnen maken op dat land?
Ik stelde hier een simpele vraag, hoe komt het dan dat nog niemand die heeft beantwoord?
Wel de reden daarvoor is overduidelijk: Men kan het niet!
Of beter gezegd het beantwoorden van die vraag haalt het hele zionistische kul verhaal van een land zonder volk, voor een volk zonder land onderuit.
Palestina is het land van de inheemse bevolking genaamd: Palestijnen en de zionistische kolonisten zijn bezetters, etnische zuiveraars en landrovers!
Iemand die bovenstaande wil betwisten?
@Mohammed Boubkari
Hahah, dat kunnen ze niet daarom is het akelig stil. Zionisten staan bekend om hun verdraaiingen van feiten.
Trouwens interessant om het volgende toe te voegen aan deze discussie.
Op nos journaal werd vandaag bericht over een Vitesse speler die de toegang werd geweigerd tot de Arabische Emiraten vanwege zijn Israhelse achtergrond. En ze deden net alsof dat een zeer groot probleem is?
Waarom is de nos niet eerlijk en bericht niet over de Arabische spelers die toegang tot israhell word geweigerd vanwege hun Arabische achtergrond?
Of toen FC Chelsea een keer in Israhel een duel om de champions leage speelde en ze hadden ‘Emirates’ op hun shirt staan (sponser). Ze mochten die shirt niet dragen tijdens de wedstrijd in Israhell. Omdat ‘emirates’ van arabieren is.
Tja Nos, als je over het conflict mensen op tv informeert moet je niet doen alsof Israhell wel zich netjes gedraagt. En zogenaamd nu zogenaamd het zielige kindje van de klas is. Die tijden zijn nu voorbij. Van altijd slachtoffertje spelen.
Trouwens van mij part mogen ze die zionistische honden allemaal de toegang weigeren. Alsof ze denken dat ze het recht hebben om alles te flikken op aarde omdat ze zogenaamd uitverkoren zijn. Volgens een ene Talmud die ze zelf hebben opgesteld.
Laat ik niet beginnen over die lelijke en walgelijke ‘pot’ Barbara Barends die NOS journaal van informatie voorzag over het voorval met de Vitesse speler. Deze zionistische pot die heeft heel veel steekjes los.
@ Abdelmajid
Ik heb van jouw laatste reactie op deze prachtige site een mooi screenshotje gemaakt. Even kijken of het MDI hier wat mee kan..
@Niels van Lobberegt,
Ach gut, niet beters te doen?
De hypocrisie aantonen van degene die moraliteit claimen verveeld nooit, beste Mohammed.
@Niels van Lobberegt,
Je toont niets aan, behalve dat je tijd genoeg hebt.
>>
Palestina is het land van de inheemse bevolking genaamd: Palestijnen en de zionistische kolonisten zijn bezetters, etnische zuiveraars en landrovers!
Iemand die bovenstaande wil betwisten?
>>
Ja, deze stelling is 65 jaar na het ontstaan van Israel niet houdbaar.
Staten komen en staten gaan. Wat je verder ook van de ontstaansgeschiedenis van Israel vindt; er is bijna geen levende Palestijn meer (dus die er destijds woonde) die verdreven is.
Vrijwel alle gebieden zijn ooit gekoloniseerd en vaak met geweld. Er is toch niemand die Australie wil terugggeven aan de Aboriginals of Noord Afrika aan de oorspronkelijke bevolking?
Waarom leggen de Arabische landen zich niet eens neer bij de situatie en erkennen gewoon het bestaansrecht van Israel? Het antwoord is een mengeling van ouderwetse jodenhaat, haat tegen het het feit dat Israel door het westen gesteund wordt, jaloezie op de successen van Israel en boevnal: het verbloemen van hun eigen onmacht.
Er valt genoeg commentaar en kritiek te leveren op de staat Israel, maar haar bestaansrecht nog steeds ter discussie stellen, is ronduit lachwekkend en kinderachtig.
@ Abdelmajod
>>
Die Israëlisch staat wankelt en op een dag word het met de grond gelijk gemaakt
>>
Welnee. Militair gezien wordt Israel steeds sterker en ze blijven gedekt worden door de VS. De Arabische landen zouden hu energie wellicht beter kunnen steken in hun economie, democratie en onderwijs; dat is zinvoller dan het voortdurende bashen van Israel.
@niels van lobberegt
Ik benoem de schefe zaken die ik zie in de nos journaal. Waarbij men niet het voledige verhaal verteld. Ik heb nog joden nog iemand anders beledigd. Als jouw conclusie is dqt ik dan extreem ben of een dubbele agenda. Dan zegt dat meer over u ziekelijke en walgelijke geestelijke toedtand dan dat u mij hebt betrapt op iets verkeerds te hebben gedaan. Die foto die je gemqakt hebt mag je aan je moer overhandigen.
@Niels Lobberegt
Over barbara Barends en haar vader. Zij hebben al vaker uitspraken gedaan die alles behalve objectief zijn als het gaat om israel en de Palestijnse conflict. Daarbij is daar duidelijk te merken dat zij niet altijd het gehele verhaal vertellen maar alleen datgene vermelden dat zij leuk vinden en positief is voor Israel. Zo iemand is voor mij alles behalve betrouwbaar en dus hoe ik haar genoemd hebt dat is meer dan terecht.
Iemand zoals Norman Flinkestein die ten minste de waarheid durft te vertellen over dit conflict en hoe de media een dubbele agenda voert als het bericht over deze kwestie. Zo iemand die heb ik dan ook grote respect voor. Hij is trouwens van joodse komaf en zijn familie heeft ook geleden onder de holocaust. Maar hij durft wel te berichten in eerlijkheid over de Palestijnse en Israëlisch kwestie.
Dus bij deze herhaal ik het duizend keer en mag je het ook duizend keer fotograferen en opsturen naar je MDI!!!, want dit is de waarheid en deze barbara barends is 1 van de schoothondjes van de zionisten.
Als ze eerlijk uitspraken deed dan zou ik haar nooit hebben aangevallen. Ik ben niet een persoon die gaat zwijgen alleen om jouw (tegen jouw heb ik het Niels) te kunnen pleasen.
Als ik iets scheefs zie dan vermeld ik het ongeacht het nou moslim, jood of wie dan ook die iets slecht heeft gedaan.
Bovendien heb ik al duizend keer uitgelegd dat je zionisten en joden uit elkaar moet halen. Zionisten is een politieke beweging en heeft geen reed met het jodendom nog joden te maken.
Ze kapen het joodse geloof.
Dus donder maar snel op met je MDI.
@juliusvold
Bestudeer eerst de geschiedenis voor 1945 en kom dan met duidelijke argumenten. Want het enige wat jij doet is iemand quoten en dan vervolgens jouw EIGEN MENING gegeven op die quote. En je geeft geen historische feiten aan.
Een fijne dag verder.
@Niels van Lobberegt: ”De hypocrisie aantonen van degene die moraliteit claimen verveeld nooit, beste Mohammed.”
De echte hypocriet die heeft gesproken (dat bent u). Kijk in de spiegel zou ik zeggen. Dit moet niet gekker worden.
@juliusvold,
“Staten komen en staten gaan.”
Er was geen zionistische entiteit, er is nu een zionistische entiteit en er zal weer tijd komen dat er geen zionistische entiteit meer is.
Er zijn een kleine miljoen Palestijnen in 1948 en 1967 verdreven zelfs als daarvan maar 10 % in leven zijn dan zijn dat nog steeds +/- 100000! Overigens gaat hun recht op terugkeer gewoon over op hun nazaten.
In mijn opinie moeten de Palestijnen gewoon de PA afschaffen massaal de nationaliteit van de zionistische entiteit afdwingen en via de stembus de hele constructie afbreken.
Trouwens is het recht op terugkeer naar het land van de voorvaderen niet het centrale punt waarop de zionistische ideologie gestoeld is?
Het grote verschil is dat de zionistische berust op een mythe en die van de Palestijnen niet.
Er leven tussen de rivier en de zee 5.8 miljoen inheemsen en 6 miljoen kolonisten binnen niet al te lange tijd vormen de oorspronkelijke bewoners weer de meerderheid en zijn de kolonisten een minderheid.
Dus je appel en peren vergelijking met Australië gaat niet op!
Waarom leggen jij en andere zionisten zich niet bij het onvermijdelijke neer?
Namelijk de onvermijdelijke verdwijning van de zionistische entiteit uit het M.O.
Nu jij weer. Dit gaat leuk worden eens kijken hoe lang je het volhoudt. Niet lang want dit is niet de eerste keer dat je hier komt opdraven om de zionistische entiteit te verdedigen om nadien af te druipen. Maar als troost, jij bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn die, dit overkomt.
Zou eenieder die het zonder meer opneemt voor Israel willen aanraden om eens wat boeken of artikelen van Illan Pappe, Noam Chomsky, of Norman Finkelstein te gaan lezen. Heb ik ook gedaan en ik kwam erachter dat je helemaal geen moslim en/of jodenhater hoeft te zijn om het hele project Israel tot in haar fundamenten af te keuren. Iets waar ik als geschiedenisstudent tot mijn schaamte relatief laat achter kwam.
Hier alvast een korte intro waarin Illan Pappe verteld over zijn onderzoek naar de gebeurtenissen rond 1948:
@SanderS
Eindelijk iemand op deze aardbol die zijn verstand gebruikt. En zich niet blind laat leiden door de media. Dankjewel voor je bijdrage.
Hierbij een video van Norman Finkelstein:
http://www.youtube.com/watch?v=HhlrGRWaxBE
Respect voor deze man. Hem zou ik beschermen als die mij om hulp zou vragen ook al is die geen moslim. Want hij durft de waarheid te zeggen over deze conflict.
Respect voor deze man.
>>
Er was geen zionistische entiteit, er is nu een zionistische entiteit en er zal weer tijd komen dat er geen zionistische entiteit meer is.
>>
Ik zou als ik jou was gewoon Israel typen, dat is wat korter ;-).
Landen komen en landen gaan. Religies komen en religies gaan.
Zo gaat dat in de historie. Misschien dat Israel over 500 jaar niet bestaat . Zou zomaar kunnen.
Israel is echter wel een feit en dat al meer dan 60 jaar.
>>
Er zijn een kleine miljoen Palestijnen in 1948 en 1967 verdreven zelfs als daarvan maar 10 % in leven zijn dan zijn dat nog steeds +/- 100000! Overigens gaat hun recht op terugkeer gewoon over op hun nazaten.
>>
Geldt dat ook voor de verdreven joden uit de Arabische wereld?
Neen, dit geldt natuurlijk niet voor hun nazaten; dat is juridisch en praktisch volstrekt onhoudbaar.
>>
In mijn opinie moeten de Palestijnen gewoon de PA afschaffen massaal de nationaliteit van de zionistische entiteit afdwingen en via de stembus de hele constructie afbreken.
>>
Tja, eerst maar eens een normale democratie vestigen in het Palestijnse Gebied. Abbas heeft geen democratische legimiteit meer en Hamas schendt alle democratische beginselen. Los hiervan is het in een democratie onbestaanbaar dat de eventuele meerderheid de zeer grrote minderheid haar wil compleet oplegt en dreigt de constructie waar deze minderheid belang aan hecht te vernietigen.
Maar het gebeurt toch niet; de Palestijnen worden het niet eens met elkaar eens.
>>
Trouwens is het recht op terugkeer naar het land van de voorvaderen niet het centrale punt waarop de zionistische ideologie gestoeld is?
>>
Bij sommige joden wel, bij sommige niet.
Ook dit principiele recht op terugkeer keur ik af. Maar deze staat is wel onstaan na goedkeuring van de wereldgemeenschap en het is reeds meer dan 60 jaar geleden gebeurt.
>>
Er leven tussen de rivier en de zee 5.8 miljoen inheemsen en 6 miljoen kolonisten binnen niet al te lange tijd vormen de oorspronkelijke bewoners weer de meerderheid en zijn de kolonisten een minderheid.
>>
Dat zou zo maar kunnen. Zoals ik zei: dergelijke zaken zijn dynamisch. Maar wat wil je daar eigenlijk mee zeggen?
>>
Dus je appel en peren vergelijking met Australië gaat niet op!
>>
Principieel gezien natuurlijk wel. Het is dat de kolonisten de Aborignals stelselmatig hebben proberen uit te roeien. Maar feit is dat het land oorspronkelijk van de Aboriginals was en het veroverd is door de Europeanen.
De wereldgemeenschap heef echter Australie als land met haar bevolking geaccepteerd, net zoals de wereldgemeenschap Israel heeft geaccepteerd. Op wat bananenrepublieken in het Midden Oosten na, die trouwens geen poot uitsteken om hun Palestijnse broeders en zusters te helpen, maar dit terzijde.
>>
Waarom leggen jij en andere zionisten zich niet bij het onvermijdelijke neer?
>>
Dit is een debattrucje. ‘De stro- pop. ‘Jij en andere zionisten’ suggereert namelijk dat ik een zionist ben en hen moet verdedigen. Leuk geprobeerd.
>>
Namelijk de onvermijdelijke verdwijning van de zionistische entiteit uit het M.O.
>>
Welnee. De realiteit laat toch gewoon zien dat Israel sterker dan ooit is. Op militair, onderwijs, wetenschappelijk, infrastructureel, cultureel en democratisch gebied is Israel superieur aan de aan haar omliggende landen. Daarbij wordt het militair gesteund door de VS en dit is een waarborg dat Israel echt wel blijft bestaan. Ik zie de VS haar handen ook niet terugtrekken.
>>
Nu jij weer. Dit gaat leuk worden eens kijken hoe lang je het volhoudt. Niet lang want dit is niet de eerste keer dat je hier komt opdraven om de zionistische entiteit te verdedigen om nadien af te druipen.
>>
O ja. Ik geloof dat dit de vijfde keer is dat ik reageer en de laatste keer is al heel wat maanden geleden. Knap dat je je dat weet te herinneren. Eigenlijk wel een compliment dat mijn postings blijkbaar veel indruk op je maken.
Israel verdedigt door haar bestaan zichzelf wel. Daar hebben ze mij helemaal niet voor nodig.
>>
Maar als troost, jij bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn die, dit overkomt.
>>
Maak je maar geen zorgen. Ik heb niet de tijd om hier voortdurend te gaan reageren. Misschien nog een paar keer op deze draad en dan ga ik weer wat nuttigs doen.
Dat wil natuurlijk geenszins zeggen dat jij ‘hebt gewonnen’ . Zo werkt dat niet in een discussie en dat weet je ook wel.
Je zou je trouwens kunnen afvragen hoelang de VS het nog in hun strategische belang achten om ongelimiteerd steun te leveren aan Israel. Waarschijnlijk is dit belang namelijk al een hele poos niet meer aanwezig.
http://www.lrb.co.uk/v28/n06/john-mearsheimer/the-israel-lobby
Vooropgesteld natuurlijk dat de VS überhaupt instaat blijven tot steun in de toekomst.
@Niels alias de MDI
Meld deze bericht maar aan je MDI: http://www.loonwatch.com/2013/03/palestinian-assailed-by-israeli-women-stripped-of-hijab/
Oo w8 omdat het nu de moslim de slachtoffer is dan mag het wel?
Jullie zeiden toch dat Zionisten makke lammetjes zijn of niet?
Hierbij de twitter account van degene die deze foto had gepost: https://twitter.com/Karim_AboHatab/statuses/306533291123695616
Waar is NOS nu met zijn berichtgeving? dit is maar een kleine voorbeeld wat er daar werkelijk gebeurt.
Rassenhaat in Israël :
http://youtu.be/dPxv4Aff3IA
“De Soedanezen zijn de kanker in ons lichaam“, aldus Likoed politica Miri Regev.
We weten al dat ze in Israël knettergekke rechters hebben. Maar de politici doen ook hun duit in het zakje. Veel rechtschmenschen willen u graag doen geloven dat er alleen maar nette mensen leven in Israël en het een lichtend voorbeeld is voor democratie en rechtstatelijkheid. Maar we weten ook dat veel rechtschmenschen in Cloud Koekoeland leven.
Hier boven wat schokkende beelden van extreem racisme van normale Israëlische burgers maar ook politici en andere prominente figuren. Na de speech van Miri Regev barstten er rellen uit in Tel Aviv waar duizend extreemrechtse Israëli’s alle Afrikanen die ze zagen aanvielen. Een kristalnacht waar we dus nooit wat van gehoord hebben, deels ook omdat The New York Times weigerde deze beelden te publiceren. Dit vond plaats op 23 mei 2012. U weet wel. Als ENIGE in Nederland deed MWNW verslag van de regelrechte… Tsja, waar doet dat toch aan terugdenken? Fascistische knokploegen die minderheden met geweld intimideren?
We zullen nu wel weer door de rechtschmenschen uit gemaakt worden voor antisemieten of Jodenhaters want “ISRAËLISCH RACISME BESTAAT NIET EN BOEHOE DE PALESTIJNEN ZIJN VEEL ERGERDER!“. We zullen hen even uit de droom helpen. Het bestaat en het zijn niet alleen de extreme kanten van de Israëlische maatschappij, het racisme is heel mainstream. Wat ons echt aan het hart gaat is dat het Israëlische volk niks heeft geleerd van de geschiedenis. Je zou toch denken dat een minderheid die altijd is vervolgd zou weten hoe wel met minderheden te moeten omgaan. Maar in plaats daarvan worden er zelfs grote concentratiekampen gebouwd in de woestijn om Afrikaanse immigranten in op te sluiten. En zelfs zwarten uit de Joodse gemeenschap zijn niet veilig in Israël. Dit verzinnen wij niet mensen. Was dat maar zo…
“Als je een andere partij onterecht belastert dan is de kans groot dat je je eigen tekortkomingen en wreedheden projecteert op de ander” – Uri Davis. (ja, dat is ook een jood)
De huidige ‘joden’ die deze zionistische staat hebben gesticht, zijn dus zionistische joden die van oorsprong helemaal niet joods waren. Deze zionistische ‘joden’ zijn de z.g. Ashkenazy’s, afstammelingen van de Khazaren en komen van oorsprong uit o.a. Litouwen, Hongarije, Rusland, Polen, Roemenie die zich op een gegeven moment (ongeveer 740 jaar na Chr.) ‘bekeerd’ hebben en momenteel hoofdzakelijk in Amerika en Israël woonachtig zijn. De oorspronkelijke joden hebben hun wortels in Irak.
De Askhenazy’s (afkorting Nazi’s) hebben zich een eigen taal toegeëigend, het z.g. jiddisch. Zij gebruiken ook de zespuntige Davidsster die verder niets met het originele jodendom heeft te maken. Niet alleen hebben zij deze Davidsster als herkenning maar komt het het ‘hakenkruis’ bij hen vandaan. Het teken van de Nazi’s.
Deze feiten zijn bekend bij de nog enkele oorspronkelijke joden die niet in de Nazi-kampen tijdens WOII zijn omgekomen en zij en hun nageslacht protesteren ook regelmatig tegen de zionistische Askhenazy’s. Wat zij ook weten is dat de gaskamers oorspronkelijk bedoeld waren voor de Russen en dat het de bedoeling was de zionistische Askhenazy’s ‘uit te zetten’ als kolonisten in Rusland zodat zij zich daar zouden vermeerderen. De bedoeling hierachter kan iedereen zich wel voorstellen.
Geïnspireerd door de Zionisten stuurde Hitler, betaald, de z.g. ‘Ostjuden’ die na de eerste wereldoorlog massaal Europa ingestroomd waren, terug naar het oosten en vergunde de Zionisten de immigranten voor de kolonisatie van Palestina. Door de Nazi-kopstukken werd dit gezien als een eerste klas ‘Nazi Fahrt Nach Palestina’.
De joden die in de kampen waren bijeengedreven zijn door hun eigen aristocraten de dood in gestuurd. Die joden die dat overleefd hebben en hebben kunnen navertellen waren hierdoor zeer getraumatiseerd te weten dat het de bedoeling was dat zij door hun eigen kopstukken in de kampen vernietigd zouden worden en met daarachter de bedoeling Palestina te koloniseren. Dit alles werd gefinancierd door niemand minder dan de Rotschilds, de Rockefellers en de Bushfamilie voerde daarover het management.
Het is heel vreemd dat je daarover geen enkele jood hoort, maar dan moet je natuurlijk wel in ogenschouw nemen dat zowel de Rotschilds en de Rockefellers ook behoren tot de AskeNazi’s die nu o.a. wereldwijd het bankwezen in eigendom en beheer hebben.
In principe zouden de zionisten niet eens mogen spreken van een ‘joodse staat’ Israël, maar van een Aske-‘Nazistaat’ Israël.
De groep echte joden in Israël zijn heel zwaar in de minderheid en worden ook als dusdanig behandeld, vergelijkbaar met de Israëlische Arabieren.
De joden in Amerika zijn ook voor 90% Nazi’s. Na WOII zijn talloze Nazi’s vanuit Duitsland naar Amerika gehaald, zelfs als ze veroordeeld waren tot levenslang tijdens de Neurenbergprocessen. In Amerika (toen het land van onbegrensde mogelijkheden dat een heel andere betekenis krijgt als je het voorgaande goed leest) konden zij op oude voet verder gaan zoals zij dat tijdens WOII en ook al daarvoor in Duitsland hadden gedaan.
Voor de huidige Duitser moet het enorm wrang zijn dat zij nog steeds voor de oorlog, die de zionisten op hun geweten hebben en vanuit Amerika door de Rotschilds en Rockefellers is opgestart, nog steeds een ‘Wiedergutmachung’ moeten betalen aan nabestaanden van die joden die zijn omgekomen in de kampen. Dit zou in feite betaald moeten worden door de Rotschilds, de Rockefellers en de Bushfamilie. Heel veel nabestaanden zijn uit Europa vertrokken vanwege het trauma wat ze hebben opgelopen in de wetenschap dat hun familie door hun ‘eigen mensen’ zijn vermoord. Ik weet dat er onder hen enorm gelobbyd is om naar Israël te verhuizen, maar daar hebben maar weinig gehoor aan gegeven in die jaren.
In WOII zijn niet alleen echte joden om het leven gebracht, want die waren er niet veel, maar hoofdzakelijk de nepjoden, de (vooral van mindere klasse) Askenazy’s.
Deze Askenazy’s, de zionisten, zijn dus niet verwant aan de vroege voorvaderen Isaak, Jacob en Mozes en kunnen daarom geen aanspraak maken op Palestina. Zij hebben daartoe gewoon het recht niet. Toch hebben ze het gedaan en noemen het valselijk een ‘joodse staat’ terwijl de echte joden die daar nog wonen worden onderdrukt en als tweederangsburgers behandeld.
Dit is dan een ‘korte’ samenvatting want er valt nog veel meer over te vertellen.
O.a. over Binjamin Se’ev Ben Jaakob (Theodor) Herzl , de oprichter van het moderne zionisme en als eerste de uitroeiing van de joden ter sprake bracht omdat hijzelf een uitgesproken hekel had aan joden en het joodse geloof. Hier wat info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theodor_Herzl
Al die zionisten zouden voor een tribunaal moeten komen met de Rotschilds, de Rockefellers en de Bushclan voorop, om te worden veroordeeld tot levenslang dwangarbeid in de kwikmijnen van Siberie. Niet alleen voor wat ze destijds hebben gedaan maar ook voor wat ze tot heden ten dage nog steeds doen.
@ juliusvold,
Met andere woorden aan de zionistische entiteit ( en ik noem het beestje gewoon bij de naam) komt gewoon vroeg of laat een einde. Een kort intermezzo – het eeuw feest halen ze nog wel maar langer dan de kruisvaarders houden ze het niet vol – in de lange geschiedenis van het M.O. niet meer en niet minder.
Joden zijn niet verdreven uit de Arabische zoals dat met de Palestijnen is gedaan. En van mij mogen de joden zeer zeker weer terugkeren naar de landen waar ze vandaan komen ook hun nazaten.
Juridisch? hahahahahahaha Juridisch is vaak achteraf een zweem van rechtmatigheid te geven aan wat onrechtmatig is verkregen zoals de zionistische entiteit. De Palestijnen en hun nazaten hebben geen juristerij nodig om hun aanspraak op het land van hun voorvaderen te legitimeren. Die legitimiteit hebben zij tot in lengte der dagen!
Daarom ben ik ook voor het afschaffen van Hamas en de PA. Een democratie vestigen onder bezetting? Hoe zie jij dat voor je?
De Palestijnen hoeven het niet eens te worden de tijd zorgt er gewoon voor dat ze die richting opgaan. En wanneer dat gebeurt zal er een zelfde situatie ontstaan als in Zuid-Afrika. Ook daar waren de inheemsen het nooit met elkaar eens, maar uiteindelijk is ze het wel gelukt de hele constructie van het apartheidsregime neer te halen. Zo zullen de Palestijnen ook de hele zionistische constructie neerhalen.
Wat ik er mee wil zeggen is dat de zionistische droom: Een land voor joden tussen de rivier en de zee eigenlijk nooit is gerealiseerd en steeds meer een illusie aan het worden is.
Niets debattrucje! Jij bent een zionist want je verdedigd het bestaansrecht van de zionistische entiteit. Had het je het bestaan of voortbestaan van de zionistische entiteit niets kunnen schelen dan had je ook niet gereageerd. Kennelijk kun je, je niet neerleggen bij het feit dat mensen het bestaansrecht van jouw dierbare kolonie ter discussie stellen.
Je hebt een zeer statische kijk op de realiteit alsof wat is altijd zo zal zijn. Had iemand in 1981 gezegd dat de USSR 10 jaar later niet meer zou bestaan en de wereld 15 landen rijker zou zijn dan zou hij uitgelachen zijn. Had in 1990 iemand voorspeld dat de VS over 20 jaar voor 1300 miljard bij het communistische China in het krijt zou staan dan zou hij uitgelachen zijn.
De verdwijning van de zionistische entiteit – wanneer en hoe is moeilijk te voorspellen maar – in de nabije toekomst is onvermijdelijk.
Die paar zionisten die hier nog tegen beter weten de zionistische entiteit komen verdedigen zijn op de vingers van één hand te tellen een jij bent daar één van. Dus is het niet verwonderlijk ook gezien de naam waar onder je reageert dat ik onthouden heb dat je hier gereageerd hebt.
Het voortbestaan van de zionistische entiteit is direct gelinkt aan steun uit het Westen en steun uit het Westen kan alleen gegarandeerd blijven als de publieke opinie voor een groot deel pro zionistische entiteit is. Vandaar dat ze miljoenen stoppen in propaganda, lobby’s etc . En een zionist als jij bent daarin een klein radartje. Maar miljoenen klein radartjes zorgen er wel voor dat er steun – moreel, politiek, militair en financieel – gegeven wordt aan de zionistische entiteit.
Jouw reacties maken geen enkele indruk. Het zijn gewoonlijk weer de 13 in een dozijn argumenten die ik al honderden keren voorbij heb zien komen. In al die jaren nog nooit een zionist hier tegengekomen wiens argumentatie enige indruk op mij maakte. Alle – vaak kul – argumenten zijn zo te weerleggen. Jij en je mede zionisten verdedigen namelijk het onverdedigbare.
Kost het je zoveel tijd om te reageren? Heb je zoveel tijd nodig om die kul argumenten te formuleren? Dat doe je toch in een min of 5? Wil je zeggen dat je het zo druk hebt dat je geen tijd hebt om een paar minuten vrij te maken om te reageren? Je moet volgende keer een betere smoes verzinnen!
Je hebt gelijk ik kan de discussie niet “winnen” om doodeenvoudige reden dat jij bij voorbaat al verloren hebt.
Prachtig dit. PGGM besluit niet meer te investeren in Israëlische banken vanwege de Nederzettingen in Palestijns gebied. En Israël noemt Nederland vervolgens hypocriet.
ahahaha, dit krijg je als je niet meer besluit om zaken te doen met Zionistische honden. Nederland a.u.b. stank voor dank. Grappig om die Zionistische hondjes zo snel zien reageren op tv. Als je weet waar je ze moet raken dan zijn ze als de kippen met hun zielige commentaren.
Zo zie je maar waar de ware kracht van Israël ligt. Als Amerika en Europa stoppen met hun miljarden investeringen in deze verrotte land genaamd Israel te steken. Dan behoort dat land heel snel tot verleden tijd. Dit is alweer een goed voorbeeld die veel zionistische schoothondjes zoals Niels alias de mdi en co niet willen toegeven.
Wie nog denkt dat Israel als een zeer klein land instaat is alle Arabieren te verpletteren (omdat ze zogenaamd uitverkoren zijn). Die is vergeten dat Amerika en Europa degene zijn die verstopt zitten achter deze poppen kast. Haal Europa en Amerika weg en Israël valt als een kaarten huis in elkaar. Jullie waren toch uitverkoren? en the choosen people of god? Waarlijk al was het niet door Amerika en Europa dan hadden jullie nog god en nog niemand achter jullie apartheid regime.
Bedankt PGGM en mogen er insa allah nog meer volgen……………
@ Boubkari. Ik twijfel eigenlijk om te reageren, gezien je voortdurende gebruik van ad-hominems, andere drogredeneringen en je extremistische visie, maar goed; daar gaan we.
Met andere woorden aan de zionistische entiteit ( en ik noem het beestje gewoon bij de naam) komt gewoon vroeg of laat een einde.
>>
Nee, je noemt het zo om te provoceren omdat je het leuk vindt dat mensen zich eraan storen. Dit heb je ook eerder toegegeven. Ik stoor me niet aan dergelijke kinderachtige futiliteiten, maar echt volwassen is het niet.
Niemand kan in de toekomst kijken, maar ik zie toch weinig redenen dat Israel zal verdwijnen. Landen die technologisch, militair en wetenschappelijk voorlopen op haar buren, staan simpelweg sterker.
Joden zijn niet verdreven uit de Arabische zoals dat met de Palestijnen is gedaan. En van mij mogen de joden zeer zeker weer terugkeren naar de landen waar ze vandaan komen ook hun nazaten.
>>
Van jou misschien wel, maar van de regeringen in die landen niet. Vrijwel alle joden zijn verjaagd en de manier waarop is wel degelijk te vergelijken met de oorspronkelijke Palestijnse bevolking. Ze worden nog steeds verjaagd, net als christenen trouwens die in vrijwel alle Arabische bananenrepublieken als tweederangsburgers worden beschouwd. Vreemd genoeg wordt aan deze kwestie weinig aandacht besteedt.
Juridisch? hahahahahahaha Juridisch is vaak achteraf een zweem van rechtmatigheid te geven aan wat onrechtmatig is verkregen zoals de zionistische entiteit. De Palestijnen en hun nazaten hebben geen juristerij nodig om hun aanspraak op het land van hun voorvaderen te legitimeren. Die legitimiteit hebben zij tot in lengte der dagen!
>>
En dat bepaal jij? Ik heb meer vertrouwen in de VN en het Internationaal Recht.
Jouw mening is volstrekt irrelevant in dezen. Er is ook geen enkele VN resolutie die de terugkeer als harde eis stelt. Niemand heeft recht op terugkeer tot in lengte van dagen. Holle bolle onzin.
Wat wil je trouwens doen met de 6 miljoen Israeliers? De zee indrijven? Of moeten die ook terug naar hun oorspronkelijke land (waar ze eerder uit zijn weggegjaagd en waarschijnlijk ook niet meer welkom zijn)?
En voor je gaat beginnen dat het Internationaal Recht ook voor Israel geldt; daarin heb je natuurlijk groot gelijk. Ik keur dan ook ten sterkste de nederzettingenpolitiek van Israel af.
Daarom ben ik ook voor het afschaffen van Hamas en de PA. Een democratie ves
tigen onder bezetting? Hoe zie jij dat voor je?
>>
Dan zijn we het op dit punt eens. Maar waarom kiezen de Gazanen dan en masse de terroristen van Hamas? Overigens is een twee-staten oplossing de enig mogelijk realistische optie.
De Palestijnen hoeven het niet eens te worden, de tijd zorgt er gewoon voor dat ze die richting opgaan.
>>
Welnee. Daarvoor blijven de Palestijnse Arabieren veel te verdeeld en hebben ze veel te weinig effectieve macht. Bovendien hebben de Palestijnen een slecht track record als het om hun positie gaat. Ze kiezen altijd de verkeerde kant, zoals die van Saddam Hussein in de eerste golfoorlog.
Verder is de situatie in Zuid Afrika niet te vergelijken met die van Israel. Ik heb tenminste nog nooit gehoord dat Mandela de blanke bevolking wilde vernietigen, zoals Hamas nog altijd van plan is met de joodse bevolking.
Maar zelfs Hamas ziet onderhand in dat Israel realiteit is. Jij kan lekker vanuit je veilige doorzonwoning in de randstad kakelen dat Israel niet mag bestaan, maar de Palestijnen willen gewoon een normaal leven hebben met werk, boord op de plank en veiligheid. Die hebben niet zoveel op met allerlei hoogdravende principes.
Niets debattrucje! Jij bent een zionist want je verdedigd het bestaansrecht van de zionistische entiteit. Had het je het bestaan of voortbestaan van de zionistische entiteit niets kunnen schelen dan had je ook niet gereageerd. Kennelijk kun je, je niet neerleggen bij het feit dat mensen het bestaansrecht van jouw dierbare kolonie ter discussie stellen.
>>
Het is wel een debattrucje. Je doet of er twee smaken zijn: als je niet faliekant tegen de staat Israel bent, dan ben je een zionist. Nuances bestaan niet bij je.
Mijn persoonlijke mening over Israel is ook niet r1elevant. Ik stel uitsluitend dat de wereldgemeenschap 65 jaar geleden heeft besloten dat Israel er komt en dat dit nu gewoon realiteit is. Bovendien is kolonisatie van alle tijden en dan kun je op dezelfde wijze stellen dat Duitsers terug moeten keren naar West Polen etc etc.
Al leven in dat gebied van Israel Eskimo’s; het zal me echt worst wezen, maar we houden ons wel aan bepaalde regels en een daarvan is dat het bestaansrecht van een land, vastgesteld door de wereldgemeenschap, impliceert dat een land en haar bevolking niet vernietigd kan worden.
Ik heb verder niets met onzin als ‘het uitverkoren volk’, maar dat joden toch enige historische aanspraak hebben het op huidige Israel is evident. Dat hebben Palestijnse Arabieren overigens ook.
Je hebt een zeer statische kijk op de realiteit alsof wat is altijd zo zal zijn.
>>
Ik kan niet in de toekomst kijken en de genoemde gebeurtenissen kwamen soms onverwacht. Maar vooralsnog wijst niets erop dat Israel op korte termijn gaat verdwijnen. De Wikileaks documenten toonden ook aan dat de omliggende landen eigenlijk geen problemen met Israel hebben. Ook de landen die bepaald geen vriendjes van het westen zijn. En dit verklaart ook waarom niemand daar een poot uitsteekt naar de Palestijnen. De Palestijnen worden misbruikt voor eigen politiek gewin. Vrijwel niemand is oprecht ge-interesseerd in het lot van de Palestijnen.
De verdwijning van de zionistische entiteit – wanneer en hoe is moeilijk te voorspellen maar – in de nabije toekomst is onvermijdelijk.
>>
Maar daarvoor heb je nog steeds geen argument gegeven behalve de stelling met de strekking ‘ik heb gewoon gelijk en de rest is zionist en dom’.
Die paar zionisten die hier nog tegen beter weten de zionistische entiteit komen verdedigen zijn op de vingers van één hand te tellen een jij bent daar één van. Dus is het niet verwonderlijk ook gezien de naam waar onder je reageert dat ik onthouden heb dat je hier gereageerd hebt.
>>
Nogmaals: ik vind het knap van je dat je mijn epistels herinnerd. Het is al maanden geleden dat ik gereageerd heb en volgens mij ging dat niet eens over deze kwestie. Verder is het niet onlogisch dat op een islamitische website de tegenstanders in de meerderheid zijn en in dit geval ook nog eens een grotere mond hebben. Kwantiteit zegt echter niets over kwaliteit en dat bewijst deze draad. Het aantal voorstanders van de huidige staat Israel is in Nederland en de rest van de wereld nog altijd veel groter dan de paar extremisten die haar bestaansrecht ter discussie stellen.
Het voortbestaan van de zionistische entiteit is direct gelinkt aan steun uit het Westen en steun uit het Westen kan alleen gegarandeerd blijven als de publieke opinie voor een groot deel pro zionistische entiteit is. Vandaar dat ze miljoenen stoppen in propaganda, lobby’s etc . En een zionist als jij bent daarin een klein radartje. Maar miljoenen klein radartjes zorgen er wel voor dat er steun – moreel, politiek, militair en financieel – gegeven wordt aan de zionistische entiteit.
>>
Probeer je het weer he, dit debattrucje. Het voortbestaan van Israel hangt alleen af van wat de wereldgemeenschap besluit en ik zie geen tekenen dat de VN dit land wil opheffen.
Jouw reacties maken geen enkele indruk. Het zijn gewoonlijk weer de 13 in een dozijn argumenten die ik al honderden keren voorbij heb zien komen. In al die jaren nog nooit een zionist hier tegengekomen wiens argumentatie enige indruk op mij maakte. Alle – vaak kul – argumenten zijn zo te weerleggen. Jij en je mede zionisten verdedigen namelijk het onverdedigbare.
>>
Jouw reacties maken ook geen indruk. Integendeel. Je komt niet verder dan een hele reeks ad-hominems en het gebruik van andere drogredeneringen en bij een beetje tegengas ga je nog harder schreeuwen. Ik vind het prima, maar daarmee heb je nog geen gelijk, laat staan andere mensen overtuigd.
Kost het je zoveel tijd om te reageren? Heb je zoveel tijd nodig om die kul argumenten te formuleren? Dat doe je toch in een min of 5? Wil je zeggen dat je het zo druk hebt dat je geen tijd hebt om een paar minuten vrij te maken om te reageren? Je moet volgende keer een betere smoes verzinnen!
>>
Waarom zou ik op commando gaan reageren op een extremist die helemaal niet ge-interesseerd is in de mening van iemand die het niet met hem eens is
Je hebt gelijk ik kan de discussie niet “winnen” om doodeenvoudige reden dat jij bij voorbaat al verloren hebt.
>>
Wat heb ik bij voorbaat verloren? Geen discussie, want dat is dit helemaal niet.
Kijk Boubkari. In een discussie gaat het erom dat je op basis van zuivere argumenten een ander probeert te overtuigen van een andere visie of nieuwe feiten.
Door het voortdurende gebruik van drogredeneringen en de houding van ‘ ik heb toch gelijk’ , overtuig je iemand anders natuurlijk niet.
Dat is waarachijnlijk ook niet je bedoeling. Je zoekt hier gewoon een podium om je eigen gelijk te halen en iedere opponent wordt neergesabeld met onzuivere argumenten waaruit je dan trots en stoer de conclusie trekt dat ‘ je gelijk hebt en gewonnen hebt’. De realiteit laat gewoon anders zien, hoe hard je ook schreeuwt.
Ik ben ook helemaal niet zo pro-Israel en zeker niet met hun huidige beleid. Hun nederzettingenpolitiek deugt niet en de discriminatie van niet-joden is stuitend. Maar dat kan ik jouw visie natuurlijk niet. Want ik ben een zionist die Israel altijd en overal verdedigt en nuances bestaan niet.
Je zult ongewtijfeld weer pseudo-stoer gaan reageren in de bekende trant dat ik er niets van snap, geen argumenten gebruik, een zionist ben etc,
Bespaar het je; ik lees het toch niet .
Ik vind dat jullie Roman nu tot de orde moeten gaan roepen, met een dergelijke mix van feiten en verdachtmakingen begeeft hij zich op een pad van pure laster.
http://wijblijvenhier.nl/21887/mijn-grootste-kerstwens-palestijnse-volk-vrijheid-terugkrijgt/#comment-120510
@Herman
De waarheid doet pijn Herman. Mischien zou het je goed doen om eens de israel en Palestijnse kwesitie eens te benaderen via een andere perspectief zoals die van Norman finkelstein. Die trouwens joods is. Dan zegt Roman zeker niet iets geks.
Maar jouw waarheid die is beperkt tot wat de main stream media jouw vertelt. Daarom is voor jouw alles wat daarbuiten valt alleen als onzin aan te merken. Daarom noem ik jou dan terecht kortzichtig.
@juliusvold,
Laat ik beginnen met het laatste:
“Je zult ongewtijfeld weer pseudo-stoer gaan reageren in de bekende trant dat ik er niets van snap, geen argumenten gebruik, een zionist ben etc,
Bespaar het je; ik lees het toch niet .”
Je hebt nog steeds niet door he? Jij en andere zionisten die hier pogingen doen het onverdedigbare te verdedigen zijn voor mij niet meer dan een welkom aanleiding om weer eens aan eenieder die deze site bezoekt te laten zien hoe gemakkelijk het is zionistische propaganda te ontkrachten.
Je kunt mij noemen wat je wilt en strooien met beschuldigingen van drogredenenringen, ad hominem etc. feit blijft dat je niet instaat bent om ook maar iets te ontkrachten van wat ik te berde breng. Zoals je laatste reactie maar weer eens bewijst.
Appel en peren vergelijking met het lot van de Aboriginals , de steun van de VS en wat landen in Europa aanzien voor die van de wereld, denken dat die steun tot in de lengte der dagen zal voortduren, denken dat zonder die steun de kolonie kan voortbestaan, denkend dat de VN een onafhankelijke organisatie is en niet een speelbal van de grote machten, denken dat militaire superioriteit iets blijvend is en afdoende is om een land tot in lengte der dagen te verzekeren van een voortbestaan etc.
Met andere woorden totaal gespeend van enige realiteitszin.
De zionistische entiteit – en dat is dus waarom zou ik het anders benoemen? – is gedoemd te verdwijnen. De hele constructie van een joodse staat is niet houdbaar gezien het feit zoals ik hierboven al vermelde over niet lange tijd joden een minderheid zullen zijn in Palestina.
Zuid-Afrika Redux!
Jij verdedigt hier een de jure en de facto apartheidsstaat ontstaan door middel van etnische zuiveringen en landroof.
Dat maakt jouw een pleitbezorger voor etnische zuivering, landroof en apartheidspolitiek.
Herman Abdel Majid heeft gelijk ga eens opzoek en ontdekken bij die groepen zelf welke taal spreken ze wat is hun echte achtergrond,zijn ze echte joden of nep joden of satanaanbidders versta je Russische en Oostblok talen dan is het nog makkelijker
Achter pc en bullshit western media waching to much TV wordt je niet wijzer van
en trouwens Junkfood ook en verder Herman verdiep zaken wat gaande zijn
Monsanto staat op het punt hun grootste coup ooit te plegen, wakker worden mensen
Kennen jullie Monsanto en wat is hun doel!
Peace,