Iedereen is in de ban van de verkiezingen. Eén van de deelnemers, de politieke partij Islam Democraten, is een rechtzaak begonnen n.a.w. Pastors zijn uitspraken. De NMR heeft daarvan afgezien. Wel vind de raad de uitspraken ‘uitermate kwetsend en zeer oneerbiedig naar de miljoenen slachtoffers van vreemdelingenhaat en onverdraagzaamheid die gevallen zijn in de Tweede Wereldoorlog’. Liever een rechtzaak dan geweld kunnen we in ieder geval wel zeggen.
Intussen heeft minister Verdonk niet stilgezeten. Zij heeft haar slag geslagen zo in haar laatste week als minister (hopen dat dat zo blijft). Er komt toch een algemeen verbod op gezichtsbedekking.
Het gaat hier dan wel om de burka waarbij ook de ogen bedekt zijn. Ik heb daar persoonlijk niets mee. Vooral omdat het geen grondslag kent in de Islam. Maar wie weet is dit een stap richting een Nederland zonder hoofddoeken, en dat zou minder prettig zijn. Weer een reden om te stemmen volgende week.
Hoe dan ook, ik ga een dagje naar Duitsland om Outlandish op te zoeken. Tjuus!
Pssst..
Wij Blijven Hier! is het platform van de Nederlandse moslim. Wij bieden ruimte aan sterk uiteenlopende meningen en standpunten. Want waarom zou je het leven makkelijk maken als het moeilijk kan? Niet alle meningen en standpunten hier komen overeen met de onze. En anders dan je wellicht van ons verwacht, hebben wij ook niet alle wijsheid in pacht. Dus mocht je het ergens niet mee eens zijn, dan horen we het graag!
En, ben jij al Vriend van WBH?Dank voor je bezoek aan Wij Blijven Hier! Wij zijn al meer dan tien jaar hét platform in Vlaanderen en Nederland voor een authentiek moslimgeluid. Dat doen wij (het team van WBH!) met héél véél plezier en geheel op vrijwillige basis, zonder subsidies. Bewust, want we willen dicht blijven bij wie we zijn.
Wil jij samen met ons de onafhankelijkheid die wij hebben bewaren? Te gek. Dat kan door een eenmalige donatie,
maar ook door Vriend van WBH te worden middels een jaarlijkse
donatie. Dan drinken we dat kopje koffie ook samen.
Doe je mee?
Dit delen:
De oprichter. Geboren, getogen en woonachtig in die mooie stad achter de duinen. Altijd klaar voor een revolutie of gewoon een kopje thee. Typisch Faisal...
Lees andere stukken van Faisal
30 Reacties op "Politiek gaat door"
Burka vind ik persoonlijk ook niet nodig. Maar kan me wel voorstellen dat het fijner is.
Mag ik mee :)
De Nederlandse regering heeft helemaal gelijk m.b.t. het burkaverbod.
Dit soort abnormale praktijken van een paar losgeslagen en wereldvreemde moslims moet zsm verboden worden.
Om dit een stap te noemen in de richting van een algeheel verbod op hooddoeken is onzin. Deze mededeling van Faisal is een goedkoop praatje om mensen ervan te overtuigen links te stemmen.
Nederland is inmiddels de juiste weg ingeslagen om voorwaarden te scheppen om in dit land te kunnen wonen. Grote groepen allochtonen hebben namelijk inmiddels bewezen dat initiatief tot integratie in de Nederlandse samenleving niet uit hunzelf zal komen.
Het hoofddoek-dilemma zal ten onder gaan! Want dan mogen de Joden ook niet met hun keppeltjes in het openbaar of in de ambtenarij, etc rondlopen!
Dan zal het gezeik snel ophouden.
Magan had immers een balletje opgeworpen om ook de besnijdenis bij jongens te verbieden.
Ja, dan kom je ook aan de Joden.
Maak gebruik van de Joodse sentimenten en vele discussies worden onnodig.
De C1000 verkoopt ook Kosjervleeswaren. Koppel dat aan het halalgebeuren en niemand zeurt meer!
Thx Verdonk, blanco stemmen is voor mij geen optie meer ;)
Ik begrijp nog altijd niet hoe een burkaverbod de openbare veiligheid zogenaamd moet dienen. Ik geloof ook niet dat een burka Islamitisch is maar geloof er wel in dat mensen de vrijheid moeten behouden om het te mogen dragen.
IK vindt dat een burkaverbod, waarmee de ogen ook bedekt zijn, een belangrijke stap, maar ver zal het niet gaan.
@sjaak: ‘Dit soort abnormale praktijken van een paar losgeslagen en wereldvreemde moslims moet zsm verboden worden.’
Beste Sjaak, ik heb respect voor je mening, maar houd er rekening mee, dit is geen abnormale praktijk. Ik weet niet wat je kennis van de Islam is, maar deze zin verraadt je onwetendheid.
Kennis is goud waard, en is de sleutel tot tolerantie en volwassenheid en opend werelden.
Mensen laten we dat niet vergeten.
@First Moon,
De volledig bedekkende burka is helaas inderdaad geen abnormale praktijk. Maar mijn inziens is het wel degelijk een ‘onzedelijke’ praktijk.
Een burka verbod lijkt mij zinloos (gaan we ook oliejassen en hoeden verbieden onder het mom van veiligheid?) echter ik ben wel van mening dat NLers zich krachtig tegen de burka uit moeten spreken.
Mensen die staan op het recht een burka te dragen moeten ook de konsekwenties dragen; je kunt geen baan in de publieke sektor krijgen en een werkgever in de prive sektor heeft het recht iemand werk te weigeren die erop staat een burka te dragen. Ook moeten burka dragers niet in aanmerking komen voor bijstand omdat zij hun eigen kansen tot werk vinden ondermijnen.
Het moet helemaal geen probleem zijn om aanpassing te verwachten aan de morele waarden van een land (dit geld ook mbt tot handen schudden). When in Rome, do as the Romans do. Kun je je voorstellen wat er zou gebeuren als ik in een minirokje in Mecca rondliep………….!!!!!!!!!!
En ja, nu kan men met het argument aankomen dat een minirok niet een religieuze uiting is en de burka wel (en daar is niet iedereen het over eens ); echter ook al zou de burka een religieuze uiting zijn, ik ben van mening dat religeuze en rituele uitingen onderschikt zijn aan de wet van een land. En dus nogmaals, in de publieke sector kun je geen ‘recht’ verwachten in het uitten van je religieuze ideen (of dat nou kleding of rituelen betreft) en de prive sektor kan zijn eigen regels maken.
De Amish in Amerika zijn daar onafhankelijk en konsekwent in; zij leven volledig volgens hun eigen religieuze overtuiging leven (inclusief met kledingvoorschriften) maar dwingen hun visie niet op door rechten te eisen op basis van hun religie, doen geen aanspraak op bijstand en houden zich aan de regels en wetten van het land.
Stel, iemand heeft zijn/haar gezicht verbrand en dat is nu zo verminkt dat de persoon in kwestie niet durft het huis uit te gaan zonder masker? Wat dan?
Stel, er komt een verbod op het dragen van een hoofddoek (=verbergen van eigen haar), is het dan mogelijk om een grote pruik te dragen, waardoor het eigen haar helemaal niet gezien wordt?
Stel, er komt een verbod op het verbergen van het gezicht, is het dan mogelijk om zo een grote zonnebril te dragen, die het voorhoofd en de wangen bedekt naast de ogen?
@josie;
Je hebt eenigzinds wel gelijk. Vrouwen die ervoor kiezen om een burka te dragen, zijn wel op de hoogte van de nodige consecuenties. Bijvoorbeeld rare blikken van mensen die zo’n vrouw ‘bekijken’ enz enz.
Zo zal een vrouw die een burka draagt, niet zo gauw solliciteren voor een functie in de publieke sector.
Het dragen van een burka is vrijwillig, en vrouwen die ervoor kiezen, weten als niemand anders wat de gevolgen voor hen en omgeving zullen zijn.
Ik heb dan ook bewondering voor vrouwen die een burka kunnen en willen dragen: Petje af!!!
Ik heb ook bewondering voor milieuactivisten, of dierenliefhebbers. Vaak zie je ze ook in de meest rare kleren, zoals lange metalen kettingen die aan hun broeken hangen e.d.
Ze uiten bijvoorbeeld een boodschap met de manier waarop ze gekleed zijn. Daar heb ik respect en begrip voor.
Hoe dan ook:
Of je nu een burka acceptabel vindt of niet, ik vindt dat je een mens eerst als mens moet zien, namelijk: als een persoon met gevoelens, intelligentie, logica, talent en ga zo maar door.
Als je een mens eerst als mens ziet, en daarna als vrouw/man, alloctoon/autochtoon, oud/jong, modebewust/modeonbewust, nonchalant/zorgzaam, asociaal/sociaal enz, kan je respect tonen, beter gezegd, je stapt dan van eventuele vooroordelen af.
Helaas zie ik dat de laatste tijd steeds minder…
:) Maar ik ben niet hopeloos
Stel, er komt een verbod op het dragen van een hoofddoek. Mogen mensen uit het Carribisch gebied, die geel/groen/rode ‘zakken’ opdoen waarin hun haar gedragen wordt? (excuses voor het woord ‘zakken’; ik zou niet weten hoe het wel heet)
Stel, er komt een verbod op het verbergen van het gezicht in openbare ruimtes. Mogen ME-ers met helmen en maskers aan de hooligans te lijf gaan?
Stel, er komt een verbod op het verbergen van het gezicht. Mag je dan bij -15 graden op de fiets je sjaal om je gezicht/neus/mond wikkelen?
Stel, er komt een verbod op het verbergen van het gezicht in openbare ruimtes. Is het dan mogelijk om geschminkt in de kleuren van Oranje naar een voetbalwedstrijd te gaan?
Kortom, stel er komt een verbod op het verberge van het gezicht in openbare ruimtes. Geldt dat dan alleen voor het handjevol dames, die een burq dragen?
ps: ik laat in het midden wat mijn mening over de burqa is.
@ First Moon
Persoonlijk heb ik moeite met het ‘respect concept’ voor iemand die een burka draagt of iemand die zich kleed als Britney Spears (stereotype Britney Spears bedoel ik hier- zij zal snachts misschien ook gewoon een pyama aanhebben, out of the spotligth).
Natuurlijk heb je echter geheel gelijk dat first en foremost onder elk gewaad (hoe uitvoerig of karig ook) een mens zit en hoe die persoon zich naar zijn of haar medemens gedraagt meer een teken is van karakter dan hoe die mens zich kleedt.
@ Arfan,
Inderdaad, the slippery slope.
Toch vind ik wel dat publieke/ overheids instellingen een kleding en gedragscode moeten aannemen en dat de prive sector het recht heeft om eigen kledings en gedrags regels te formuleren.
Maar dan ook konsekwent zijn; accepteer je als openbare instelling de hoofdoek niet, dan ook niet het keppeltje en het kruisje. Staat je dat niet aan dan kun je voor een werkgever gaan werken die je wel met hoofddoek of je keppeltje rond laat lopen.
@ josie,
Fijn dat we ophetzelfde lijn zitten wat betreft : ‘onder elk gewaad zit een mens’.
Dus ook witte sokken dragende mannen zijn mensen, jongens die hun nagels niet verzorgen, en moslima die een hooddoek dragen in een model wat niet bij hun gezicht past.(hhahahaahaa)
Het zijn allemaal mensen.
Ik heb er allemaal respect voor. ;)
@ First Moon,
Ik heb een opgezocht wat het woord ‘respect’ betekent omdat iedereen dat tegenwoordig zo graag in het rond gooit. Ik denk dat het tegenwoordig zo’n term is die ‘overused’ is.
Anyway, mijn woordenboek zegt; eerbied of hoogachting.
Als ik er verder over nadenk dan komt het woord respect toch echt niet in mij op als ik nadenk over Britney of de Burka.
Respect is meer een concept dat voor mij mening heeft wanneer ik denk aan bepaalde daden verricht door bepaalde mensen. Mensen die daden vertonen of een levenshouding hebben waar ik tegenop kijk. Integriteit is een van die aspecten die respect in mij oproepen. Dit is misschien allemaal semantics, maar ws wel belangrijk.
Dus in jouw optiek moet je respect verdienen, en is het niet vanzelfsprekend dat je respect krijgt? Just curious…
@ Ahad,
Inderdaad Ahad. Hoe kijk jij er tegenaan?
Zeg Ahad? Ben jij een nachtbraker? Zo laat nog op. Hier waar ik woon is het bijna 10 uur savonds. Net als jij, just curious………
Ik vraag me af wat ze na het burqaverbod gaan gebruiken om de discriminatie op de arbeidsmarkt te verhullen.
Mensen blijf bij de agenda en laat je niet gek maken. Discriminatie op de arbeidsmarkt!
Elke keer als dat ter sprake komt begint Verdonk over burqas en we gaan als lemmingen er achteraan.
DISCRIMINATIE OP DE ARBEIDSMARKT
IK HEB
EERBIED EN HOOGACHTING
VOOR DE MENS.
Wanneer er mensen zijn waarnaar ik opkijk,
dan groeit mijn nieuwsgierigheid, en lijdt tot een soort verbondenheid met zo’n persoon.
Bijvoorbeeld Zijn gedrag overnemen, omdat ik het een mooi gebaar vindt, een menselijk gebaar vindt.
Mark Steyn’s America Alone is the jauntiest bit of doomsaying you’ll ever come across. Part Philip Longman, part Samuel Huntington, part Robert Kagan, America Alone takes the two most important global trends – falling fertility and surging Islamism – and examines what the world around their intersection is going to look like.
Not that it takes much imagination. Throughout the developed world, birthrates are already falling to historically unprecedented lows. In Spain and Russia, for instance, fertility rates now hover about 1.1 births per woman – a number demographers call the “lowest low.” (A rate of 2.1 is needed for a stable population.) The result is that populations in these countries and many others, ranging from Europe to Russia to Japan, will begin a sharp contraction during the next 40 years. In some countries, the decline has already begun.
The other trend, the rising tide of Islam, is also well in evidence. As Steyn points out, every year, “more and more of the world lives under Islamic law… . Today, there are more Muslim nations, more radicalized Muslims within those nations, [and] more and more Muslims within non-Muslim nations.” Steyn notes that Islam is taking hold in the most unlikely places. What’s the most popular baby boy’s name in Belgium, Amsterdam, and Malmö? Mohammed.
Islam is, by definition, both a religion and a political system. As the population of Europe withers away, Muslim immigrants are amassing power, bringing the political culture of Islam into close conflict with Western liberalism. Steyn wonders what will happen when the laws of sharia smack up against the mores of Europe.
It is not an unfounded concern. Consider Bertrand Delanoë, who in 2001 became the first openly gay mayor of Paris. In October 2002, Delanoë was stabbed by a Muslim immigrant in the middle of a public festival. As Steyn writes, the good news is the would-be assassin wasn’t a “terrorist.” The bad news is he was merely a Muslim who hated homosexuals.
From the Danish cartoon riots to the persecution of Ayaan Hirsi Ali to the murder of Theo van Gogh, you can hardly go a fortnight without seeing some story of Muslim aggression in Europe. While one could see such crimes as the inevitable result of large numbers of people suddenly thrust into an alien culture, Steyn sees a wider significance to them: Such incidents are the precursors to conflict between a declining population with one set of values and a rising population with very different ones.
The European reaction thus far has been accommodation. In 2005, for instance, England’s chief inspector of prisons banned flying the flag of England on prison grounds, since it featured the cross of St. George, which might be offensive to Muslims. Britain’s version of the department of motor vehicles has also banned the English flag, as has Heathrow Airport.
Yet none of this has helped Europeans avoid trouble. Take the words of Sheikh Omar Bakri Mohammed to Lisbon’s Publica magazine shortly after the March 11 terror attacks in Spain: “We don’t make a distinction between civilians and noncivilians, innocents and noninnocents. Only between Muslims and unbelievers. And the life of an unbeliever has no value.”
As Steyn observes, there are no “root causes.” There is only an ideology that requires submission of the host culture. Even in a country as amenable as France. The French are hostile toward both Israel and America, they were against the Iraq war, and they are in favor of allowing Iran to pursue its nuclear dreams. If you’re an Islamist, what’s not to like?
Yet five days before the 2005 Bali slaughter, Steyn writes, “nine Islamists were arrested in Paris for reportedly plotting to attack the Metro.” When extremist terrorists attacked a French oil tanker, the group responsible, the Islamic Army of Aden, released a statement saying, “We would have preferred to hit a U.S. frigate, but no problem, because they are all infidels.”
No problem! But the real problem is that capital-T Terrorists aren’t the only problem. Steyn argues that “Islam itself is a political project.” We see this reflected repeatedly in news reports from France, Denmark, and other European countries, in which disaffected Muslims chafe at the trammels of Western law. Such reports bring to mind the grim admonishment of James C. Bennett, businessman and president of the Anglosphere Institute: “Democracy, immigration, multiculturalism. Pick any two.”
So where do we go from here? Steyn has some ideas. Noting reports that the majority of women in European battered women’s shelters are Muslim, he suggests a serious push for women’s rights in the Islamic world, which could fundamentally destabilize the Islamist project. Listing a number of Muslim terrorists who lived on the European dole – Muhammed Metin Kaplan, Abu Hamza, Abu Qatada, etc. – he posits that Euro-welfare should be remade. But ultimately, Steyn admits that Islam itself will have to be reformed if it is to become compatible with modernity.
Buried in America Alone is a question Steyn asks but leaves unanswered. Surveying the history of Islam as it has regressed over the last few generations, Steyn wonders: “We… talk airily about ‘reforming’ Islam. But what if the reform has already taken place, and jihadism is it?”
Some possibilities are too dark for even a book about the End of the World.
Ik hoor graag over verhalen van individuen die menen gediscrimineerd te zijn op de arbeidsmarkt. Ik merk dat n.l. niet. Wat ik wel eens heb gezien zijn her en der wat allochtonen (sorry for the word) die gebrekkige vaardigheden hebben bij het solliciteren.
Ook dat zijn gewoon uitzonderingen. Mijn eerste sollicitaties waren ook echt waardeloos want ik werd keihard afgewezen. Na een paar cursussen ging het al een stuk beter.
Een tip is in ieder geval: ga niet naar het CWI want dat zijn losers. Als je het woord “CWI” maar enigzins noemt in jouw sollicitatiegesprek heb je 50% kans dat jouw gesprekspartner al meteen denkt: “Oh, is het er zo 1”.
Graag hoor ik het. Goede voorbereiding en een goede sociale vaardigheids- en sollicitatietraining kan echt wonderen verrichten.
Peace,
Aleem Ahmed
#22
Je bedoelt dat je het ‘onderzoek’ van minister Wijn hebt gelezen?
http://www.nrc.nl/economie/article535439.ece
Nee hoor. Ik heb het onderzoek van Wijn niet gelezen. Ik put puur uit eigen observatie.
Ik let altijd er op dat er genoeg diversiteit is in team (allochtonen, autochtonen maar ook jongeren, ouderen en genoeg vrouwen).
Ik vermoed dat e.e.a. ook per beroepsgroep verschilt.
Ik hou me aanbevolen voor ervaringen van individuen.
Dit is pure symboolpolitiek, gericht tegen een verwaarloosbare minderheid (wat is het, 50 vrouwen!?) om even snel een ‘verkiezings’ slaatje te slaan uit de heersende irrationele angst voor de Islam en moslims (nogmaals, het gaat om 50 vrouwen!).
Laat moslims de discussie over de gezichtssluier gewoon rustig binnen de eigen gemeenschap voeren zonder de zaak onnodig te politiseren! De grote meerderheid van de moslimgemeenschap beschouwt de niqab als ongeschikt in een Westerse contex en dit aantal zal met de tijd alleen maar toenemen, MITS de gesluierde vrouw niet door de politiek tot zondebok wordt gemaakt. De wet zal enkel verder polariseren en de niqab in de perceptie van een groter aantal moslims tot symbool van verzet verheffen. Precies waar niemand op zit te wachten lijkt mij.
Het is vele malen effectiever om de discussie buiten de wet te houden zolang er geen sprake is van reeele veiligheidsoverwegingen.
@24
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan met zelfde sollicitatiebrieven en CV alleen met verschillende namen. Er zijn ook onderzoeken geweest waar de werkgevers eerlijk toegeven dat ze liever geen allochtonen willen.
Dus waarom wil je perse individuele verhalen? Moeten mensen persoonlijk de biecht bij jou afnemen om je te overtuigen?
Staat er iets tegenover?
Ik begrijp dat ik een zonnebril dragende zwarte piet mag aangeven? :P
Salaam,
Naila
Naila ur back :D
As salaam alaikum Yazzy,
neh ben niet back ;p
..maar dat van die zwarte piet kon ik niet laten .. :)
Salaam,
Naila
ps.maar tnx voor het warme onthaal :)
Waleikum salaam Naila
ur welcome… maar waarom zie ik je niet meer hierzo… :( kon altijd zo lachen om je posts
Wassalaam